Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251521 kertaa)

Poissa wilma

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #675 : 08.03.14 - klo:15:44 »
Höpöttelin tuosta Armanin code summer tuoksusta edellisellä sivulla. Kävin tänään sokoksella ja harmikseni tätä tuoksua ei ollut vielä tullut heille, ei ollut tuoksunäytteitäkään.
Vähän harhaanjohtavaa mainontaa, kun sokoksen "kutsu kauneuteen" mainoslehdessä oli tästä tuoksusta mainos ja tämä tarjoustapahtuma loppuu huomenna. Olettaisin että niitä tuotteita on saatavilla mitä mainostetaankin. höh, jäi vähän harmittamaan.  :-\

Ihan tyhjin käsin en lähtenyt, ostin jo jonkun aikaa himoitsemani emporio armani diamonds rose tuoksun.  :-* Mukaan tuli myös versacen bright crystal absolu tuoksunäyte.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #676 : 11.03.14 - klo:10:06 »
Olen painiskellut uuden hajuvesivalinnan kanssa jo jonkin aikaa sillä vanha Marc Jakobsin Daisy alkaa vähän kyllästyttää.. Tilasinkin itseasiassa Guccin Quiltyn vähän aikaa sitten ja tavallaan tykkään tuoksusta mutta päivittäisessä käytössä jotenkin tökkii.. Tuoksu on ehkä vähän liian raskas käytettäväksi ''päivätuoksuna.''
Nyt laitoin tilaukseen Lancomen La Vie Est Bellen; sain tästä joskus vuosi sitten jonkun miniversion testattavaksi ja tuoksu oli ihan ok mutta annoin sen pois kun en juuri silloin ollut sellaisella tuulella.. Tuoksu saa nyt uuden mahdollisuuden, toivottavasti ei mene ihan mönkään koska mikään halpishajuvesi tämä ei todellakaan ole..  ::)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #677 : 15.03.14 - klo:18:20 »
LivBoxista tullut näyte Beyoncén Rise-tuoksusta ei ollut sitten yhtään tippaa mun makuuni. Lämpimän itämainen ja mun mielestä jotenkin halpa myski-jasmiinituoksu, joka tekee mieli pestä pois. Mä olen varmaan aika kypsymätön tuoksujen suhteen, kun en osaa olla yhtään minkään muun kuin keveämpien tuoksujen kanssa. Tämä oli yhh.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #678 : 16.03.14 - klo:10:17 »
^ Mun mielestä se tuoksui mun tädin muinoin käyttämiltä ulkomailta tuoduilta rusketusöljyiltä, mitä se holvasi päällensä ottaessaan aurinkoa meidän takapihalla. ;D
En käyttäisi itse, tuntuisi nimittäin että se jyräisi mut alleen, mutta tuoksu oli kuitenkin lämmin ja nostalginen, sanoisin että ihan miellyttävä. Odotin oikeastaan jotain kamalan imelää karkkiunelmaa, koska se nyt on ollut muodissa jo pitempään, mutta yllätyin positiivisesti. Rakastan jasmiinia ja puisia tuoksuja, joten en sinänsä yllättynyt että pidän tästä kuitenkin. Tuoksu muuten kesti kauhean vähän aikaa iholla, vain pari tuntia ja se oli kadonnut. Paidan hihassa se pysyikin pitempään, vaikka olikin kuivuneena vaan tarttunut ihosta.
Ja nyt tuli hinku kokeilla uudelleen, etsin nimittäin itselleni järkevän hintaista, lämmintä ja itämaista tuoksua... ::)
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #679 : 16.03.14 - klo:12:23 »
Beyoncén tuoksuista puheenollen, tykkään siitä Heat-hajuvedestä. Se punainen pullo. Lämmin tuoksu, siinä on metsän vivahdetta vähän joukossa mun mielestä. Siitä oranssista pullosta en tykkää yhtä paljon, vaikka ihan okei sekin on tuoksultaan (nyt en saa päähäni sen nimeä.) Se oranssi-pulloinen Beyoncén tuoksu on hedelmäinen, mä en välitä todella hedelmäisistä tuoksuista.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #680 : 17.03.14 - klo:11:51 »
Ostin pari kevättuoksua itselleni. Olen lämpimien tuoksujen ystävä, ja totesin, ettei mulla ollut mitään kevääseen sopivaa.

