Kirjoittaja Aihe: Mineraalimeikit  (Luettu 62857 kertaa)

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
Vs: Mineraalimeikit
« Vastaus #270 : 08.09.16 - klo:14:46 »
Ostin Idunin pohja sävyssä Jorunn, vaikka tiedostin, että jään sävyjen väliin, ja niinpä tällä tuli aika hohtava kalmonaama. Jostain syystä Jorunn on viileäsävyinen (erityisesti se hohto, kun valo osuu), vaikka seuraava "neutraali" Saga oli selvästi kellertävä.

Tulee varmaan käytettyä aluspuuterina tai hohdepuuterina. Silmänalusillekin meni aika nätisti ja voisi käydä peittariksi. Eikä tunnu kuivattavan, vaikka sisältää sinkkiä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #271 : 08.09.16 - klo:18:27 »
^ Mulla on Idunin Saga, mutta mä en koe sitä kellertäväksi... Mulla on keltapohjainen iho ja mulle Saga on vähän liian "neutraali" (eli sekoitus punaista ja keltaista), mutta sekin on kasvoilla niin vaalea, ettei liian punakkaa efektiä kuitenkaan tule. Mutta siis joo, ei se kylmäkään sävy ole. Sagakin on ainakin mulla paljon vaaleamman näköinen kasvoilla kuin miltä se purkissa näyttää ja näin kesäaikaan liiankin kalpea, vaikken auringossa juuri yhtään olekaan. Ehkä se sopisi sulle kuitenkin, vaikka näyttäisikin purkissa vähän liian tummalta? :)
1cFii, oma väri.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #272 : 08.09.16 - klo:20:51 »
^Voit olla oikeassa ja olisi pitänyt ostaa Saga alun perin. Myyjän kanssa ihan pähkäiltiin kumpi olisi parempi, kun näistä ei saa kotiin näytteitä. Valitsin Jorunnin kai siksi, että olin laittanut sinä päivänä näytepussista vähän liian tummaa meikkipohjaa ja ikävöin vaaleutta. :D
Mineraalien kanssahan voi käydä vielä niinkin, että meikkipohja vaalenee päivän mittaan.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 08.09.16 - klo:21:16 »
^ Joo, mullakin on jotkut pohjat tosiaan olleet iltaan mennessä vielä selvästi vaaleamman näköisiä iholla. Vaikeahan niistä on valita, kun ikinä ei tiedä, miten jokin just omalla iholla käyttäytyy. Olin itsekin ihan yllättynyt siitä, miten vaalea Saga lopulta oli iholla. Olen käyttänyt esim. Loloa ja EDM:ää ja ainakin omalla ihollani Saga on vähintäänkin yhtä vaalea kuin EDM:n 1N ja Lolon China Doll, vaikka purkissa näyttää tummemmalta.
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #274 : 02.04.17 - klo:20:00 »
Onkohan Lily Lolon Cover Up peiteaine mistään kotoisin? Mietin onko liian kuivattavaa silmänalusille? Ja peittääkö mitään? Tällä hetkellä mulla on EDM:n Cover Jojoba korjausväri, mutta ei peitä tarpeeksi...

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #275 : 21.04.17 - klo:20:41 »
^ Sorry myöhäinen vastaus, mutta mulla toi ei toiminut yhtään. Ei jotenkin asettunut nätisti, varmaan siksi että on kuiva iho ja tuo cover up puuterina myös kuiva. Lopputuloksena iho näytti vaan entistä kuivemmalta ja vanhemmalta, ei ihan toivottu juttu. ::)

Osaisiko joku verrata Lily Loloa ja Flown pohjaa? Olen käyttänyt Lily Loloa pitkään. Talvella siirryin EDM:ään joka alkuun vaikutti ihan jepalta, mutta ei sitten kuitenkaan ollutkaan niin kiva (ei peittänyt yhtä hyvin kuin LL) ja sävykin aavistuksen liian vaalea. Tarvitsisin pikaisesti uuden pohjan kun Lily Lolon Barely Buff vetelee viimeisiään, ja toi Flow olisi helposti saatavilla. En vaan yhtään tiedä mikä sävy siitä vastaisi tuota Barely Buffia...

