Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 250646 kertaa)

ainokainen

• Vieras
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #555 : 20.09.13 - klo:18:01 »
Mikähän voisi olla oikein raikas, mahdollisesti lime-sitruunainen, (pipar)minttuinen ja saippuainen tuoksu? Olin ajatellut, että Guerlainin Herba Fresca olisi sopivan raikas, mutta se olikin yllättävän makea loppujen lopuksi. Kaipaisin vieläkin kirpsakampaa tuoksua. Pure DKNY Verbena häätyy testata iholle. Nykyisenä raikkaana tuoksuna minulla on Clean Shower Fresh, mutta kaipaisin jotain sitruksisempaa ja kirpeämpää tuoksua.

Kuvauksen perusteella etsitään /tykätään samoista!
Kokeile D&G Light Blueta, sitä alkuperäistä versiota -ei Dreaming in Portofino -versiota (joka ei musta ole yhtään yhtä kiva). On tosi sitruksinen, "kuiva" tuoksu, ei yhtään makea.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #556 : 23.09.13 - klo:06:12 »
Mä en yleensä syty uutuuksista, mutta Armanin uutuus Si on kyllä aika ihana. Tämä voisi toimia mulla arkeen hyvin. Päällimmäisenä tuoksuu joku eksoottinen hedelmä, mutta ennemminkin kirpeänä, kuin makeana ja tuoksuu pehmenee iholla lämpimäksi ja vaniljaiseksi. Kesto on myös huippuluokkaa, useiden käsienpesujen jälkeenkin se tuoksui mun kämmenselällä kahdeksan tunnin jälkeenkin.

En kyllä taida tätä ihan heti hankkia, koska luultavasti tämä tulee vastaan taas joka toisella tänä syksynä, vähän samaan tapaan kuin Lancomen La Vie Est Belle viime vuonna. ::)
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #557 : 23.09.13 - klo:09:30 »
Uskaltaako tuota siis edes suihkauttaa? Jos jää iholle tuntikausiksi, eikä satukaan olemaan lempituoksu...  :D

Hmm. Onneksi kaikki lempparini ovat joko vanhoja klassikoita tai muuten harvinaisia... ei pelkoa massaan uppoamisesta.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #558 : 23.09.13 - klo:10:12 »
Mä en ensi nuuskauksella tykännyt ollenkaan tuosta Si:stä. Mutta tosiaan kun sen antaa olla iholla jonkun aikaa, se muuttuu pehmeän vaniljaiseksi ja aika mielyttäväksi! Päädyin tykkäämään tuoksusta. Aika agressiivinen markkinointi tolla tuoksulla tosiaan, joten uskon Anissan tapaan tuon päätyvän vielä moneen joululahjapakettiin ja kylppärin peilikaappiin :D Ihan jees, mutta tuskin tulen ostamaan. Mulla ton tuoksun tapaista edustaa Chanelin klassinen (ja osan mielestä mummoisa...) no.5. Olen yleensä käyttänyt vitosta lähinnä juhlatuoksuna, mutta mietin tossa että hittoako mä sitä säilön hyllyllä vaan, joten suihkuttelen sitä arkisinkin nyt.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #559 : 23.09.13 - klo:13:04 »
Hei miten mahtaa olla hajuvesitarjonta lahden toisella puolella? Olen menossa Tallinnaan ensi kuussa ja tulipahan mieleen, että mahtaako siellä olla merkkejä myynnissä joita ei täällä ole? Voisin käydä nuuhkimassa. :)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #560 : 23.09.13 - klo:13:39 »
Kaubamajassa on Löhnatuba - siellä on myynnissä paljon sellaisia merkkejä, joita ei Suomesta saa. Mm. L'Artisan, Serge Lutens, Annick Goutal... ...ja osastolla saa rauhassa tutustua tuoksuihin. Suosittelen  :ts.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #561 : 23.09.13 - klo:14:02 »
Kaubamajassa on Löhnatuba - siellä on myynnissä paljon sellaisia merkkejä, joita ei Suomesta saa. Mm. L'Artisan, Serge Lutens, Annick Goutal... ...ja osastolla saa rauhassa tutustua tuoksuihin. Suosittelen  :ts.

Okei hei kiitos kovasti! Pitääkin tutustua kyseisten merkkien tuoksuihin ennalta ja sitten käydä tuoksuttelemassa!

Lainaus korjattu. - ellen
« Viimeksi muokattu: 25.09.13 - klo:10:01 kirjoittanut ellen »

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #562 : 25.09.13 - klo:09:54 »
^ Mulla Mitsouko tuoksuu siltä kun olisi teellä havupuutarhassa ja söisi tosi mausteista, miltei sokeritonta porkkanakakkua. ;D

