Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 250997 kertaa)

Poissa wilma

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #780 : 25.10.14 - klo:19:41 »
Mä suihkautan tuoksua yleensä jompaan kumpaan käsivarren taipeeseen tai niskaan. Ja yksi suihkaus riittää.  :D Toki joskus tulee laitettua se toinenkin suihkaus, mutta aika harvoin. Silloin laitan sekä käsivarteen että niskaan.

Mä laitan tuoksun aina aamulla, ja kyllä se tuoksu on pysynyt aina ihan iltaan asti. Kyynärtaipeessa varsinkin tuntuu pysyvän tuoksu tosi hyvin, kun esim. ranteesta se saattaa kadota jos tulee pestyä paljon käsiä.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #781 : 25.10.14 - klo:20:56 »
Mä taas suihkautan hajuvettä yleensä yhden suihkauksen kaulaan/rintakehään niin että menee paitaankin ja toinen suihkaus noin navan korkeudelta niin, että se menee osittain paitaan ja osittain housuille. Mun mies joskus kuittailee, että miksi hajuvettä täytyy haaroihin suihkia, mutta en mä sitä nyt ihan sinne kuitenkaan laita  ;D
3a F ii

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #782 : 26.10.14 - klo:17:55 »
Voi hitto, sitten on pakko tilata jostain.

Miten sä kuvailisit tuoksua verrattuna Light Blue:een? Onko samalla tavalla raikas, vai millainen?
On samalla tavalla raikas joo. Lähinnä, kun Light Bluessa ensituoksu on sellainen tosi alkoholinen ja kirpeä sitruuna, Etoilessa vihreä omena ja sitruuna tuoksuvat yhdessä alusta lähtien. Etoilen omena on muutenkin vähän makeampi kuin Light Bluen. Varmasti tykkäät :).
1a F ii Tukkakuva

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #783 : 26.10.14 - klo:20:37 »
Oi että, kuulostaapa ihanalta! Täytyy käydä Tallinnassa siellä Aroomistudiolla!  :l

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #784 : 26.10.14 - klo:22:26 »
Yritän löytää nimeä yhdelle nostalgiselle 90-luvun lopun tuoksumuistolle ja hihkaiskaa jos se soittaa jollain kelloja! Muistini mukaan tuoksu oli sitruksinen, voin kyllä olla väärässäkin kun en ole tuoksuexpertti  ;D. Mielikuva on, että kirpeä ja vähän makea samaan aikaan, aika kevyt, ei kauhean kestävä. Pullo oli (vaalean)keltainen, ohuehko, malliltaan muistaakseni reunoistaan pyöristetty suorakulmio ja pinnassa oli harvakseltaan matalia nyppyjä. Korkki saattoi olla sininen tai turkoosi. Todennäköisesti kyseessä oli jokin markettituoksu tai muu edullinen hajuste.

Pullo saattoi olla myös tämän mallinen.

Nypyt pullon pinnassa oli tämän kaltaisia. Tämän kuvan väritkin on aika lähellä muistikuvia ja tuoksukuvaus ja kestävyyskin passaa, mutta korkki ei ole sama. Muistan vielä kun sitä arvostelin sitä järkyttävän rumaa pulloa kaverille kaupassa.  ;D
« Viimeksi muokattu: 29.10.14 - klo:21:04 kirjoittanut Luurankka »
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #785 : 27.10.14 - klo:09:36 »
Luurankka, oisko se ollut tämä?

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #786 : 27.10.14 - klo:13:03 »
^ Ei ole tuo. Mikä tuoksu tuo muuten on?
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #787 : 28.10.14 - klo:22:36 »
Ei se mikään virhe ole vaatteille suihkutella - no, ehkä joku arka silkki saattaa ottaa itseensä, mutta hajuveden käytön kannalta vaatteiden hajustaminen on todellakin ihan ok. Toki se tuoksu on iholla vähän erilainen - mutta minusta ihan tuoksuriippuvainen asia, jotkut tuoksut ovat parempia kankaalla kuin iholla ja päinvastoin. Ja joissain tuoksuissa on aivan erinomainen kesto kankaalle suihkuteltuna.

Itse suihkauttelen tyypillisesti pari suihkausta - toinen ranteelle ja sitten ranteet yhteen - toinen joko paidan alle tai niskaan. En kuljettele hajuvesipulloa mukana, mutta saatan kyllä kotona lisätä illaksi tuoksua.

