Kirjoittaja Aihe: Mineraalimeikit  (Luettu 63247 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Mineraalimeikit
« Vastaus #120 : 17.04.13 - klo:18:41 »
Halpoja lienevät kaikki mineraalimeikkien perusaineet, tuskinpa on siitä kiinni.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 17.04.13 - klo:19:02 »
Onkohan toi vismutti jokin halpa aine? BM:n meikithän eivät ole Suomen ulkopuolella kovin kalliita--- ja törmäsin siihen jälleen kun kokeilin Art Decon mineraalipuuteria (kiinteä). Ostamatta jäi.

Vismuttia käytetään mineraalikosmetiikassa lisäämään tuotteen hohtavuutta. Käsittääkseni se ei ole raaka-aineista sieltä halvimmasta päästä, mutta mitään varmaa tietoa sen hinnasta suhteessa muihin mineraalikosmetiikan raaka-aineisiin minulla ei ole.

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #122 : 18.04.13 - klo:20:25 »

Vinkki kuivaihoisille mineraalimeikin käyttäjille - ostin jo aikaa sitten iHerbistä tällaisen suihkutettavan primerin:
http://www.iherb.com/Greensations-Youthful-Trends-Caffeinated-Makeup-Primer-2-oz-6-ml/25810

Ihan kelpo tavaraa kuivaihoiselle meikin alle, mutta on pelastanut minulta monta päivää, kun vähäinenkin puuterimaisen meikin lisääminen on välittömästi alkanut kiristelemään ihoa. Pari suihkausta meikin päälle ja aaah! Toimii ihanasti mineraalimeikin asettajana, kosteuttaa ja saa meikin sulautumaan ihoon.

Tätä täytyykin tilata kokeiluun :)

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 19.04.13 - klo:14:33 »
Everyday Mineralsilla on -40 % tarjous IT Base -pohjista. Onko kokemuksia tästä?
Olen käyttänyt EDM:n Original Glo -pohjasta talvisin sävyä Light Olive, joka ei siis ole kalpea vaan sellainen suomalaisittain keskivaalea ehkä... Olen tykännyt, kun pohja on raikas ja kuulakas. IT Base taas lupaa olla matta, ja se epäilyttää. Kuinka peittävän pakkelin se saa aikaan? Kuivattaako kovasti? Näyttäisin mieluummin "meikittömältä", sillä käytän muualla kasvoilla aika niukasti tuotteita (huolitellut kulmakarvat ja erilaisia korostus- ja varjostusvärejä ja poskipuna, ei silmämeikkiä). IT Basen sävyissä ei ole tuota samaa Light Olivea, mikähän siis olisi lähimpänä vastaava? Tosin kesää kohti kun ollaan menossa, tummempi saattaisi olla paikallaan.

Odottelen LaurEssilta saapuvaksi Minimalistia sävyssä Radiant Gold, mutta tuo EDM:n tarjous tekisi mieli käyttää hyväksi myös.

edit. Edellä mainittu Minimalist saapui, ja Radiant Gold onkin oikein sopiva sävy juuri nyt, mutta auttamatta liian vaalea ruskettuneena. En odottanut sen olevan ihan näin vaalea. Kivan oloinen tuote ensikokeilun perusteella, mutta täytyy opetella oikea levitystapa tämänkin kohdalla uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 20.04.13 - klo:19:46 kirjoittanut anannas »

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #124 : 25.04.13 - klo:13:17 »
^ Meinasin tilata tuon alennuksen takia, mutta postikulut Suomeen olisivat olleet vajaat 12 dollaria, iherbista saa yhteensä  hieman edullisemmin (pohja n. 13$ ja postarit 4$) niin en kiirehdikään hankintaa alennuksen takia

Mä tykkäsin siitä jojobapohjasta tosi paljon, mutta ostin sen raskausaikana ja nythän iho ei enää ole lainkaan samassa kunnossa, tarvitsen enemmän peittoa ja naama rasvoittuu taas niin että tuo jojoba base liejuuntuu ja liukuu joissakin kohdissa ihan miten sattuu  :-\

Mulla oli näytepussi ja testasin eilen EDM:n IT basea. Meikkasin tosi kirkkaassa valossa ja tuntui että naamasta ei saa millään tasaisen väristä kun peilasin meikkipeilistä lähietäisyydeltä tuijotellen, joten laitoin pohjaa reilummalla kädellä kuin normaalisti. Sitten kun menin toiseen huoneeseen ja katsoin isommasta peilistä ja armollisemmassa valossa lopputulosta vähän kauempaa, oikein hätkähdin kun kasvojen iho näytti ihan virheettömältä  :D Mun makuun oli siis liiankin "nukkemainen" lopputulos, tykkään vähän kevyemmästä peittävyydestä, mutta asia varmaankorjaantuu sillä että laittaa seuraavalla kerralla kevyemmin... Lopputulos ei mun mielestä kuitenkaan ollut sillä tavalla pakkelimainenkuin vaikka meikkivoiteilla, naamaan ei jäänyt mitään maskin näköistö kerrosta joka olisi kertynyt juonteisiin, ihohuokosiin jne. En käyttäny mitään pohjustus/viimeistelytuotetta (puuteria tmv) ja pohja alkoi kiiltää iltapäivällä jonkin verran varsinkin nenän ja otsan alueella, mutta taputtelin hätäratkaisuna vähän vessapaperilla ja se auttoi jo paljon, illalla meikki oli ihan siisti mutta kiilsi taas jonkin verran. Mulla on ihossa myös kuivia kohtia, mutta pohja ei korostanut niitä, eikä muutenkaan ollut mun mielestä sellanen "dead matte". Mun mielestä ei myöskään kuivattanut, heti levittämisen jälkeen ehkä aavistuksen tuntui kiristävältä mutta se meni ohi.

Makeupalleyn arvosteluissa it-pohjaa on haukuttu paljon huonosta peittävyydestä ja liian kevyeksi, mikä mun mielestä oli yllättävää, mutta toisaalta en ole vuosiin käyttänyt kuin mahdollisimman kevyttä pohjameikkiä eikä mulla ole kovin paljon peitettävää ihossa, niin koen ehkä tuon peittävyyden eri tavalla kuin joku huomattavasti paksumpaan meikkipohjaan tottunut :)

Alunperin mun piti testata matte-koostumuksen pohjaa, mutta lapsi ehti napata ja hävittää sen pussin jonnekin sen sekunnin aikana kun käänsin selkäni... Testailen vielä it-basea lisää ja sitä matteakin (täytyy vaan tyytyä johonkin vain vähän väärän väriseen sävyyn, kun fairly light neutral on kateissa  :D) jos noista toinen olisi hyvä jojobapohjan tilalle. Ihan hyvä fiilis tuosta it-basesta kuitenkin jäi ekalla kokeilukerralla. Mulla on joskus ollut myös Lily Lolon pohja ja tekisi mieli koittaa sitä taas vuosien jälkeen :)
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Saranna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #125 : 04.05.13 - klo:12:53 »
Kokemuksia bareMirerals matte-meikkivoiteesta rasvaiselle iholle? Meikkipohja yleensä rasvoittuu heti ja liukuu pois. Nyt olen löytänyt käypäisen kosteusvoiteen, mutta mietin että jos hankkisin bareMineralsin meikkivoiteen. Riittääköhän se vai pitäisikö ostaa saman sarjan primeri?

Entä onko tuolla sarjalla hyviä peitevoiteita aknearpia ajatellen?
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 25.05.13 - klo:20:21 »
Kokemuksia bareMirerals matte-meikkivoiteesta rasvaiselle iholle? Meikkipohja yleensä rasvoittuu heti ja liukuu pois. Nyt olen löytänyt käypäisen kosteusvoiteen, mutta mietin että jos hankkisin bareMineralsin meikkivoiteen. Riittääköhän se vai pitäisikö ostaa saman sarjan primeri?

Entä onko tuolla sarjalla hyviä peitevoiteita aknearpia ajatellen?

Lisää hiukan kiiltelyä, ja ei välttämättä pysy pitkään nättinä korjailematta.  Primeri on OK, siis öljyisen ihon - sopii BM:n meikkipohjan alle, mutta rullaa muita värivoiteta pois. Itse asiassa olen myymässä pois tuota primeriä, joka jäi vähälle käytölle kun jouduin luopumaan BM:n meikeistä - vinkkaa jos kiinnostaa.

Ainoa jota voin käyttää, on Mineral Veil READY BM:ltä. Löysin sen incin. Minusta näyttää, ettei vismuttia ole, sekö on syy?

