Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251520 kertaa)

Paikalla Lila

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #660 : 18.02.14 - klo:07:37 »
Jicky on oma suosikkini noista klassikoista. Kiva tietää, että L'Heure Bleuekin on hyllyssä, se on mennyt minulta ohi - ja haluan tuoksutella uudelleen joku kerta.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Alicia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #661 : 18.02.14 - klo:18:48 »
Mä haluaisin oikein vanhan ajan mummoisan puuterituoksun ;D

Tulipa mieleen vielä Chanel No 19 Poudre.

Tässä on mukana "vanhan ajan puuteria", vaikka onkin uudehko tuoksu kyseessä (2011).
www.iHerb.com alennuskoodilla IDO234  10,00$ alennus uusille asiakkaille ensimmäisestä tilauksesta.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #662 : 18.02.14 - klo:23:17 »
Testailin muutamia tuoksuja hajuvesiosastolla ja tämä jäi positiivisesti mieleen: Le Petite Robe Noire

Tuoksu on voimakkaan kirsikkainen, jos sellaista on joku etsinyt. Se ei myöskään muuttunut sellaiseksi pehmeän lämpimäksi, vaan pysyi "viileänä" iholla. Ei sellainen, mitä itse varmaankaan ostaisin, mutta jollain lailla todella mielenkiintoinen tuoksu.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #663 : 19.02.14 - klo:08:56 »
Kiitos kaikille vastaajille hajuvesiehdotuksista! Mulla on sellainen tutina, että Guerlainin tai Chanelin hajuvesistä voisi löytyä se sopiva puuterisuus. Olen varmaan haistellut elämäni aikana kaikki ko. merkkien haisut läpi, mutta tuoksumuistini ei ole mikään paras mahdollinen. Satuin löytämään eBaysta yhden Guerlainin vial-setin, jossa oli kahdeksan eri tuoksua. Yritän muistaa huutaa sen itselleni.

Sokokselle oli myös rantautunut tuo Guerlainin L´Heure Bleu. Tuoksuttelin sitä, mutta ainakin alkutuoksu on liian pistävä omaan makuuni. Hintaa pullolla on reilut 80 € (50 ml). Kyllähän sen vosi joskus hankkia, varsinkin kuin on asiakasomistajapäivät.

Muistan menneisyydestä Meteorites-tuoksun ja nyt harmittaa etten ostanut sitä! Yritän metsästää samplen jostain. Donna Karanin Cashmere Mist on myös ollut pitkään mun ostoslistallani. Ehkäpä vielä jonain päivänä voin kotiuttaa sen.

Kiitos muuten vielä calypsolle (samplesta) mun uudesta lempituoksustani, joka on Guerlain Spiritueuse Double Vanille <3
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #664 : 24.02.14 - klo:11:11 »
"Sain muuten joululahjaksi sen Diorin Pure Poisonin mistä täälläkin kohkasin... Ja vielä EdP:n! Se on ihana, taivaallinen ja mun iholla jopa yllättävän vihjailevan seksikäs tuoksu."

Toi on jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa mun hankinta.

Olen myös todella ihastunu Diorin nykyiseen Miss Dioriin, eau de parfum-versioon, joka on sellases vaaleenoranssissa pullossa.
Muistan aikoinaan että Miss Dior oli melko kepeä, kukkainen tuoksu; ja nyt kun hajuaistini on hiukan heikentyny, on yllättävää että Miss Dior tuoksuu niin voimakkaasti mun iholla. Veikkaan että sitä on voimistettu että vanhat fanit vielä ostais sitä ? Siis ne jotka tykkäs jo 25 vuotta sitte..... :3

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #665 : 26.02.14 - klo:00:43 »
Myyvätkö Suomen Zarat hajuvesiä? Sain Lontoon Zarasta mukaan pienen testerin uudesta Night-tuoksusta, ja yllätyin tämän ihanuudesta!

Lämmin ja pehmeä, hieman mausteinen vanilja, joka muistuttaa hieman Diorin Hypnotic Poisonia.  Siinä on enemmän kukkaisuutta, joten se ei ole niin raskas kuin Dior, minkä takia siihen ihastuinkin. Ei tosin kehity iholla kovinkaan paljon, mutta ensituoksu on niin kiva, ettei se haittaa. En olisi tuoksusta millään veikannut, että kyseessä on halpis-Zara! Voisin jopa hankkia tämän, jos tätä on vain saatavilla Suomesta...

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #666 : 26.02.14 - klo:10:25 »
^Ainakin joskus kun on Zarassa tullut käytyä, niin siellä on ollut joitain hajuvesiä tarjolla. En tiedä, onko valikoima tosin yhtä laaja kuin ulkomailla.
Cogito ergo doleo.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #667 : 26.02.14 - klo:19:52 »
Ainakin Turun Zaralla olen muistaakseni viime vuonna nuuskutellut hajuvesiä.

