Narciso eau de parfum?
Törmäsin Narcisoon lehden sivulla sattumalta, ja tämä vaikutti paperilla täydelliseltä: kaikki netistä lukemani arvostelut hehkuttivat pehmeää ja puhdasta, mutta silti sensuellia tuoksua. Ruusunuotit, valkoisia kukkia, vähän sitrusta... Pullokin oli minimalistiseen makuuni kutakuinkin täydellinen. Tänään menin ostoaikeissa sitten tuoksuttamaan tätä Stockalle ja mikä pettymys! Mielestäni ei mitenkään erityinen tuoksu, ja sain aikaiseksi vaan ympärilleni voimakkaan myskipilven, josta pelkäsin, että loppuostosreissuni aikana saan joko itse tai kanssaihmiseni päänsäryn.
Uuden tuoksun etsintä siis jatkuu.
Olen menossa Pariisiin piakkoin ja sieltä voisin etsiä jotain hieman Suomen oloihin nähden harvinaisempaakin tuoksua. Osaisiko joku suositella jotain? Aiemmin olen tykännyt kovasti seuraavista:
-Stella McCartney: Stella
-Guerlain: Idylle edt
-Dior: Addict 2
-Jeanne Lanvin: Jeanne
-Estee Lauder: Pleasures (perusversio & Eau Fraiche)
-Dolce & Gabbana: Rose The One
-Givenchy: Bloom
-Issey Miyake: L'Eau d'Issey Florale
Ruusua ja pionia on löytynyt noista melkein kaikista kun nuotteja olen tutkaillut. Mandariinia, vadelmaa, myskiä, santelipuuta, freesiaa, jasmiinia, liljoja usein myös. Ja esim. Diptyquen Baies on huonetuoksuna ihana, mutta en itselläni sitä osaa nähdä tuoksuna. Fragonardin Ile d'Amour on kokeiltavien listalla nyt reissulla ainakin.