Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251014 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #930 : 25.05.16 - klo:14:13 »
^ OT: Eikös se Feelunique oo nykyään ihan brittiläinen verkkokauppa? Muistelen saaneeni uutiskirjeen, jossa tiedotettiin tuosta ja miten alveja ja tulleja ei tarvitse enää maksaa muutoksen jälkeen (koska postitus EU:n sisältä). Samalla poistui ne ilmaiset postarit (alle 40 euron tilauksissa? muistaakseni).

En kyllä tiiä yhtään onko FU muuttanut toimipaikkaansa, mutta näköjään kaupan osoitteena on Englanti jossain tiedoissa ja jossain paikoissa sivuilla edelleen Jerseyn saari. Eikä FU näköjään enää hyvitä alveja, joten sekään ei ole enää myyntivalttina. Laitoin nyt asiakaspalveluun kyselyä, että mistä päin postittavat.
« Viimeksi muokattu: 25.05.16 - klo:14:15 kirjoittanut ellen »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #931 : 25.05.16 - klo:14:44 »
^ Niiden Terms & Conditions -sivulla sanotaan se ihan selkeästi (joskin typottaen): "We now desptach all orders within the EU so you will not be charged VAT if you live in a member state of the EU." :)

Mäkin testasin tuota Pera Granitaa vähän aikaa sitten Sokoksella. Kuulosti kivalta, mutta mulla tästä tuli vain ylivoimakas, hapan ja pistävä pissatuoksu.
1cFii, oma väri.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #932 : 25.05.16 - klo:19:28 »
^ OT: Eikös se Feelunique oo nykyään ihan brittiläinen verkkokauppa? Muistelen saaneeni uutiskirjeen, jossa tiedotettiin tuosta ja miten alveja ja tulleja ei tarvitse enää maksaa muutoksen jälkeen (koska postitus EU:n sisältä). Samalla poistui ne ilmaiset postarit (alle 40 euron tilauksissa? muistaakseni).

Joo tuo sähköposti tuli tosiaan ihan vähän aikaa sitten minullekin, eli ei hätää ellen :)
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #933 : 26.05.16 - klo:17:50 »
Mua houkuttaisi myös tuo Aqua Allegoria Pera Granita. Olen menossa laivalle piakkoin ja siellä sen saisi alle kuudella kympillä. En tajua, miten Guerlainin omien liikkeiden hinnat voi olla niin suolaiset...
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

grace

• Vieras
« Vastaus #934 : 27.05.16 - klo:18:03 »
Mä ostin kesätuoksuksi Clean-uutuuden, Warm Cotton Breeze Body Splashin. Alkutuoksu muistuttaa todella paljon alkuperäistä Warm Cottonia, mutta Eau Fraichena on huomattavasti kevyempi. Tykkään paljon Cleanin tuoksuista, mutta EdP:t aiheuttavat nykyään päänsärkyä, niin jouduin niistä luopumaan. Kesto on minusta parempi kuin aiemmin kokeilemissani body splasheissa, kesti ainakin koko toimistopäivän. Pohjatuoksu muistuttaa minusta sellaista lämmintä kesäpäivää.  :-* Pullossa riittää lutrattavaa, sillä on kokoa 175 ml.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #935 : 29.05.16 - klo:09:56 »
Mä ostin kesätuoksuksi Clean-uutuuden, Warm Cotton Breeze Body Splashin. Alkutuoksu muistuttaa todella paljon alkuperäistä Warm Cottonia, mutta Eau Fraichena on huomattavasti kevyempi. Tykkään paljon Cleanin tuoksuista, mutta EdP:t aiheuttavat nykyään päänsärkyä, niin jouduin niistä luopumaan. Kesto on minusta parempi kuin aiemmin kokeilemissani body splasheissa, kesti ainakin koko toimistopäivän. Pohjatuoksu muistuttaa minusta sellaista lämmintä kesäpäivää.  :-* Pullossa riittää lutrattavaa, sillä on kokoa 175 ml.

