Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 250636 kertaa)

Poissa wilma

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #630 : 14.12.13 - klo:18:16 »
Lancomen la vi est bellestä on ilmeisesti tullut jokin uusi versio? Kävin tänään ostamassa miehelle sokokselta joululahjatuoksua ja huomasin vasta lähtiessäni vierekkäin kaksi la vi est belle pulloa, toinen tummempi pinkki ja toinen vaaleampi. Mä en enää ehtinyt jäädä tuoksuttelemaan tai sen enempää ihmettelemään, ja nyt jäi vaivaamaan. osaako joku kertoa mikä ero näillä tuoksuilla on?  :)

Mulla on La vi est bellestä tämä vaaleanpunaisempi vanhempi versio ja mielestäni tuoksu on ihan hyvä, aluksi tykkäsin ehkä aavistuksen enemmän tästä, nyt jo hieman kyllästyttää vaikka tuoksussa ei varsinaisesti ole mitään vikaa.

Poissa EyeCandy

• HAIRahtanut
« Vastaus #631 : 16.12.13 - klo:15:14 »
John Galliano: Parlez Moi d'Amour... encore

Tällaista tuoksuttelin vähän aikaa sitten ja ihastuin! Oli aika yllättävä ja erikoinen tuoksu. Katoin et ei ois ees pahalla hinnalla tuol nordicfeelissä.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #632 : 16.12.13 - klo:15:18 »
Oltiin eilen shoppailemassa ja tuoksuttelin Nicki Minajin Pink Fridayta. Mieheltä toivoin lahjaksi Nickin hajuvettä - juurikin tätä Pink Fridayta - tietämättä että neitosella on jo kolme eri hajuvettä. Toivottavasti mies osti sen oikeen.
 :l
(saahan sen toki kuittia vastaan vaihdettua mutta ei lahjaa oo kiva vaihtaa, eikä ees sanoo et väärän ostit)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #633 : 17.12.13 - klo:01:16 »
Lancomen la vi est bellestä on ilmeisesti tullut jokin uusi versio? Kävin tänään ostamassa miehelle sokokselta joululahjatuoksua ja huomasin vasta lähtiessäni vierekkäin kaksi la vi est belle pulloa, toinen tummempi pinkki ja toinen vaaleampi. Mä en enää ehtinyt jäädä tuoksuttelemaan tai sen enempää ihmettelemään, ja nyt jäi vaivaamaan. osaako joku kertoa mikä ero näillä tuoksuilla on?  :)

Mulla on La vi est bellestä tämä vaaleanpunaisempi vanhempi versio ja mielestäni tuoksu on ihan hyvä, aluksi tykkäsin ehkä aavistuksen enemmän tästä, nyt jo hieman kyllästyttää vaikka tuoksussa ei varsinaisesti ole mitään vikaa.

Tuoksuttelin itsekin la vie est belle -tuoksua Stokkalla viime viikolla, kun harkitsen sen hankkimista. Myyjä tuli siihen ja kertoi, että tämä on uusi "kevyempi" versio. On näköjään aika trendikästä tehdä tuoksuista nykyään vuodenajoille omat versiot. Ikävä kyllä en osaa sanoa eroa näiden kahden version välillä, olisi pitänyt pyytää alkuperäistä tuoksua näytille, mutta hipsin pois.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #634 : 17.12.13 - klo:11:17 »
Pikainen La vie est Belle -tuoksuttelu minullakin... Testiliuskoilla originaali oli paljon mielenkiintoisempi, monitahoisempi. Legere-versio oli aika plääh mielestäni, jotenkin yksitotinen myskihommeli. Suihkautin siis originaalia vielä ihollekin, mutta ihoni kemia alkoi riidellä kovasti tuoksun kanssa, tuli ihan karmea lemu, joka suorastaan sattui nenäkarvoihin, sellainen kunnon 80-lukulainen *umppfhhh* mummodöfä. Harmi. Olisin voinut tykätä, jos ei olisi muuttunut omalla ihollani niin ratkaisevasti. Nyt jäi vähän vaivaamaan, että mitenköhän se legere sitten olisi ihollani kehittynyt? Ehkä täytyy vielä testata.

