Kirjoittaja Aihe: Mineraalimeikit  (Luettu 62853 kertaa)

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Mineraalimeikit
« Vastaus #45 : 29.06.12 - klo:11:56 »
Olen käyttänyt nyt meikkipohjana purkillisen Mineralissimaa, sävyssä 1,2. Ajattelin siirtyä Lily Loloon, mutta jos ne nyt on säätäneet meikkipohjan koostumuksen pilalle, niin en taida edes kokeilla. Eli haussa on kohtuullisen hyvin peittävä pohja sekaiholle, joltakin sellaiselta firmalta, jolla on järkevät postarit. Mieluiten euroopasta ettei tarvitse säätää tullin kanssa, mutta jenkkiläkin käy.

Voisiko joku näihin firmoihin enemmän perehtynyt jeesata? Mä olen nyt lueskellut näitä mineraalimeikkiketjuja ja olen niin sekaisin eri firmoista, etten tiedä edes mistä aloittaa.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #46 : 29.06.12 - klo:12:29 »
^ Kokeile LaurEssia! :) Jenkkiläinen firma, mutta paketit tulevat hirveän nopeasti (mun viimeisin tilaukseni saapui alle viikossa, vaikka välissä oli viikonloppu). Minimalist-pohja on ollut tosi hyvä mun sekaiholle, ja sävyvalikoima on aika laaja.

Mulle on tullut nyt paketteja ihan kamalasti viime aikoina :) Voisi vaikka swatchailla noita pohjia tänne ketjuun ehtiessäni. Lucy Mineralsia en ole vielä kerinnyt kokeilemaan, jännittää vähän, Creamy Bisque ja Creamy Olive ovat ainakin purkissa tummempia kuin oletin, onneksi tilasin sitä Snow Whiteäkin.
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #47 : 29.06.12 - klo:18:02 »
Ei kai Sassyn pohjat sisältäneet pienenpientä glitteriä ennen Lauressille siirtymistä? Tilasin suoraan vanhan sävyni heiltä, kun muistin sen olevan hyvä, mutta tää glitteriys ei kyllä innosta..

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #48 : 30.06.12 - klo:00:50 »
^ Ei se mun mielestä täysin matta ollut, mutta ei mitenkään erityisen kimaltavakaan. 0_0 Miten glitterinen tuo sitten on?

Lucy Mineralsin pohjan suhteen voisin sanoa olevani tosi vakuuttunut yhden päivän käyttökokemuksen perusteella! :) Taisi mennä kertaheitolla suosikiksi. Käytin tänään Oil Control -pohjaa sekä viimeistelypuuteria, kummassakin Calcium Carbonate, ja piti hirmuisen hyvin rasvoittumisen kurissa, puuteroida tarvitsi päivän aikana vain kerran! Pohjaa todellakin tarvitsee käyttää vain pienen määrän ja se täytyy blendata ihoon erittäin huolellisesti, mutta tulos on niin kovin nätti <3 Pysyy siis raikkaana ja luonnollisen näköisenä, ja peittokyky on silti mainio. Mun ei tarvinnut edes lisätä LaurEssin Neutralizea poskien punoitusta taittamaan.

Makeupalleyssa annoin pohjalle täyden arvosanan 5/5 ja kirjoitin näin: I'm happy to say that today was my first day wearing this foundation and I'm already loving it! I tried the OCC formula (Oil Control with Calcium Carbonate), and paired with OCC finishing powder, it kept my oiliness at bay miraculously well. I only had to blot ONCE during the day! I have a combination skin with an oily T-zone, some redness, my forehead currently breaking out, dry patches around my nose and mouth, but none of these was a problem when wearing the Lucy Minerals Foundation. I have yet to try the OCS formula but honestly, I can't imagine how it could be better than this one, haha.

I had read numerous reviews before receiving my samples so I knew how to use the foundation. I applied it with my EcoTools retractable kabuki, starting with the tiniest amount and working it up from there. The foundation went on quite nicely (I had to buff like crazy, though), the consistency is very creamy and the coverage is great without looking cakey or unnatural. First it looked just nice, but about half an hour later my skin transformed into this beautiful, even, perfect thing.

