^Ei ole! Katsoin BM:n sivuilta incin:
Active Ingredients: Titanium Dioxide, Zinc Oxide. Inactive Ingredients: Lauroyl Lysine, Silica, Calcium Silicate, Soil Minerals. May Contain: Mica, Titanium Dioxide, Iron Oxides
Itse asiassa kirvelyn teki minulle BM READY-mineraalipohja, josta olen tainnut kirjoittaa jo aiemmin ylhäällä.Sen Inci tässä, veikkaan että sävyssä Fair on vismuttia:
Active Ingredients: Titanium Dioxide 11%, Zinc Oxide 18%. Inactive Ingredients: Boron Nitride, Octyldodecyl Stearoyl Stearate, Caprylic/Capric Triglyceride, Glycerin, Magnesium Silicate, Silica, Nylon-12, Humic Acids, Rosa Canina Fruit Oil, Jojoba Esters, Corallina Officinalis Extract, Lecithin, Betaine, Algae Extract. May Contain: Mica, Bismuth Oxychloride, Titanium Dioxide, Iron Oxides.
Nyt jäin miettimään miksi matte-versio ei minulle sopinut, mikä oli syy? En jaksa muistaa, mutta huomattavasti parempana itselleni pidän Lily Loloa. Mulla näyttää olevan BM:n jauhemainen Mineral Veil ja yksi peiteaine nurkissa pyörimässä, pitääpä tarkistaa niiden koostumus.
Mineral Veil JAUHEMAINEN: ei vismuttia siinäkään kuten ei READY-versiossakaan.
Zea Mays (Corn Starch), Corn Starch Modified, Zinc Stearate, Magnesium Stearate. May Contain: Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499)
Peiteaineessa Bisque on vismuttia:
Mica (CI 77019), Bismuth Oxychloride (CI 77163), Titanium Dioxide (CI 77891), Iron Oxides (CI 77499, CI 77492, CI 77491), Ultramarines (CI 77007)
Hyvä että korjasit!
TOISEEN KYSYMYKSEEN eli ihon rasvoittumiseen ei taida mikään vaikuttaa superöljyisellä iholla. Mä ainakin jodun korjaamaan myös mineraalimeikkiä muutaman tunnin välein. Mutta en kyllä siirry takaisin niistä normikosmetiikkaan, niin paljon paremmassa kunnossa on iho!