Marc Jacobs Daisy Eau So Fresh Delight. Ihastuin isoon, näyttävään pulloon, ja tuoksu on juuri sellainen kevyen raikas ja pirtsakka kuin kevääseen sopiikin. Olen muutaman päivän nyt käyttänyt, ja tykkään kyllä todella paljon.

Calvin Klein Sheer Beauty Essence. Sama tässä, raikas tuoksu, mutta hienostuneempi kuin Daisy Eau So Fresh Delight. Tämän kanssa ei mitään sielujen sympatiaa syntynyt heti, mutta pidän kyllä ihan. Tämä oli melkoisessa tarjouksessa joskus Sokoksella, joten lähti osittain siitä syystä mukaan.

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #681 : 18.03.14 - klo:08:18 »
Sain näytteen Honore des pres:in Love coconutista ja ihastuin välittömästi! Yleensä en ole kookostuoksujen ystävä mutta tämä ei ole niin imelä. Harkitsin täysikokoisen ostamista mutta kaveri toi uuden näytteen jonka sai Joliesta. Kaappi pursuaa kyllä muutenkin hajuvesiä niin uusia ei tule. Myös Monoi de Tahitin tuoksu himottaisi mutta ehkä lähinnä lapsuusmuistojen takia. Tuoksuvatko muuten kaikki Monoi-tuotteet samalta kuin Yves rocherin?
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa cilla

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #682 : 18.03.14 - klo:11:49 »
Äääh Stockan hajuvesiosaston poikki läpikulkeminen on aina niiin.... virhe :D Mä en oo varmaan koskaan ihastunut mihinkään tuoksuun heti näin paljoa, että olisin voinut saman tien kiikuttaa tuoksun kassalle. Kyseessä siis Juicy Couturen Malibu. Ääääääh. Tosiaan sinne hyllylle se vielä jäi, kun ei oikein ole rahaa, mutta toisaalta ihan just on noi synttärit tulossa  ::)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #683 : 22.03.14 - klo:19:37 »
Waah On24.com verkkokaupassa on monta hyvää tuoksua tarjouksessa ja tekis mieli tilata kaikki! Bossin Huge XX EdT pullo on vain 22 euroa. Entinen pullo meni just tyhjäksi ja tästä on ehkä tullut mun ihan lemppari!

Lancomen La Vie Est Belle EdP on myös tosi hyvässä tarjouksessa, mun tekis mieli kokeilla tätä. Se on niitä harvoja kukkais-tuoksuja johon olen tykästynyt, ainakin testallessa kaupassa.

Vielä toinen jota haluaisin testata on Roberto Cavallin Eau De Parum EdP. Testasin sitä kerran Stokkalla ja muistelen että se oli TOSI voimakas tuoksu, joten se voi myös olla potentiaalinen miggreenin aiheuttaja itselle ja lähiympäristölle  ;D Mutta silti ihana!

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #684 : 23.03.14 - klo:18:09 »
Tavalliset hajuvedet tuppaavat menemään huonoksi mun käytössä ja aiheuttavat iholle näppyjä. Olen siis siirtynyt käyttämään kiinteitä tuoksuja ja sittemmin myös tuoksuöljyjä, joita voi helposti laittaa ranteisiin ja hiuksiin. Käytin aiemmin Lushin tuoksupuikkoja, mutta viime aikoina olen tilannut tuoksuöljyjä Haus of Gloilta. Kaupassa on paljon "ruokatuoksuja", jotka eivät niinkään ole mun makuun, mutta muitakin löytyy. Tuoksuja saa tilata pieniä kokeilukokoja ja isompia pulloja sekä tietenkin puljun muihin tuotteisiin lisättynä. Tykkään noista pienistä pakkauksista, koska voin vaihdella helposti tuoksuja eikä ne mene pilalle. Tuoksut kestävät mielestäni ihan hyvin - eivät kuitekaan niin pitkään kuin tavallisissa hajuvesissä. Tuoksun voi haistaa iholta, jos on lähellä mutta ei hajusta koko huonetta kuten normihajuvedet. Gloissa voi tehdä myös oman tuoksusekoituksen öljynä. Myös Pumpkin Butter-vartalovoi on hyvää ja kosteuttaa tahmaamatta. Tilaukset käsitellään todella nopeasti ja palvelu on erinomaista - kannattaa kokeilla!

