Kirjoittaja Aihe: Mineraalimeikit  (Luettu 63504 kertaa)

Poissa Mindie

• HAIRahtanut
Mineraalimeikit
« : 28.03.12 - klo:18:03 »
Yleiskeskustelu mineraalimeikeistä jatkukoon tässä. Vanha mammuttiketju on arkistoitu, löytyy täältä.

Ks. myös Mineraalimeikkien kokemukset, Omien mineraalimeikkien teko, Paras mineraalimeikkipohja -äänestys ja Mineraalipuljujen huulipunat ja -kiillot.

Tässä linkkejä eri mineraalimerkkien omille ketjuille (vinkkejä uupuvista otetaan vastaan ;)) satunnaisessa järjestyksessä:
Everyday minerals
Pure Luxe (linkit muihin PL-ketjuihin löytyvät tämän ensimmäisestä viestistä)
Lily Lolo
Meow Cosmetics
Bare Escentuals
Jane Iredale
Young blood
Cory Cosmetics
Lumiere
Alima
ERTH Mineral Makeup
Minerals Will Work 4 U
The She Space
Fyrinnae

Minulla alkaa taas vaihteeksi uusi pohjan etsintä, sillä huomasin että luonnonvalossa Lily Lolon china doll-sävy on minulle liian tumma... Ehdin jo tilata ja kokeilla samplen porcelaine-sävystä, mutta sekään ei ollut tarpeeksi vaalea  :o Lisäksi koostumus on ilmaisesti muuttunut, eikä uusi pohja pysynyt kasvoilla hyvänä 4 tuntia pidempään  :( Nyt pitäiskin sitten keksiä että mitä kokeilisin seuraavaksi...
Everyday mineralsin pohjaa käytin kolmisen vuotta sitten, ja muistaakseni se toimi silloin ihan OK, mutta ymmärtääkseni koostumusta on sittemmin muutettu, vai kuinka? Pohjani oli koostumusta original glo, joka oli kyllä turhan hohtava, joten ajattelin mahdollisesti kokeilla semi-mattea tai mattea. Nuo voisivatkin toimia, sillä ihoni on pintakuiva mutta samaan aikaan helposti rasvoittuva.

Epäjohdonmukaisen höpinän oli siis tarkoitus johdatella kysymykseen, että osaako joku vertailla EDM:n pohjien koostumusta ennen ja jälkeen muutoksen? Ovatko muuttuneet parempaan vai huonompaan, eli kannattaako tilata edes sampleja? :)
« Viimeksi muokattu: 20.04.12 - klo:11:00 kirjoittanut Tuikkuli »
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein

LP_Alice

• Vieras
Mineraalimeikit
« Vastaus #1 : 29.03.12 - klo:17:59 »
^Eikä, mä tilasin just kaksi purnukkaa Lily Lolon meikkipohjia kun ne pysyi aikoinaan niin hyvin... :-\ Sävyt näyttävät ihan hyviltä, mutta jos nuo eivät nassulla kestä, niin ihan yhtä turhan kanssa ne sitten on. Hitsi, olisi pitänyt tajuta olla varuillaan, kun onhan noista koostumuksien muutoksista ollut aikaisemminkin ollut puhetta.

Joo, ei tää nyt auttanut sua mitenkään, kunhan harmittelen. :P

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
Mineraalimeikit
« Vastaus #2 : 29.03.12 - klo:18:20 »
^Eikä, mä tilasin just kaksi purnukkaa Lily Lolon meikkipohjia kun ne pysyi aikoinaan niin hyvin... :-\ Sävyt näyttävät ihan hyviltä, mutta jos nuo eivät nassulla kestä, niin ihan yhtä turhan kanssa ne sitten on. Hitsi, olisi pitänyt tajuta olla varuillaan, kun onhan noista koostumuksien muutoksista ollut aikaisemminkin ollut puhetta.

Joo, ei tää nyt auttanut sua mitenkään, kunhan harmittelen. :P

Mä en yhtään ymmärrä minkä takia noi lily lolot muutettiin, kaikki huonompaan, ne pohjat ei tosiaan pysy, vaan valuu, vaikka ennen ne pysyi kuin tauti, se aurinkopuuteri muuttui kamalan väriseksi jne.
Mullakin vieläkin harmittaa, vaikka sainkin silloin rahat takaisin.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Mindie

• HAIRahtanut
Mineraalimeikit
« Vastaus #3 : 29.03.12 - klo:20:05 »
Juu minua myös harmittaa tuo koostumusten muuttaminen todella paljon  >:( Ihoni on tosin muutenkin jotenkin seonnut eikä vanhakaan koostumus ole pysynyt yhtä hyvin kuin ennen, mutta pysyi se kuitenkin paremmin kuin uusittu koostumus.
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein

Poissa tipson

• Tukkaguru
Mineraalimeikit
« Vastaus #4 : 29.03.12 - klo:22:23 »
Voi en ookkaan tienny, että lily lolot on muuttunu. Ekat meikit tilasin lily lololta just viime viikolla kun oon ymmärtäny että ne on hyviä, enkä ollu päivittäny tietojani. Äää just mun tuuria. Mietinki, että kun meikki pysyi vain noin 4 tuntia ookoona että tämäkö se hypetetty lily lolo on. Illalla näyttää nassu jo siltä, ettei sitä ois koskaan meikattukaan.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

LP_Alice

• Vieras
Mineraalimeikit
« Vastaus #5 : 31.03.12 - klo:22:26 »
Tulipa kokeiltua sitten nuo tilaamani LL:n meikkipohjat, ei kyllä vaikuttanut samalta kuin ennen. Toivottavasti tein jotain levitysvaiheessa kömpelösti, tai sitten nää on nykyään ihan kuraa, koska tummuus tuntui muuttuvan ihan mielettömästi tietyillä (kenties rasvaisemmilla?) alueilla! :o Mulla oli siis ihan laikukas naama tuloksena, ei mitään sellaista tulkinnanvaraista ja että onko tuo nyt jokin varjo, vaan ihan rehellisiä tummia länttejä, vaikka pohjalla ei ollut mitään muuta kuin eilisillan kosteusvoide. Pysyvyydestä en oikein osaa vielä sanoa juuta enkä jaata, kun on tullut hinkattua nassua vaikka mihin päivän mittaan (unohtelin koko ajan, että on meikkiä ja hieroin käsillä naamaa jne).

Jos ei huomenna tule nätimpää tulosta niin lähtee vihainen viesti LL:lle. >:(

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
Mineraalimeikit
« Vastaus #6 : 31.03.12 - klo:22:59 »
Mullakin se tummui ihan kummallisesti, mä olen kuitenkin käyttänyt vuosikausia samoja sävyjä lololta, joten tiedän kyllä, että ne on muuttuneet koostumukseltaan, ja jotkut sävyt myös.
Testasin myös vierekkäin vanhaa mallia, ja uutta kahdessa sävyssä + aurinkopuuteria, ja ne sävyt ei ole samat, eikä koostumus.

Nehän ei myöntäneet mulle suoraan sitä muutosta, muuta kuin sanomalla, että ne meikit tehdään nykyään eri paikassa, mutta sain rahat takaisin kuitenkin ilman mitään ongelmia.
Veikkaan, että se mica ainakin on muuttunut sellaiseksi, joka on "coated", ja esim. aurinkopuuterissa ei ole enää ultramariinia taittamassa sitä oranssia, joten sen takia se on sellainen kamala oranssi.

MUAssakin on jotain kommenttia siitä muutoksesta.

Mun mielestä toi oli vaan niin uskomattoman törkeää asiakkaita kohtaan, ettei ne kertoneet siitä muutoksesta mitään.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

LP_Alice

• Vieras
Mineraalimeikit
« Vastaus #7 : 01.04.12 - klo:13:53 »
Joo, nyt lähti vihainen viesti ja vaadin rahojani takaisin kahdesta tilaamastani meikkipohjasta. Mä en ole koskaan ikinä edes jollain parin euron roskalla saanut näin rumaa jälkeä naamaan meikeillä, ei voi sanoa muuta kuin että huh huh! >:( Tuntuu todella nihkeältä naamalla, tein vähän peittävämmän levityksen ja laikullisuus on ihan kauhea, pysyyvyyttä en viitsi edes enää alkaa testailemaan kun tulos on niin hirveä, ettei sen kyllä haluakaan kestävän. Tulos on koko naama yhtä laikukas kuin Lindsayn huulienympärys tässä: http://www.judiciaryreport.com/images/lindsay-lohan-orange.jpg

Tää oikeastaan muistuttaa mua siitä Lorealin "mineraalimeikkipohjasta", paitsi sillä erolla, ettei tätä saa edes tasaiseksi. Hyi olkoon. :-X

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
Mineraalimeikit
« Vastaus #8 : 01.04.12 - klo:14:19 »
Mä sain ne rahat takaisin paypalin kautta, jouduin viestittämään lily lolon kanssa pari viestiä siitä miten ne on sorry yms. ja sitten sen jälkeen sain ne rahat takaisin.

edit, mun mielestä kuuluukin saada tuollaisesta rahat takaisin, olen sitä mieltä, että ne tietoisesti huijaa asiakkaita, koska ne ei ole ilmoittaneet siitä muutoksesta julkisesti.