^ Kiitos tiedosta.  :) Pitää ehdottomasti käydä nuuskimassa. Olen suuri Clean-fani ja Warm Cotton on ihana talvikauden tuoksu. Suurin osa markkinoilla olevista tuoksuista jotenkin ärsyttää hengitysteitä ja tuntuu siten vähän vastenmieliseltä. Cleanit ovat sen sijaan aina tuntuneet sopivilta ja hyviltä.
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #936 : 30.05.16 - klo:09:28 »
Kävin Stokkalla haistelemassa tuon Pera Granitan. Voi itku, mikä pettymys! Ihan kuin vedellä laimennettua Body Shopin Pink Grapefruitia olisi suihkutellut. Tuoksu säilyi iholla hyvin hentona ehkä 2 minuuttia, kunnes oli tiessään. Pöh.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #937 : 30.05.16 - klo:12:40 »
Minäkin testasin Pera Granitaa viikonloppuna ja olin taas yllättynyt miten hyvin tuoksu tuntui säilyivän, vaikka se olikin koko ajan hyvin kevyt ja hento. Nuuskuttelin sitä kuitenkin pitkin päivää ja seurailin miten tuoksu muuttui ja vielä illallakin se erottui. Aqua Allegoria sarja on vaan niin ihana, että vaikea päättää minkä niistä haluaisin, jos jonkun ostaisin.  :)
1bMii, vaalennettu.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #938 : 31.05.16 - klo:19:15 »
Ninfeo Mio testattu. Kiitos Lilalle!

Tämä alkaa tosi intensiivisenä ja aika terävänä, tulee mieleen seetri tai joku vahva puun tuoksu. Vahva sitruuna puskee takaa, ja pehmenee pikku hiljaa raikkaan hedelmäiseksi. Tää on yksi ihanimmista ja erikoisimmista tuoksuista, joita oon koskaan kokeillut! Oon jo nyt varma, että tästä tulee mulle vakkarituoksu.

Jos tykkäätte esim. D&G Light Bluesta, tykkäätte tästä. Mutta tässä on vielä enemmän potkua ja särmää. Ihana, persoonallinen, tehokas, ja kiehtova tuoksu, joka sopii varmasti myös talvituoksuksi, vaikka on hyvin sitruunainen.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #939 : 31.05.16 - klo:20:20 »
^Oi, kiva kun tykkäsit  <3 .
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #940 : 02.06.16 - klo:13:07 »
Kävin Stokkalla haistelemassa tuon Pera Granitan. Voi itku, mikä pettymys! Ihan kuin vedellä laimennettua Body Shopin Pink Grapefruitia olisi suihkutellut. Tuoksu säilyi iholla hyvin hentona ehkä 2 minuuttia, kunnes oli tiessään. Pöh.

Ninfeo Mio testattu.

Tämä alkaa tosi intensiivisenä ja aika terävänä, tulee mieleen seetri tai joku vahva puun tuoksu. Vahva sitruuna puskee takaa, ja pehmenee pikku hiljaa raikkaan hedelmäiseksi. Tää on yksi ihanimmista ja erikoisimmista tuoksuista, joita oon koskaan kokeillut! Oon jo nyt varma, että tästä tulee mulle vakkarituoksu.

Jos tykkäätte esim. D&G Light Bluesta, tykkäätte tästä. Mutta tässä on vielä enemmän potkua ja särmää. Ihana, persoonallinen, tehokas, ja kiehtova tuoksu, joka sopii varmasti myös talvituoksuksi, vaikka on hyvin sitruunainen.

Tästä juuri näkee kuinka ihmisten ihon kemiat ja tuoksumieltymykset ovat niin erilaisia ;D : suihkautin eilen illalla yhden suihkauksen Pera Granitaa ranteeseen ja tänään päivällä se tuoksuu ranteessa vieläkin hiukan. Testasin Ninfeo Mioa joskus ja musta se oli aivan järkyttävää: haisi ihan liian miehekkäältä ja jotenkin tosi terävältä. Ei pehmennyt iholla yhtään, eikä muuttunut mitenkään kivemmaksi ajan kanssa.

Kotiutin pullon Pera Granitaa eilen Sokokselta. Siitä tulee ihana kesätuoksu <3 !

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #941 : 02.06.16 - klo:13:20 »
Minä sain yhtäkkiä päähänpiston uudesta kesätuoksusta. Kävin nuuhkuttelemassa Sokoksella myyjän kanssa useampaa, mutta mikään ei tuntunut siltä oikealta ;D lopulta löysin kuitenkin kaksi ihanaa - Tommy hilfigerin Peach Blossom EDP ja Lancomen La vie est Belle. Hilfigerin tuoksu katosi iholta jostain syystä melko nopeaa, joten päädyin Lancomeen. Ja tämä on ihana! Nenäni on jo niin tottunut normaaliin tuoksuuni (Kenzon limited edition parin vuoden takaa), joten uusi tuoksu oli jo tarpeen. Olen nyt nuuhkutellut itseäni kun tämä on niin ihana ;D

//edit: typoja pois
« Viimeksi muokattu: 02.06.16 - klo:20:44 kirjoittanut Jenny »
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #942 : 04.06.16 - klo:09:16 »
Kokeilin lempituoksustani D&G Light Bluesta kaksi uutta versiota, Beauty of Capri (miesten) ja Love in Capri (naisten).

