Poikkesin tänään Vaasassa, ja siellä oli ihan mielettömät hajuvesiapajat. Monta himotuslistalla ollutta löytyi jollain -40-70% hintalapulla, mutta päädyin investoimaan vain yhteen, joka sitten olikin ihan todellinen yllättäjä.
En edes tiedä, mikä minuun meni, kun suihkaisin Issey Miyaken Pleats Pleasea ranteeseeni. Olen sitä aiemmin nuuhkinut pullosta, enkä tykännyt yhtään. Tämän kemia kuitenkin toimii mun ihoni kanssa kuitenkin ihan hillittömän hyvin, tuoksu oli välittömästi hurmaava ja parani entisestään hetki hetkeltä. Koettuani järjettömän rakastumisen huuman halusin tästä näytteen vielä paperillekin, mutta siinäpä tuoksu ei taaskaan toiminut. Ostin setin, jossa oli myös vartalovoide ja mini suikugeeli, ja jo vähän testaamani vartalovoide ei kyllä pääse tuoksun syvyydessä lähellekään tätä suihkittavaa versiota. Ehkä ne kuitenkin tukevat toisiaan.
Tämä on tosi erityinen. En ole koskaan törmännyt hajuveteen, jossa kehityskaari on näin laaja. Ihollani olen nyt pitänyt kehityksen kaikista vaiheista, mutta ensituoksu ja pohjatuoksu tuntuvat olevan kuin eri tuotteista. Alussa on päärynää, hajuhernettä ja valkoisia kukkia, pohjalla on ihanan pehmeää vaniljaa pienellä myskillä. Luulen, että omassa käytössäni tämä tulee vakiinnuttamaan asemaansa sekä päivässä että yössä, kaikkina vuodenaikoina.
Kestävyys tuntuu olevan huippuluokkaa edt:ksi, 5-6h rannesuihkauksen jälkeen ranne tuoksui vielä selkeänä. Sitten piti kokeilla uudestaan, jotta sain palautettua ensituoksun mieleeni - nyt, 3 tuntia myöhemmin, kerrostettu tuoksu tuntuu yhä varsin vahvana.
Olen vähän hajuvesiostokiellossa, mutta jätin kyllä liikkeisiin monia nimeäni huutaneita, pilkkahintaan myynnissä olleita herkkupulloja, joiden vastustamisesta palkinnoksi oikeutan itselleni tämän pikkuostoksen.