Kirjoittaja Aihe: Mineraalimeikit  (Luettu 62963 kertaa)

Poissa Puf

• HAIRahtanut
Vs: Mineraalimeikit
« Vastaus #30 : 30.04.12 - klo:08:30 »
Tiedättekö muilta merkeiltä Mineral Veil-tyyppistä viimeistelypuuteria tms. jossa olisi kunnollinen spf-suojakerroin, mieluiten yli spf20?

Tarvitsisin jonkun puuterityyppisen ratkaisun aurinkosuojan lisäämiseksi päivän mittaan, mutta tuo Bare Escentualsin veil on kuulemma huonon sävyinen keltapohjaiselle iholle. Baren jauhemainen aurinkosuoja ei sitten taas innosta, tahtoisin pystyä käyttämään tuotetta muuhunkin kuin itsessään auringolta suojautumiseen :)

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #31 : 30.04.12 - klo:17:22 »
Kyllähän melkein kaikissa mineraalimeikeissä on fysikaalinen suoja, niitä ei vaan ole testattu, koska se on niin kallista, lily lolo esim. testasi vasta vähän aikaa sitten, ja tuloksena oli muistaakseni spf 14.

Mä olen kokeillut viime päivinä barefaced beautyn pohjaa, ja tykkään tästä tosi paljon, on tarpeeksi peittävä, kevyen tuntunen, ja tää hohtaa vähän, toi hohto-ominaisuus on sellainen mistä aina tykkään pohjissa. Se hohto on aika pientä verrattuna vismuttihohtoon, koska se tulee micasta, mutta kuitenkin.

Väriä en vaan ole saanut kohdalleen, noi pari neutraalia sävyä on olleet liian harmaita, vielä on se yks keltapohjaisempi kokeilematta.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Mintti

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #32 : 12.05.12 - klo:18:35 »
Osaisikohan kukaan neuvoa mikä Meowin Skinny Dipper sopisi Aliman Warm 1 -meikkipohjan kanssa? Nyt pitäisi hyödyntää tuo Meowin äitienpäivätarjous, mutta kun itse en ole Meowilta sampleja vielä ehtinyt tilailla niin pitää summissa tuo Skinny Dipper ostaa. Tai jos joku osaisi kertoa mikä Meowin meikkipohjista vastaa Aliman Warm 1:stä, niin osaisin ehkä sen perusteella sitten tuon Skinny Dipperin hankkia. Varjostustarkoitukseen olisin tuota Dipperiä siis hankkimassa, joten sen täytyy olla hitusen meikkipohjaani tummepi. Kävisiköhän vaalein Dippereistä anyway, kun olen tällainen kalkkilaivan kapteeni?
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #33 : 27.05.12 - klo:09:46 »
Ajattelin tilata kesänassulle meikit EDM:ltä. Kyseisen puljun tuotteet ovat ainakin joskus vuosi sitten sopineet iholleni. Liekö koostumus muuttunut? Ainoa ongelma on sävy, niinkuin mineraalien kanssa yleensä tuppaa olemaan. Olisiko kellään tietoa, mikä EDM:n sävy vastaisi Bare Mineralsin fairly light-sävyä?
« Viimeksi muokattu: 27.05.12 - klo:11:48 kirjoittanut MinnieMouse »

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #34 : 13.06.12 - klo:16:45 »
Onko kukaan tutustunut Lucy Mineralsin pohjiin? http://lucyminerals.com/

Tilasin muutaman samplen kun luin kehuja MUAsta. Olen nykyään siirtynyt tavismeikkivoiteisiin mutta piti silti tsekata tämäkin paikka. Sävyissä on yllättäen parikin hyvää vaihtoehtoa,usein löydän vain yhden jos sitäkään.
Ihoni on melko kalvakka ja keltapohjainen/oliivi.Sopivin mineraalipohja on ollut EDM:n Fawn, mutta se on nykyään lopetettu. Lucyn pohjista sekä Cream että Olive sävyt vaikuttavat hyviltä,olive on hiukan kellertävämpi joten luultavasti se on paras. Pitää tsekata vielä tummuusaste ja muutenkin tutustua paremmin koostumukseen.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #35 : 13.06.12 - klo:17:31 »
^ En ole tutustunut, mutta vaikuttaa tosi lupaavalta! Raportoithan kun tilauksesi saapuu ja pääset kokeilemaan?
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #36 : 13.06.12 - klo:18:41 »
^
Joo,raportoin heti kun olen tutustunut pohjaan paremmin. Selitin varmaan epäselvästi,sain siis samplet tänään mutta en ole vielä testannut niitä. Kokeilen huomenna miten toimivat  :)

Poissa vaahtera3

• Haiven
  • *
« Vastaus #37 : 13.06.12 - klo:19:12 »
Mulla lojuu kaapissa lähes täydet purkit Lucy mineralsin original formula foundation ja oil control with Calcium Carbonate  foundation molemmat sävyssä pale olive. Mielelläni myisin pois, jos jotakuta kiinnostaa.