Active Ingredients: Titanium Dioxide 12%. Inactive Ingredients: Alaria Esculenta Extract, Ascorbyl Palmitate, Bambusa Arundinacea Stem Powder, Benzyl Benzoate, Benzyl Salicylate, Boron Nitride, Camellia Sinensis (Green Tea) Leaf Extract, Cananga Odorata Flower Oil, Caprylic/Capric Triglyceride, Cetyl Phosphate, Coco-Caprylate, Corallina Officinalis Extract, Geraniol, Iron Oxides , Jojoba Esters, Lauroyl Lysine, Linalool, Mica, Silica, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Tocopherol, Vitis Vinifera (Grape) Seed Oil, Zinc Oxide

EDIT. Korjattu virheellinen tieto.
« Viimeksi muokattu: 25.05.13 - klo:23:30 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #127 : 25.05.13 - klo:20:28 »
^Onko muka Matte-versiossa vismuttia? Eikös se ole juuri aineosa, joka siitä on jätetty pois, jotta lopputulos olisi matta?

Mulla on rasvainen iho ja ihan hyvin mineraalit yleensä kestää kasvoilla. Mulla on tosin alla yleensä kosteusvoiteita, jotka auttaa ihoa pysymään mattana ja välillä bM:n mattaprimer. Mikään meikkihän ei oikeasti pidä rasvoittuvuutta täysin poissa, mutta kyllä nuo auttaa ainakin mun ihoa pysymään useamman tunnin mattana. Yksi todella hyvä asia on, ettei mineraalit ala kerääntymään esim. nenänpieliin päivän aikana kuten jotkut meikkivoiteet tekee.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 25.05.13 - klo:23:21 »
^Ei ole! Katsoin BM:n sivuilta incin:

Active Ingredients: Titanium Dioxide, Zinc Oxide. Inactive Ingredients: Lauroyl Lysine, Silica, Calcium Silicate, Soil Minerals. May Contain: Mica, Titanium Dioxide, Iron Oxides

Itse asiassa kirvelyn teki minulle BM READY-mineraalipohja, josta olen tainnut kirjoittaa jo aiemmin ylhäällä.Sen Inci tässä, veikkaan että sävyssä  Fair on vismuttia:

Active Ingredients: Titanium Dioxide 11%, Zinc Oxide 18%. Inactive Ingredients: Boron Nitride, Octyldodecyl Stearoyl Stearate, Caprylic/Capric Triglyceride, Glycerin, Magnesium Silicate, Silica, Nylon-12, Humic Acids, Rosa Canina Fruit Oil, Jojoba Esters, Corallina Officinalis Extract, Lecithin, Betaine, Algae Extract. May Contain: Mica, Bismuth Oxychloride, Titanium Dioxide, Iron Oxides.

Nyt jäin miettimään miksi matte-versio ei minulle sopinut, mikä oli syy? En jaksa muistaa, mutta huomattavasti parempana itselleni pidän Lily Loloa. Mulla näyttää olevan BM:n jauhemainen Mineral Veil ja yksi peiteaine nurkissa pyörimässä, pitääpä tarkistaa niiden koostumus.

Mineral Veil JAUHEMAINEN: ei vismuttia siinäkään kuten ei READY-versiossakaan.

Zea Mays (Corn Starch), Corn Starch Modified, Zinc Stearate, Magnesium Stearate. May Contain: Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499)

Peiteaineessa Bisque on vismuttia:

Mica (CI 77019), Bismuth Oxychloride (CI 77163), Titanium Dioxide (CI 77891), Iron Oxides (CI 77499, CI 77492, CI 77491), Ultramarines (CI 77007)

Hyvä että korjasit!

TOISEEN KYSYMYKSEEN eli ihon rasvoittumiseen ei taida mikään vaikuttaa superöljyisellä iholla. Mä ainakin jodun korjaamaan myös mineraalimeikkiä muutaman tunnin välein. Mutta en kyllä siirry takaisin niistä normikosmetiikkaan, niin paljon paremmassa kunnossa on iho!
« Viimeksi muokattu: 25.05.13 - klo:23:31 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #129 : 10.06.13 - klo:14:14 »
Mulle ainakin bismutti, Lauroyl Lysine sekä Boron Nitride ovat aineita, joita koitan välttää. Nämä ovat käsittääkeni juuri niitä "hohtoa" antavia ainesosia. Mutta mulle menee näistä iho tukkoon.

Jos teillä on herkkä , akneen ja tukkeumiin taipuva iho, välttäkää näitä!