Tässä muutamia kokeiltuja:

Honeysuckle Lemon Curd - sitruksinen kuusamatuoksu, ehkä aavistuksen ruokamainen - ei kuitenkaan liikaa. Hieman makea, kuin kirpeä limonadia. Tykkäsin.

Insalata Nocturna - Ensituoksu on vihreä ja ruohomainen, muuttuu sittemmin makeaksi. Ehkä hieman limpparimainen tämäkin, mutta tykkäsin. Tuoksulistan mukaan tässä on tomaatinlehtä ja basilikaa, eli näistä kai tulee se vihreä ensituoksu.

Satyr - Makea - liian makea! Ei minulle.

Apothecary - Erikoinen - vähän sitrusta, jotain vihreää ja yrttimäistä , taustalla todella makea tuoksu. Voisin pitää silloin tällöin, mutta ei suosikki.

Mango Sticky Rice - Keitettyä riisiä - ei tule mieleen kuka haluaisi tuoksua tältä.

Elevenses - Tätä tilasin vartalovoiteena enkä tykännyt olenkaan. Ei tuoksunyt mielestäni yhtään kuvauksen mukaiselta - tuoksu oli todella erikoinen ja todella lakritsamainen. En voinut sietää tätä tuoksua, mutta joku voi hyvin tykätä.

Valentine's Day-tuoksuja - ei varmaankaan enää myynnissä ainakaan öljyinä:

Pear Wood - Tämäkin on aika erikoinen - en oikein tiedä onko ällö vai hyvä! Makea ja hieman puuterinen tausta, mukana kevyttä päärynää ja kukkaistuoksua.

Odette - Tarjoustalon halpalaarista kaivettu. En tykännyt, mutta en yleensäkään tykkää myskituoksuista.

Who Needs Love - Tämä oli erikoinen, mutta hyvällä tavalla. Tuoksuu ensin suklaalta, mutta iholle laitettaessa tuoksu muuttuu hajuvesituoksuksi. Ei loppujen lopuksi tuoksu suklaalta ollenkaan. Hyvä, hieman tummempi vaniljainen tuoksu, jossa on mukana kukkaa (muistaakseni ruusua?). Harmi ettei ole enää myynnissä, olisin voinut kenties tilata isommankin koon.

« Viimeksi muokattu: 23.03.14 - klo:18:14 kirjoittanut Lalla »

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #685 : 26.03.14 - klo:18:13 »
Mä olen aina pitänyt Issey Miyaken Pleats Please tuoksuista vaikka en niitä ihan omanlaiseksi mielläkään. Alkuviikosta kiertelin kuitenkin hajuvesiosaston ja silmään pisti uusi kevätversio Pleats Please l'eau, ihana raikkaan vihreä pullo ja keväisen pirtsakka tuoksu. Kokeilin iholle ja taisin jopa tykätä! Nyt tuo tuoksu on pyörinyt mielessä pari päivää ja on pakko käydä uudestaan tuoksuttelemassa tuota.

Fragrantica
Pleats Please L'Eau opens with wild rose aromas providing playful freshness and femininity. Focus of the initial floral notes is on the young green buds of wild roses that have not started blooming yet and allude youth and energetic awakening of spring. The heart introduces feminine Bulgarian rose combined with pink pepper and neroli blossom, accompanied by sensual accords of white musk, patchouli and cedar in a base, creating a fine fragrant mist similar to aquarelle.

Eipä lainkaan kuulosta mun tyyliseltä tuoksulta mutta pääsi vallan yllättämään!

Käytin muuten aikoinaan Guerlanin Idylle eau Sublime tuoksua joka oli ihana, viime jouluna sain Idylle edt version joka on hyvä sekin mutta se ei jostain syystä pysy lainkaan ihollani. Todella turhauttavaa käyttää tuoksua joka ei enää tunnin päästä tuoksu miltään  ???

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #686 : 26.03.14 - klo:22:14 »
Ikävä sanoa näin, mutta onpa helkkarin ruma pullo. Multa menee heti koko hajuvedestä fiilis, jos pullo näyttää halvalta tai oudolta. Kelpuutan vain tuoksut, joissa on hyvin klassinen pullo.