EDIT: Kävinkin jo Lifen myymälässä ja otin Barely Buffini mukaan. Lähes identtinen sävy on tuo Flown Peach, joten kokeilen sitä nyt seuraavaksi. :)
« Viimeksi muokattu: 22.04.17 - klo:15:13 kirjoittanut Mena »

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #276 : 26.04.17 - klo:16:26 »
Minuakin kiinnostaisi Lily Lolon ja Flown ero. Lolon pohjista käytössä on ollut Warm peach ja Popcorn, mut jotenkin kumpikaan sävy ei natsaa jos laittaa peittävämmin. Veikkaus on etteivät ole tarpeeksi keltaisia, kun Idunin Freja sekä Svea ovat paksumminkin laitettuna kuin oma iho. Vertasin Frejaa sekä Warm peachia niin Freja on selkeästi keltaisempi. En vain oikein pidä Idunin kiiltävyydestä. Pitäisi löytää joku pohja joka on yhtä keltainen kuin Freja, mutta ei yhtä kiiltävä.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #277 : 28.06.17 - klo:18:04 »

Poissa Mintsi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #278 : 29.06.17 - klo:08:37 »
Juuri eilen sain näytteet perfectionin väreistä Lightest beige, beige ja neutral sand. Tuntuivat ihan kivoilta iholla, mutta sävyt eivät sopineet minulle alkuunkaan. Lightest beige olisi kiva talvipohja, mutta sille ei ole tarvetta, kun kotoa löytyy parikin parempaa pohjaa. Beige oli aivan liian oranssi minulle ja tummuusero beigen ja lightest beigen välillä oli melkoinen. Beige oli myös liian tumma. Harmi, ettei sävyt osuneet, muuten pidin pohjasta kovasti.

Osaisiko joku suositella, mistä kannattaa seuraavaksi tilata näytteitä? Nyt on käytössä Mineralissiman mineraalimeikkipohja sävyssä 2.75 (ja ihan kalpeimpina talvikuukausina 1.2). Kesäsävy olisi hakusessa, saisi olla vähän tummempi kuin tuo 2.75. LilyLololta olen kokeillut liudan näytteitä. Ei toimi. Sama pätee Everyday Mineralsin pohjiin. Flow on kokeilematta ja sieltä varmaan tilaan seuraavaksi näytteet.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #279 : 14.10.17 - klo:19:00 »
Mintsi: Mitä Everyday Mineralsin pohjaa oot kokeillut, sävyistä olen kiinnostunut siis? Haluaisin tilata EcoMineralsilta näytteitä, mutta en tiedä yhtään mikä sävy voisi sopia. EDM:ltä mulle sopi parhaiten 3W.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #280 : 14.10.17 - klo:20:46 »
Mä luovutin ja tilasin tänään Lily Lolon Blondien testaukseen. Syyskalpeutta huomattavissa ja Flown Peach jää aavistuksen liian tummaksi. EDM:n 3N mulla on jemmassa mutta se on liian kiiltävä eikä peitä tarpeeksi, en tykkää. (Jos joku pk-seutulainen haluaa testaukseen niin saa hakea multa lähes täyden purkin heti kun tuo LL tulee.)

Muutenkin olen ihmetellyt kun käytettävyys muissa kuin LL on ärsyttävää. Flow on niin pienessä purkissa ja niin tiiviisti pakattu että saa huolella kopistella menemään isommalle alustalle että mahtuu pyörittämään (mulla käytössä vanha LL kansi alustana). EDM:n purkki on riittävän iso/laakea mutta reiät onnettoman pienet / kamaa ei tule tarpeeksi ulos kerralla. LL:n purkit on just passeleita, ei tartte kuin kerran käyttää ympäri ja avata ja kannella mahtuu kivasti pyörittämään kabukia ja purkin puolelta saa lisää puuteria annosteltua. :) Tilasin samalla vihdoin LL Laid Bare -luomiväripaletin. Enhän mä olekaan kuolannut sitä kuin muutaman vuoden... ::)

Poissa Mintsi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #281 : 14.10.17 - klo:22:11 »
Pinkpepper, en muista enää. Punapohjaisia sävyjä sieltä vaaleammasta päästä. Auttaa varmaan paljon. Pohjina jojobaa ja semi-mattea (vai mikä se on). Väri olisi löytynyt, mutta pohjat eivät toimineet mun ihon kanssa yhteen.

