Kirjoittaja Aihe: Mineraalimeikit  (Luettu 62856 kertaa)

Poissa Puf

• HAIRahtanut
Vs: Mineraalimeikit
« Vastaus #225 : 27.11.15 - klo:15:24 »
Kävin jo pyörähtämässä Everyday Minerals -ketjussa, mutta kysäisen vielä täältäkin suosituksia mineraalimeikkipohjaan. Tajusin eilen että BareMineralsin Original pohjani on pian loppumassa (purkki kestikin iloisesti lähes kolme vuotta käyttöä! :ts ), ja haluaisin seuraavaksi ostaa samankaltaisen meikkipohjan luonnollisemmilla ainesosilla. Käytössä on tähän asti ollut sävy Fair ja se on tuntunut sopivan ihonsävyyn tosi hyvin. Haussa luonnollinen ja kuultava lopputulos, meikin ei tarvitse olla erityisen peittävä tai mattainen. Ihoni on kuivahko, mutta BM Original on toiminut kasvoilla hyvin. Flow mineraalimeikkipohjaa mietin aiemmin, mutta täältä luettujen arvioiden perusteella se on ilmeisesti aika jauhoinen ja lopputulos mattainen. Lily Lolon olen joskus testannut ja silloin se kutitti kasvoilla, eli mieluusti kokeilisin nyt jotain muuta merkkiä. :)

edit. Ostin lopulta kuitenkin Flow mineraalimeikkipohjan kotimaisuuden ja helpon sävyvertailun takia. :)
« Viimeksi muokattu: 22.12.15 - klo:10:46 kirjoittanut Puf »

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #226 : 27.11.15 - klo:18:04 »

^ Meow Cosmeticsin varjostusväri Skinny Dipper on minusta ihan paras. Sävyjä on  ;), ja käsittämättömän riittoisia ovat. Näiltä kyllä löytyy korostusvärejäkin. Jenkeistähän nuo tulevat, mutta jostain syystä olen saanut omani ilman tullia suoraan postillaatikkoon  :ts.

Tuolla oli vaikka mitä ihanuuksia mutta jäätävät postikulut.  Pitää tilata  yli 50eurolla että viitsii maksaa yli kympin kulut. Olisin ottanut kympillä näytteitä mutta tilaamatta jäi postareiden takia. Joutuu hommaamaan kaverin tilaamaan yhdessä.  :-\
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #227 : 13.12.15 - klo:02:04 »
^ Tuolla on aika usein sellaisia alennuskoodeja, jotka sisältävät alennuksen ja ilmaisen postituksen kun tietty summa ylittyy. :) Toki yksi ainoa tuote ei oikein riitä 30-50 dollariin, millä välillä raja on tyypillisesti ollut. Voihan silloinkin tllata kimpassa, ja edullisemmin. ;)

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #228 : 20.12.15 - klo:20:55 »
Osaisiko joku sanoa mikä sävy Flow:n meikkipohjassa vastaisi Lily Lolon Barely Buffia?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #229 : 01.02.16 - klo:18:07 »
Mä olen ollut jo ihan valmis luovuttamaan mineraalien kanssa, kun mikään ei enää asetu iholle ja peitä yhtään, eikä sopivaa sävyäkään ole. Muunlaisistakaan meikkipohjista ei kuitenkaan löydy mitään kelvollista, kun sävyjä ei ole niissäkään ja ongelmana on aina tuoksut ja kemiallinen aurinkosuoja. Annoin sitten lopulta vielä Everyday Mineralsille mahdollisuuden ja kokeilin testereistä jojobapohjaa, jos se vaikka onnistuisi levittymään ja peittämään vähän paremmin.

Jojobapohja ei missään nimessä ole mun seka/rasvaiselle iholle mikään täydellinen vaihtoehto, koska otsa oli melko nopeasti hyvin kiiltävä, mutta kyllä se tosiaan asettui hilseileviinkin kohtiin ja onnistui peittämään paremmin kuin muut mineraalit viime aikoina. Kaikkein mieluisinta on, että näistä löytyi vihdoinkin sopivia sävyjä. Päädyin tilaamaan pohjan täydessä koossa ja mukaan pari korjausväriä.

