Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251092 kertaa)

Poissa Anissa

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #900 : 07.03.16 - klo:19:01 »
Mulla on yksi suihke, Pure Daydream, joka on marjainen tuoksu, kuitenkin aika raikas. Kyllä se tuoksuu vielä iltapäivällä ja jos sitä suihkii neuleeseen, niin siinä kestää pidempäänkin.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #901 : 07.03.16 - klo:19:58 »
Kiva tietää. :) Ehkä mä sitten kotiutan jossain vaiheessa kans jonkun noista.
3a F ii

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #902 : 09.03.16 - klo:09:18 »
Mua kiinnostaisi vähän laajentaa tuoksumaailmaani. Omistan tällä hetkellä kaksi tuoksua, Lushin Breath of God ja The Smell of Weather Turning. Näistä ensimmäinen on suosikkini ja se on mulle muodostunut perustuoksuksi -- puikkona sitä on helppo laittaa vain vähän, vaikka omaksi turvaksi ranteelle. Puikko tuoksuu voimakkaan maskuliiniselle mutta tuoksu asettuu iholla miellyttävän lämpimäksi ja rauhalliseksi kokonaisuudeksi. Joskus siitä jää vaatteisiin saippuainen/puuterinen häivähdys (ai miten niin en ole harjaantunut kuvailemaan tuoksuja?), mutta se ei mua haittaa. Smell of Weather Turning taas ei ole koskaan sytyttänyt. Kuvaus kuulosti ihanalta, mutta pullo tuoksuu hippikaupalle ja mun iholla parfyymi jää tylsän yrttiseksi, ei hajuakaan luvatusta hevostallin heinäparvesta.

Sitä en tiedä, "sopiiko" tuo Breath of God mulle kuitenkaan, vaikka itse diggaankin. Jotenkin tuntuu, näin tylsänä ja epähengellisenä villasukkaihmisenä, että yritän liikaa jos tuoksuna on jotain temppelisavua. Olin pitkään käyttämättä tuoksuja koska en tuntenut mitään omakseni ja koska isäni on käyttänyt aina niin vahvaa aftershavea, että aivastuttaa edelleen kun ajattelen lapsuudenkotiani. Mulle on ollut tärkeämpää tuoksua puhtaalle kuin hajustetulle enkä koskaan ole osannut luottaa siihen, että kroppa pysyisi tarpeeksi raikkaana jos tuoksu törähtää siihen päälle, joten siksikin olen vähän arkajalka hajuvesimaailmassa.

En oikein itsekään tiedä, mitä haen tai kysyn. Eniten haluaisin jonkinlaista vinkkiä 35-vuotiaalle sopivista "perustuoksuista", jotka eivät välttämättä olisi liian huomiotaherättäviä mutta eivät myöskään valjuja. Pidän jossain määrin mausteisista tuoksuista, nahan, savun ja tervan tuoksuista ja monet kukkaistuoksutkin ovat ihan ok. Sitrushedelmistä greippi on eniten mieleeni, mutta tuoksussa sen ei tulisi olla kovin vahva, koska se muodostuu helposti pistäväksi.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #903 : 12.03.16 - klo:09:37 »
^
Tykkään myös noista kahdesta, mutta ei sitten tullut kätettyä kun oli vähän liikaa temppelihenkeä  :D Nyt suosikki perustuoksuna on ollut Burberryn Brit, jossa on alkuun häivähdys sitrusta ja mantelia ja päätuoksuna vaniljaa. Ei mitenkään erikoinen tuoksu, mutta siihen on helppo kerrostaa muitakin tuoksuja ja sopii arkikäyttöön eli ei hirveän hyökkäävä. Yksi pullo jo käytetty ja uudessa isommassakin jo selkeä kuluma, mikä on itselleni tosi havinaista...  :)

Olen myös miettinyt kesäksi Bobbi Brownin tuoksun hankkimista, nimeä en muista mutta oli samalla tavalla otsoninen tuoksu kuin Cleanin Fresh Laundry. Fresh Laundrya on kuitenkin pieni pullo jäljellä, mutta nyt olisi alekuponki myös stokkalle eli voi mennä silti hankintaan  O:)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #904 : 12.03.16 - klo:09:40 »
Mä taas oon etsinyt just sellaista hieman saippuamaista tuoksua. En kyllä tosin halua miltään Fairyltä tuoksua, vaan tarkoitan enemminkin sellaista perinteistä palasaippuan tuoksua. Joku suositteli mulle niitä Cleanejä, mutta musta ne kaikki tuoksui mun makuun vaan liikaa huuhteluainemaiselle. Jos joku tietäisi sellaisen pehmeän kukkaisen ja saippuamaisen tuoksun niin saa vinkata! :)

Bobbi Brownilla on myös :)