Tuo miesten verio sopii yllättävän hyvin unisex-tuoksuksi, eli ei ole liian "miehinen". Sanoisin, että se on hyvin saman tyyppinen kuin alkuperäinen Light Blue, mutta hieman "miehistetympi" versio siitä, ehkä hieman myskiä enemmän? Joka tapauksessa hyvin pehmeä ja pyöreä yleisvaikutelma, ei liian hyökkäävä, ehkä miinuksena lievä tylsyys ja tavanomaisuus. Tämän tyyppisiä miesten tuoksuja on markkinoilla paljon, Beauty of Capri ei erotu omintakeisuudellaan.   

Naisten Love in Capri on taas aivan erilainen. Siinä on alkutuoksuna voimakas purkaus valkoisia kukkia, tulee mieleen ainakin kielo ja sireeni. Valkoiset kukat tuoksuvat alussa melko voimakkaana, mutta pehmenevät ja pyöristävät tutuksi puuteriseksi sitruunaksi. Pohjatuoksu on siis sama vanha tuttu Light Blue. Tykkään kuitenkin alkuperäisestä Light Bluesta enemmän, sillä kukkaistuoksut eivät jostain syystä ole koskaan sytyttäneet mua erityisesti.

Sitten todellinen musta hevonen: Czech & Speaken Vetiver Vert. Huh, onpa erikoinen tuoksu! Ilmeisesti tämä on unisex-tuoksu, eli sopii sekä miehelle että naiselle. En tiedä, onko tässä paljon muita tuoksuaineita käytetty kuin vetiveriä, mutta kyseinen tuoksuaine tuntuu tässä olevan todella vahvana. Pieni suihkaus kestää iholla koko päivän jopa hyökkäävän voimakkaana. Alussa tuoksu on jopa hieman tympivä, seetrimäinen, mutta pyöristyy puuterisemmaksi ja jotenkin maakellarimaiseksi päivän mittaan. Tästä tulee jotenkin tosi laadukas, vanhanaikainen ja kallis tunne, mutta jotenkin tuoksu on ehkä aavistuksen liian miehinen mun makuun. Erikoisten viher- tai puutuoksujen ystäville must try!

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #943 : 07.06.16 - klo:09:20 »
Lisää tuoksukokeiluja:

The different Company: Sel de Vetiver. Tätä kuvaillaan "suolaiseksi" vetiver-tuoksuksi. Itse en haista mitään suolaista tässä, vaan enemmänkin tulee mieleen hieman vanhanaikainen itämainen mummotuoksu. Tässä on ambraa ja myskiä, eli aivan liian mausteinen tuoksu mulle. Ei miellytä omaa nenää yhtään. Tästä tulee jopa sellainen vähän wc-raikastimen dunkkis mieleen, ihan kamalaa.

Guerlain: Eau de Guerlain. Tämä on myös hyvin vanhanaikainen tuoksu, josta tulee mieleen esim. Chanelin N:o 19. Melko kuiva, tunkkaisella tavalla raikas (öh?) klassinen, vanhahtava cologne-tyyppinen tuoksu. Arvokas ja ajaton fiilis. Ihan kiva, mutta ei säväytä.

Comme des Carcons: Blue Cedrat. Tässäpä erikoinen tuoksu! Alkutuoksu on sitrusmainen, mutta laajenee nopeasti tosi outoihin suuntiin. Taustalla tuoksuu ainakin santelipuu ja kaneli sekä myski, mutta mausteisuus ei ole hyökkäävää eikä liiallinen itämaisuus töki aiheuttaen "ryssä" mielleyhtymää. Iholla tuoksu lämpenee todella kestäväksi erilaisten puiden, kasvien, sammalen ja maan sinfoniaksi, jota on vaikea kuvailla. Erikoisten tuoksujen ystäville!

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #944 : 16.06.16 - klo:13:38 »
Mä en ole vieläkään oikein löytänyt sitä The tuoksua itselleni.. Eilen kävin sitten Emotionissa tuoksuttelemassa kun kaveri siellä töissä ja hän suosittele mulle kesäksi Guccin Bamboo:ta. Tosi mieto ja hentoinen mutta mun mielestä ihana kesätuoksu! En vielä ostanut, mutta luulenpa että tossa se on! :) Lisäksi mulle joku suositteli joskus Paco Rabannen tuoksuja, pitäis käydä niitäkin testaamassa.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.