Käytin viikonloppuna kaiken luonnonvalon hyödyksi ja testasin noiden näytteiden lisäksi kaikki muutkin mineraalipohjasävyt, joita multa löytyi. Testasin paksuina läikkinä kaulalle, jossa väri on tasainen, toisin kuin mun rankasti punoittavassa naamassa. Tajusin tästä vihdoin, että mun pohjasävy taittaa sen verran oliiviin, ettei ole ihme, että kaikki on joko liian pinkkiä tai oranssia. Tätä on vain vaikea ymmärtää, kun esim. kädet ja korvat ovat tosi persikkaiset ja naamasta nyt ei voi nähdä mitään kaiken punoituksen takia.

Mutta löysinpä nyt siis vihdoin kelvollisia sävyjä EDM:n neutraaleista. Valitsin sävyn 1N, joka ei ollut punakka kuten esim. Lolon ja Idunin neutraalit, vaan oikeasti neutraali ilman punaista tai kultaista. 1W oli mulle liian kultainen/oranssi, 0W olisi mennyt mutta se oli jo tarpeettoman kalpea. 2N ei hurjasti erottunut 1N:stä, joten sitäkin voi varmaan harkita vaikka kesällä. Jos on siis muita, joilla on vaalea, keltapohjainen iho, jolle kaikki on liian pinkkiä tai oranssia ja valkeat sävyt kuitenkin liian vaaleita, niin suosittelen testaamaan noita EDM:n N-sävyjä.

Vertailuna vielä mun nykyinen kokemus Lily Lolon sävyistä:
Porcelain: liian kylmä ja valkea
China Doll: liian punakka
Blondie: liian tumma ja oranssi
Warm Peach: liian tumma ja keltainen
1cFii, oma väri.

Poissa Mintti

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #230 : 02.02.16 - klo:13:35 »
Osaisiko joku vinkata MAC Omega tai Urban Decay Naked2 -luomiväridupea mineraalimeikeistä? Varjostustarkoitukseen etsin tällaista mattasävyä, enkä ole mineraaleista vielä sitä löytänyt.

Meowin Skinny Dippereitä tilasin pari, mutta toinen, Light Abyssian, oli liian vaalea (menisi ehkä highlighterina, jos sellaista käyttäisin) ja toinen, Medium Manx, taas jotenkin väärän sävyinen, enkä saanut sitä toimimaan. (Myyn nämä pois jos joku on kiinnostunut.  ;))

Mitäs muita varjostajia juureslaiset ovat tilanneet?
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #231 : 02.02.16 - klo:17:02 »
Mulla on Meow'n Skinny Dipper Light Korat. Ihan hyvä sävy, pohjista menee FF 0-1 tummuusasteet molemmat tai jompi kumpi sävystä riippuen. Oikeasti vaalea varjostus, joka sopii kalpealle, mua epäilytti olisiko Lightkin liian tumma mutta kun vaaleimmat pohjatkin on niin vaaleita niin uakaltauduin tilaamaan. Kun vielä muistaisi käyttää. Mä olen tottunut käyttämään vaan higlighteria. ;D

Olen taas alkanut empiä Koratin kanssa, välillä näyttää aavistuksen keltaiselta ja välillä taas liian... jonkin muun sävyiseltä. ::) Voihan se olla, että kun pohjasävyihin alkaa kiinnittää huomiota, vaatimukset vaan kasvaa. Pitää olla just eikä melkein. Oikeastaan toi Skinny Dipper on turhan kellertävä, sai empimään pohjankin kanssa. Varmaan tummemmassa sävyssä pohjasävy pääsee selkeämmin esiin.

Abyssinian 0 & 1 oli vähän liian keltainen, Angora 0 & 1 liian keltainen, Himalayan 0 liian vaaleanpunainen, Siamese 0 liian oranssi ja tumma, Korat on ainakin tosi lähellä sopivaa. Kaikki sävyt kokeiltu FF-koostumuksella, josta pidän taas todella. Peittää kunnolla ja levittyy kauniisti. Bengalia ainakin mietin, mulla on vaan se ongelma että siinä vaiheessa kun löytyy sävy joka ei ole liian keltainen, se onkin liian vaaleanpunainen ja päinvastoin. Tai liian oranssi, noita beigejä mietin kun pohjasävy on sen verran vivahteeton kuitenkin.

Ehdotuksia muista mahdollisista kokeiltavista ja sekoitettavista sävyistä otetaan vastaan. :)

Poissa Myypp

• Haiven
  • *
« Vastaus #232 : 06.03.16 - klo:12:08 »
Voiko mineraalipohjan alla käyttää nestemäistä peiteainetta?

Raaskin pitkän harkitsemisen jälkeen ostaa Bare Mineralsin mattapohjan joka toimii enimmäkseen hyvin, kuitenkin toisessa poskessa on paljon tuoreita aknearpia joita tuo ei riitä peittämään vaikka miten päin kokeilen. Olisi kiva jos voisin ostaa jonkun peittävän peiteaineen tuolle arpirykelmälle ja vetää päälle ohuen kerroksen mineraaleja että istuisi muuhun ihoon. Stilan corrective concealer oli aikaisemmin lemppari ja sen haluaisin taas tilata, toimiiko tuo nestemäinen peiteaine+mineraalipohja?

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #233 : 06.03.16 - klo:13:14 »
^ Mulla ainakin toimii nestemäinen peiteaine hyvin mineraalipohjan alla. Kannattaa valita sellainen peiteaine, joka ei jätä "tahmaista" pintaa. Jotkut peitepuikot tai muut tosi paksut peittarit voivat olla ongelmallisia, jos mineraalipohja tarttuu niihin liikaa verrattuna muuhun ihoon, mutta muuten tuon yhdistelmän pitäisi toimia ihan hyvin. :)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #234 : 06.03.16 - klo:16:13 »
Mullakin on joskus finnejä (tai lähinnä puristeluarpia) poskissa ja olen peittänyt niitä MAC:n Pro Longwear Concealerilla, joka tuntuu ensin tahmealta mutta kuivuu tosi nopeasti ja siihen päälle mineraalipohja levittyy tosi nätisti. Mitään eroa ei näy. Suosittelen!

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #235 : 06.03.16 - klo:16:19 »
Ostin joku aika sitten huvikseni Biodellystä kokeiluun Uoga uoga -merkin mineraalipohjan minikoossa, kun kiinnosti tuo jokseenkin uusi merkki (ja se, että siinä on seassa jauhettua meripihkaa!).
Ensimmäinen kokeilu ei sytyttänyt ja tuntui, että sävy oli väärä, mutta parin kokeilun jälkeen olenkin alkanut tykkäämään. Puuteri on todella hienojakoista ja sulautuu ihoon paremmin kuin aiemmin käyttämäni Flow-kosmetiikan mineraalipohja.

Tilaan varmaan varmuuden vuoksi vielä toisenkin minipurkin (joka on muuten yllättävän riittoisa sekin) Uoga uogaa toisessa sävyssä ja testailen, kumpi niistä vaaleimmista sävyistä on parempi iholleni ja varmaan tulen jossain vaiheessa hankkimaan täysikokoisen purkin.

En kaipaa mineraalimeikiltä mitään superhyvää peittoa, vaan lähinnä kasvojen sävyn tasoitusta ja pahimman couperosan häivyttämistä vähän vaaleammaksi. Tähän Uoga uoga on varsin hyvää tavaraa.
En ole hyvä vertailemaan, koska mineraalikokemukseni rajoittuvat Flow-kosmetiikkaan ja Uoga uogaan, mutta sen osaan sanoa, että tykkään jälkimmäisestä enemmän ja se jättää vähemmän jauhoisen näköisen lopputuloksen, joka vaan paranee, kun se on ollut tunnin-pari naamassa.

Kyllä ne latvialaiset mokomat osaa tämän luonnonkosmetiikka- ja mineraalipuolen.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #236 : 16.03.16 - klo:13:04 »
Mä haluaisin ekaa kertaa ikinä kokeilla mineraalimeikkipohjaa. En vaan tiedä mitä kokeilisin. Aluksi Idun kuulosti kaikkein mielenkiintoisimmalta, mutta jotkut on sanoneet ettei se hohtavuutensa vuoksi ole välttämättä paras rasvoittuvalle t-alueelle, ja että hohto korostaa helposti ihohuokosia. Voisiko Everyday Minerals matte olla hyvä vaihtoehto erittäin pintakuivalle iholle, joka rasvoittuu t-alueelta ja alkaa kiiltää melko nopeasti? Puuterin lisäys normaalin meikkivoiteen tai bb/cc:n päälle saa aikaan todella kiristävän ja vanhentavan pinnan. Sen takia mietin ylipäätään mineraalien sopimista iholleni.