Samalla reissulla testasin Tresorin eri versioita. Etukäteen olin jo katsonut, että Midnight Rose voisi olla niistä kiinnostavin ja niinhän se olikin, se tuoksui ihollani ihanalta. Alussa vadelmaa ja ruusua ja lopussa pehmeää, lohduttavaa myskiä. Tuo kiva lopputuoksu myös pysyy iholla pitkään.

(Joo, testailin tällä kertaa vain Lancomea, koska halusin sen kytkykauppapussukan  ;D )

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #635 : 18.12.13 - klo:20:30 »
Onko kellään kokemusta Toccan tuoksuista? Mietin tässä ostaisinko eBaysta Toccan Graciella-tuoksusta näytteen vai en. Haluaisin tutustua pienempien merkkien tuoksuihin, mutta en oikein tiedä mistä aloittaisin, kun nenä tuntuu olevan niin nirso, ja mietin, että tuo Toccan tuoksu ainakin Fragrantican mukaan kuulostaisi ihan kokeilun arvoiselta tuoksulta.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #636 : 20.12.13 - klo:00:05 »
Juoksin tänään kaupungilla hakemassa viimeisiä joululahjoja, ja päädyin heräteostamaan Sokoksen alennuksesta itselleni tuon John Gallianon Parlez-Moi d'Amour ...encoren. Mulla on ennestään tämän perusversiota 80ml pullo, mutta tämä poikkeaa sen verran, että eiköhän pieni pullo tätäkin mene ohessa. Tämä on jotenkin maskuliinisempi ja vähemmän makea, myski tulee esiin voimakkaammin. Toivottavasti ei ilmene liian voimakkaaksi käytössä. Käynee hyvin talveen.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #637 : 20.12.13 - klo:14:15 »
Ostin itselleni joululahjaksi Byredon Inez & Vinoodh:in.  :l
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #638 : 05.01.14 - klo:14:48 »
Mulla on ongelma hajuvesien kanssa. :( En tiedä niistä yhtikäs mitään, merkit ja nimet ihan outoja. Kovasti kaipaan jotain uutta tuoksua, en vain osaa kuvailla millaista tuoksua haen. En ole käyttänyt ikinä muitakuin Escadan tuoksuja ja varmasti jotain niiden tyylistä voisi olla hakusessa. Ehdotuksia? Niin ja hintaa ei saisi olla hirveästi.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #639 : 05.01.14 - klo:14:53 »
Mulla on ongelma hajuvesien kanssa. :( En tiedä niistä yhtikäs mitään, merkit ja nimet ihan outoja. Kovasti kaipaan jotain uutta tuoksua, en vain osaa kuvailla millaista tuoksua haen. En ole käyttänyt ikinä muitakuin Escadan tuoksuja ja varmasti jotain niiden tyylistä voisi olla hakusessa. Ehdotuksia? Niin ja hintaa ei saisi olla hirveästi.
Kannattaa tutustua ainakin Beyoncen Heat Rushiin. Escadamainen, edullinen, musta tosi ihana!

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #640 : 05.01.14 - klo:15:04 »

Mulla on aina ollut vähän sama ongelma :( Itselläni ei auta muu kuin aina joskus mennä päättäväisesti parfyymiosastolle ja alkaa testailemaan niitä. Voi vaikka aloittaa niistä tunnetuista ja kalliista merkeistä ja pyytää vaikka myyjän apua. Sillä tavalla saat sitten käsityksen, pidätkö enemmän esim. kukkaistuoksuista vaiko mausteisista, pitääkö olla sitruunainen ja kirpeä tuoksu vai jotan pehmeämpää.

Jos löydät tuoksun josta tunnut pitävän, kokeile sitä myös iholle ja vaikka parin tunnin päästä haista kohtaa uudelleen. Hajuvedet reagoi eri tavalla eri ihimisten iholla ja on mahdollista, että kiva tuoksu onkin ihan bleeh myöhemmin. Toki se johtuu myös siitä, että tuoksuissa on eri asteita. Tämä wikipediasta:

Hajuveden haihtuessa iholta sen tuoksun eri osat tulevat esiin kolmessa vaiheessa. Ensimmäisenä aistitaan tuoksun latvaosa, jonka muodostavat keveimmät ja nopeimmin haihtuvat ainesosat, kuten sitrus ja aldehydit. Ensituoksun haihduttua aistitaan tuoksun sydänosa. Se antaa hajuvedelle sen luonteen, jonka mukaan hajuvesi kuvaillaan. Sydäntuoksu on rikas ja täyteläinen, ja se muodostuu muun muassa kukista. Kestävyytensä sydäntuoksu saa kiinnitteistä kuten ambrasta, hartsista, sivetistä tai myskistä. Lopulta tuoksu muodostaa käyttäjänsä iholla hänelle yksilöllisen ominaistuoksun