I really like it how the sample jars come with sifters! (Sifters are genius, I love sifters.) Shade-wise, I didn't find a perfect match. I did a full face with Creamy Olive but it was a bit ashy on me, so I'll try mixing it with some Creamy Bisque next.

Definitely going to purchase a full-size jar once I figure out the right blend for my exact shade match. At $15, I think it's super cheap! Their shipping rates are very affordable, too, and my first order arrived in ten days which I think is very reasonable (I live in Finland). Hands down, this is my new number one favourite foundation.
« Viimeksi muokattu: 30.06.12 - klo:01:00 kirjoittanut Sagu »
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #49 : 30.06.12 - klo:12:33 »
^Kuivaihoisena tuo kimaltavuus tuskin häiritsisi, mutta mun nykyään rasvoittuvalla iholla en kaipaisi yhtään kiiltoa lisää. On siis sellaista näkyvää glitteriä, todella pientä sellaista kyllä, eikä pelkästään sellaista kivaa hohtoa, mihin oon mineraalimeikkien kanssa tottunut. Näkyy kasvoilla myös levityksen jälkeen. Sekoittelin nyt tuon sekaan kaikki vähänkin sopivat samplet, jos vähän vähentäisivät tuota glitterin määrää.

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #50 : 09.07.12 - klo:09:59 »
FLOW Kosmetiikalta saa nykyään aitoja mineraalimeikkejä:
http://www.flowkosmetiikka.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110413-11092-34237-1/Categories/Meikit/Meikkipuuterit_ja_poskipunat

Aika pieni valikoima vielä, eikä sampleja myynnissä, mutta olisi kiva kokeilla! Onko joku jo ehtinyt tutustumaan tarkemmin?

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #51 : 31.07.12 - klo:09:02 »
^ Kokeile LaurEssia! :) Jenkkiläinen firma, mutta paketit tulevat hirveän nopeasti (mun viimeisin tilaukseni saapui alle viikossa, vaikka välissä oli viikonloppu). Minimalist-pohja on ollut tosi hyvä mun sekaiholle, ja sävyvalikoima on aika laaja.

Voisin tosiaan kokeilla tuota LaurEssia, mutta enhän mä tuosta sävyvalikoimasta osannut sopivaa etsiä, varsinkaan kun osa kuvista ei näy näytöllä ollenkaan. Vanhoista Lolon sampleista sävy warm peach oli sopivin, ehkä pikkuisen liian keltainen ja aavistuksen verran liian tumma.

Jos joku kykenee tuon perusteella sanomaan, mitä sävyjä mun pitäisi testata, niin olisin tosi kiitollinen.

Poissa piivikiivi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #52 : 31.07.12 - klo:10:36 »
Voisit ehkä kokeilla Neutral sävyä sekä Tan voisi olla kokeilemisen arvoinen (Ginger samplekin voisi olla hyvä). Minulle Lolon warm peach on myös aika hyvä, ja jos se on sinulle hieman liian tumma, voisit ottaa vaaleampia sävyjä kuin minä (käytän Radiant Tan ja Radiant Neutralia Lauressilta).

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #53 : 31.07.12 - klo:11:22 »
Kiitos Piivikiivi. Ryhdynkin tästä sampletilauksen tekoon...

Poissa piivikiivi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #54 : 31.07.12 - klo:14:30 »
Tulehan sitten kertomaan testauksista Campino  :)

LaurEssilla on kyllä ollut minulle kaikista sopivimmat sävyt mineraalipohjista. Lily Lolon Warm Peachkin oli aika ok, mutta jokin siinä "ahdisti", olisiko tosiaan ollut aavistuksen liian keltainen ja pysyvyys ja peittokaan ei ollut mielestäni LaurEssin luokkaa (kaikki vaihtoehdot LaurEssilta kokeillut ja minulle sopivin on ollut Minimalist).

