Kirjoittaja Aihe: Mineraalimeikit  (Luettu 62779 kertaa)

Poissa Anki

• Yleisvalvoja
  • HAIRahtanut
Vs: Mineraalimeikit
« Vastaus #210 : 21.07.15 - klo:09:47 »
Innostuin muutaman blogijutun perusteella kokeilemaan (ainakin) apteekeissa myytävää Idunin mineraalipohjaa. Vaikuttaa oikein hyvältä. Olen käyttänyt ja tykännyt Bare Mineralsin originals pohjasta ja tässä on aika samantyyppinen vähän hohtava lopputulos ja tuntuma, mutta mielestäni peittää paremmin ja on vielä vähemmän jauhoinen tai hienojakoisempi kai lähinnä. Ostin sävyn Freja ja ainakin nyt vähän päivettyneenä se on oikein nappi valinta. Tämä sulautuu nätisti ihoon, ehkä jopa vielä paremmin kuin BM, vaikka senkään kanssa ei ole ollut ongelmia. BM:stä olen käyttänyt Golden fair sävyä ja sekin on oikein hyvä. Freja näytti siihen verrattuna purkin kannelle kaadettuna ensin pelästyttävän tummalta jostain syystä, mutta naamalla ovat kyllä hyvin toisiaan vastaavat ainakin mun iholla, freja ihan hippasen ehkä tummempi.

Suurin miinus ainakin näin muutaman käyttökerran jälkeen on purkki. Nätti kuin mikä ja annostelukansi on ihan ok, mutta purkki on kömpelön mallinen, painava ja ainakin mun yksilössä kansi on jäykkä ja kinnaa aukaistessa/sulkiessa. Pyöreä kevyt purnukka, jossa on kunnon kierrekansi, on paljon miellyttävämpi käsitellä ja aukoa kuin tämä.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #211 : 21.07.15 - klo:18:49 »
Kirjoittelinkin tuonne Luonnonmukaiset meikkituotteet-ketjuun jo, mutta kirjoitan tännekin nyt vielä, että Lily Lolon Laid bare-paletti on tosi ihana. Sävyt on luonnollisia eikä mitään superkiiltäviä. Osassa on vähän hohdetta, mutta hybin maltillisesti. Tykkään.
Tuntuu, että sellaisia mineraali/luonnonkosmetiikkaluomivärejä ei kauheasti ole (ainakaan Suomesta) saatavilla, jotka ei olisi ihan kamalan kiiltäviä. Lily Lolo on just sopivasti, mutta ei yhtään liikaa.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #212 : 16.09.15 - klo:18:44 »
Mua on alkanut kiinnostaa mineraalimeikit, erityisesti Lily Lolon Blondie, kun se kuulemma sopii isolle osalle suomalaisista enkä yleensä käytä meikkivoiteiden kaikkein vaaleimpia sävyjä.

Mistä olisi hyvä aloittaa? Saanko jostain tilattua vaikka testerikokoa tuosta Lily Lolon meikkipohjasta? Mistä kannattaa tilata, mitä kannattaa ottaa huomioon?

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #213 : 16.09.15 - klo:23:21 »
^Biodellyltä saa tilata samplekokoja, itse olen nimittäin tekemässä sinne myös sampletilausta Karkkipäivän postauksen innoittamana :D Ajattelin nyt vihdoin kokeilla mineraaleja mutta en yhtään tiedä minkä sävyinen olen niin tilaan muutaman samplen tuolta ja testailen ensin kunnolla. Otan ainakin tuon Blondien mutta ehkä myös siitä asteen vaaleamman ja asteen viileämmän, jospa joku niistä sopisi kun olen aika vaalea.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #214 : 17.09.15 - klo:07:14 »
^Karkkipäivää lukemasta minäkin tulen ;D Pitää katsastaa tuo biodelly!