LP_Alice

• Vieras
Mineraalimeikit
« Vastaus #9 : 01.04.12 - klo:14:33 »
^Mä suoritin harmi kyllä maksun ihan vaan Visan Electronilla, eli en tiedä, tulenko näkemään rahojani enää kun ei ole mitään tuollaista "välikättä". Kirjoitin itsekin, että ellen saa rahoja takaisin niin lähden levittämään juttua siitä, kuinka tietoisesti huijaavat asiakkaita, tuskin niitä kiinnostaa mutta ehkä sitten, jos valittajia on tarpeeksi monta. Kaippa tämä asia pikku hiljaa tulee enemmän julki ja sitten saavat kyllä istua peukalo suussa.

Todella epäammattimaista touhua, monet merkit jaksavat uutisoida pelkän purkin ulkonäön muuttumisestakin, mutta LL ei ole viitsinyt edes mainita näin isosta sisällön muutoksesta.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
Mineraalimeikit
« Vastaus #10 : 01.04.12 - klo:14:40 »
Lily Lolollahan on Facebook-sivu, auttaisikohan noin yleisesti, jos siellä kävisi tilittämässä?

LP_Alice

• Vieras
Mineraalimeikit
« Vastaus #11 : 01.04.12 - klo:14:45 »
^Joo, ajattein, että voisin ihan vaivautua tekemään ryhmän Lily Lolon huonosta asiakaskohtelusta ja spämmailla sitä ympäriinsä esim. juuri LL:n omalle pagelle. ;D Kipeenä on hyvin aikaa tehdä tällaisia projekteja. O:)

Poissa tipson

• Tukkaguru
Mineraalimeikit
« Vastaus #12 : 01.04.12 - klo:20:28 »
Mäkin maksoin Electronilla, mutta en tiedä näistä käytännöistä sitten miten ne paluttaa ne rahat..
Pitikö sun Metalliapina palauttaa tuotteet takas?

Noi uudet LL:t on kyllä huonoja, vanhoja en oo ees kokeillu nii en osaa verrata. Ostin sitten elämäni ekan primerin, jos tulos ois parempi - ja olihan se, mutta pitäis pohjan mun mielestä olla kaunis ilmanki primeriä varsinki kun ennen en ole sellaista joutunut käyttämään. Ilman primeriä meikki kyllä levittyy kauniista ja näyttää hyvältä, mutta se ei kauaa kestä :/ Parhaimmillaan kesti sen muutaman tunnin, mutta jos kävelin yliopistolle niin meikit valu sillä aikaa pois vaikka ennen lähtöä vasta oisin meikannu :( Ostin siis muutaman eri samplen ja täysikokoisen blondien jota en ole vielä avannut..pitää kattoa LL:n svuilta jos vois palauttaa vielä sen ja että maksaako se..
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
Mineraalimeikit
« Vastaus #13 : 01.04.12 - klo:23:15 »
Mäkin maksoin Electronilla, mutta en tiedä näistä käytännöistä sitten miten ne paluttaa ne rahat..
Pitikö sun Metalliapina palauttaa tuotteet takas?

En joutunut lähettämään mitään takaisin, eli se koko juttu meni ihan helposti, mulla oli sitten vaan kotona läjä niitä loloja, mutta jaoin ne eteenpäin sellaisille, jotka halus ne, pidin vaan sen waikiki bronzerin itsellä, joka on siis eri kuin se kamala oranssi south beach.

Mulla oli se tilaus jotain 60 euroa, joten olin tosi tyytyväinen, että sain rahat takaisin. Nehän lähetti ensin kans mulle ilmaseks sen waikikin, koska valitin siitä south beachsista.

LP_Alice

• Vieras
Mineraalimeikit
« Vastaus #14 : 02.04.12 - klo:15:10 »
Tuli hyvin asiallinen vastaus Lololta, mutta väittivät kyllä mullekin, ettei koostumusta ole muutettu. ??? Mä en valitettavasti voi 100% inttää, että olisi, mä olen nimittäin tilannut aina Porcelain sävyä mutta nyt tilasin Blondien ja Candy Canen. Toi Porcelain oli kuitenkin ihan liian vaalea mulle, ja käteen kokeiltuna Blondie & CC vaikuttivat jopa melkein vähän liian vaaleilta, nassulla kuitenkin tummui todella paljon, eikä mulla ainakaan ole Porcelainesta sellaista muistikuvaa. Saatika sitten tuo laikukkaisuus; tiedän, ettei liian tumma meikkipohja voi näyttää hyvältä, mutta kyllä minä muilla mineraalimeikeillä on tosi tummillakin sävyillä saanut tasaisen tuloksen.

En nyt tiedä haluanko siis niiden tarjoamaan Porcelain sävyä, jos se kuitenkin käyttäytyy samalla tavalla, eli tummuu nassussa. :-\ Toisaalta myönnän kyllä, että enhän minä voi tietää noiden muuttuneen - kenties tummemat sävyt ovat aina levittyneet noin huonosti - mutta jotenkin mun on vaikeampi uskoa se.