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #38 : 14.06.12 - klo:15:33 »
No niin, eli nyt on naamassa Lucy minerals Lucy light-pohjaa,joka poikkeaa firman muista koostumuksista siten että sisältää vain välttämättömimmät aineet ja näin ollen sopii paremmin herkälle iholle.Minulla on myös samplet oil control with calcium carbonate-pohjasta mutta uskoisin että light on oikea valinta pintakuivalle ja helposti ärtyvälle iholleni.

Käyttäjäkokemuksia lueskeltuani osasin varautua siihen että pohja on peittokykyistä ja levittelin sitä melko kevyesti EDM:n flat top brushilla. Ihossani ei ole ihan hirmuisesti peitettävää mutta tarvitsen jotain tehokasta tasoittamaan vaihtelevan asteista kirjavuutta. Erityisesti leuka on usein punainen ja sitä sai melko hyvin tasoitettua pienellä määrällä. Pohjaa ei tarvinnut buffata paljoa kun se jo sulautui ihoon, mikä on hyvä asia sillä jopa superpehmeä EDM flat top brush ärsyttää paljon käytettynä hipiääni. Jälki muuttui hetken päästä mattaisesta semi-mattaiseksi,sellaiseksi hillityksi hehkuksi. Hileitä en pohjasta bongannut ollenkaan. Tunsin pohjan levityksen jälkeen hieman pistelyä kasvojen iholla mutta se loppui jonkin ajan päästä. Kävin ulkona reippailemassa ja iho näyttää toistaiseksi samalta kuin levityksen jälkeen.Tykkään  :)

Sävyistä Cream ja Pale olive ovat ehkä hiukan liian vaaleita tekoruskettuneelle iholleni mutta Creamy olivea ja pale olivea sekoittamalla saan aika hyvän sävyn aikaan. Olen siis normaalisti ympäri vuoden melko kalvakka (tavismeikkivoiteissa MACin NC15 on ihan liian tummaa vieläkin, käytän yleensä Narsin sheer glowta sävyssä Gobi johon lisään tipan sävyä Fiji).
Olen tosi positiivisesti yllättynyt sopivista sävyistä sillä minulla on ollut suuria vaikeuksia löytää tarpeeksi vaaleaa keltapohjaista sävyä joka ei ole yhtään punertava/oranssi, niin tavis meikkivoiteiden osalta kuin mineraalienkin kohdalla.

Oma ensikokemukseni on siis ollut tähän asti positiivinen. Käytän samplet loppuun ja jos ei ilmene ongelmia tilaan todennäköisesti purkin light pohjaa olive-sävyssä. Suuri hehkutus uupuu raportistani ainakin siksi että olen tottunut rakkaaseen sheer glow:iini, enkä ole varma voisinko vaihtaa sitä mineraalipohjaan. Aiemmat kokeiluni mineraalien kanssa ovat lopulta päättyneet siihen kun iho on vain ärtynyt ja punoittanut enemmän kuin ennen pohjan käyttöä. Lucy mineralsin pohja saattaa kuitenkin olla poikkeus, joten jatkan testailua  : :ts

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #39 : 16.06.12 - klo:02:48 »
Kiitos kattavasta raportista, Firestarter! :) Tuosta rohkaistuneena mäkin laitoin nyt sampletilauksen vetämään. Tilasin kummastakin rasvoittuvalle iholle suunnitellusta koostumuksesta Creamy Oliven ja Creamy Bisquen. Mun iho on talvella ehkä juuri ja juuri NC20, mutta kesällä rusketun voimakkaasti tosi nopeasti. Otin kuitenkin myös Snow White-pohjasta samplen, jos tulee tarvetta tuunata sävyjä. Lisäksi otin samplet kummastakin rasvoittuvalle iholle tarkoitetusta finishing powderista.