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #668 : 03.03.14 - klo:19:36 »
Osaisiko joku suositella täällä jotakin hyvää, hieman D&G:n Light bluen (se perusversio) tapaista tuoksua? Mulla on ollut hirveä ongelma kun olen haalinut kasapäin tuoksuja joihin olen kyllästynyt kuukauden käytön jälkeen, nyt olen ollut käyttämättä hajuvesiä yli vuoden. Tuo Light Blue on ollut lemppari, mutta olisi kiva kokeilla tauon jälkeen jotakin uuttta. Tuntuu vaan että mua miellyttävät, raikkaat, freesit ja ihan vaan inasen makeat tuoksut ovat kiven alla. Aikaisemmin suositeltu DKNY:n be deliciousin eri versioita ja Oh, Lola!kin on ollut harkinnassa, mutta mietin josko täältä saisi vielä jotain vinkkiä mitä kannattaisi lähteä tuoksuttelemaan. Monet tuntuvat haluavan tuoksua puuterisilta ja makeilta, mä olen ennemminkin mieltynyt puhtaiden vaatteiden ja kirpeiden hedelmien tuoksuun  :D
« Viimeksi muokattu: 03.03.14 - klo:19:40 kirjoittanut Punatulkku »

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #669 : 03.03.14 - klo:19:58 »
^Versacen Versense on mun nenään aika saman oloinen kuin Light Blue.

http://www.fragrantica.com/perfume/Versace/Versense-5752.html
1a F ii Tukkakuva

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #670 : 04.03.14 - klo:09:05 »
Osaisiko joku suositella täällä jotakin hyvää, hieman D&G:n Light bluen (se perusversio) tapaista tuoksua? Monet tuntuvat haluavan tuoksua puuterisilta ja makeilta, mä olen ennemminkin mieltynyt puhtaiden vaatteiden ja kirpeiden hedelmien tuoksuun  :D

Miekin olen hakenut juuri tuollaista tuoksua kuin kuvailet, eli puhdasta ja kirpeää. Tässä muutamia kokemuksiani etsinnän tuloksena.

Ainakin omalla ihollani Versacen Versense oli todella ihana muutaman minuutin ajan, sen jälkeen tuoksu muuttui liian puisevaksi.

Fresh Hesperides Grapefruit Eau De Parfum oli todella ihana: kirpeän greippinen, inasen makea, mutta ei liian imelä, eikä todellakaan puuterinen. Kuvailisin tuoksua hyvän mielen tuoksuksi, sillä tuoksusta tuli niin hyvä mieli :) .

Leonard Eau Fabuleuse on melkoisen kuiva tuoksu, ei niinkään ylettömän sitrusmaisen kirpeä tai hedelmäinen, mutta teemäisen ja vihreän raikas.

Caudalie Fleur de Vigne on kirpeä ja todella sitruksinen. Tämän tuoksun kanssa ei tarvitse pelätä liiallista makeutta. Todella pirteä ja sporttinen tuoksu, joka sopii todella hyvin arkikäyttöön.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #671 : 04.03.14 - klo:13:53 »
Olisiko joku juureksista ehtinyt tuoksutella Armanin code summer tuoksua?

Armanin code luna on mun ihan ehdoton lempparituoksu,toinen pullo jo menossa. Näin sokoksen lehdessä tämän summer tuoksun ja mä en meinaa millään päästä nyt yli tästä, pakko saada tietää minkälainen tuoksu on kyseessä.
Mä en näin flunssaisena paljoa haista mitään niin en ole viitsinyt lähteä edes kysymään tuoksunäytettä tästä. Kuvauksen perusteella on ainakin ihan mielenkiintoisen ja lupaavan kuuloinen, mutta niinhän ne kaikki tuppaa olemaan.  ;D

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #672 : 04.03.14 - klo:22:45 »
Kiitoksia neuvoista, täytyykin käväistä huomenna Sokoksella katsomassa että mitä sieltä löytyy  :D

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #673 : 05.03.14 - klo:06:42 »
Light Bluen kanssa hyvin samantapainen on myös Fragonardin Etoile, joskin sen saanti edellyttää jo tilaamista niiden omasta nettikaupasta.

Mulla on myös ostoslistalla tuo Chanelin 19 Poudre, kuten myös Alluren edt versio. Olen huomannut, että Chaneleita harvemmin saa edullisesti nettikaupoista, mutta laivoilla hinnat ovat jo kohtuullisemmat.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #674 : 08.03.14 - klo:15:28 »
Kävin tänään Sokoksella tuoksuttelemassa ja kokeilin tosiaan tuota Versenceä. Todella kirpeä ja raikas, mutta ehkä jopa liiankin mun makuun - tuli vim- puhdistusaine mieleen tuosta  :D Kokeilin tosin vain paperille, iholla olisi saattanut muuttua paremmaksi. Myyjätär suositteli muutamaa, mm. See By Chloé Eau Fraichea. Tuo ei ollut niin kirpeä kuin mitä olin hakemassa, mutta hyvä tuoksu silti. Vähän kuitenkin häiritsee, että miten tuo tuoksu voi olla niin tuttu, vaikka kuulemma on aika uutuus ja tiedän etten tuota ole kyllä ennen haistellut  ??? hämmentävää, täytyy olla joku aivan samalta tuoksuva hajuvesi tai muu. Sain mukaan näytepullon, jos sen loputtua edelleen tykkään yhtä paljon niin laitan varmaan rahani tuohon. Onhan se Light Blueta makeampi, mutta ei kyllä mielestäni lainkaan tunkkainen. Mä oon vaan jotenkin älyttömän nirso hajuvesissä nykyään, yhden hajuveden ostaminen vaatii pitkällistä harkintaa ja pohdintaa  ;D
« Viimeksi muokattu: 08.03.14 - klo:15:55 kirjoittanut Punatulkku »