Kirjoittaja Aihe: Mineraalimeikit  (Luettu 63239 kertaa)

ainokainen

• Vieras
Vs: Mineraalimeikit
« Vastaus #150 : 06.10.13 - klo:16:49 »
Mun kokemuksen mukaan nuo jauhemaiset peiteaineet eivät ole kovin peittäviä. Mutta niissä on se hyvä puoli, että niistä voi sekoittaa oman peiteaineen esim. sekoittamalla vähän peitejauhetta tippaan öljyä, kosteusvoidetta tai vettä. Eli jos iho on kovin herkästi tukkiintuva, tuollainen oma sekoitus saattaa toimia hyvinkin.

Esim. Meow Cosmeticsilla on hyvä peittari, ja sävyvaihtoehtoja on ihan älyttömästi joten jos sieltä ei löydy sopivaa, niin sitten ei mistään!

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #151 : 30.01.14 - klo:10:21 »
Onko kukaan kokeillut vielä Idun Mineralsia? Löytyy apteekeista. Mulla ei ole aiempaa kokemusta mineraaleista ja ostin kokeeksi Idunin Star kitin. Hyvin pelittää ja ihana lopputulos, ainoa miinus siitä että meikkipohja kutittaa jostain syystä. Vaikka en herkkäihoinen olekaan kosmetiikan suhteen.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #152 : 30.01.14 - klo:13:07 »
^ Mä olen kokeillut sitä meikkipohjaa. Siitä on jo jonkun aikaa, eikä sitä silloin vielä saanut apteekista, joten tilasin jostain hoitolasta. Sävyt olivat tosi hyviä pohjoismaiselle iholle, ja jauhe kaikin puolin laadukkaan oloista, mutta jokin mua siinä silti vähän härnäsi. (Ainakin liian korkea hinta ja hankala, vaikkakin kaunis, rasia!) Taisi olla, ettei se kerrostunut ihan sillä tapaa kuin toivoisin. Alkuun se myös vähän kutitti, mutta se taisi hävitä, kun käytin normaalia sutiani - mä kun ensin kokeilin sitä Idunin sudin kanssa, joka ei vaan toiminut sen pohjan kanssa ollenkaan, ja jotenkin sorkki liikaa huokosia. Mikä suti sulla on käytössä? Vismuttiahan tuossa ei tainnut kuitenkaan olla, vaan ihan ne perusainesosat vaan, joten olisiko kutina sitten kiinni vain totuttelusta mineraaleihin ylipäätään..? Mulla on tosi pintakuiva iho, ja mullakin kaikki mineraalit vähän kutitti alkuun. Riittävä kosteutus alla kyllä auttaa asiaan.
1cFii, oma väri.

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #153 : 30.01.14 - klo:14:30 »
Idunin oma suti joka tuli pakkauksen mukana, kokeilin tänään uusiksi eikä ole kutittanut. Voihan se olla tottumisjuttu koska en ole aiemmin käyttänyt mineraaleja. Meow cosmeticsilta taisin joskus sampleja tilailla mutta en muista niiden kohtaloa kun ei mulla ollut välineitäkään. Tarviiko mineraalipohjan päälle puuteria?
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 30.01.14 - klo:15:47 »
^ Ei tarvita puuteria, mutta kyllä sitä voi laittaa jos kokee tarpeelliseksi. Suurin osa ei varmaankaan laita. Se on valmis meikkipohja ihan sellaisenaan, ei kuivan mattainen, mutta ei myöskään tahmea eikä kiiltävä. Monilla mineraalimeikkimerkeillä on viimeistelypuutereita, esim. Lily Lololla on erikseen kuultavan pinnan jättävää ja mattaista, joista voi ihotyypin ja halunsa mukaan valita, mutta ne ovat ennemminkin sellainen valinnainen ekstra kuin samalla tapaa tavallista kuin puuteri nestemäisen meikkivoiteen päälle. Mattajauhetta voi käyttää myös meikkipohjan alla, jos on kovin rasvainen iho. Mutta enimmäkseen ne kaikki ovat kyllä jossain määrin turhia...
1cFii, oma väri.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #155 : 30.01.14 - klo:16:55 »
Mulle joku puuteri tai joku kiiltoa hillitsevä pohjustustuote on kyllä tarpeen mineraalipohjan kanssa. Toiset pohjat toimii jotenkuten ilmankin, toisten kanssa melkein pakko olla. En tiedä, olisiko joku muu pohja mulle sopivampi ilman puuteria, mutta mulla on sekaiho jossa kuivat kohdat on todella kuivia ja toisin päin, joten liian "kuiva" pohja näyttää pahalta joissakin kohdissa, ja kosteamman tuntuiseksi jäävä pohja taas alkaa kiiltää varsinkin nenällä. Parempi lopputulos noilla kuitenkin tulee ilman puuteriakin kuin perinteisellä meikkivoiteella tai bb-voiteella ilman puuteria  :)
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 30.01.14 - klo:17:12 »
^ Mulla on samanlainen iho. Sanoin ehkä tyhmästi, siis kyllä ne puuterit voi olla tarpeen tai kovastikin hyödyksi. Meinasin vaan, että jos on itselleen sopiva meikkipohja, niin useimpien ihoilla se meikkipohja näyttää ihan kohtuullisen hyvältä sellaisenaankin, ja sillä tulee toimeen. Jos iho ei ole kovin rasvoittuva, niin niillä ei ole kovin näkyvää efektiä, ja harva normaali- tai kuivaihoinen varmaankaan pitää niitä kovin tärkeinä. Rasvaiselle iholle voi kuitenkin olla tärkeäkin apu, etenkin jos on valinnut kovin hohtavan meikkipohjan.
1cFii, oma väri.

