Mä käytän edelleen mineraaleja! Enimmäkseen vain meikkipohjana ja puuterina, mutta niissä en muita käytä (paitsi peitevoide mulla on näppylöiden peittämiseen, harvakseltaan enää ilmaantuu, mutta haluan peittää ne eikä mineraalit jostain syystä "tartu" niihin lainkaan). Vakiintuneessa käytössä on vuosia ollut Meow Cosmeticsin Pampered Puss ja Flawless Feline -mineraalimeikkipohjat vaihdellen. Mulla on Bengal ja Abyssinian, tummuus(tai vaaleus)asteissa 0 ja 1 sekä Snow Lynx eli valkoinen PP-koostumuksessa.
Vähän hankala sanoa, mikä on oikeasti paras, mun iho on niin läpikuultava ja heijastava että sävy näyttää oikeasti muuttuvan hieman aina välillä... PP on aika kuultava, tosi luonnollisen näköinen. FF saa tosi peittäväksi ja joskus on tullut makuuni liiankin pakkelimainen, kun olen ottanut pitkästä aikaa käyttöön ja rutiinilla levittänyt kuin PP-pohjan. FF pysyy mulla tosi hyvin ja nätisti, laitan siksi sitä yleensä jos on pitkä päivä tiedossa. PP on hyvä kestoltaan sekin muttei ihan niin kaiken kestävä.
Mullahan on myös perrrfect cover concealer, siinä aste 2, nuo kun ovat aina asteen vaaleampia kuin meikkipohjat. Oon käyttänyt meikkipohjana sitäkin, aika lailla FF tyylinen, pitää jatkaa kokeiluja. Ostin sen kun FF-pohjissa on ainesosana Boron Nitride, jota PP-pohjassa tai tässä concelerissa ei ole ja ko. ainesosa voi olla ongelmallinen. Itselläni iholla on ollut punoitusta välillä, välillä ei, ja ajattelin testata, loppuisivatko nuo punoitukset jos karsisin käytöstäni (myös) Boron Nitriden.
Olisi toki kiva jos olisi joku helposti hetkessä ostettava ja läheisempi vaihtoehto, mutta Meow:n sävyvalikoima on hyvin laaja ja pohjat sopivat iholleni hyvin, paitsi ehkä FF, mutta muissa käytetyissä (Lily Lolo, BM, EM, Benecos) ei ole ollut hyvää sävyä ja samalla ongelmia peittävyydessä, pysyvyydessä, kuivattavuudessa tms. Lisäksi hyvän meikkipohjan metsästys on työlästä, kokeiluista kertyy virheostoja ja niihin kuluu rahaa. Ei kerta kaikkiaan jaksa kun ei ole pakko.
Viimeistelypuuteria (sävytöntä) olen vähän etsiskellyt, PP on ihanan luonnollinen ja jos viimeistelypuuteri saisi sen kestämään pidempään, voisin aina halutessani laittaa sitä. Lisäksi joskus kaipaisin sellaista hehkuvampaa lopputulosta, Meow'lla tulee aika mattainen ja sitä samaa tarjoaa moni viimeistelypuuterikin. Tykkäsin kauan, kauan sitten Lily Lolon Translucent Silk -puuterista mutten silloisella budjetilla raaskinut ostaa uudelleen. Nyt kai raaskisi.
Tuossa Korennossa mua vähän kiinnostaa viimeistelypuuteri. En ole ikinä kokeillut riisipuuteria ja ainoinaan olisin halunnut, mutten löytänyt oikein mistään ja se jäi sitten. Toisaalta ei ehkä ole järkeä investoida siihen, kun toimivuudesta ei ole takeita. Vähän arveluttaa lupaus vähentää rasvoittumista, lieneekö mulle liian kuivattava. Meikkipohjia en ole kokeillutkaan, Flow'n ja Korennon pohjissa on vaan lämmin/kylmä ja oon sen verran neutraalihko ettei sellainen yleensä sovi. Lisäksi tuttu kävi joskus katsomassa Flow'ta ja sanoi, että hänen mielestään ne on kaikki sen verran tummia, ettei mulle todennäköisesti sopisi mikään niistä.