Kirjoittaja Aihe: Mineraalimeikit  (Luettu 62964 kertaa)

ainokainen

• Vieras
Vs: Mineraalimeikit
« Vastaus #255 : 13.04.16 - klo:20:07 »
Ainakin Bare Mineralsilla on myös kiinteitä meikkipuutereita. Ovathan ne olevinaan mineraaleja, mutta niissä on kuitenkin kaikkea ylimääistä, kuten silikonia /vahoja, joilla tuotteesta saadaan kiinteä. Joten melkein saman tien voi sitten ostaa minkä tahansa meikkipuuterin...

Aidossa mineraalipohjassa ei ole mitään ylimääräistä. Mulla on sellainen mukana kulkeva, täytettävä puuterirasia johon voi laittaa jauhemaista meikkipohjaa. Vähän hankalahan toi on, mutta menettelee kuitenkin.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #256 : 14.04.16 - klo:15:37 »
^Okei, enpä tajunnutkaan että tosiaan ne mineraalit tarvitsevat jotain sidosainetta pysyäkseen kasassa. Voihan nenä, ehdin jo hekumoida ajatuksella kiinteästä mineraalipuuterista jolla voisi esim. töissä korjata nassua tarvittaessa. Eli lienee syytä tutustua meikkipuuterien ketjuun.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #257 : 14.04.16 - klo:16:30 »
Mineral Fusion -merkillä (iherbistä, Mineral Fusion Pressed Powder Foundation) on kiinteitä mineraalipuutereita. Niissä on kaikenlaisia muitakin ainesosia kuin vain sinkkioksidia ja titaanidioksidia, mutta ei mitään mielestäni "pahoja" ainesosia, vaan enimmäkseen erilaisia yritti-, kasvis- ja hedelmäuutteita. Olen käyttänyt omaa puuteriani nyt muutaman viikon ja tykkään kyllä kovasti. Ei ole jauhoinen, vaan puuterissa on jotenkin kosteusvoidemaisempi koostumus, joka peittää ihan ok:sti ja antaa kivan näköisen pinnan iholle.

Ainoa miinuspuoli on tietenkin se, ettei väreistä saa pieniä näytteitä, mutta jos on vähänkään tietoinen mikä sävy sopii omaan nassuun, niin saattaa hyvinkin onnistua valitsemaan sopivan sävyn.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #258 : 15.04.16 - klo:08:59 »
^Hitsi, nuo kyllä näyttävät hyviltä! Himputti kun tietäisin oman värini, olen aina mieltänyt itseni kalpean kellertäväksi mutta miehen mielestä olen punainen ( :D ). Tosin minullahan kasvot ovat ihan eri väriä kaulan kanssa kun kasvoni punoittavat aika helakasti vaikken edes punastele.

Edit. Meikkivoiteet hapettuessaan menevät lähes aina kaulallani tumman oranssiksi, Mizon Snail Repair Blemish Balm oli sävyltään passeli mutta iho ei oikein muuten tuntunut siitä tykkäävän (nimenomaan tuo hankala otsani).
« Viimeksi muokattu: 15.04.16 - klo:09:06 kirjoittanut catjuska »
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #259 : 03.06.16 - klo:08:37 »
Aivina, ootko edelleen tykännyt Uoga Uogasta? Mitä sävyä sulla on? Kuvissa näyttää jotenkin tosi keltaisilta, hämääköhän kuvat vaan? Entäs millainen ihotyyppi sulla on, rasvoittuuko?