Poissa ligtz

• Haiven
  • *
« Vastaus #157 : 13.02.14 - klo:17:38 »
Hei nyt on katastrofi valloillaan ja tarviisin apuja ??? Eli tuo Lumiere cosmeticsin pulju näyttää lopettaneen joten tietäisikö joku samantapaisen mineraalimeikkipuuterin kuin tuo heidän Flawless foundation oli? Eli aika kohtuu peittävä ja jopa vähän voidemaisen oloinen? Ja jos väri vielä natsaisi tuohon Light Cooliin niin olispa hyvä!

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #158 : 22.02.14 - klo:14:49 »
Onko kellään kokemusta Mineralissima -meikeistä? Pienessä Tuoksukaupassa on niiden loppuunmyynti (liian pieni kysyntä ollut niillä) ja mietin että hankkisinko tuon peiteaineen esim almond -> mitein siis lähinnä onko noissa minkä verran pigmenttiä ja onko sävyt viileitä vai lämpimiä?
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 09.03.14 - klo:11:50 »
Onko kukaan kokeillut vielä Idun Mineralsia? Löytyy apteekeista. Mulla ei ole aiempaa kokemusta mineraaleista ja ostin kokeeksi Idunin Star kitin. Hyvin pelittää ja ihana lopputulos, ainoa miinus siitä että meikkipohja kutittaa jostain syystä. Vaikka en herkkäihoinen olekaan kosmetiikan suhteen.

En ole kokeillut Idunin meikkipohjaa, mutta kokeilin juuri sarjan luomiväriä, jossa sinistä ja hopeaa samassa napissa (marmorikuvio). Sävy oli hyvä ja se tuntui sekä näytti hyvältä, eikä ärsyttänyt silmiä. Riittoisuudesta en osaa sanoa tarkemmin, mutta vaahtomuoviaplikaattorilla sai laittaa useamman kerran, että väri levittyi koko luomelle. Saattoi johtua aplikaattoristakin. Idunin tuotteet taisivat olla Ruotsissa hieman halvempia, sillä täällä tuo luomivärikin maksaa 17 euroa  :(. Aion testata muitakin sarjan tuotteita.