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 17.09.15 - klo:14:21 »
Mä käytän Loloja, ja alunperin tilasin niitä niiden omasta verkkokaupasta Briteistä: http://www.lilylolo.co.uk/. Viime ajat olen tilannut Biodellystä. Kumpikin kauppa toimii hyvin. Sävyistä sanoisin sen verran, että aika harvalle täällä varmaan ne kylmät sävyt ovat parhaita, ovat Loloissa jo tosi punaisia. Neutraaleistakin monet ovat mun mielestä liian punakoita ollakseen järkeviä neutraaleita, mutta neutraalien sävyjen sisällä on tässä vaihtelua. Blondie on minusta neutraalimpi kuin esim. astetta vaaleampi (China Doll) ja astetta tummempi (Barely Buff), jotka ovat punakampia. Blondie on kyllä hyvä sävy, olen itsekin käyttänyt sitä taas tämän kesän, kun iho ei enää ole ollut niin punainen, että vaatisi keltaisemman sävyn. Blondie on sellainen perusvaalea, ei kalpea, mutta ei yhtään "ruskettunutkaan". Lolon vaalein sävy on ihan valkea, joten tosi vaaleista ne lähtevät.

Peittokyky on Loloissa aika kevyt, mutta esim. vihreä corrector (siis Lololla on tällainen) auttaa paljon pohjalla, jos iholla on punoitusta. Plussaa Loloissa on hienojakoinen ja kevyt tuntu ja mattainen pinta, eivät tunnu lähmäiseltä rasvaisellakaan iholla. Monet muut mineraalipohjat ovat vähän voidemaisempia ja raskaamman tuntuisia, ainakin itselläni. Niillä voi saada parempaa peittävyyttä, mutta tuntuma ei ole yhtä kevyt ja siisti. Olen Lolon lisäksi käyttänyt Barefaced Beautyn ja Idunin mineraaleja ja joitain satunnaisia muita (ainakin TBS), mutta aika pitkään olen pysynyt Lolossa. Käytän Lololta meikkipohjaa, correctoria, peittaria (liian kuivaa silmänalusille mutta hyvä muualle), mattapuuteria, poskipunia ja vaaleankeltaista luomiväriä silmänalusille.
1cFii, oma väri.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #216 : 22.09.15 - klo:09:48 »
Millä mineraalimeikki merkeillä on hyvät korostus ja varjostustuotteet? Vai voiko/pitääkö vain ostaa tummempi ja vaaleempi sävy? En ole pahemmin korostellut ennen kuin hommasin dermon valokynän ja tykästyin. Nyt vain toivon että löydän mineraaleistä saman, ei siis tarvitse olla valokynä, mutta kiva olisi että löytyisi yhdessä paletissa oleva puristettu tuote. Jos sellaista ei löydy (en siis googlettelulla löytänyt) niin paras jauhemainenkin käy. Tilaan ihan mistä päin maailmaa vaan!  :)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #217 : 22.09.15 - klo:10:03 »

^ Meow Cosmeticsin varjostusväri Skinny Dipper on minusta ihan paras. Sävyjä on  ;), ja käsittämättömän riittoisia ovat. Näiltä kyllä löytyy korostusvärejäkin. Jenkeistähän nuo tulevat, mutta jostain syystä olen saanut omani ilman tullia suoraan postillaatikkoon  :ts.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 13.10.15 - klo:21:49 »
Huomaan, että mun kohdalla mineraalimeikit oli ohimenevä juttu. Hiljalleen ne ovat kaikki tippuneet pois käytöstä. Mineraaliluomivärit koin oikeastaan aina liian hankaliksi enkä oikein päässyt niihin sisälle. Lily Lolon mineraalipohjaa käytin tosi pitkään, mutta se ja mineraaliposkipunat on jääneet laatikkoon. Samoin Lolon colour correctorit.

