Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251539 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #690 : 27.03.14 - klo:18:46 »
On se hassua miten hajuvesipullon ulkonäkö vaikuttaa mielipiteeseen tuoksusta niin paljon :D . Ainokaisen linkkaamat hajuvesipullot ->  :-X . Mielestäni Marc Jacobsin Lola-pullo on hauska, vaikkakin todella epäkäytännöllinen. Hajuvesi on pakattu tajuttoman isoon pahvipakkaukseen, kun eihän se pullo mihinkään pieneen edes mahdu.

Tykästyin Fresh Hesperides Grapefruit Eau De Parfum -tuoksussa tietenkin itse tuoksuun, mutta myös kauniin yksinkertaiseen pullon muotoon, etikettiin sekä jopa pahvipakkaukseen:

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #691 : 27.03.14 - klo:21:07 »
Mun mielestä toi Pleats Pleasen pullo on ihana :D Pitää käydä nuuskaisemassa toi versio, koska siinä on näemmä patsulia. Jostain syystä patsuli toimii mun iholla hyvin, ja mun suosikkituoksuissani on sitä. Siinä original Pleats Pleasessa tuoksui mun nenään vähän liikaa ehkä päärynä, ja se jäi ostamatta vaikka ihan kiva olikin. Toi uusi versio kuulostaa aika hyvältä kyllä näin paperilla :ts

Ihana toi rumat hajuvesipullot-keskustelu :D

Tää Nicki Minaj-pullo on aika jäätävä:

« Viimeksi muokattu: 27.03.14 - klo:21:31 kirjoittanut lynx »

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #692 : 27.03.14 - klo:21:47 »
^ Apua, tuo hajuvesipullo on jo tosi järkky!  ;D Naurattaa lähinnä eikä kyllä yhtään houkuttele, ei edes kiinnosta tietää minkälainen tuoksu on kyseessä.

Hajuvedet on mulle tietyllä tavalla aarteita, kauniita ja hyvän tuoksuisia asioita jotka piristää. :) Aika pitkälti uusia tuoksuja tuoksutellessa, tulee tuoksuteltua sellaisia tuoksuja joiden pullot miellyttää eniten silmää. Hyllyiltä aina pomppaa muutama kaunis pullo jotka oikein houkuttelee tuoksuttelemaan.
En voisi kuvitellakkaan ostavani tuoksua joka on rumassa pullossa.

Armanin code summer vieläkin tuoksuttelematta, ei löydy paikallisista kaupoista. höh.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #693 : 28.03.14 - klo:10:38 »
Mun mielestä toi Pleats Pleasen pullo on ihana :D Pitää käydä nuuskaisemassa toi versio, koska siinä on näemmä patsulia. Jostain syystä patsuli toimii mun iholla hyvin, ja mun suosikkituoksuissani on sitä. Siinä original Pleats Pleasessa tuoksui mun nenään vähän liikaa ehkä päärynä, ja se jäi ostamatta vaikka ihan kiva olikin. Toi uusi versio kuulostaa aika hyvältä kyllä näin paperilla :ts

Tuossa leau versiossa on selkeästi haistettavissa sen alkuperäisen edt:n makeus ja ominaisutuoksu mutta huomattavasti kevyempänä ja raikkaampana.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #694 : 28.03.14 - klo:16:20 »
Kävinkin testaamassa tota päivällä, ja tykkäsin ihan hulluna. Taitaa mennä hankintalistalle :)

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #695 : 28.03.14 - klo:17:17 »
Naomin Exult-pullo taas on mun mielestä ihan loistava :D Tuoksu ei napannut  joten viskasin sen roskiin. Salvador Dalin pulloista oon tykännyt myös. Jotenkin sellaset naisen muotoiset ei iske yhtään tai neliön malliset lekat jotka painaa älyttömästi kun niissä on lasia enemmän kuin nestettä.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #696 : 28.03.14 - klo:22:40 »
Monet näistä inhokkipulloista on mun mielestä just hienoja (osa kyllä oikeasti kamalia, kuten tuo Nicki Minaj). Marc Jacobs Dot on varsinkin söpö, tykkään kyllä muutenkin MJ:n pulloista, vaikka hirveän käytännöllisiä nuo ei toki ole.

Himoitsen Marc Jacobsin Daisy Delightia, tosin tuntuu että olisi turhan samankaltainen omistamani Daisy Eau So Fresh Sunshinen kanssa (kiva nimihirviö).
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #697 : 07.04.14 - klo:22:36 »
Olen käynyt useamman keran testailemassa Lacosten Sensuelle-hajuvettä. Alussa se tuoksu on kukkainen, ja ostain syystä mulla tulee välitön mielleyhtymä leikkokukkiin ja sitä kautta hautajaisiin (ja siellä ja yleensäkin sukujuhlissa leijailemaan mummoparfyymin hajuun...), enkä pidä siitä, mutta vähän aikaa iholla oltuaan tuoksu muuttuu lämpimän toffeiseksi. Ei liian makeaksi tai raskaaksi, vaan juuri täydelliseksi. Tuoksu ei ole kovin raskas, mutta mulle kevyiden, "puhtaiden" ja kirpeähköjen tuoksujen ystävänä tuo olisi ehdottomasti iltatuoksu. Olisin jo ostanut tuon, mutta en ole varma, jaksanko sitä migreeni-hautajais-kukkatuoksua mikä haisee vähän aikaa alussa. Pitänee käydä suihkimassa sitä vielä kaupassa  ;)
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #698 : 11.04.14 - klo:10:54 »
Voi kökkötraktori, myykö Strawberrynet väärennettyjä hajuvesiä? Ostin sieltä Lanvin Jeanne La Plume -tuoksun ja saatuani tuoksun huomasin heti, ettei se tuoksu samalta kuin miltä vanhan pulloni sisältö tuoksuu. Tuoksuissa on jotain samaa, mutta uuden pullon tuoksu on paljon makeampi ja selvästi erilaisempi nuoteiltaan, kun taas vanhan pullon tuoksu on juuri täydellinen sekoitus kukkaisuutta, hedelmäisyyttä ja raikkautta.

Vanha pullo on aina säilytetty asunnon viileimmässä huoneessa sijaitsevassa senkissä valolta kokonaan suojattuna, eikä tuoksu ole mielestäni muuttanut hajukoostumustaan siitä, kun ostin pullon vuonna 2011. Hajuveden vanhenemisesta ja sen takia hajuveden muuttumisesta erilaiseksi ei siis mielestäni voi olla kyse.

Lanvin Jeanne La Plume -tuoksu oli vuoden 2011 LE-versio Lanvin Jeanne -tuoksusta, joten voisi hyvinkin olla niin, että uusi tuoksu on tuoteväärennös.

Laitoin äsken yhteydenottoa Strawberrynettiin, katsotaan mitä sieltä vastataan asiaan. Onneksi maksoin PayPalilla, ehkä voin saada rahat takaisin sitä kautta :-\ .

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #699 : 11.04.14 - klo:17:41 »
Bossin Jour on kyllä ihana tuoksu  <3 Vitsit kun on niin paljon käyttämättömiä hajuvesiä, en tiedä raaskinko ostaa...Orange edt on tän hetkinen suosikki, pitää varmaan tutustua kaikkiin Bossin tuoksuihin.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #700 : 11.04.14 - klo:23:56 »
Kiitos muuten vielä calypsolle (samplesta) mun uudesta lempituoksustani, joka on Guerlain Spiritueuse Double Vanille <3

Huomasin vasta nyt tämän viestin, mutta ole hyvä. Kivaa että tykkäsit siitä! Se on minunkin lemppareitani.  :l

Ellen: Meinasin ensin sanoa että voisikohan olla kyse sellaisesta asiasta kuin tuoksun reformuloinnista? Tästähän ei valmistajat halua puhua, mutta tuoksujen sisältöä muutellaan jatkuvasti. Osin halvempien raaka-aineiden vuoksi, osin siksi että pitkään markkinoilla olleita tuoksuja halutaan uudistaa trendien mukaiseksi (esimerkiksi Chanelin vitonen on aikojen saatossa ollut hyvinkin erilainen, ja nykyversio on todella kaukana alkuperäisestä), ja nykyään valitettavan usein myös siksi että EU on jatkuvasti kieltämässä monia pitkään hajuvesiteollisuudessa käytettyjä ainesosia. Tämä on todella harmittavaa, tai suoraan sanottuna aivan p*rseestä, sillä sen myötä monet hyvät tuoksut reformuloidaan aivan pilalle ja tunnistamattomiksi.

