Kirjoittaja Aihe: Mineraalimeikit  (Luettu 86400 kertaa)

Poissa naapio

• Tukkaguru
Vs: Mineraalimeikit
« Vastaus #315 : 05.08.20 - klo:10:10 »
Kiva jos osuu kohdalleen, Liane  :)

Mulle mineraaleissa vaikea asia on ollut se buffaaminen, mun iho ei tykkää siitä ollenkaan, enkä saa kaunista jälkeä. Olen levittänyt näitä kermaisempia mineraaleja sellaisella isolla Ecotoolsin puuterisiveltimellä, jolla saan kevyemmin ne pyyhkäistyä (melkein kuin maalattua) kasvoille, peittävämpää varten olen joskus beauty blenderilläkin taputellut.

Yleensä laitan suoraan aurinkorasvan päälle nämä, mutta olen käyttänyt myös viimeistelyyn esim. CC-voiteen päälle kun olen halunnut oikein täydellistä jälkeä. Mulla on peitettävänä enimmäkseen ne muutamat punoitukset ja värin epätasaisuudet, ei arpia tai muuta isompaa joten selviän aika vähällä ja tykkään kun näitä voi levittää ihan ohuen kerroksen ja vaikutus on valtava.
Raitoja käpälään!

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #316 : 08.08.20 - klo:19:06 »
Olen käyttänyt Meow'n Flawless Felinen sijaan Purrrrfect concealeria meikkipohjana nyt useamman kerran, ja taidan ainakin tykätä tämän jäljestä enemmän. Täytyy ehkä reiluuden vuoksi vielä vertailla lopputuloksia kun olen taas ottanut käyttöön suosikkiseerumini, joka sopii ylivoimaisesti parhaiten meikin alle. Toisaalta pitää nyt johdonmukaisesti vältellä sitä Boron Nitrideä... ja katsoa, onko vaikutusta noihin punoitusalueisiin ja niiden tulemisiin ja menemisiin.

Korat concealerin sävy 2 on ehkä aavistuksen turhan tumma, tekee tiettyä tunkkaisuutta erityisesti kun vertaa kasvoja ja dekolteeta, olen ratkaissut ongelman levittämällä päälle ohuelti jotain vaaleampaa pohjaa. Varmaan ostan Lily Lolon Translucent Silkiä kokeiluun kun saan rahaa (ja tilaan muutakin samalla), mulla on niin hyvät muistot siitä ja nykyään iho ei ole yhtä rasvainen kuin aikoinaan, niin voisi toimia paremmin.

Itselläni erityisesti nestemäisten meikkivoiteiden ja monien ei-mineraalien kanssa ongelma on ollut, että sävy tummenee ja usein alkaa myös sävyttyä oranssimmaksi tai muuten erilaiseksi, epäsopivammaksi tietysti. Siitäkin syystä suosin mineraaleja, en ole muistaakseni kokeillut yhtäkään sellaista, joka olisi tummunut tai muuttanut muuten sävyä vaikka kaikki eivät hyviä olekaan olleet.

Ainakin mulla meikkipohjaan vaikuttaa paljon myös se, mitä meikin alle laittaa. Joskus olen kiireisenä tai muuten vaan kun tulee keskeytyksiä tai vastavaa meikatessa unohtanut laittaa mitään kostetusta ennen meikkipohjaa, sen kyllä huomaa ja ihan tuntee vaikka ajatukset olisi kuinka muualla, en ole onnistunut sillä lailla lähtemään liikenteeseen tai edes meikkaamaan loppuun ikinä. Mineraalithan aika lailla vaatii kunnon kosteutuksen alle päästäkseen oikeuksiinsa ja tarttuakseen, ainakin kunnolla.

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
  • Focus sounds like hocuspocus
    • Blogielämää
« Vastaus #317 : 11.08.20 - klo:17:32 »
Lähiaikoina testatut mineraalit. Everyday Minerals Jojoba. Ei jatkoon, kaipaan peittävyyttä ja tässä pohjassa on jännä hohto. Eikä peitä kasvojeni kirjavuutta kerrostamallakaan. Ihotuntuma oli kuitenkin kiva. Perus-Flow mineraalipohja: Pääsi meikkipussiin, kun halavalla sain  ;D  Pidin pohjan mattaisuudesta ja kohtalaisesta kerrostuvuudesta. Myös sävy oli oikein hyvä. Korento-mineraalipohja: Ei niin kuiva ihotuntuma kuin perus-Flowssa. Pidän tästäkin. Peittokyky yhtä hyvä ja jotenkin jauhe on pehmeämmän oloista kuin perus Flowlla.   Idun, jota olen käyttänyt vuosia, on ainoa näistä joka on selkeästi "kosteamman" oloinen jo kannelle siroteltuna ja kerrostuu todella hyvin. Ihossani ei sinänsä ole mitään sen kummempaa peitettävää, mutta ihoni sävy on kirjava ihon läpi kuultavien suonien takia. Korento ei ollut ihan välitöntä ihastusta mutta saattaisi toimia talvella paremmin. Taidan jättää Korennon vaaleamman Warm2 sävyn talvea varten jemmaan. Enkä raaski luopua noista Iduneistakaan vaikka ajattelin että mitään kosmetiikkavarastoja ei kannata kerryttää. Kukaan lähipiiristä ei vain ole innostunut käyttämään niin kuultavaa pohjaa kuin Idun.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #318 : 12.08.20 - klo:11:27 »
Tilasin näytteet Korennon primerista, mineraalipohjista väreissä  C1, W1 ja W2 (myyjältä saamani C2 oli jo lähellä, mutta ei täydellinen) ja viimeistelypuuterista.
Raitoja käpälään!

Poissa Xhex0879

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #319 : 13.08.20 - klo:07:21 »
Tilasin ECO Minerals mineraalimeikin kokeiluun. Saa nähdä onko niin peittävä ja kestävä kun kehuneet sanoneet,
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #320 : 30.08.20 - klo:08:30 »
Nonnii, ois pitänyt arvata miten käy, kun lueskelee vanhoja juttuja täältä. Innostuin tekemään tilauksen meowilta ;D

Mutta siis oikeesti, täällä on niin paljon hyvää tietoa ja kokemuksia eri asioista, että olisi sääli, kun lähtisivät johonkin bittiavaruuden hautuumaalle :-[

Oon oottanut kuin kuuta nousevaa omaa pakettia, vaan on ilmeisen rauhallista tahtia tulossa. Miljoona päivitystä oli ensi alkuun seurannassa, sitten kolme viikkoa ei mitään ja nyt oli eiliselle kirjattu, että on saapunut Jamaicalle :O  Menee varmaan vielä pari kuukautta ootellessa, ei kiirettä....  ;D
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #321 : 30.08.20 - klo:17:19 »
^ Mulla kesti yli kuukauden tuo viimeisimmän tilauksen saapumisen kanssa, seuranta pysähtyi Usasta lähtemiseen - mutta paketti tuli perille. :)