TOISEEN KYSYMYKSEEN eli ihon rasvoittumiseen ei taida mikään vaikuttaa superöljyisellä iholla. Mä ainakin jodun korjaamaan myös mineraalimeikkiä muutaman tunnin välein. Mutta en kyllä siirry takaisin niistä normikosmetiikkaan, niin paljon paremmassa kunnossa on iho!

Tähän sellainen kommentti vielä, että oikeasti rasvaiseen ihoon voi saada kuivumista aikaiseksi mineraaleilla. Itse olen esim. huomannut, että jatkuvassa käytössä silica kuivattaa ihoa aivan törkeästi. Sekoita sitä meikkipohjaan ja kokeile, toimisiko kyseinen kikka sullakin! Mulla on nykyään silican ansiosta niin kuiva iho, että se jopa hilseilee. Aiemmin jouduin puuteroimaan parin tunnin välein, mutta enpä enää.

Kiiltoa hillitsevistä mineraaleista on aiemmin ollut kattavammin juttua täällä: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=2918.0
« Viimeksi muokattu: 10.06.13 - klo:14:58 kirjoittanut ainokainen »

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #130 : 10.06.13 - klo:14:46 »
^^Voisiko matte-pohjan piidioksidi tai kalsiumsilikaatti (silica ja calsium silicate) olla syynä sen sopimattomuuteen? Muistan joskus opiskeluaikoina lukeneeni jostain, että piidioksidi on hyväksi (rasvoittuvalle) iholle. Ostin tietenkin pullon sellaista geelimäistä litkua ja levittelin sitä iltaisin kasvoihin. Aluksi aine näyttikin parantavan ihon kuntoa, mutta muutaman kerran jälkeen ihoa alkoi pistellä, kuumottaa ja punoittaa. Loput jäikin sitten kaapin perälle pyörimään, kunnes heitin sen pois.

En usko, että mikään meikki tai ihonhoitotuote pitää rasvaista ihoa kiillottomana koko päivää. Mutta jos meikin korjailua saa viivytettyä puolen päivän paikkeille, niin sekin on jo parempi kuin jos sama pitäisi tehdä tunnin välein.

Edit: korjattu ready matteksi, koska mattea tuossa ekassa virkkeessä tarkoitin.
« Viimeksi muokattu: 10.06.13 - klo:18:05 kirjoittanut Painted Lady »

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #131 : 14.06.13 - klo:13:23 »
Mulle ainakin bismutti, Lauroyl Lysine sekä Boron Nitride ovat aineita, joita koitan välttää. Nämä ovat käsittääkeni juuri niitä "hohtoa" antavia ainesosia. Mutta mulle menee näistä iho tukkoon.

Mööh, googletin just EDM:n aineksia ja tuota Lauroyl Lysinea siellä oli. ::) Naama on mulla aina mystisesti tukossa meikkailujen jälkeen. Tuollahan on muutenkin ollut jotain hässäkkää noiden ainesosiensa kanssa.

Ei vaan jaksaisi taas sitä testirumpaa uusien sävyjen kanssa jos muiden firmojen kautta koittaisi meikkinsä löytää.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #132 : 15.06.13 - klo:16:44 »
EDM:n pohjista meni mulla aina iho tukkoon, siksi en kyseisen merkin tuotteisiin enää koske.
Lauressin Minimalist-pohjassa ei ole mitään noita ainitsemiani tukkivia aineita, se on ainakin mulle sopinut parhaiten.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 15.06.13 - klo:16:59 »
^ Mulla tuli kans semmoisia kipeitä, oikein finnimäisiä finnejä EDM:stä. Harmi sinänsä, koska niiden mineraaleilla sain tosi kauniin ja tasaisen tuloksen. Seuraavaksi tilaan Meowin sampleja ja jos nekään eivät toimi, taidan luovuttaa meikkipohjan suhteen. ::)
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #134 : 16.06.13 - klo:11:25 »
Älä luovuta!  ;D

Mäkin tykkäsin EDM:n tuotteista muuten, mutta ne kipeät kystiset märkivät pahkafinnit eivät ilostuttaneet. Onneksi jaksoin kokeilla erilaisilla pohjilla, ja opin pikku hiljaa, mikä mulle sopii ja mikä ei.

Meow'n tuotteista mulle ei muistaakseni koskaan tullut mitään iho-oireita. Flawless Feline -pohjasta en tykännyt hirveästi, koska siinä on Boron Nitrideä, mutta niissä kahdessa muussa kevyemmässä versiossa ei ole, ja ne olikin musta tosi hyviä.