Päädyin tilaamaan Flowlta näytteet ja niiden perusteella otin kesäpohjaksi sävyn Vanilla. Yllätti, että niinkin tumma oli se sopivin. Olen ollut tyytyväinen sen käyttäytymiseen kasvoilla.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #282 : 15.10.17 - klo:11:06 »
Mä tilasin nyt sitten Eco Mineralsilta melkein kaikista sävyistä näytteet kummastakin koostumuksesta  ;D Tilasin myös sen peiteaineen. Toivottavasti niistä löytyisi uusi pohja, koska Uoga Uoga tuntuu jotenkin liian paksulta. EDM olisi ohuempaa mutta ei peitä tarpeeksi ja alkaa kiiltää.

Kiinnostuin myös BareMineralsin barepro nestemäisestä meikkipohjasta kun bongasin sen Sokoksen mainoslehdestä. Mitenköhän toimisi pintakuivalla iholla joka rasvoittuu t-alueelta jonkin verran?

EDIT:
Näytteet ja peiteaine saapuivat. Tuo peiteaine on ihan huippu! Tilasin sen vaaleamman sävyn ja se on just hyvän värinen. Peittää mun mielestä ihan hyvin ja asettuu tosi nätisti. Pinta muuttuu kuivuessaan vähän puuterimaiseksi, mikä on hyvä juttu koska tuo pysyy tosi hyvin eikä ajaudu juonteisiin. Tästä tuli uusi lemppari.

Olen nyt kahtena päivänä testaillut näytteitä, ja mun mielestä ne on kaikki aika tummia ja punertavia tai oranssisia? Flawless versiosta sand on varmaan just hyvä kesäsävy, mutta sopivaa talvisävyä ei meinaa löytyä. Light beigeä mun täytyy vielä kokeilla koko naamalle, mutta se on siinä ja siinä onko liian vaalea. Tää on melkein ainut mikä ei näyttänyt punertavalta kämmenselällä. Perfection pohjan kaikki sävyt tuntui liian punertavilta mulle, olivat myös ehkä liian tummia. Vanillasta en tilannut näytettä, koska ajattelin sen olevan liian vaaleaa, mutta voi olla että se olisikin ollut hyvä. Perfection pohja tuntui asettuvan nätimmin iholle, Flawless tuntui vähän jämähtävän pintakuiviin kohtiin kiinni.
« Viimeksi muokattu: 19.10.17 - klo:13:42 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Xhex0879

• Haiven
  • *
« Vastaus #283 : 09.12.17 - klo:14:02 »
Mikä olis hyvä mineraali meikki? Lily loloa kokeilin, siinä hyvä peittävyys mutta ihoa kiristää meikkauksen jälkeen. Eikä tunne hävinnyt vaikka pidempään sitkeästi käytin.
Nyt kokeilin flown mineraali meikkiä, mutta se ei peitä yhtähyvin eikä se kestä iholla. Iho alkaa nopeasti kiiltämään. Ja siinä sama kiristävä tunne, ja tuo korosti liikaa kuivia alueita iholla.
Mitä merkkiä voisi vielä kojeilla? Mikä sopisi pintakuivalle iholle, joka kiiltää nenästä ja otsasta nopeasti.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #284 : 10.12.17 - klo:07:17 »
Minä oon kuivanaamaisena tykännyt Everyday Mineralsin jojobapohjasta. Se ei kiristä eikä kutita eikä tunnu iholla yhtään miltään.
Käytän sitä aika kevyesti enkä pyrikään mihinkään täyteen peittävyyteen, mutta ainakaan tällä lailla käytettynä se ei myöskään näytä siltä, että olisi meikkiä naamassa, vaan lopputulos on tosi luonnollinen, vaikka pahimmat punoitukset onkin häivytetty.
Kesäisin, kun iho ei ole ihan niin kuiva, niin tykkään Uoga uogasta, mutta kuivaa talvi-ihoa se kutittaa. (Mun talvinaamalle niiden vaalein sävy on myöskin liian tumma.)