Kiitos kovasti näin elävöittävästä kuvauksesta! :D Olen pitkään itsekin harkinnut tuon tilaamista sokkona, kun jokin sen historiassa viehätti, mutta kenties kuitenkin voin nyt jättää asian rauhaan. Guerlainin tuoksut ovat mielestäni hyvin mielenkiintoisia ja ylväitä, ja rakastuinkin esimerkiksi Shalimariin. En tosin itse osaisii sellaisia tuoksuja koskaan käyttää, ovat niin valloittavia ja erottuvia. Ehkä joskus kun kasvatan luonteen... O:)
Cogito ergo doleo.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #563 : 26.09.13 - klo:12:38 »
^ Mä en koe kyllä istuvani ihan siihen luokkaan mikä ehkä yleisesti nähdään Guerlainin tuoksuja käyttävänä (mulla kyllä on vain yksi). Tunnen Mitsoukon sopivan itselleni, vaikka lähtisin lenkille reisitaskuhousuissa ja fleecehupparissa. Ehkä se on kiinni asenteesta, ei saa jäädä kiinni muitten luomiin mielikuviin. :) Olen aika yllättynyt siitä että oikeasti pidänkin tästä, käsitys tuoksusta on muuttunut sen mukana, kun uskalsin alkaa käyttää sitä olemalla itseni, enkä olemalla sitä mitä tästä tuoksusta yleensä ajatellaan.
Kaikista eniten olen ehkä yllättynyt siitä, että avokkini pitää tästä tuoksusta mulla. Se kun on niin tuoksukriittinen, ja yleensä märissyt kaikesta mikä ei tuoksu samalta kuin 17-vuotiaana käyttämäni parfyymi. ;D
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #564 : 02.10.13 - klo:21:25 »
Mikähän voisi olla oikein raikas, mahdollisesti lime-sitruunainen, (pipar)minttuinen ja saippuainen tuoksu? Olin ajatellut, että Guerlainin Herba Fresca olisi sopivan raikas, mutta se olikin yllättävän makea loppujen lopuksi. Kaipaisin vieläkin kirpsakampaa tuoksua. Pure DKNY Verbena häätyy testata iholle. Nykyisenä raikkaana tuoksuna minulla on Clean Shower Fresh, mutta kaipaisin jotain sitruksisempaa ja kirpeämpää tuoksua.

Ostin ihan sokkona Fresh Hesperides Grapefruit Eau de Parfum -hajuveden raikkaaksi tuoksuksi ja onneksi sokko-ostos osoittautui aivan järjettömän ihanaksi. Tuoksu on todella hedelmäinen olematta kuitenkaan imelän makea, sillä päänuotteina on greippiä ja muita sitruksia. Tuoksukuvauksen mukaan tuoksussa on myös kirpeää raparperia. Hajuvesi ei ole erityisen monitahoinen, mutta on mielestäni oikein mainio sekoitus kirpeitä sitruksia ja hiukan saippuamaista raikkautta, mutta ei ole kuitenkaan liian saippuainen Clean-tuoksujen tyyliin.

Tuoksu saisi kestää iholla ja vaatteilla pitempäänkin, mutta onneksi ison 100 ml:n pullon saa melko edullisesti netistä, joten sitä kehtaa holvatakin useampaan kertaan, jos haluaa saada pientä mielen piristystä päivän aikana.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #565 : 03.10.13 - klo:00:09 »
^OT: Onpas ihastuttava pullo! (Mä olen niin ronkeli, että jos hajuvesi on rumassa pullossa, en osta sitä vaikka olisi tuoksuna ihana)  ;D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #566 : 03.10.13 - klo:06:59 »
Ostin ihan sokkona Fresh Hesperides Grapefruit Eau de Parfum -hajuveden raikkaaksi tuoksuksi ja onneksi sokko-ostos osoittautui aivan järjettömän ihanaksi.

Mistä löysin tuon Freshin tuoksun. Olen itse himoillut saman sarjan Sugar tuoksua, mutta olen löytänyt sitä vain tosi kalliilla.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #567 : 03.10.13 - klo:17:29 »
Hei kiinnostaaaaa!!!! Mistä tilasit?

Ja onhan siinä spray-pullo? Kuvasta päätellen ei ole spray, vai eikö se vaan näy tuossa kuvassa? En halua mitään läiskyteltävää, vaan ehdottomasti speijattavan. Pullo on tosiaan pelkistetyn nätti.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #568 : 03.10.13 - klo:21:26 »
Pullo on munkin mielestä todella nätti, ihanan yksinkertainen, mutta muotoilultaan ja etiketiltään kaunis.

Ostin hajuveden eBaysta ja kauppiaalla näkyy olevan myös Freshin Sugar Lychee -tuoksua myynnissä 30 ml:n ja 100 ml:n pulloissa. Myyjä laittoi todella pienen dollarisumman paketin tullilomakkeeseen, joten huolta tulleista ei pitäisi olla, jos hän merkitsee samalla tavalla muutkin ostokset, joten isommankin pullon voi ostaa ilman ilman pelkoa lisämaksuista.

Hajuvedessä on ihan tavallinen spray-suulake, se ei vain näy kuvissa, koska pullossa on korkki päällä. Ainokainen, jos tilaat tuon greippituoksun, etkä siitä tykkääkään, niin voin ostaa sen sulta pois ;D , on nimittäin niin ihanaa tavaraa, että sitä pitää saada ehdottomasti lisää.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #569 : 04.10.13 - klo:20:03 »
Ok, kiitos! Mulla vaan ei ole Paypal-tiliä joten tilaaminen voi olla hankalaa... Saiskohan tuota jostain ihan tavallisesta nettikaupasta?