Mutta siis jos kyseessä on vain rajatun ajan valmistettu tuoksu, niin sitten en kyllä osaa sanoa muuta kuin että joko tuoksua on säilytetty Strawberrynetin päässä väärin -> raikkaat nuotit ovat kadonneet ja tuoksu on muuttunut makeammaksi, tai että se on väärennös. Jotenkin en vain jaksa uskoa jälkimmäiseen, etenkin siksi että kyseessä ei kai ole mikään erityisen haluttu ja kallis tuoksu? Luulisi että lähinnä väärennöksiä tehtailtaisiin eniten myydyistä tai jostain todella halutuista harvinaisuuksista? Kerro sitten mitä sieltä vastasivat!
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #701 : 13.04.14 - klo:15:27 »
Ostin laivalta ensimmäisen itse ostetun hajuveteni, yleensä olen pyytänyt lahjaksi jos jotain haluan. Olen makean ystävä tuoksuissa, joten mukaan lähti DKNY:n Be Delicious Fresh Blossom, jota olen haaveillut jo pidemmän aikaa. Vertailin pitkän aikaa tämän ja sen vihreän putelin välillä, mutta kyllä tämä punainen vei tällä kertaa voiton. Ehkä joskus kotiutan myös sen vihreän  ::)
« Viimeksi muokattu: 13.04.14 - klo:18:55 kirjoittanut Jenny »
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #702 : 14.04.14 - klo:16:58 »
Hei, edullisia, raikkaita, mutta kuitenkin persoonallisia tuoksuja etsivät. Kurkatkaapa & Other Storiesin tuoksuvalikoima. Siellä ei ole varsinaisia eau de toiletteja tai vahvempia aineita, mutta tuoksuviin vartalotuotteisiin kuuluu body mist, jota voi varmasti käyttää tuoksuna.

Tilasin itse pienen käsivoiteen, tuoksu on Frozen Verbena - ja tämä on todella ihastuttava, yrttinen, raikas ja vihreä - silti miellyttävän pehmeä (minttu, basilika ja verbena erottuvat kaikki selkeästi, lopputuoksu on pehmeä, ei yhtään kovan saippuainen myski, kuten esim. Cleaneissa tuppaa olemaan - silti luonnehtisin lopputuoksua lähinnä puhtaan tuoksuiseksi). Varsin laadukkaan tuoksuinen. Tuoksusarjaa on ollut konsultoimassa Byredon perustaja, saattaa löytyä muitakin helmiä tuosta sarjasta.

Hankaluus on tietysti se, että testaaminen on vähän hankalaa. Mutta body mistit ovat aika edullisia ja välillä on tarjolla myös miniversiota. Vartalokuorintaa on kehuttu kovasti.
« Viimeksi muokattu: 14.04.14 - klo:17:14 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa EyeCandy

• HAIRahtanut
« Vastaus #703 : 22.05.14 - klo:14:24 »
Pistetääs vähän päivitystä tähän unissa olevaan ketjuun.
Onko kukaan ostellu 2014-kesätuoksua vielä? Onko suosikkeja muodostunu?

Itelläni on haaveissa nyt ostaa jokin tämän kesän tuoksu ja käyttää sitä suurimmaksi osaksi. Lempituoksuni on muuten Givenchyn Very irresistible ja oonkin suunnitellu että kokeilisin tuon sarjan tämän kesän tuoksua. Viimeksi kun olin Kicksissä, antoivat sitä tikkuun, mutta mulle ei noista tikuista jää oikeen mitään käsitystä niin pitää mennä hakee sitä iholle niin pääsee pidempään nuuskii sitä ja saa tuntumaa miltä se oikeesti käytössä tuoksuu.

Lisäks kiinnostaa Trussardin tämän kesän tuoksu, pitää sekin käydä haistamassa.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #704 : 22.05.14 - klo:20:15 »
Mulla on seuraavana hankintalistalla versacen bright crystal absolu - tuoksu, käytin tätä yhden näytteen verran ja ihastuin kyllä ihan kunnolla! Tämä oli iholla sellainen mukavan kirpeä, mutta pehmeä. Sopii mun mielestä hyvin kesätuoksuksi.

Armanin code summer tuoksu kiinnostaa edelleen. Pitäisi käydä pian kyselemässä jos paikalliseen emotioniin olisi tullut tätä.  :)