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #905 : 12.03.16 - klo:13:54 »
Mä taas oon etsinyt just sellaista hieman saippuamaista tuoksua. En kyllä tosin halua miltään Fairyltä tuoksua, vaan tarkoitan enemminkin sellaista perinteistä palasaippuan tuoksua. Joku suositteli mulle niitä Cleanejä, mutta musta ne kaikki tuoksui mun makuun vaan liikaa huuhteluainemaiselle. Jos joku tietäisi sellaisen pehmeän kukkaisen ja saippuamaisen tuoksun niin saa vinkata! :)

Oletko kokeillut jo Philosophyn Amazing Gracea?
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Midnight

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #906 : 12.03.16 - klo:20:11 »
Suositelkaa luonnontuoksuja, eli luonnonmukaisia tuoksuja? Acorellen Dynamisant Energizing on jo satunnaisessa käytössä, mutta kaipaan jotain hieman tummempaa.
Tavallisista hajuvesistä iltakäytössä Avril Lavigne.
Midnight Blue

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #907 : 13.03.16 - klo:15:20 »
Oletko kokeillut jo Philosophyn Amazing Gracea?

Ainakin Helsingissä Sokkoksella myydään nykyään näitä Philosophyn tuoksuja. Kävin tuoksuttelemassa tuon Amazing Gracen, sitä kuvailisin hyvinkin saippuaiseksi tuoksuksi, mulle se oli hieman liian erikoinen joten jätin ostamatta. Sarjan muita tuoksuja aion kyllä vielä käydä kokeilemassa, ainakaan nämä eivät ole tylsiä!

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #908 : 16.03.16 - klo:11:28 »
Ostin eilen Acorellen Tea Garden roll on-parfyymin. Olin kaipaillut jotain raikasta ja kevyttä kevääksi ja tämä vakuutti. Pysyvyys ei ole hääppöinen, mutta pieni pullo kulkee helposti mukana.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #909 : 20.03.16 - klo:19:10 »
^^
Melvitalla on myös luonnonmukainen tuoksu - en muista onko Suomessa myynnssä mutta saa ainakin nettikaupoista. Tuoksun öljyversion näin joskus Stokkalla. Tuoksu ei ole kovin tumma, mutta kesäinen: sitrusmasta tuoksua alkuun bergamotista, välissä muistaakseni jasmiinia (?) ja lopuksi vaniljaa. Ihan ok siis ja voi huoletta suihka myös muiden sopivien tuoksujen päälle, koska ei älyttömän voimakas. Luomukaupoissa ja Kvkseissä myynnissä myös niitä take away kupissa myytäviä luonnonmukaisia tuoksuja.

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #910 : 29.03.16 - klo:18:44 »
En tiedä kuuluuko tähän ketjuun vai ostopaikkatiedustelu ketjuun, mutta saisikohan jostain netin kautta tilattua fresh merkin hajuvesiä tai sitten Jo Malonen hajuvesiä? Katsoin että Fresh:llä on kauppa joka toimittaa britteihin mutta ei muualle eurooppaan. Tietääkö kukaan saako kyseisten merkkien tuoksuja tilattua tänne Suomeen?

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #911 : 30.03.16 - klo:13:14 »
^Ei ole nettikauppa, mutta Jo Malonea myydään Suomessa. Ainakin Helsinki-Vantaan kentällä myydään Malonea, ja kuvittelen nähneeni brändin tuotteita jossain muuallakin. Jos selvittäisit maahantuojan ja kysyisit sieltä mahdolliset ostopaikat ja -tavat?  :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #912 : 14.04.16 - klo:05:18 »
Mulla on jostain syystä ollut nyt kauhea himo miestentuoksuihin tai unisex tuoksuihin. Sample laatikosta olen sitten kaivellut yhtä sun toista arkikäyttöön, olen myös käyttänyt Calvin Kleinin CK One Summer 2013:sta ja Carthusian Io Capria viime aikoina paljon. Samplelaatikon lemppareiksi ovat osoittautuneet Dior Homme Intense ja Muglerin Bmen, jotka ovat mausteisia ja vähän savuisia.

Koko pullon paikka olisi siis jollekin miehiselle tuoksulle, mieluummin ehkä raikkaampi, kuin mausteisempi. Diorin Eau Sauvagea jo mietin, olisiko muita ehdotuksia?
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #913 : 14.04.16 - klo:09:02 »
Mitenkäs olisi Comme des Garcons Artek Standard? Tämä on unisex seetri-sitrus hauskalla metallisella vivahteella. Tuoksuu uutuudenkarhealta, raikkaalta puukäsityöluokalta.  :l
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #914 : 15.04.16 - klo:06:21 »
Tuo Standard on ihana. <3 Rakastuin siihen ensinuuhkaisulla joskus vuosi sitten, mutta kesäksi haussa olisi jotain raikkaampaa. Taidan tänään käynnistellä päivän saman puodin Vettiverulla, siinä saattaisi olla myös koko pullo materiaalia.