Mutta - käytän tuoksuja joskus myös vaatteissa, silloin suihkautan kaukana vaatteen yläpuolella, niin että tuoksu laskeutuu vaatteen päälle ohuena sumuna. Samoin hiukset on kiva joskus tuoksuttaa, sama tekniikka, suihkaus korkealla ilmassa ja sitten odotellaan sumun laskeutumista, hiuksia samalla pöyhien.

Joskus kun haluan tutustua tuoksuun paremmin saatan käyttää reilummallakin kädellä, mutta nämä ovat käytännössä aina kotipäiviä. Ja sitten on pari sellaista tuoksua, jotka ovat niin voimakkaita, että kaksi suihkausta on liikaa. Silloin tiristän varovasti ranteelle, ranteet yhteen ja sitten kosketan ranteilla kaulaa molemmilta puolilta.

Minulla tuoksut kestävät ihan kohtuullisen hyvin, harvoin ehtii tuoksu kokonaan hälvenemään työpäivän mittaisessa ajassa. Ja ilmeisesti nenäni ei ole paha turtumaan tuoksuun. Toki tuoksujen välilläkin on kestävyyseroja, mutta omaan kaappiin ei ole valikoitunut mitään huonosti kestäviä tuoksuja.

Minulla on muuten sama tyyli suihkuttaa tuoksua kuin Lilalla, mutta niskaan en tuoksua yleensä laita vaan ennemminkin rintakehälle. Tyylilleni siuhkauttaa tuoksua ilmaan ja tanssahdella sen sumupilven alla on aina naureskeltu, mutta ilmeisesti en ole ainoa joka sitä tekee. :D (No en oikeasti yleensä tanssahtele, vaan otan pari askelta tuoksupilven alle tai sitten seison paikoillani)

Olen muuten huomannut että monesti tuoksut säilyvät kankaalla paljon paremmin. Tuon huomaa etenkin silloin kun tekee työtä jossa käyttää eri vaatteita kuin vapaalla. Aamulla töihin lähtiessä tulee laitettua tuoksua, ja vaikka työpäivän mittaan tuoksu on iholta kaikonnut, niin kun vaihtaa työpäivän päätteeksi ne samat vaatteet ylle mitkä oli aamulla niin yleensä vaatteissa on vielä hento mutta selkeä tuoksu. Jotenkin mukavaa että voi tuoksua lisäämättä palata siihen aamun raikkaaseen fiilikseen, ja saa työpäivän "nuhjuisuuden" siinä samalla pois.  :D

Minun ihoni on siis melkoinen tuoksusyöppö, eli usein lisään tai jopa vaihdan tuoksua kokonaan jossain vaiheessa päivää. On sitten tietysti myös semmoisia tuoksuja jotka jopa minunkin ihollani kestävät kunnolla, mutta tykkään lisätä monesti niitäkin varovaisesti jos haluan nauttia ensi- ja sydäntuoksusta uudelleen. :)

Yleensä en kuljeta tuoksua mukana enkä lisää tuoksua muualla kuin kotiolosuhteissa, reissut ovat sitten toki asia erikseen. Minullakin on tapana laittaa tuoksua oikein reilulla kädellä toisinaan yksin kotosalla ollessani, etenkin kun tutustun johonkin uuteen tuoksuun, tai fiilistelen jotain suosikkia.  <3 Laitan myös melko usein yötuoksun, eli yöksi jotain tuoksua minkä kanssa haluan vaipua uneen.
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #788 : 29.10.14 - klo:16:39 »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #789 : 29.10.14 - klo:20:24 »
Saako Juicy Couture Viva La Juicy Noir hajuvettä vielä, vai onko se ollut joku limited edition?

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #790 : 29.11.14 - klo:19:19 »
Voisko joku virkistää mun muistia... luin jostakin blogista iholle laitettavasta aineesta, jonka pitäisi estää ihon ph:n vaikutukset tuoksuun (tai mikä se sitten onkaan, joka saa joillain ihmisillä aikaan tuoksujen muuttumisen oudoksi iholla).

Mikäköhän se aine on nimeltänsä, muistaako kukaan? Mun äiti tarvii sellasen joululahjaksi.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #791 : 29.11.14 - klo:20:45 »
Narciso eau de parfum?

Törmäsin Narcisoon lehden sivulla sattumalta, ja tämä vaikutti paperilla täydelliseltä: kaikki netistä lukemani arvostelut hehkuttivat pehmeää ja puhdasta, mutta silti sensuellia tuoksua. Ruusunuotit, valkoisia kukkia, vähän sitrusta... Pullokin oli minimalistiseen makuuni kutakuinkin täydellinen. Tänään menin ostoaikeissa sitten tuoksuttamaan tätä Stockalle ja mikä pettymys! Mielestäni ei mitenkään erityinen tuoksu, ja sain aikaiseksi vaan ympärilleni voimakkaan myskipilven, josta pelkäsin, että loppuostosreissuni aikana saan joko itse tai kanssaihmiseni päänsäryn.

Uuden tuoksun etsintä siis jatkuu.

Olen menossa Pariisiin piakkoin ja sieltä voisin etsiä jotain hieman Suomen oloihin nähden harvinaisempaakin tuoksua. Osaisiko joku suositella jotain? Aiemmin olen tykännyt kovasti seuraavista:

-Stella McCartney: Stella
-Guerlain: Idylle edt
-Dior: Addict 2
-Jeanne Lanvin: Jeanne
-Estee Lauder: Pleasures (perusversio & Eau Fraiche)
-Dolce & Gabbana: Rose The One
-Givenchy: Bloom
-Issey Miyake: L'Eau d'Issey Florale

Ruusua ja pionia on löytynyt noista melkein kaikista kun nuotteja olen tutkaillut. Mandariinia, vadelmaa, myskiä, santelipuuta, freesiaa, jasmiinia, liljoja usein myös. Ja esim. Diptyquen Baies on huonetuoksuna ihana, mutta en itselläni sitä osaa nähdä tuoksuna. Fragonardin Ile d'Amour on kokeiltavien listalla nyt reissulla ainakin.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #792 : 29.11.14 - klo:20:52 »
Tilasin itselleni joululahjaksi Nina Riccin L´Air Du Temps hajuveden <3. Mitä kauemmin se tuoksuu iholla, sitä parempi tuoksu siinä tuntuu olevan.
Suihkuttelin sitä tänään Emotionissa ja en vielä vakuuttunut täysin päivällä, mutta nyt viimeistään illalla olen täysin vakuuttunut tuoksun ihanuudesta ja aitoudesta ja ennen kaikkea ajattomuudesta .
Vaikkakaan ei ole mikään uutuustuoksu, ja olen joskus sitä ennenkin käyttänyt aivan silloin nuorena tyttönä, niin tuoksu on mitä ihanin :-*.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #793 : 29.11.14 - klo:20:57 »
Ostin pitkästä aikaa uuden hajuveden. Aiemmin olen käyttänyt DKNY:n vaaleanpunaista, eli Be delicious Fresh blossomia. Laivan Taxfreessä pyysin jotain samantyylistä, ei kuitenkaan ihan samanlaista. Myyjä ehdotti Kenzon tätä tuoksua. Tämä on juuri minun tuoksuinen! En osaa kuvailla tuoksuja mitenkään, mutta tuolta fragrantican sivuilta löytyy jonkinmoinen kuvaus.  Tykkään!
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #794 : 30.11.14 - klo:09:27 »
Ruusua ja pionia on löytynyt noista melkein kaikista kun nuotteja olen tutkaillut. Mandariinia, vadelmaa, myskiä, santelipuuta, freesiaa, jasmiinia, liljoja usein myös. Ja esim. Diptyquen Baies on huonetuoksuna ihana, mutta en itselläni sitä osaa nähdä tuoksuna. Fragonardin Ile d'Amour on kokeiltavien listalla nyt reissulla ainakin.

Omat suosikkini ovat vähän erityylisiä (minulle kukkaset ovat jotenkin hankalia, menevät lämpöisten mausteiden ja puun seuralaisina kyllä), mutta omasta kaapistani antaisin sinulle tuoksuteltavaksi ainakin L'Artisanin Saffran Troublantin (sahrami ja ruusu on aivan ihastuttava yhdistelmä, mausteisuudesta huolimatta eteerisen kuulas tuoksu) ja Mark Buxtonin Sleeping With Ghosts:in - niinjoo, ja tietysti myös Annick Goutalin Rose Splendiden ja ihanan (mutta mielipiteitä jakavan - ei kannata silti pelästyä, minusta tämä on luonnollisen vihreä ja hedelmäisen heinäisin sävyin maustunut jasmiini, enemmän tässä tuoksuu aromaattinen tupakkakasvi kuin palava rööki) Etat Libre d`Orangen Jasmin et Cigaretten. Jos haluat talvea vasten kokeilla mausteisen lämmintä jasmiinia, niin The Different Companyn Jasmin de Nuit on hieno.
« Viimeksi muokattu: 30.11.14 - klo:09:29 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.