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #260 : 03.06.16 - klo:10:38 »
Mulla on sävy Never sleeping beauty ja tykkään edelleen. Oon koittanut pantata sitä, kun tykkään niin paljon ja käytellä Flown mineraalipuuteria pois. Sitten kun se loppuu, niin ei ole epäilystäkään, minkä ostan seuraavaksi.
Mulla on aika kuiva ja herkkä iho, mutta Uoga uoga on sopinut hyvin. Ihoni on sävyltään vähän oliiviin menevä, mutta kuitenkin lämpimät sävyt on käynyt paremmin kuin kylmät. (Oon tosi huono määrittelemään ihon sävyä. Yleensä vaan hankin parit näytteet jokseenkin hakuammunnalla ja testailen, mikä on paras.)
Uoga uogan pieniä (mutta yllättävän riittoisia) näytepurkkeja saa Biodellystä.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #261 : 07.06.16 - klo:11:32 »
Mitä suihkeita teillä on käytössä on mineraalien kanssa? Olen kokeillut MAC Fix+ -suihketta muutamaan kertaan, mutta se ei minusta tunnu hyvältä. Suihke ei ole tarpeeksi hienojakoista ja lopputulos on yhtä aikaa pölyinen ja täplikäs. Olisiko suosituksia hyväksi kiinnityssuihkeeksi? Mulla on enimmäkseen kasvoissa kuiva iho, joka tykkää tehdä otsaan ja poskipäille hilsettä, mutta leuka on ihotyypiltään normaali.

Olen hiukan ajatellut Cliniquen Moisture Surge -suihketta, mutta en ole vielä testannut sitä livenä.
Raitoja käpälään!

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #262 : 09.06.16 - klo:23:16 »
Mikä olisi hyvä viimeistelypuuteri rasvoittumisen ehkäisyyn? Edm tai Lily Lolo kenties, vai joku muu?

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #263 : 16.07.16 - klo:08:18 »
Oon juuri siirtynyt mineraalimeikkien maailmaan ja olen koukussa paria pientä ongelmaa lukuunottamatta. Jääkö teillä lopputulos ns. jauhoiseksi? Ensimmäisenä aion kokeilla kosteuttavampaa voidetta meikkipohjan alle, mutta myös esimerkiksi nuo naapion mainitsemat suihkeet voisivat toimia. Onko eri mineraalipohjien välillä kuinka paljon eroja, eli onko minulla vain itselleni sopimaton tuote?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #264 : 16.07.16 - klo:08:36 »
Siinä menee hetki ennenkuin mineraalimeikki sulautuu ja asettuu kasvoille, ainakin mulla. Kasvosuihke tosiaan poistaa jauhoisuuden, ehkä sun kannattaa kokeilla sitä.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #265 : 16.07.16 - klo:18:10 »
Olen tykännyt Cliniquen Moisture Surgest, suihkaisen sitä meikin levittämisen jälkeen ja toimii siihen tosi hyvin.
Raitoja käpälään!

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #266 : 23.07.16 - klo:23:26 »
Mulla toimii ihan vaan vesi, jos mineraalimeikkipohja jauhoisen näköiseksi jää. Voi laittaa johonkin suihkepulloon vettä ja suihkia, joskus olen ihan vaan kastellut käteni ja sormin painellut vettä kasvoille kun ei ole suihkepulloa löytynyt ja ollut kiire tms. Kun vesi on kuivunut, mineraalipohja on asettunut. Tuoksujen ja vaihtelun houkuttamana myös Dabban kukkaisvesiä olen käyttänyt mineraalimeikin viimeistelysuihkeina ja ovat kaikki olleet hyviä siihen, mulla on se Power from the forest -setti.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #267 : 24.07.16 - klo:10:26 »
Kiitos vinkeistä, otan veden ja jonkin kasvosuihkeen kokeiluun! :) Iho on muuten tykännyt mineraalipohjasta tosi paljon, joten en halua vielä luovuttaa ja palata meikkivoiteeseen.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #268 : 24.07.16 - klo:18:51 »
Minä käytän mineraalien kanssa Madaran nokkossuihketta tai jotain ruusuvettä. Appelsiininkukkavesi tai jotkut muut kukkaisvedet houkuttelisi vähän myös.

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #269 : 24.07.16 - klo:20:27 »
^ Tuostapa tuli mieleen, sain pienestä tuoksukaupasta joskus kaupanpäälliseksi pikkupullon ruusuvettä ja sekin toimi myös mineraalimeikin viimeistelysuihkeena. Appelsiininkukkavesi kiinnostais muakin, pidän siitä tuoksunuottina ja kukkaisvesien toiminnassa en tuoksuja lukuunottamatta ole havainnut huomattavia eroja. :)