Kirjoittaja Aihe: Mineraalimeikit  (Luettu 63245 kertaa)

Poissa Mintti

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Mineraalimeikit
« Vastaus #165 : 10.11.14 - klo:12:41 »
^
Kysymykseni saattoi olla hiukan epäselvä. Tarkoitin siis voidemaista tuotetta, jossa mineraalipohja on muutettu nestemäiseksi lisäämällä siihen mm. luonnollisia rasvoja ja vettä. Jossakin mineraalimeikki määriteltiin jotenkin näin: "Mineraalmeikki on eräänlaista puhdasta kosmetiikkaa jota valmistetaan ainoastaan luonnosta saatavista aineksista." Usein näihin nestemäisiin on toki lisätty myös synteettisiä apuaineita, mutta itselläni onkin hakusessa mahdollisimman luonnonmukainen tuote, eli vastine näille jauhemaisilla tuotteille talvikaudeksi.
Tässä esimerkiksi eräs tuote inceineen, jonka näen nestemäisenä mineraalimeikkinä. Toinen määritelmä tuotteelle voisi tietysti olla myös luonnonmukainen meikkivoide, mutta tällaisia tuotteita moni merkki markkinoi nestemäisinä mineraalimeikkeinä.
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #166 : 16.11.14 - klo:11:13 »
Idun minerals on rantautunut Suomeen. Onko kellään kokemuksia. Ainakinn Yliopiston apteekki myy tätä.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #167 : 16.11.14 - klo:13:51 »
^ On niitä saanut aika pitkäänkin, mutta harvoista paikoista. Mulla on Idunin meikkipohja jostain parin vuoden takaa. Hyvät sävyt, melko voidemainen ja hyvin peittoa tuova koostumus. Toisaalta paksu pakkeli-efekti tulee sitten joitain muita mineraaleja helpommin. Pakkaukset tosi kauniita, mutta epäkäytännöllisiä muotonsa vuoksi. Luomivärejä olen kokeillut testereistä, niissä on paljon helposti lähestyttäviä maanläheisiä sävyjä. Sama taitaa päteä muihinkin Idunin meikkeihin. :)
1cFii, oma väri.

Poissa mar.ia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #168 : 10.02.15 - klo:12:01 »
Osaisiko joku vertailla Alima Puren pohjaa BareMineralsiin tai Lily Loloon?

Tilasin muutaman Aliman pohjan näytekoossa pari vuotta sitten ennen kuin postikulut ja tullit nostivat hintaa ja olen saanut ne riittämään tähän asti kun olen käyttänyt vaan "tärkeämpinä" päivinä. Normaalisti käytän Everyday Mineralsia joka on ainakin näin talvella vähän liian kuivattava ja päivän päätteeksi pohja on yleensä mennyt jotenkin kalkkisen näköiseksi tms. ja ylipäänsä iho ei näytä niin luonnolliselta kuin haluaisin, kun taas tuo Alima peittää kerrostamalla hyvin, näyttää luonnolliselta ja kestää puuteroimalla koko päivän hyvänä. Pitäisi varmaan pikkuhiljaa testata muitakin merkkejä kun en tuota Alimaa raaski enää tilata vaikka hyvä onkin.

Edit.
Kiitos, ainokainen! Jotakin Meowin pohjaa kokeilin pari vuotta sitten enkä tykännyt, mutta taidanpa tutustua merkkiin uudestaan ja katsoa jos laittaisin sinne tilausta menemään. Lauresskin näyttäisi jenkeistä tilattuna tulevan huomattavasti halvemmaksi kuin Alima, täytyy tutkia sitäkin paremmin.
« Viimeksi muokattu: 01.03.15 - klo:12:46 kirjoittanut mar.ia »
1b/F/ii
iHerb-alekoodi: UTI515

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #169 : 15.02.15 - klo:21:14 »
Alima on mineraalien aatelia, eipä nuo BareMineralsit ja LilyLolot pärjää vertailussa ensinkään, ainakaan mun mielestä. BareMinerals liejuuntuu mun naamalla, LilyLolo taas kuivattaa eikä peitä oikein mitään. Ikävä kyllä Aliman tilaaminen on mennyt aika hankalaksi joten eipä ole tullut käytettyä aikoihin.

Jos tykkäsit Alimasta, voisit kokeilla Lauressin pohjaa. Veikkaan että tykkäisit. Tosin nekin pitää tilata USA:sta eli tullimaksuja tulee.

Edittiä: Tsekkaa ehdottomasti myös Meow Cosmetics. Uskallan väittää, että et pety!
« Viimeksi muokattu: 15.02.15 - klo:21:21 kirjoittanut ainokainen »

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #170 : 15.02.15 - klo:21:23 »
Multa löytyy Meowin sampleja jotka on mulle itselle liian vaaleita. Vinkvink. ;)
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 15.02.15 - klo:22:42 »
Meowilla on mun kelmeänkalpealle naamalleni sopiva koostumus ja väri, sitä voin omasta puolestani suositella. Mulla on käytössä 0 ja 1 Angorasta eli siitä kaikkein keltaisimmasta.koostumuksessa Pampered Puss. Lumiersta tykkäsin sitä ennen, mutta pulju meni kaiketi nurin.
Raitoja käpälään!

Poissa tupuna

• Haiven
  • *
« Vastaus #172 : 25.02.15 - klo:11:09 »
Onko muita merkkejä kuin lily lolo joita voisi tilata Euroopasta? Haussa vaaleampi ja ehkä myös keltaisempi pohja kuin lily lolon warm peacpeach

Poissa Mintti

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #173 : 19.03.15 - klo:13:06 »
Tuota Alimaa saa natureofbeauty.comista melkein kympin halvemmilla postareilla kuin suoraan Alimalta tilatessa. Joskin postarit siltikin ovat sen 15 dollaria, mutta kimppatilauksella sekään ei olisi kohtuuton. (Jos jotakuta Tampereen suunnilla houkuttelee tilaaminen, olisin mielelläni jakamassa postareita.)
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #174 : 20.03.15 - klo:11:12 »
Tupuna: Itse olen tykästynyt Mineralissimaan, se tulee Alankomaista. Suomenkieliset sivutkin: http://www.mineralissima.fi/

Erityisesti heidän Chiffon Finish on luottotuotteeni. Poskipunista Flirt on luonnollinen ja hillitty, tykkään siitä kovasti. Silloin harvoin kun nykyään edes käytän meikkipohjaa, niin Ivory on hyvän sävyinen minulle ja kokeilemistani eri mineraalimeikkisarjoista se on ollut mulle paras. Lily Lolosta en jostain syystä tykännyt yhtään, vaikka moni siitäkin pitää.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #175 : 20.03.15 - klo:11:54 »
^ Kiitos vinkistä! Mä valkkasin kolme pohjanäytettä ja kolme peittarinäytettä, yhteensä 12,60 postikulujen kera. Taidanpa tilata... Tosin on tosi vaikee arvioida, minkä tasoinen noiden mielestä joku medium-iho on. Mä olen keskivertosuomalaista selkeesti tummempi, joten toi medium saattais mennä mulle...
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #176 : 24.03.15 - klo:10:56 »
Mä taidan saada Aliman pohjalla kaikista näteimmän ja luonnollisimman tuloksen: beige ja olive sävyillä. Laitoin yhden täysikokoisen Aliman pohjan (beige 1) ja pari näytettä tulemaan. Kyllä kirpaisi maksaa noista about 50 dollaria, kun kurssikin on niin huono, mutta minkäs teet...

Oon käyttänyt tässä välissä aika paljon myös Everyday Mineralsia, mutta kun menivät uudistamaan sävyt, niin sieltä ei löydy enää sopivaa sävyä. Olive fairia käytin ja kesällä lisäsin mukaan jotain vähän tummempaa sävyä. Tilasin sieltä virolaisesta naturaalkosmeetik poodistakin olive fairit mattena loppuun. Everyday Mineralsin pohjan kesto on kyllä vähän heikompi kuin Aliman, mutta eipä tarvitse sitäkään enää miettiä kun ei tuota olive fairia enää myydä.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #177 : 24.03.15 - klo:21:06 »
Kokemukseni mineraalimeikeistä - tai meikkipohjista ylipäätään - on olematon, mutta Flow kosmetiikan mineraalimeikkipuuteri täyttää mainiosti vaatimukseni siitä, mitä naamaani haluan hieroa.
Se peittää just sopivasti couperosaa ja tasoittaa ihon sävyä muutenkin ja lopputulos on niin luonnollisen näköinen, että näyttää kuin ei mitään meikkiä olisikaan.
Musta on myös huippua, että nuo on Suomessa valmistettuja ja sävyt sopii suomalaisiin ihon sävyihin hyvin. Flown sivuilta saa kanssa näytepusseja, joiden avulla pystyy hyvin testaamaan oikeaa sävyä. Minun kaltainen meikkinoviisikin onnistuu oikean sävyn valinnassa. (Haha, ikää on 24 ja nyt vasta opettelen meikkaamaan.)

Mahtavaa, että tuolla saan aikaan juuri sen, mitä haluankin. Naama ei näytä meikatulta eikä sävy ole epäluonnollisen tasainen ja tuntuu, niinkuin iholla ei olisi mitään.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #178 : 25.03.15 - klo:01:17 »
Mä oon joitakin kertoja vilkuillut noita Flow'n sivuja ja jäänyt ihmettelemään sekavilta tuntuvia sävyjä.

Vaaleimman pään sävyjä kuvataan näin:

Baby face: erittäin vaalea, viileä
Ivory: erittäin vaalea, lämmin
Porcelain: vaalea, viileä
Vanilla: keskivaalea, viileä
Peach: keskivaalea, lämmin

Mulle nuo viileiksi sanotut porcelain ja vanilla näyttävät kuvissa kaikkein keltaisimmilta, peach taas melko punakalta. Ainahan nyt lopputulos on erilainen kuin purkissa ja varsinkaan kuvassa, mutta nuo kuvat ja kuvaukset ovat jotenkin niin hassusti vastakkaiset, että en ole edes jaksanut yrittää tarkemmin tutustua. Onko joku kokeillut sampleja niin, että osaisi noita vertailla?

edit. linkki
« Viimeksi muokattu: 25.03.15 - klo:01:24 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #179 : 25.03.15 - klo:07:15 »
Nuo Flow'n meikkipohjat vaikuttaisivat ainakin tuoteselosteen mukaan lupaavilta, eli niissä ei ole mitään ylimääräistä. Mahdollisimman pelkistetty koostumus toimii mun kokemuksen mukaan parhaiten. Noita pitääkin kokeilla! Saako noita ostaa muualta kuin netistä?