Tänään laitoin pitkästä aikaa Meow Cosmeticsin Harlot-poskipunaa, jonka sävystä tykkään tosi paljon, mutta se jauheella suttaaminen ei vaan enää innosta. :-\

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #219 : 14.10.15 - klo:15:28 »
^Mä olen edelleen jumiutunut käyttämään mineraalipohjaa, koska mun iholle parhain meikkipohjasävy löytyy Meowilta. Toisaalta jos löytäisin samanvärisen pohjan nestemäisenä/meikkipuuterimuodossa, siirtyisin heti siihen, koska tuo mineraalipohja kestää selkeästi huonommin mun iholla kuin muuntyyppiset tuotteet. Samoin peittävyyttä on vaikea rakentaa kerrostamalla, koska mineraalit menevät helposti jauhopakkeliksi. :P Mä kuitenkin kestän tämän, koska on niin mukavaa kun kerrankin naama on samanvärinen kuin kaula.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #220 : 14.10.15 - klo:15:34 »
Mä en olisi ikinä löytänyt mineraaleja ilman Juurikasvua. Nykyään en voisi kuvitellakaan käyttäväni mitään muuta meikkipohjaa kuin mineraaleja! En kestä ajatustakaan siitä, että hieroisin naamalleni jotain rasvaista, tukkivaa meikkivoidetta. Yäk!
Mineraaleilla saa ihanan kevyen pohjan, joka hengittää eikä tuki. Aiemmin mulla oli aina finnejä, mutta mineraaleihin siirtymisen jälkeen tosi harvoin, jos lainkaan.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #221 : 14.10.15 - klo:15:37 »
Minulla on mineraaleista lähinnä käytössä pohja (tykkään kierrätellä erilaisia pohjia vähän ihon tuntuman mukaan, käytän tällä hetkellä myös Klairsin BB:tä ja paria Korea-cushionia) ja muutama suosikkiluomiväri. Mutta pohja taitaa jäädä pois kuvioista kun loppuu, menivät tuon Lauressin lopettamaan  :-[.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #222 : 14.10.15 - klo:16:33 »
Mä taisin hankkia ekan mineraalipohjan Lily Lololta joskus vuonna 2009. Olin siis foorumin mittakaavassa aika myöhään liikkeellä. Käytin Loloa yhden testerin ja kokonaisen purkin verran, täysikokoinen pohja kesti mulla käytössä aika pitkään. Jotenkin sen loputtua ei vaan tullut ostettua uutta, ja muutaman vuoden ajan käytin voidemaisia pohjia, erityisesti Lumenea, kun tasaisin väliajoin tuli kivoja uutuuksia. Nyt keväällä palasin takaisin mineraalipohjaan, kun olen pyrkinyt siirtymään luonnonkosmetiikkaan. Lily Loloon oli helppo palata, kun tiesi tuotteet toimiviksi, varsinkin kun muiden luonnollisempien tuotteiden kanssa on ollut vähän hakemista ja ostopäätöksiä on pitänyt harkita tarkkaan, lukea tuotekokemuksia yms. Nyt vähän ihmetyttää, miksi ylipäätään vaihdoin pois mineraalipohjasta, lopputulos on vaan niin kaunis ja kestävä.  :l

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #223 : 21.10.15 - klo:13:17 »

^ Meow Cosmeticsin varjostusväri Skinny Dipper on minusta ihan paras. Sävyjä on  ;), ja käsittämättömän riittoisia ovat. Näiltä kyllä löytyy korostusvärejäkin. Jenkeistähän nuo tulevat, mutta jostain syystä olen saanut omani ilman tullia suoraan postillaatikkoon  :ts.

Eiköhän tuonne lähde tilaus, näytti hyviltä nuo sävyt  :) kiitos vinkistä!
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Kirppu

• Haiven
  • *
« Vastaus #224 : 27.10.15 - klo:13:01 »
Laitoin tilaukseen Idun Mineralsin meikkipohjan sävyssä saga sekä kabukisiveltimen. Oon käyttänyt Lily Loloa pitkään mut vaihtelu vois virkistää! Lily Lolon blondie-sävy on mulle vähän liian punainen muutenkin et saas nähdä miten Idunin kanssa käy. Uus kabukikin piti tosiaan hankkia koska toi mun vuosia vanha Bare Mineralsin kabuki tuntuu pistelevältä.  :-\
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus