Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251529 kertaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #795 : 01.12.14 - klo:11:59 »
Reese, mun kaikkien aikojen lempituoksuni (jo vuodesta 2004 alkaen) on Armanin Acgua di Gio. Sitä on nykyään vähän huonosti saatavissa Suomessa (Acgua di Gioia ei ole sama, en pidä siitä juurikaan), mutta muutoin löytyy kyllä. Mä sanoisin, että se istuu nuoteiltaan sun toiveisiin tosi pitkälti ja kannattaa tuoksutella. Pioni on vahva, sitten on mm. jasmiinia, freesiaa, kieloa, ruusua, ananasta ja pohjalla myskiä. Kukkainen ja raikas tuoksu.

http://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Acqua-di-Gio-411.html

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #796 : 05.12.14 - klo:17:53 »
"Mun" tuoksu on Kenzon L'eau par Kenzo. En tiiä, mitä teen, jos se joskus lopetetaan!

Ostin sen Body Shopin uudehkon vesituoksun (Fijian Waterlily?), mutta en osaa käyttää, kun jotenkin se tuoksuu siltä, mitä kuvittelen tarkoitettavan "halvan hajuveden tuoksulla", vaikka kiva sinänsä onkin.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #797 : 09.12.14 - klo:07:37 »
Reese, mun kaikkien aikojen lempituoksuni (jo vuodesta 2004 alkaen) on Armanin Acgua di Gio. Sitä on nykyään vähän huonosti saatavissa Suomessa (Acgua di Gioia ei ole sama, en pidä siitä juurikaan), mutta muutoin löytyy kyllä. Mä sanoisin, että se istuu nuoteiltaan sun toiveisiin tosi pitkälti ja kannattaa tuoksutella. Pioni on vahva, sitten on mm. jasmiinia, freesiaa, kieloa, ruusua, ananasta ja pohjalla myskiä. Kukkainen ja raikas tuoksu.

http://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Acqua-di-Gio-411.html

Se on jännä, miten tuoksuista tulee vahvoja tunnemuistikuvia. Tämä ja Davidoffin Cool Water tuovat mulle mieleen paniikinomaisen pääsykoeahdistuksen vuodelta 2000, kun käytin näitä koko kevään pyrkiessäni yliopistoon. ;D
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

• Vieras
« Vastaus #798 : 28.12.14 - klo:22:24 »
Oletteko koskaan, juurekset, nähneet sellaista hajuvettä kuin Charlie Red by Revlon missään Suomessa? Tai mistä sitä ylipäänsä kannattaisi alkaa metsästää? hajuvesi.fi -sivustolta löytyi heti, 100 ml maksaa vain 7,95€, mutta postikuluja heti vitosen päälle. Jos jostain kaupasta löytäisi mutta viimeistään sitten tilaan netistä. Sain tuollaisen pullon joskus kauan aikaa sitten lahjaksi ja se loppuikin jo ikuisuus sitten. Katsellessani lempielokuvaa tuoksu tuli mieleen. (:

« Viimeksi muokattu: 28.12.14 - klo:23:23 kirjoittanut höpönasu »

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #799 : 29.12.14 - klo:21:09 »
Sain mieheltä joululahjaksi Gaultierin Classique Intensen. Oon haaveillut tästä, mutta en raaskinut ostaa itse, Sokoksella pikkuruinen 20ml pullokin on 50 euroa, tätä puolidesistä ei edes saa. Oon kaivannut kokoelmaani tuollaista budoaarituoksua, mutta yleensä kaikki vahvat ja makeat ovat mulle liikaa, oksettavat tai tuntuvat tätimäisiltä. Kepeät ja raikkaat tuoksut miellyttävät nenää, mutta tuntuvat lapsellisilta ja tyhjänpäiväisiltä ja eivät tunnu olevan paikallaan pimeissä öissä. Tämä on huumaavan hunajainen ja vaniljainen olematta kuitenkaan yhtään liian söpö. Pysyvyys on huippuluokkaa ja yksi suihkaus riittää. Oikein aarre.