Ainoa huono puoli LaurEssissa on se, että tuo on pirun riittoisa purnukka, ei jaksa odottaa, että pääsee taas tilaamaan ja samalla tarttuu mukaan jokin kiva luomiväri... :D

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #55 : 31.07.12 - klo:14:37 »
Mulle tuli tänään tilaus Kiss My Sassilta (entinen Suds n Sass) ja mä olen järkyttävän, uskomattoman, korviani myöten ihastunut. Teen tästä jutun blogiin ja voin linkittää sen myöhemmin tänne, mutta pähkinänkuoressa: tämä firma tekee KAIKEN oikein. Homma on sataprosenttisesti hanskassa toimivista nettisivuista ja loistavasta asiakaspalvelusta tuotteiden upeisiin pakkauksiin. Mä olen niin onnellinen, että tällaistakin löytyy!
« Viimeksi muokattu: 31.07.12 - klo:14:40 kirjoittanut Sagu »

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #56 : 31.07.12 - klo:15:15 »
Mulle tuli tänään tilaus Kiss My Sassilta (entinen Suds n Sass) ja mä olen järkyttävän, uskomattoman, korviani myöten ihastunut. Teen tästä jutun blogiin ja voin linkittää sen myöhemmin tänne, mutta pähkinänkuoressa: tämä firma tekee KAIKEN oikein. Homma on sataprosenttisesti hanskassa toimivista nettisivuista ja loistavasta asiakaspalvelusta tuotteiden upeisiin pakkauksiin. Mä olen niin onnellinen, että tällaistakin löytyy!

Olen aika uusi mineraalimeikkien kanssa, mutta kuulostaa kyllä aika upealta. Pitääkin tutustua noihin hauskan näköisiin nettisivuihin enemmän. Ja odottelen sitä blogipostausta uteliaana :)

Mua tosiaan harmittaa, että Everyday Mineralsin sivut on jotenkin sekavat. Olisin varmasti tilannut sieltä jo vaikka mitä, mutta jotenkin tuotteista on tosi vaikea saada selkoa, esim. miten meikkipohjat eroaa toisistaan.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #57 : 31.07.12 - klo:19:50 »
^ Nyt löytyy blogipostauskin :) Meni vähän typeräksi hehkutukseksi, mutta aina ei voi mitään!

Ja joo, monien isommaksi paisuneiden firmojen kuten EDM:n ja LaurEssin sivut ovat nykyään harmillisen sekavat. :-\ Etenkin LaurEss on oikeasti hyvä firma joka tekee mahtavia tuotteita, harmittaa jos nettisivujen huono käytettävyys ajaa potentiaalisia asiakkaita pois.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #58 : 01.08.12 - klo:17:01 »
Sain bareMineralsin Matte Foundationin ja näin ensimmäisen kokeilun jälkeen tykkään tästä matta-versiosta enemmän kuin heleämmästä Original-versiosta. Kasvoista ei tule liian mattaa, vaan pieni hehku tästäkin jää iholle. Ihoni on siis taipuvainen rasvoittumaan. Jotkut sanovat, ettei Matte peitä yhtä hyvin kuin Original, mutten kyllä osaa tähän sanoa varmuudella juuta enkä jaata. Mielestäni sain ihan yhtälailla ihon virheet peitettyä.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #59 : 01.08.12 - klo:17:33 »
En muista olenko jo jossain ketjussa hehkuttanut, mutta olen maailman rakastunein Meow Cosmeticsin tuotteisiin. Vasta tämän merkin myötä tajusin kunnolla ihoni oikean sävyn, olen keltaisempi kuin luulinkaan ::) Merkin primerit ovat ihan huippuhyviä, itsellä nyt kesäaikaan käytössä rasvoittuvan ihon primer ja meikki pysyy tuolla kuin unelma. Eräs kaveri valitteli, että joissakin meikkipohjissa on jotenkin häiritsevän "hiekkamainen" haju, mutta ainakaan minun käyttämissäni (peittävimmät Manxit, sävy vuodenajasta riippuen 1/2/3) en ole sellaista havainnut. Merkin luomivärit ovat myös aika ihania, vaikken hirveän suuri jauhemaisten ystävä olekaan. Poskipunat, ainakin ne jotka minulle on eksyneet on todella hohtavia, mutta kesällä ei haittaa ollenkaan.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.