Mulla on ongelma hajuvesien kanssa.
En tiedä niistä yhtikäs mitään, merkit ja nimet ihan outoja. Kovasti kaipaan jotain uutta tuoksua, en vain osaa kuvailla millaista tuoksua haen. En ole käyttänyt ikinä muitakuin Escadan tuoksuja ja varmasti jotain niiden tyylistä voisi olla hakusessa. Ehdotuksia? Niin ja hintaa ei saisi olla hirveästi.
Mulla on aina ollut vähän sama ongelma

Itselläni ei auta muu kuin aina joskus mennä päättäväisesti parfyymiosastolle ja alkaa testailemaan niitä. Voi vaikka aloittaa niistä tunnetuista ja kalliista merkeistä ja pyytää vaikka myyjän apua. Sillä tavalla saat sitten käsityksen, pidätkö enemmän esim. kukkaistuoksuista vaiko mausteisista, pitääkö olla sitruunainen ja kirpeä tuoksu vai jotan pehmeämpää.
Jos löydät tuoksun josta tunnut pitävän, kokeile sitä myös iholle ja vaikka parin tunnin päästä haista kohtaa uudelleen. Hajuvedet reagoi eri tavalla eri ihimisten iholla ja on mahdollista, että kiva tuoksu onkin ihan bleeh myöhemmin. Toki se johtuu myös siitä, että tuoksuissa on eri asteita. Tämä wikipediasta:
Hajuveden haihtuessa iholta sen tuoksun eri osat tulevat esiin kolmessa vaiheessa. Ensimmäisenä aistitaan tuoksun latvaosa, jonka muodostavat keveimmät ja nopeimmin haihtuvat ainesosat, kuten sitrus ja aldehydit. Ensituoksun haihduttua aistitaan tuoksun sydänosa. Se antaa hajuvedelle sen luonteen, jonka mukaan hajuvesi kuvaillaan. Sydäntuoksu on rikas ja täyteläinen, ja se muodostuu muun muassa kukista. Kestävyytensä sydäntuoksu saa kiinnitteistä kuten ambrasta, hartsista, sivetistä tai myskistä. Lopulta tuoksu muodostaa käyttäjänsä iholla hänelle yksilöllisen ominaistuoksunItselläni on nyt 5-6 tuoksua, jotka tiedän varmuudella että sopivat minulle ja minulla on aina kaapissa aina pari noista tuoksuista. Haaveilen itsekin ihan uuden tuoksun löytämisestä, mutta kokeileminen on kallista

Yksi vaihtoehto on, että ostat ensin EdT -version ja jos tykkäät siitä vielä pullon loputtua, osta uudelleen EdP -versio. Tuoksu on silloin vahvempi ja pysyy iohlla pitempään.
Tästä on varmaan monia mielipiteitä, mutta jos haluat löytää vähän paremman tuoksun/parfyymin, itse en menisi ostamaan "halppistuoksuja", eli 20 euron Eau de Toiletteja (Puma, Adidas, Mexx, Esprit). On niissäkin kivoja tuoksuja, mutta kyllä ne vähän paremmat tuoksut on 40-80 euroa pullo. Sitten ne superkalliit on 100 euroa ja ylöspäin

Käy testailemassa useampaan otteeseen, löydä se kiva tuoksu ja sitten tuhlaa siihen se 50+ euroa. Yksi pullo kuitenkin kestää pitemmän aikaa.