Mitkä on muuten teidän mielestä kaikkien aikojen rumimmat hajuvesipullot? Mun mielestä kaikkien aikojen pohjanoteerauksista tulee ekana mieleen eräs tuoksu, jonka nimeä en nyt muista mutta se pullo muistutti oikeasti Kippari-Kallen vaimoa. Ehkä joku teistä tietää, mitä tarkoitan?

Edittiä: löytyi, se oli Mochino!

Musta toi pullo on aivan kammottava. Siis se alkuperäinen on tuo jossa on musta "nuttura" ja ai ai kun kivoja neovärisiä versioitakin tästä on näemmä tehty. Tahtoo -not.

Tää on myös ihan hirveä -siis mitä tässä on meneillään?

Kaikki tämän tyyppisetkin on musta ällöttäviä, 6v. tytön Seppälä-ostoksia:

Tällaisesta puhumattakaan, miten tää pysyy edes pystyssä?

Tää on klassikkotuoksu, mutta pullosta tulee mieleen muovinen wc-raikastin:

Raid tappaa sisällä ja puutarhassa:

Eipäs unohdeta Yves Rocherin "klassikkoja", tässä Aztec:

Tää on yksi kauheimmista ikinä, tulee mieleen joku anaalitappi:

Naomilla ei mene hajuvesihommat ihan putkeen:
« Viimeksi muokattu: 27.03.14 - klo:11:59 kirjoittanut ainokainen »

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #687 : 27.03.14 - klo:08:06 »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #688 : 27.03.14 - klo:10:44 »
^^ Reps.  ;D Mä tykkään tuosta Pleats Please pullosta, toki tuo muovinen korkki luo vähän halvan vaikutelman mutta muuten varsin suloinen. Mun mielestä pullo saa olla aika simppeli ilman mitään sen suurempaa krumeluuria tai sitten jos siinä on joku juttu ei sen tarvitse olla kokoluokkaa tämä:

Mä en yhtään ymmärrä Marc Jacobsin näitä uusia karkkituoksuja, pullot ovat yhtä kamalia kuin sisältökin.  Myös Bvlgarin pullodesign on jotenkin ihan kökkö ja halvan näköinen:

Sen sijaan esim Oscar de la Rentan Live in love ja tämän tyyliset pullot miellyttävät:

Myös Guerlanin pullot (kutens sisältö) on usein mun makuun. Ihanan mummomaisen eleganttia:

Ja kerta nyt pulloista on puhe niin arvatkaapa vaan harmittaako kun olen heittänyt kaikki vanhat pullot menemään. Niistähän saisi tehtyä vaikka mitä kivaa ja kaunista.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #689 : 27.03.14 - klo:15:42 »
Laitan uuden viestin jottei tule liian pitkää viestiä jossa liikaa asiaa.

Kävin uudestaan tuoksuttelemassa Pleats Please leau tuoksua ja tässä on jotain mistä pidän kovasti. Eri tuoksut tuovat usein mieleeni eri paikkoja, asioita ja tapahtumia. Tämä haju ei itsessään ole mikään überihana ja nerokas mutta se fiilis mikä minulle tulee tätä tuoksutellessa on mukava. Mieleeni tulee jostain syystä perheen ensimmäinen etelän matka vuonna -98, Pleats Pleasu edt versiosta taas tulee mieleen Nizza.

Tuoksu on ihanan raikas olematta liian 'vesimäinen' (olisko ozonic nyt sitten oikea sana tätä kuvaamaan). Tuoksu on kukkaisen makea olematta liian karkkimainen ja esanssisen muovinen, puuterinen muttei liian puuterinen. Sopivasti siis kaikkea. Pitävyyskin näyttäisi olevan hyvä sillä neljä tuntia sitten suihkin tätä ranteisiini ja vieläkin tuoksuu.

Kai tämä on hankittava kesätuoksuksi, ihan vaan tän fiiliksen takia.  :P

30ml maksoi Stockalla muistaakseni 46€, mitkä nettisivut mun kannattaisi katsoa läpi jos haluaisin tilata tuoksun halvemmalla jostain?