Tuntuupa omituiselta tilailla rasvaisen ihon tuotteita. Lopetin e-pillerit viime syksynä, ja talven aikana iho räjähti käsiin. En ole vielä löytänyt meikkipohjaa, joka ei muhjuuntuisi päivän mittaan ällöttävän näköisesti rasvoittuville alueilleni... Ja tällä hetkellä ainoa kohta naamassani, joka ei mene öljyiseksi, on posket. ::) Korkeita odotuksia nyt sitten täällä.

Ihanaa muuten, että sai ilmaiset postarit! <3 Lämmittää tällaisen väliaikaisesti vähävaraisen kosmetiikkahimottelijan mieltä. Tilasin siis yhteensä 7 samplea ja hintaa tuli huikeat 14 euroa, ei lainkaan paha ottaen huomioon että noiden samplejen pitäisi ilmeisesti kestää aika kauan.

// Tilailinpa sitten vielä samoilla vaivoilla Everyday Mineralsilta toisen sample kitin :P Ne jojoba-pohjat herättivät mielenkiinnon ja kun ilmaiseksi saa niin mikä ettei. Samalla otin myös Girl Friday -poskipunan, joka on kutkutellut mua jo aika kauan. Myös LaurEssilta laitoin kamaa tulemaan aiemmin, tilasin lisää Neutralizea (yksi parhaista tuotteista IKINÄ) ja vähän pohjasampleja.

Hemmetti, mun pitää oikeasti laittaa se kosmetiikkablogi pystyyn pikkuhiljaa, kukaan ei jaksa lukea mun kilometrien mittasia hehkutuksia täällä ;D
« Viimeksi muokattu: 16.06.12 - klo:03:14 kirjoittanut Sagu »
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #40 : 16.06.12 - klo:09:22 »
^Mitäh, mä jaksan ja ihan mielenkiinnolla luen! :D Heräsi uteliaisuus kun itsekään en ole löytänyt mitään tuotetta, joka ei liejuuntuisi ja kerääntyisi juonteisiin päivän mittaan. Raportoithan tuloksia sitten! Taidan kyllä itsekin tilata samplet kunhan palkkapäivä ottaa tullakseen.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #41 : 17.06.12 - klo:23:31 »
Nyt kun olen taas käyttänyt Aliman mineraalipohjaa melko pitkän ajan putkeen, ihon kunto on parantunut huomattavasti. :o Jopa otsani, joka oli pitkään täysin räjähtänyt, on alkanut rauhoittua. Myös käyttämälläni putsarilla on varmasti osuutta asiaan, eli mineraalimeikkivoide + Body Shopin Tea Tree -putsari olkoon luottoyhdistelmäni toistaiseksi.

Pitäisikin tilata Alimalta vähän tummempaa pohjaa, tuo Warm 1 alkaa olla armottomasti liian vaalea kun olen jo ruskettunut niin paljon. Pakko ottaa sampleja, kun noiden täysikokoisten kanssa postarit ovat edelleen aivan järjettömät :P

Mutta niin, tarvitseeko edes sanoa että olen taas ihan täysin hullaantunut tähän koko mineraalijuttuun? *ryntää tutkiskelemaan puljujen sivuja*

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #42 : 18.06.12 - klo:12:58 »
Aliman pohjat ovat aivan huippuja. Haluaisin itsekin tilata niitä lisää, mutta en ole viitsinyt noiden järjettömien postareiden takia. Talvella käytän Lauressin Minimalistia, mutta kesällä, kun haluan kevyemmän pohjan, Alima on aivan täydellinen.  :-*

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #43 : 18.06.12 - klo:14:41 »
^ Jos profiiliasi on uskominen, niin asut Helsingissä? Pitäisiköhän joskus järkkäillä jotain yhteistilausta Alimalle? :)

// Tilasin nyt sitten vielä Alimalta kaksi samplea sekä Warm kakkosta että kolmosta. Nyt on tän kuun shoppailut kyllä shoppailtu ;D Onneksi mineraalimeikit ovat sentään halpoja.
« Viimeksi muokattu: 18.06.12 - klo:19:08 kirjoittanut Sagu »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #44 : 19.06.12 - klo:08:11 »
Vois tosiaan kimppatilauksen tehdä. Mä vaan oon just nyt niin persaukinen, että pitää odotella vaikka syksyyn! Mulla on vielä varmaan 5-6 käyttämätöntä Lauressin pohjaa kaapissa, yritän käytellä niitä pois ennen kuin tilaan uutta.  ;D