Kokeilin vihdoin Ruotsista tuotua Une-mineraalimeikkipohjaa (kiinteä puuteri). Ensivaikutelma ainakin oli hyvä, ärsytystä ei imennyt, mutta meikkipohja ei ainakaan kabukilla levitettynä tuntunut peittävältä. Arkimeikiksi sopii hyvin, sillä juhliin laitan edelleen meikkivoiteen ja puuterin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #160 : 03.04.14 - klo:17:08 »
^Mä aloitin tuolla kitillä ja minä tykkäsin. Mukavaa, että mukana tulee kaksi eri sävyä meikkipohjasta ja nuo pienen kokoisetkin purkit kestää kauan. En oikein tykännyt siveltimistä, vaan käytän mineraalien kanssa mieluummin synteettistä sivellintä. Kasvoja alkoi kutittaa ikävästi, kun pohjan levitti noilla siveltimillä. Tuo pakkaus löytyy muuten halvemmalla BeautyBaysta tai FeelUniquesta :)
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #161 : 05.04.14 - klo:20:27 »
^Ei meikkaamisessa ole tyhmiä kysymyksiä :) Toi Bisque on se peiteaine ja Original Foundation on se varsinainen meikkipohja. Tuo meikkipohja on mun oma lemppari, Bisquelle on mulla itselläni melko vähän käyttöä, kun siinä ei mun mielestä ole tarpeeksi peittoa esim. finneille ja silmien allekin käytän mieluummin vaikka valokynää. Muutenkin peiteaineena käyttelen yleensä voidemaisia ns. tavallisia tuotteita, vaikka mineraalipohjaa käyttäisinkin.

Mineraalipohjaahan ei välttämättä tarvitse kiinnittää millään puuterilla, mutta itse tykkään viimeistellä meikin bareMineralsin Mineral Veilillä, joka toimii siis viimeistely puuterina. Se on tosi hienojakoista ja jälki ei ole yhtään liian puuterinen, mutta huomaan kuitenkin eron kun käytän sitä. Käytän sitä siis viimeistelypuuterina, oli meikkipohjana mineraalit tai tavallinen meikkivoide, koska tuo on mun ehdoton lempparipuuteri.

Tällä hetkellä käytössäni on READY Touch Up Veil eli se sellainen kiinteä versio, mutta olen käyttänyt aiemmin myös sitä tavallista Mineral Veiliä, joka on irtonaista. Molemmat on ihan loistavia, toki irtopuuterissa on vähemmän ainesosia, mikä on aina plussaa. Itse tykkään kuitenkin noista READY-sarjan kiinteistä tuotteista, koska ne on niin käteviä ottaa laukkuun mukaan. Eli multa löytyy myös READY-sarjan meikkipohja, joka on aivan loistava sekin! :D Se Original-pohja on parempi, jos haluaa kevyttä jälkeä, tuolla READY-versiolla tulee vähän enemmän peittoa nopeammin ja voi olla että helposti tulee liikaa, jos haluaa oikein kevyttä peittoa.

Sanotaanko, että olen ihan hurahtanut bareMineralsin tuotteisiin ja kokemusta löytyy melko monesta tuotteesta :D
Tässä on vanha blogipostaus, jossa on arvioita tuotteista, joita olin silloin testannut, nykyään on tullut testattua vielä enemmän juttuja :D
http://thedeardiaryofmine.blogspot.fi/2013/07/my-favourite-makeup-brand-bareminerals.html
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Mintti

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #162 : 01.10.14 - klo:14:36 »
Osaatteko suositella hyvää nestemäistä mineraalimeikkiä? Tykkään jauhemaisesta mineraaleista kovasti, mutta talven tullen naamani kaipaa nestemäistä tuotetta. Googlettelemalla löytyi mm. Jane Iredale, MsChic, BareMinerals, Emani... Onko näistä kokemuksia? Meikkipohjan tulisi olla mielellään sen verran peittävä ettei sen päälle tarvitsisi lätkiä jauhemaista tuotetta kuin ehkä couperosan valtaamille alueille. Niin, ja sävyvalikoimasta pitäisi löytyä tarpeeksi keltainen ja vaalea sävy (käytän Lauressin sävyä Subtle Yellow, mutta myös Gold sulautuu sävyyni).
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #163 : 08.11.14 - klo:22:42 »
Osaisiko joku kertoa mikä sävy Everyday Mineralsilta voisi vastata Lily Lolon In The Buffia tai Barely Buffia?

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #164 : 09.11.14 - klo:16:47 »
Osaatteko suositella hyvää nestemäistä mineraalimeikkiä?
Eli.. mitä? Periaatteessa kaikki meikki on jossain määrin "mineraalia", noita lähes pelkkää pigmenttiä sisältäviä jauheita nyt vain nimitetään mineraalimeikeiksi. Avaisitko tätä hieman?
Sources or didn't happen.