Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251540 kertaa)

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #825 : 12.02.15 - klo:19:01 »
Laitanpa uuden viestin kun on tällainen ilmoitusasia eli Glittereihin on tullut myyntiin erä Victoria's Secret Body Mistejä ja pari Body lotionia. Viisi tuoksua yhteensä ja hintaa 14,90 :) Kävin tänään tuoksuttelemassa ekaa kertaa ikinä ja ostinkin sitten Such a Flirt- mistin. Osa noista oli jotenkin tosi tutun tuoksuisia vaikka en ole tosiaan ikinä ennen niitä haistellut ja osa tuoksui vähän turhankin makealta ja "halvalta" mutta tää yks oli hieman ylitse muiden, toivottavasti tulee käytettyä!

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #826 : 16.02.15 - klo:13:22 »
Löytyykö juureksista pienten tuoksumerkkien ystäviä? Itse tykkään kokeilla tuoksuöljyjä etenkin koska niistä saa pieniä näytekokoja. Olen tilannut nyt vain Haus of Gloilta, koska sieltä tulee muutenkin tilattua rasvoja jne. Olisi kuitenkin mukava kuulla muistakin merkeistä, sillä esim. Etsystähän niitä löytyy pilvin pimein  :) Esim. For Strange Women voisi olla seuraava tilauskohde.

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #827 : 16.02.15 - klo:16:36 »
Heräteostin Dermosilin Evita-tuoksun. Tästä tuli mieleen joku Britney Spearsin tai Paris Hiltonin hajuvesi, joka mulla joskus teininä oli ja jäi silloin enemmän tai vähemmän käyttämättä, mutta ehkä tuoksumaku on sitten muuttunut kun tää nyt tuntuu iskevän niin kovasti. Hintaa oli hurjat 9,90 että jos nyt on hutiostos niin ei ainakaan kallis sellainen.
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa rosmarin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #828 : 19.02.15 - klo:10:12 »
^Dermosil saisi lähettää hajuvesistä kunnon näytteen, raaputettava ja muovilta haiskahtava "tarra" on todella huono ratkaisu eikä siitä saa kokonaiskuvaa tuoksusta. Tämän vuoksi jäi tuo Evita hankkimatta vaikka se olisi periaatteessa kiinnostanutkin. Mutta jos se tosiaan on varsin identtinen Britneyn & Parisin tuoksujen kanssa niin niitä minulta löytyy useita pulloja ennestään eli kiintiö on jo täytetty.

Kävin eilen tutkailemassa hajuvesitarjontaa Sokoksella ja taisinpa löytää kaksoissisaren rakastamalleni kaikkien aikojen parhaimmalle kesätuoksulle eli Escadan Tropical Punchille: Marc Jacobsin Daisy Sorbet. Se on hyvin samankaltainen, pirskahtelevan hedelmäinen ja iloinen tuoksu joka vie ensinuuhkaisulla valkoiselle hiekkarannalle paahtavan auringon alle :D

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #829 : 22.02.15 - klo:15:43 »
Yritän löytää nimeä yhdelle nostalgiselle 90-luvun lopun tuoksumuistolle ja hihkaiskaa jos se soittaa jollain kelloja! Muistini mukaan tuoksu oli sitruksinen, voin kyllä olla väärässäkin kun en ole tuoksuexpertti  ;D. Mielikuva on, että kirpeä ja vähän makea samaan aikaan, aika kevyt, ei kauhean kestävä. Pullo oli (vaalean)keltainen, ohuehko, malliltaan muistaakseni reunoistaan pyöristetty suorakulmio ja pinnassa oli harvakseltaan matalia nyppyjä. Korkki saattoi olla sininen tai turkoosi. Todennäköisesti kyseessä oli jokin markettituoksu tai muu edullinen hajuste.

Kyseessä oli teinituoksu nimeltä Crazy Bubbles! Nostalgiafiilistelyiden varalta olisi hauskaa olla pullo jemmassa, mutta ei tuota saa enää mistään.

YR:n Sitruspuun kukka oli ensinuuhkaisulta vähän samantyyppinen, mutta muuttui iholla hyvin puuteriseksi.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #830 : 22.02.15 - klo:19:10 »
Mä olen käytellyt tuoksunäytteen phisolophy loveswept nimisestä tuoksusta ja tää tuoksuu niin kesälle että pakko varmaan ostaa tämä kesätuoksuksi.  :D Alkuun tämä tuntui hieman liian kukkaiselta ja pistävältä mun makuuni, mutta tämä muuttuu iholla jonkun ajan kuluessa tosi pehmeäksi ja hennoksi tuoksuksi.