Itselläni on nyt 5-6 tuoksua, jotka tiedän varmuudella että sopivat minulle ja minulla on aina kaapissa aina pari noista tuoksuista. Haaveilen itsekin ihan uuden tuoksun löytämisestä, mutta kokeileminen on kallista :( Yksi vaihtoehto on, että ostat ensin EdT -version ja jos tykkäät siitä vielä pullon loputtua, osta uudelleen EdP -versio. Tuoksu on silloin vahvempi ja pysyy iohlla pitempään.

Tästä on varmaan monia mielipiteitä, mutta jos haluat löytää vähän paremman tuoksun/parfyymin,  itse en menisi ostamaan "halppistuoksuja", eli 20 euron Eau de Toiletteja (Puma, Adidas, Mexx, Esprit). On niissäkin kivoja tuoksuja, mutta kyllä ne vähän paremmat tuoksut on 40-80 euroa pullo. Sitten ne superkalliit on 100 euroa ja ylöspäin :D Käy testailemassa useampaan otteeseen, löydä se kiva tuoksu ja sitten tuhlaa siihen se 50+ euroa. Yksi pullo kuitenkin kestää pitemmän aikaa.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #641 : 05.01.14 - klo:15:25 »
Jenni., kannattaa myös aina kysäistä löytyykö jostain tuoksusta tuoksunäytettä. Jos tuoksu vaikuttaa mielenkiintoiselta eikä halua tehdä heti ostopäätöstä, vaan tunnustella miten tuoksu mm. muuttuu iholla, niin tuoksunäytteet auttaa tosi paljon. Kaikista tuoksuista ei tietenkään ole näytteitä, mutta uusimmista tuoksuista kyllä yleensä löytyy muutamaa eri näytettä.

Joulun alla tuli ostettua itselle pari uutta tuoksua, ja pyysin samalla näytteitä. Näistä 6 näytteestä 1 tuoksu on sellainen johon ihastuin ihan täysin, liikkeessä sitä tuoksutellessani en taas pitänyt juuri yhtään.  :D Iholla tämä tuoksu on kuitenkin niin erilainen, paljon pehmeämpi. Emporio armanin diamonds rose tuoksu on tämä mun uusin tuoksuihastus. Vielä en raaski ostaa, kun hetki sitten ostin 2 kallista tuoksua, mutta ehkäpä syntymäpäivälahjaksi sitten.  ;D

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #642 : 05.01.14 - klo:20:00 »
Kiitos vinkeistä! :) Tiedän kyllä joo, että pitäisi vaan mennä tuoksuttelemaan hajuvesiä mutten vaan saa aikaiseksi. ::) Haluaisin rauhassa tuoksutella mutta aina siellä pyörii muitakin asiakkaita :D

Kalevalatar, ajattelinkin että saa hajuvesi maksaa sen 35-50€. Olisi just passeli hinta. Täytyy käydäkin vaikka Sokoksella jos seuraava palkka olisi vähän isompi. :)

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #643 : 05.01.14 - klo:20:18 »
^ Ne muut asiakkaat on kyllä mahdoton häiriö. Ovat aina edessä ja suihkivat sellaisia tuoksuja jotka ei itseä kiinnosta ;D

Mutta mulla on vähän sama, etten oikein tiedä hajuvesistä mitään. Hajuvesisosastoilla on niin mahdottomasti niitä pulloja, etten mitenkään voi kaikkia nuuhkia läpi! Tämänhetkinen kokoelma on lähinnä lahjaksi saatuja pulloja, jotka on ihan ok kaikki mutta mitään vallitsevaa teemaa tai tyyliä niistä ei kyllä löydy. Pitäisi varmaan alkaa paneutua tähän(kin) asiaan.
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #644 : 05.01.14 - klo:20:27 »
^ Nimenomaan! ;D

Mulla on tosiaan vaan sellaisia pieniä pulloja laivalta saatuja joita nyt olen jonkinaikaa käyttänyt tuoksuna. Ovat yllättävän hyvän tuoksuisia, eivät vaan kauaa iholla pysy.