Ja sitten sävynvalinta. Tällä hetkellä käytän Lumenen CC-voidetta sekoittaen sävyjä Light ja deep. Diorin meikkivoide oli muistaakseni sävyä 02. Ihoni on keltapohjainen, toisaalta liian keltaiset meikkipohjat saa näyttämään maksatautiselta. Nyt kun kevät tulee ja aurinko paistaa niin rusketus yleensä melko nopeasti, mutta en kasvoista kovin paljoa. Eli sävyn ei tarvitse olla ihan vaaleimmasta päästä. Posket mulla punottaa ja mietin riittäisikö mineraalien peittokyky, vihreän neutraloijan tarvitsen varmaan joka tapauksessa.

Miten Uoga Uoga ja Everyday Minerals matte eroaa toisistaan?
« Viimeksi muokattu: 16.03.16 - klo:13:07 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #237 : 16.03.16 - klo:16:31 »
^ Ihan alkuun sanoisin, että osta ensin erilaisia näytteitä. Tosi vaikea on tietää kokeilematta, jos ei ole vertailupohjaakaan. Omalle iholleni EDM:n mattapohja tuntui kyllä asettuvan (testeristä) ainakin mukavammin kuin Lily Lolo, mutta kun sanot noin tuosta puuteroinnistakin, niin kokeilisin kyllä sinuna myös jojobapohjaa. Idunissa ei ole mun mielestä ongelmana pelkästään hohtavuus (joka nyt on mineraaleille varsin tavallista), vaan se, että sen koostumus kökkääntyy helposti suuriin huokosiin. Mutta onhan tää silti monien suosikki. EDM:n jojoba kuitenkin taas häivyttää huokosia ja on samalla tavallista vähemmän kiristelevä kosteusköyhällä iholla. Mun mielestä se on tosi hyvä vaihtoehto hankalalle iholle. Toki kiiltoa voi tulla helposti, mutta jos iho on rasvoittuva, niin näinhän käy minkä tahansa kanssa. Jojobapohjassa ei ole hileistä kiiltoa ollenkaan, joten päivän mittaan tuleva kiilto on ainakin luonnollisen näköistä.

En usko, että mineraalit ovat sulle mitenkään sopimattomia kokonaisuutena, mutta ihosi kuulostaa niin pahasti kosteusköyhältä, että parempi kosteutus olisi varmaan tarpeen ja ekana olisi varmasti parasta tosiaan valita jokin keskimääräistä vähemmän kuivakka pohja. Ajan myötä mineraalipohja voisi kyllä auttaakin, onhan niissä ainakin huimasti vähemmän ärsyttimiä kuin tavallisissa meikkivoiteissa. Ärsytys on omiaan pahentamaan kosteusköyhyyttä ja lisäämään rasvoittumista.

Vihreistä neutraloijista olen käyttänyt Loloa ja EDM:ää, ja Lolo on mulla hyllytettynä, koska sen koostumus on Lolon meikkipohjaakin kuivempi. EDM:ssä on pehmeä jojobakoostumus, mutta rasiahan tässä on harmillisen pieni. Sopivasta pohjan sävystä on vaikea sanoa tässä paljoa, jos merkkikin on avoinna, mutta EDM:n neutraaleissa ei ole punaista, joten niistä voisi löytyä sopiva, jos kellertävät ovat usein liian keltaisia. Itse löysin niistä sopivan sävyn keltapohjaiselle, oliiviin taittavalle iholleni. Uoga Uogaa en ole kokeillut, enkä paljoa siitä lukenutkaan, mutta luulen että tämä ja Lolo kannattaa alkuun jättää pois laskuista liian kuivattavina. (Tosin Aivinallahan näyttää olevan Uoga Uogasta ainakin parempi kokemus kuin Flow:sta.)
« Viimeksi muokattu: 16.03.16 - klo:16:34 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #238 : 17.03.16 - klo:10:51 »
Tilasin nyt EDM:ltä näytteitä. Saakohan ne levitettyä Shiseidon meikkivoidesiveltimellä? Mulla ei ole kabukia, mutta tuo on sellainen tosi tiivis ja lyhytkarvainen sivellin, tosin pienikokoinen. Jos jokin sävy natsaa ja muutenkin tuntuu hyvältä, niin sitten ajattelin ostaa myös kabukin. Nyt testausta varten en vielä viitsinyt ostaa.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #239 : 17.03.16 - klo:11:27 »
H&M:n mini-kabuki on ihan hyvä mineraalien kanssa ja maksaa jonkun kolme euroa.