Tämä tuoksu kyseessä:

Mulle tää merkki oli ihan uusi, ei ole ennen tullut vastaan tuoksuosastolla. Pitänee tutkia merkin muitakin tuoksuja.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #831 : 23.02.15 - klo:07:14 »
Meneekö teillä vuodenaikojen mukaan tuoksumaku? Oon nyt parina vuotena huomannut, että mun tuoksuhimot kiertävät samaa kaavaa. Kesällä käytän sitruksia ja viikunaa (Versence, Light Blue, Annick Goutalin sitrukset ja Ninfeo Mio), syksyllä himoitsen ambroja ja vaniljoita (Lushin Vanillary, Balmainin Ambre Gris, Ambre De Gabochard, Maison Francis Kurkdjianin Absolute Pour La Soir).

Keskitalvella yleensä joulun jälkeen alkaa tekemään mieli jotain puhtaita ja raikkaita myskituoksuja (Cleanit, Infusion D`Iris, Korres Iris Lily Of The Valley Cotton ja monet Fragonardit) ja keväällä, eli juuri näihin aikoihin alkaa tekemään mieli ruusuja (Fragonardin Emilietä ja Serge Lutensin Sa Majeste La Rosea).

Tämä hämmentää mua suuresti, että miten tuoksumaku voi olla niin vuodenaikasidonnainen. Mulla on myös paljon tuoksuja, jotka ei oikein istu noihin kategorioihin ja mun on usein vaikea keksiä niille käyttöä.

Nyt on siis herännyt taas tämä ruusuhimo ja huomasin, että sama ruusuhimo on vaivannut mua myös kahtena edellisenä vuotena juuri näihin aikoihin.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #832 : 23.02.15 - klo:08:51 »
Kyllä minulla menee, ei ehkä ihan noin selkeästi kuin sinulla, mutta kumminkin.

Minullakin kesätuoksuja ovat sitrukset ja viikuna, Ninfeo Mio on kaikkien kesätuoksujen äiti. Mutta kesän lämmössä heräävät eloon myös kirpeät maustetuoksut - ja pidän kesällä myös tuoksuja, joissa on myskipohja, ne tuntuvat lämmössä ihanan sävykkäiltä, mm. Dzing!, ihanan puhdas ja kirpeä Lumiere Blanc, Six Scents M. Kesätuoksu on myös Diptyquen vihreä rokkiruusu, L'ombre dans l'eau

Syksyllä rakastan mausteisia ja animaalisia ambroja ja ihanaa Tea for Two:ta, Safran Troublantia. Dzing! jatkaa usein myös syksyyn. Makeat ja mausteiset orientaalit, Arabie ja Aziyade aloittavat ja jatkavat talveen.

Talvi on lisäksi kuivien puutuoksujen ja suitsukkeiden aikaa. Kirpeimmät pakkaset kaipaavat seurakseen kuultavan viiltävän Gris clair...:in.

Keväällä... ...katkeransuloista Douce Amerea, jasmiinituoksuja, Le Feu:ta, kirpeitä vetiverejä, mitä tahansa vähän ravistelevaa.

Tämän lisäksi minulla on jossain määrin kausiriippumattomia tilannetuoksuja, ainakin työtuoksut ja juhlatuoksut. Mutta välillä noihinkin tilanteisiin menee kausituoksua  :). Ja joskus keskellä talvea iskee armoton kesänkaipuu ja Ninfeo Mioa on saatava!
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #833 : 23.02.15 - klo:14:17 »
^Mullakin tuo Sergen Gris Clair on selkeästi pakkastuoksu ja Ninfeo Mio kesähelletuoksu. :)
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Eleven

• Tukkaguru
« Vastaus #834 : 25.02.15 - klo:09:34 »
Oon ostanut huuto.netistä monta tuoksua ja ne ovat olleet aina hyvälaatuisia, mut nyt ostin Escadan Born in Paradise edT:n ja vaikka se tuli omassa pahvipakkauksessaan ja vaikuttaa mun silmiin ihan aidolta, sen tuoksu on tosi laimea ja haihtuu paljon nopeammin kuin mun muut, jopa vanhemmat Escadat. Mistä tietää, onko tuoksu aito? Jos tuo on feikki, niin se on aika vaikuttava kopio koska kaikki yksityiskohdat kyllä täsmääävät. Ehkä tuoksua on vaan säilytetty väärin ja se on päässyt siksi väljähtämään.

Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #835 : 25.02.15 - klo:19:16 »
Meneekö teillä vuodenaikojen mukaan tuoksumaku?

Tokkiinsa! Mun talvituoksu on Donna Karanin Cashmere Mist, jota ei ikinä voisi käyttää kesällä.  ;D Kesällä Guerlainin Aqua Allegoria -sarjan Herba Fresca -- se taas olisi aivan liian kepeä talveen. Keväällä usein tekee mieli jotain uutta tuoksua ja teen sitten jonkun ostoksen, johon en ole tyytyväinen ja annan sen pois. Muutoin välikausituoksuna Cleanin Warm Cotton.
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #836 : 25.02.15 - klo:19:33 »
Tietääkö joku hajuvettä, joka tuoksuisi melko samanlaiselta kun tämä;
http://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Parisienne-A-L-Extreme-10295.html

Tai mistä tuota saisi kohtuuhintaan vai saako mistään?  Olikohan tuo joku limited edition. Toi on ehkä ihanin hajuvesi jota olen haistanut, mutta mun mittapuulla tosi kallis ja saako tuota muutenkaan enää mistään. Olen aikoinaan ostanut Sokokselta vaikka oikeasti se oli musta liian kallis, mutta en vaan voinut vastustaa enää kun muutaman kerran sitä kävin ihastuksissani nuuhkimassa. Ei sitä viitsi edes käyttää kun pelkään, että se loppuu. Toisaalta jos sitä ei käytä se menee joskus pilalle.. :D
3a F ii

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #837 : 25.02.15 - klo:20:29 »
Oon ostanut huuto.netistä monta tuoksua ja ne ovat olleet aina hyvälaatuisia, mut nyt ostin Escadan Born in Paradise edT:n ja vaikka se tuli omassa pahvipakkauksessaan ja vaikuttaa mun silmiin ihan aidolta, sen tuoksu on tosi laimea ja haihtuu paljon nopeammin kuin mun muut, jopa vanhemmat Escadat. Mistä tietää, onko tuoksu aito? Jos tuo on feikki, niin se on aika vaikuttava kopio koska kaikki yksityiskohdat kyllä täsmääävät. Ehkä tuoksua on vaan säilytetty väärin ja se on päässyt siksi väljähtämään.

Mulla on tuo ja mun mielestä se ei ole yhtä voimakas kuin Escadan muut tuoksut joita olen testannut, eikä pysyvyyskään ole huippuluokkaa. Ostin sen just sen takia  ;D Mulla se pehmenee tosi nopeasti vähän ehkä saippuaiseksi, ihan kuin iho tuoksuisi hyvältä suihkun jälkeen. Voihan sun oma olla feikki tai jotenkin säilytyksessä heikentynyt, mutta minusta tuo on ollut ihan uutenakin ostettuna hyvin kevyt ja mieto tuoksu  :)
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #838 : 04.03.15 - klo:08:05 »
Stokkan kuvasto tuli eilen ja siinä oli esitelty kevään uusia tuoksuja, joista moni vaikutti kokeilemisen arvoiselta.
Nyt kesäksi on näköjään tulossa markkinoille kevennettyjä kesäversioita useastakin jo olemassa olevasta tuoksusta. Erityisesti jäi kiinnostamaan Cliniquen Aromatics White -tuoksu, joka on uudennettu versio klassisesta Aromatics Elixir -tuoksusta. Onko kukaan vielä ehtinyt kokeilemaan?

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #839 : 04.03.15 - klo:15:12 »
Olen menossa huhtikuussa Viroon ja ajattelin tuoda laivalta taas jonkun tuoksun.  Olen hyvissä ajoin liikenteessä miettimässä mikä olisi hyvä  ;D

Tällä hetkellä tuoksuistani eniten käytössä ovat Kenzon Mirror edition (onkohan se tuon niminen), Marc Jacobsin Dot, DKNY Be Delicious Fresh Blossom ja Christina Aguileran Royal Desire. Näistä saa ehkä jotain suuntaa siitä, minkälainen tuoksumaku minulla on? En ymmärrä hajuvesistä mitään  ::) Onko siis suosituksia mitä kannattaisi tuoksutella? Hintahaitari voisi olla jossain viidenkympin tienoilla.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa