Kirjoittaja Aihe: Mineraalimeikit  (Luettu 63374 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Mineraalimeikit
« Vastaus #240 : 17.03.16 - klo:14:06 »
^^ Googlasin Shiseidon Foundation Brushin ja Sephoran tuotekuvauksessa sanotaan sen sopivan kaikenlaisille, myös puuterimaisille, pohjille. Luulisi ainakin testauksen sillä onnistuvan. Kabukeista oma suosikkini on Idunin - siinä on minusta ideaali koko, tiiviys ja varsi, ja se kuivuu kohtuullisessa ajassa. (Tämä on siis se pienempi ja pitkävartisempi, meikkipohjalle tarkoitettu kabuki, eikä paksumpi puuterikabuki.) EDM:n tavallinen kabuki on pitkäkarvaisempi ja taipuisampi ja sillä voi olla vähän hankalampi saada peittävyyttä, mutta EDM:llä on kyllä sitten myös flat top -sivellin parempaa peittävyyttä varten.
1cFii, oma väri.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #241 : 17.03.16 - klo:14:59 »
The Body Shopin kabuki on ihan ykkönen. Niitä saa kahdessa koossakin, se pienempi on muistaakseni varsin edullinen. Mulla on noita pari kappaletta ja vaikka pesenkin niitä aika usein, ovat todellakin aivan kuin uudet, vaikka noi on olleet mulla jo useamman vuoden käytössä. Hinta-laatusuhteeltaan todellakin mineraalimeikkaajalle ykkösvalinta!

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #242 : 17.03.16 - klo:15:25 »
Mullakin oli aiemmin TBS:n kabuki parikin kertaa sekä esim. se niiden retractable blusher brush. Ovat kyllä todella pehmeitä, mutta mulla ne eivät kestäneet tarpeeksi hyvin. Lisäksi tykkään kovasti siitä, että kabukissa on varsi. Kaikille tietysti makunsa mukaan. Laadukkaita vaihtoehtoja on onneksi mineraaleillekin nykyään tarjolla paljon.
1cFii, oma väri.

Poissa ligtz

• Haiven
  • *
« Vastaus #243 : 20.03.16 - klo:20:12 »
Moikka, oon varmaaan kysellyt ennenkin tätä mutta... 0_0 Osaisitteko sanoa millä merkillä olisi sellanen kermainen, vähän voidemaisen tuntuinen suht peittävä meikkipohja. Esim. Lumieren Flawless ja Lauressin Etherel pohjan kaltainen? Onko Meowin Flawless yhtään näiden kaltainen? Ja jos näistä löytyisi vielä väriltään sama kuin  Lily Lolon Warm Peach:)

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #244 : 20.03.16 - klo:21:00 »
^ En ole Lumierea tai Lauressia käyttänyt, mut Meow'n Flawlessia olen ja ei sitä voidemaiseksi/kermaiseksi ainakaan mun mielestä voi luonnehtia, pikemminkin jauhoiseksi. Kauniisti kyllä levittyy kunhan kasvojen kosteutus on kunnossa ennen levitystä ja tuntuma on lähinnä olematon kun meikkipohja on asettunut, silleen ihan kuin ei meikkiä olisikaan. Ylivoimaisesti peittävin mineraalimeikeistä joita olen itse kokeillut, kevyempääkin jälkeä saa tehtyä hyvin.

Sävyjä Meow'lta löytyy, todennäköisesti ainakin hyvin lähelle Warm Peachia pääsis viimeistään sekoittelemalla. Sitä tilasin aikoinaan yhdelle tutulle ja sopi hänelle hyvin, jos pitäis Meow'lta suositella vastaavaa niin Angora vois olla lähinnä, mahdollisesti Manx tai Abyssinian. Mulle meni vaaleutensa puolesta Lolon Porcelain ja Meow'lta tummuusasteet 0-1 eli jos Warm Peach on ollu hyvä niin n. 1-3 väliltä vois kokeilla (nuo tummuusasteet vaihtelee paljon pohjan "rodun" mukaan, näytteitä kannattaa alkuun tilata).

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #245 : 21.03.16 - klo:08:13 »
Moikka, oon varmaaan kysellyt ennenkin tätä mutta... 0_0 Osaisitteko sanoa millä merkillä olisi sellanen kermainen, vähän voidemaisen tuntuinen suht peittävä meikkipohja. Esim. Lumieren Flawless ja Lauressin Etherel pohjan kaltainen? Onko Meowin Flawless yhtään näiden kaltainen? Ja jos näistä löytyisi vielä väriltään sama kuin  Lily Lolon Warm Peach:)

Jos etsit tosi peittävää ja "kermaista" pohjaa, kokeile GOSH:n mineraalipohjaa! Sokokselta saa. Tää on to-del-la peittävää kamaa, jopa peittävämpää mun mielestä kuin Lauressin Ethereal. Hinta on jotain 15 euroa. Ainoa huono puoli on sävyvalikoima, joka on aika onneton.

Meow'n Flawless ei ole mikään erityisen peittävä pohja, pikemminkin sellainen aika "kuiva" joka sopii hyvin rasvaiselle iholle, en kuvailisi sitä kermaiseksi.

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #246 : 21.03.16 - klo:10:47 »

^^ Todella kermainen ja voidemainen on lucyminerals.com original pohja. Minulle näissä on myös hyvät ( neutraalit) sävyt, ja suurin etu on se, että tämä on ainoa mineraalipohja minulla, joka ei koskaan kutita  :).

Poissa ligtz

• Haiven
  • *
« Vastaus #247 : 22.03.16 - klo:17:46 »
Kiitos näistä vinkeistä, lisää toki otetaan vastaan:) Tuo Lumieren Flawless oli vaan niin hyvä, ja nyt on lopettamassa myös tuo Lauress.. :'(

Kerkesin hamstrata tässä talvella pari pohjaa Lauressin Etherel Gentle Neutralia ja nyt tajusin että enhän minä neutraalin värinen ole kuin selvästi lämmin /keltasävy ::)

No onneks tuolla Lily Lolon keltaisella correctorilla saa muokattua sävyä mutta olis ihan kiva jos ei tarvitsisi sekoitella.

Että vink vaan jos joku tarvitsee noita Lauresseja voisin myydä. On muistaakseni kaksi korkkaamatonta pohjaa :O

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #248 : 22.03.16 - klo:19:14 »
Tänään kokeilin Everyday Mineralsin matte pohjia sävyissä light 2N ja beige 3N. Kumpikin oli ehkä aavistuksen kalvakoita. Jotenkin light 2N tuntui peittävämmältä, onko sävyjen välillä tosiaan peittävyydessä eroja? Tai ehkä en kerrostanut 3N:ää sitten niin montaa kerrosta. Huomenna kokeilen golden light 2W ja golden beige 3W. Medium 4N testerin säästän varmaan myöhäisempään kevääseen tai alkukesään. Mun iho on muualta kropasta selkeästi keltapohjainen, mutta talvella kasvojen iho on aika neutraali. Tämä tekee sävyn valikoinnista vähän haastavampaa jos ei halua että naama on eriparia kropan sävyyn verrattuna ::)

EDIT. Tänään kokeilin 3W ja se on liian tumma ja kellertävä mulle tällä hetkellä, kesämmällä ruskettuneelle iholle voisi olla ehkä ok, koska mun rusketuksesta tulee sellainen kellertävä. 2W on oikeastaan aika hyvä sävy, aavistuksen liian kellertävä mutta tummuus hyvä koska ei tee haamunaama efektiä niinkuin 2N.

(Päätin kirjata kokemukset tänne, vaikka näistä ei varmaan ookaan kellekään mitään hyötyä, mutta itse voin sitten täältä luntata omat kokemukset  :) )
« Viimeksi muokattu: 23.03.16 - klo:13:56 kirjoittanut pinkpepper »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #249 : 23.03.16 - klo:13:01 »
Tein vihdoinkin tilauksen Mineralissimalle, olen jo pitkään halunnut kokeilla kyseisen lafkan tuotteita. Meikkipohjan tuoteseloste on ihanan pelkistetty, noissa ei ole mitään ylimääräistä!

Otin sävyt ihan summanmutikassa, eli Medium Light, Medium ja Neutral Warm. Kai noista joku sopii.
Kolmen täysikokoisen purkin hinnaksi tuli postareineen tasan 50€, eli varsin edullista!
« Viimeksi muokattu: 13.04.16 - klo:20:04 kirjoittanut ainokainen »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #250 : 23.03.16 - klo:14:33 »
^^ Ne N-sävyt ovat vaaleampia kuin W:t, joten ihan varmasti ainakin 2N onkin sulle liian vaalea, mutta testaile vielä kolmosta ja nelosta. :) Ei niiden peittävyydessä varmaan varsinaista eroa ole. Niitä vain on helppo kerrostaa eri verran, ja toisaalta sitten joskus just sen sopivan sävyn kanssa voi näyttää siltä, että eihän se peitä, kun sitä ei omasta ihosta erota... ;D
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #251 : 23.03.16 - klo:17:09 »
Koklasin vielä 4N ja se taitaa olla paras sävy. Siinä on mun mielestä aavistus keltaisuutta, mikä on vaan hyvä mun kohdalla. 3N tekee pienen haamuefektin kun niitä tässä peili kädessä vertailen  ;D Kaikkein kalpeimpana talviaikana noiden sekoitus olis varmaan just passeli. Tilaan nyt kevättä ajatellen kuitenkin tuon 4N:n.

Mites se cover korjausväri, peittääköhän silmänaluset vai olisiko peiteaine kuitenkin parempi? Mun silmänaluset on sellaiset sinivioletit. Ja mikä suti olis paras silmänalusille? Peiteainesivellin vai Eye Kabuki Junior?
« Viimeksi muokattu: 23.03.16 - klo:17:17 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #252 : 23.03.16 - klo:17:43 »
^ Mä en ole Coveria kokeillut, niin en osaa just siitä sanoa. Itse olen nyt jäänyt käyttämään sitä Idunin Strandgylleniä EDM:n jojobapohjan kanssa. EDM:n peiteainesivellin on todella pieni ja litteä, kyllä sitä voi silmänalusillekin käyttää, mutta näkisin eye kabukit tai muiden merkkien peiteainesiveltimet toimivammiksi. (Lily Lolon concealer brush ja EcoToolsin airbrush concealer -sivellin ovat ainakin silmänalusilla toimivia mineraalien kanssa.)
1cFii, oma väri.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #253 : 12.04.16 - klo:09:45 »
Mineralissiman pohjat eivät tehneet isoa vaikutusta. Tuntuma ja levittyvyys iholla on ihanan samettinen ja pehmeä, mutta peittävyyttä ei ole juuri nimeksikään. Lopputulos on sama kuin millä tahansa ihan tavallisella puuterilla. Paitsi että nämä eivät edes pidä ihon kiiltoa kurissa kuin tunnin, pari.

Käytän ehkä ostamani pojat sekoituksissa, jos saisin nämä toimimaan niin, että sekoittaisin joukkoon jotain peittävämpää pohjaa. Muuten nämä oli kyllä hutiostos, sävytkin olivat mulle ihan liian vaaleita.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #254 : 13.04.16 - klo:19:03 »
Osaakos viisaat juurekseni auttaa? Miulla on ollut nyt käytössä Lauressin mineraalipohjat sävyissä Gentle Ivory ja Subtle Honey. Tykkään kovasti käyttää näitä ja ongelmainen ihonikin tuntuu sietävän (ainakin paremmin kuin mitään kokeilemiani meikki-/bb-voiteita), mutta liikenteessä näitä on hankala käyttää. Eli olisiko olemassa mitään vastaavan tyyppistä kiinteätä versiota mitä voisi reissussa kuljettaa? Ihoni väri on vähän hankala, kasvot punoittavat kaulaan verrattuna huomattavasti.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett