Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251382 kertaa)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #765 : 19.10.14 - klo:18:31 »
Oletko catjuska tutustunut tähän sivustoon?

http://www.fragrantica.com/notes/

Tuolta voit valita minkälaisista tuoksuista tykkäät. Paljon käyttäjäkokemuksia ja tietyn tuoksun kohdalla tulee ehdotuksia muista tuoksuista, joista muut ovat valitsemasi tuoksun lisäksi tykänneet. :)

Mä oon tuon sivuston avulla uskaltanut tilata sokkonakin pari tuoksua ja olen pitänyt! :D
3a F ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #766 : 19.10.14 - klo:19:51 »
Minullakin Light Blue on kyllä tosi kestävä - oli pitkään yksi lempituoksuistani, mutta sitten hurahdin hajuvesiin ihan todella. Kokeilepa Annick Goutalin Ninfeo Mio. Sample kannattaa tilata esim. ebaysta tai perfumedcourt:ista, mutta huudostakin saattaa löytyä. Tavarataloista ei Suomessa Annikkia saa, mutta nuo aikaisemmin mainitut nettikaupat myyvät. Ninfeo Mio muistuttaa rakenteeltaan aika paljonkin Light Blue:ta - raikkaat sitrukset, hedelmäisyys (Light Bluessa omena, Ninfeo Miossa viikuna) ja pohjalla puuta. Ninfeo Mio kestää ihan älyttömän pitkään. Muita kokeilemisen arvoisia voisivat olla Hermes Jardin-sarjan tuoksut, ehkä etenkin Un Jardin Mediterranee.

Kyllähän sitruksia miehillekin on, Suomen valikoima on vaan köyhä. Esim. Annick Goutalilta löytyy monia, Hermesin Jardin-sarja on unisex - ja aivan ihana miesten sitrustuoksu on mielestäni Cartier Declaration. Thierry Muglerilla on myös sitruksinen cologne, joka on joko miehille tai unisex.Issey Miyakella on sitrusta miehille.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #767 : 20.10.14 - klo:12:38 »
Minullakin Light Blue on kyllä tosi kestävä - oli pitkään yksi lempituoksuistani, mutta sitten hurahdin hajuvesiin ihan todella. Kokeilepa Annick Goutalin Ninfeo Mio. Sample kannattaa tilata esim. ebaysta tai perfumedcourt:ista, mutta huudostakin saattaa löytyä. Tavarataloista ei Suomessa Annikkia saa, mutta nuo aikaisemmin mainitut nettikaupat myyvät. Ninfeo Mio muistuttaa rakenteeltaan aika paljonkin Light Blue:ta - raikkaat sitrukset, hedelmäisyys (Light Bluessa omena, Ninfeo Miossa viikuna) ja pohjalla puuta. Ninfeo Mio kestää ihan älyttömän pitkään. Muita kokeilemisen arvoisia voisivat olla Hermes Jardin-sarjan tuoksut, ehkä etenkin Un Jardin Mediterranee.

Kyllähän sitruksia miehillekin on, Suomen valikoima on vaan köyhä. Esim. Annick Goutalilta löytyy monia, Hermesin Jardin-sarja on unisex - ja aivan ihana miesten sitrustuoksu on mielestäni Cartier Declaration. Thierry Muglerilla on myös sitruksinen cologne, joka on joko miehille tai unisex.Issey Miyakella on sitrusta miehille.

Tuota Ninfeo Mioa olin minäkin tulossa Catjuskalle ehdottamaan! Mieleen tulee myös Acqua di Parman se sininen sarja, siinä on muistaakseni sitrustuoksu jos toinenkin. Acqua di Parmaa myydään ainakin Sokoksella ja Stockalla. Minulla on tuosta Blu Mediterraneo sarjasta Fico di Amalfi joka on siis viikunatuoksu, vaikka tuoksun alku onkin todella sitruksinen, ja ainakin siinä kyllä kestoa riittää.  :)
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #768 : 20.10.14 - klo:14:54 »
^Joo, tuon unohdinkin! Ihana sarja, sitä kannattaa kokeilla - myös unisex.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #769 : 21.10.14 - klo:05:16 »
Jos Light Bluen kesto arveluttaa, niin Fragonardin Etoile on lähes identtinen, sitrukset ovat ehkä hiukan pehmoisemmat, eivät kuitenkaan makeat ja tavaraa saa esim. Fragonardin omasta nettikaupasta myös parfyymi-vahvuisena. ;)
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #770 : 21.10.14 - klo:13:53 »
Kiitoksia vinkeistä! Tuolla theparfumedcourtin sivuillahan meinaa lähteä mopo käsistä, sieltä taidankin saada about kaikista ehdotuksistanne samplet  :) On tosiaan ihan mystistä miten se  Light Blue katosi ihostani niin nopeasti, ensin ajattelin nenuni vain turtuneen tuoksuun, mutta tosiaan mieskään ei haistanut mitään  0_0 Tosin tuntuu et tuoksut ylipäätään katoavat iholtani nopeasti, tykkäisin ihan valtavasti Oriflamen Lovely Gardenista, jossa "kirpeä raparperi kietoutuu yhteen vihreiden tuoksujen kanssa. Kuuma maito pehmittää tuoksun kermaiseksi vaniljaksi", mutta tuo tuoksuhan ei kestä puolta tuntia ihollani. Toivotaan että noista testereistä löytyisi nyt tuoksu joka miellyttäisi ja pysyisi.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #771 : 22.10.14 - klo:10:31 »
Kannattaa kokeilla myös tuoksujen kevyttä suihkauttamista vaatteisiin (pesuaine kantsii vaihtaa silloin tuoksuttomaan).

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #772 : 23.10.14 - klo:15:19 »
OMG, nyt pitää saada sample tuosta Fragonardin Etoilesta! Mistä?
En viitsisi tilata netistä vain yhtä samplea, saako tätä ostaa Suomesta mistään?

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #773 : 23.10.14 - klo:15:23 »
Mulla on tuo Etoile (pitikin suihkia tänään kun luin tämän keskustelun) ja kyllä edT-versiokin ihan ok-hyvin pysyy. Laitoin 3-4 suihkausta ennen seiskaa aamulla ja vieläki on hentoinen tuoksu jäljellä. En itseasiassa edes ajatellut aiemmin, kuinka samanlainen tämä on light bluen kanssa, tässä kun on paljon pehmeämpi ensituoksu.
Ei taida Suomesta saada vielä mistään Fragonardia. Omanikin ostin Ranskasta.
1a F ii Tukkakuva

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #774 : 23.10.14 - klo:15:53 »
Voi hitto, sitten on pakko tilata jostain.

Miten sä kuvailisit tuoksua verrattuna Light Blue:een? Onko samalla tavalla raikas, vai millainen?

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #775 : 25.10.14 - klo:15:33 »
OMG, nyt pitää saada sample tuosta Fragonardin Etoilesta! Mistä?
En viitsisi tilata netistä vain yhtä samplea, saako tätä ostaa Suomesta mistään?

Jos Tallinnaan on asiaa, niin Aroomistudio myy Fragonardia. ;) Myös Berliinissä Galeries Lafayettella olen nähnyt. Ja Ranskassa on omia liikkeitä paljon. Toisaalta sitä samplea voisi varmaankin ruinata Fragonardin omilta sivuilta. Fragonardin samplet on sellaisia savettityyppisiä, eli se tuoksu on imeytetty kosteuspyyhkeeseen. Luulisi, että voisivat sellaisen lähettää.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #776 : 25.10.14 - klo:15:46 »
Hei hajuvesiasiantuntijat, miten käytätte hajvettä? Suihkitteko suoraan iholle vai suihkautatteko ilmaan ja kävelette pilven läpi? Onko hajuvesipullo päivän aikana mukananne käsilaukussa ja lisäättekö päivän mittaan? Mä itse suihkautan hajuvettä kaulalle ja dekolteelle pukeuduttuani, joten tuoksua tarttunee myös paitaan. Itse vaan niin nopeasti lakkaa huomaamasta tuoksua.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #777 : 25.10.14 - klo:16:10 »
^Mulla on ainakin iho sellainen hajuvesisyöppö, että joudun laittamaan aika reilulla kädellä tuoksuja. Suihkutan siis kaulaan, rintakehään ja ranteisiin ja käsivarsien taipeisiin.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #778 : 25.10.14 - klo:17:11 »
^^Teen varmaan jonkin major virheen, mutta suihkuttelen vaatteille, erittäin harvoin iholle. Syynä on se, että luulen mun kemikaalialtistuksen olevan muutenkin ihan tarpeeksi suuren  ::)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #779 : 25.10.14 - klo:18:32 »
Ei se mikään virhe ole vaatteille suihkutella - no, ehkä joku arka silkki saattaa ottaa itseensä, mutta hajuveden käytön kannalta vaatteiden hajustaminen on todellakin ihan ok. Toki se tuoksu on iholla vähän erilainen - mutta minusta ihan tuoksuriippuvainen asia, jotkut tuoksut ovat parempia kankaalla kuin iholla ja päinvastoin. Ja joissain tuoksuissa on aivan erinomainen kesto kankaalle suihkuteltuna.

Itse suihkauttelen tyypillisesti pari suihkausta - toinen ranteelle ja sitten ranteet yhteen - toinen joko paidan alle tai niskaan. En kuljettele hajuvesipulloa mukana, mutta saatan kyllä kotona lisätä illaksi tuoksua.

Mutta - käytän tuoksuja joskus myös vaatteissa, silloin suihkautan kaukana vaatteen yläpuolella, niin että tuoksu laskeutuu vaatteen päälle ohuena sumuna. Samoin hiukset on kiva joskus tuoksuttaa, sama tekniikka, suihkaus korkealla ilmassa ja sitten odotellaan sumun laskeutumista, hiuksia samalla pöyhien.

Joskus kun haluan tutustua tuoksuun paremmin saatan käyttää reilummallakin kädellä, mutta nämä ovat käytännössä aina kotipäiviä. Ja sitten on pari sellaista tuoksua, jotka ovat niin voimakkaita, että kaksi suihkausta on liikaa. Silloin tiristän varovasti ranteelle, ranteet yhteen ja sitten kosketan ranteilla kaulaa molemmilta puolilta.

Minulla tuoksut kestävät ihan kohtuullisen hyvin, harvoin ehtii tuoksu kokonaan hälvenemään työpäivän mittaisessa ajassa. Ja ilmeisesti nenäni ei ole paha turtumaan tuoksuun. Toki tuoksujen välilläkin on kestävyyseroja, mutta omaan kaappiin ei ole valikoitunut mitään huonosti kestäviä tuoksuja.