Poissa EyeCandy

• HAIRahtanut
« Vastaus #800 : 29.12.14 - klo:21:18 »
Ostin itelleni joululahjaks vihdoin John Gallianon Parlez-moi d'amour encoren. Se on kyllä jännä tuoksu. Ei ihan tavallinen. Pidän kovasti. Mutta mikään ei voita givenchyn very irresistibleä joka on mun elämäni tuoksu  :l

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #801 : 29.12.14 - klo:22:37 »
Mä sain mieheltä joululahjaksi Hugo Boss Pour Femme Ma Vie -hajuveden. Aika rohkea veto, sillä mulla on aika vaativa maku, mitä tuoksuihin tulee. Lisäksi olen omistanut vain muutaman hajuveden, tasan yhden olen ostanut itse :D. En tiedä hajuvesistä mitään, siksi en yleensä uskalla niitä ostellakaan, koska pelkään että omaan nenään hyvä tuoksu haisee jollekulle vanhalle mummolle tms.

Onko kellään muuta tuota Ma Vie-tuoksua? Mitä mieltä olette siitä? Itse nyrpistin vähän nenääni alkuun, mutta iholla tuoksui lopulta hyvältä :). Ja pullo on todella suloinen, vaikka normaalisti en vaaleanpunaisesta välitäkään. Mutta tässä yhteydessä kun muotoilu oli hillitty, vaaleanpunainen sallittakoot.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #802 : 30.12.14 - klo:07:03 »
Mä pidän kanssa noista Bossin pullojen muotoilusta, mutta valitettavasti tuo Ma Vie, Jour ja Nuit tuoksuu kaikki tosi geneerisille ja pliisuille mun makuuni. En osaa selittää, mutta tuoksuvat siis vaan hajuvedelle, eikä niissä yhdessäkään ole mitään mielenkiintoista. Nämä on toki makukysymyksiä. Kaikki näistä ovat kuitenkin kohtalaisen turvallisia tuoksuja, eli tuskin siis myöskään ärsyttävät kenenkään nenää.

Mun suuri rakkauteni Narciso Rodrigues vetelee viimeisiään (toinen pullo) ja harkitsen uuden ostamista. Toisaalta ostoslistalla roikkuu myös Acqua Di Parman Mandorlo Di Sisilia, joka on ihanan pehmoinen, mantelinen ja vaniljainen. Haistan tuossa myös anista.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #803 : 30.12.14 - klo:13:27 »
^ Joo, itsellänikin ensireaktio oli, että haisee... hajuvedelle. Mutta jonkin ajan kuluttua tuoksu muuttuu iholla paremmaksi ja jopa ihan miellyttäväksi.

Olisi ihanaa löytää sellainen tuoksu, josta ihmiset ajattelevat haistaessaan, että tuoksuupa tuo tyyppi hyvältä, eikä "haiseepa se hajuvedelle" :D.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #804 : 30.12.14 - klo:13:39 »
Mä sain mieheltä joululahjaksi Hugo Boss Pour Femme Ma Vie -hajuveden.

Onko sinulla Pour Femme-versio? Mietin vaan, kuinka ne eroavat. Pidän Pour Femmestä mutta se ei ole koskaan ollut minulle "helppo" tuoksu. En suihkauta sitä niin huolettomasti kuin esimerkiksi Lolita Lempickan Forbidden Floweria jonka pohjatuoksu on minulla omasta mielestäni puhdas ja saippuainen. Pour Femme on ihan tosissaan☺

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #805 : 30.12.14 - klo:14:36 »
Mä sain mieheltä joululahjaksi Hugo Boss Pour Femme Ma Vie -hajuveden. Aika rohkea veto, sillä mulla on aika vaativa maku, mitä tuoksuihin tulee. Lisäksi olen omistanut vain muutaman hajuveden, tasan yhden olen ostanut itse :D. En tiedä hajuvesistä mitään, siksi en yleensä uskalla niitä ostellakaan, koska pelkään että omaan nenään hyvä tuoksu haisee jollekulle vanhalle mummolle tms.

Onko kellään muuta tuota Ma Vie-tuoksua? Mitä mieltä olette siitä? Itse nyrpistin vähän nenääni alkuun, mutta iholla tuoksui lopulta hyvältä :). Ja pullo on todella suloinen, vaikka normaalisti en vaaleanpunaisesta välitäkään. Mutta tässä yhteydessä kun muotoilu oli hillitty, vaaleanpunainen sallittakoot.

Itse olen pitänyt Hugo Bossin tuoksuista ja mulla on tälläkin hetkellä käytössä kaksi :) Kävin myös tuoksuttelemassa tuota Ma Vie-tuoksua, sekä Jour- ja Nuit-tuoksuja jotka on ihan samannäköisissä pulloissa kuin Ma Vie, mutta valkoinen ja musta.

Luulen että tykkäsin, varsinkin Ma Vie-tuoksusta. Nuha on kuitenkin vaivannut pari viikkoa, joten en ihan luota arvostelukykyyni. Vielä pitää myös testauttaa siipalla. Jos hänkin tykkää, niin varmaankin hankin tuon Ma Vien. Naisellinen tuoksu, mutta ei liian voimakas. Iholle pitäisi myös saada kokeiltua ja katsoa miten tuoksu muuttuu.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #806 : 30.12.14 - klo:17:43 »
Mä yritin kauheasti tykätä tuosta Hugo Bossin Ma Viestä, mutta jotenkin ei vaan iske. Samoin kävi Jourin kanssa, ei vaan sittenkään mun juttuni. Tänään kävin testaamassa Hugo Bossin Orangea, parfyymin pito on ainakin kerrankin tarpeeksi kestävä mun makuun (suihkautin ranteelle kaupassa vähän klo 10 jälkeen ja edelleen klo 17.37 haistan tuoksun). Ihonihan siis jotenkin "syö" noita tuoksuja, koska järjestään kaikki toilettet haihtuu iholtani parissa tunnissa. En vaan tiedä mitä mieltä tuosta Orangesta olisin, tuoksu on erittäin miellyttävä mutten tiedä olenko tarpeeksi naisellinen sen vaateisiin  ::) Olen myös pitkään jahkaillut Lancomen La Vie Est Bellen suhteen, tykkään sen tuoksusta ja kestosta, mutta tuntuu että se on jo liiankin äitelä. Makean tuoksun himoon mulla on jo Diorin Poison ja tarkoituksena olisi löytää hivenen makea, mutta raikas arkituoksu. Silti jotenkin jään nuuhkimaan noita raskaampia tuoksuja.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #807 : 30.12.14 - klo:18:24 »
Oletteko koskaan, juurekset, nähneet sellaista hajuvettä kuin Charlie Red by Revlon missään Suomessa? Tai mistä sitä ylipäänsä kannattaisi alkaa metsästää? hajuvesi.fi -sivustolta löytyi heti, 100 ml maksaa vain 7,95€, mutta postikuluja heti vitosen päälle. Jos jostain kaupasta löytäisi mutta viimeistään sitten tilaan netistä. Sain tuollaisen pullon joskus kauan aikaa sitten lahjaksi ja se loppuikin jo ikuisuus sitten. Katsellessani lempielokuvaa tuoksu tuli mieleen. (:

Olen katsellut noita Charlieita ebaystä joitain kertoja, mutta ikinä en ole missään Suomessa niitä nähnyt. Luultavasti siis joudut turvautumaan nettikauppaan. Ebayssä toimituskulut Suomeen tuntuivat olevan järjestään yli kymmenen euroa. ::) Eli jos saat vitosen toimituskuluilla, niin tuntuisi jo olevan ihan hyvä kauppa.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #808 : 30.12.14 - klo:19:26 »
Mulla on Hugo Bossin Femme parfuumi ja rakastan sitä tuoksua <3.
Ainoastaan kesällä ei tule käytettyä, koska jotenkin miellän sen talvituoksuksi ja kesällä suosin raikkaita tuoksuja.
Tuntuu, että olen löytänyt taas Femmen , kun talvi on tullut ja kesällä palaan aina raikkaisiin kukkaistuoksuihin.
Nina Riccin L´air du temps on myös toinen talvituoksuni, kylläkin vastikään itselle joululahjaksi hankittu ja vähän erikoisempi tuoksu mun makuuni, vaikka mulla on joskus se ollutkin.
Clean Warm cotton on aina varma valinta ja sitä mulla on jo toinen pullo menossa.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #809 : 30.12.14 - klo:20:32 »
Mä sain mieheltä joululahjaksi Hugo Boss Pour Femme Ma Vie -hajuveden.

Onko sinulla Pour Femme-versio? Mietin vaan, kuinka ne eroavat. Pidän Pour Femmestä mutta se ei ole koskaan ollut minulle "helppo" tuoksu. En suihkauta sitä niin huolettomasti kuin esimerkiksi Lolita Lempickan Forbidden Floweria jonka pohjatuoksu on minulla omasta mielestäni puhdas ja saippuainen. Pour Femme on ihan tosissaan☺

Joo, siis tämä: