Kirjoittaja Aihe: Mineraalimeikit  (Luettu 63240 kertaa)

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Mineraalimeikit
« Vastaus #75 : 27.11.12 - klo:22:07 »
Auttakee!

Mulla on huono iho, komedoaknea ja samalla tosi herkästi pintakuivuutta. Ja peitettävää on, semmoisia kunnolla tulehtuneita/märkiviä näppyjä harvemmin, mutta punaista ja vaaleeta ihonalaista ja mustapäitä nenä täys. Ja punottaa naama herkästi muutenkin.

Olen meowin mineraaleja tilannut nyt  kolme kertaa sample-koossa. Täydellinen sävykin löytyi viimein, ainakin 2-frisky Manx. 2-frisky Angora ja Abyssinian ei mene pahasti metsään nekään. Kalpealta näytän kaikkien kanssa, mutta kalpea olenkin.

MUTTA. Haluaisin siis ihan hirveästi käyttää mineraaleja, koska toivon että ihoni paranisi, kun en tuki sitä meikkivoiteilla. Body Shopin kosteuttavan mvteen käytön lopettamisen jälkeen tuntui, ettei finnejä tule ihan niin paljon. Tiedä siitä. Aloin käyttää myös vain luonnonkosmetiikan kosteusvoidetta, ja se on tuntunut sopivan hyvin.
Nuo Meowit tuntuu kuitenkin taas jotenkin tekevän ihosta hirmu punoittavan, ja meikin käytöstä seuraa mulla noiden "suun juonteiden" esiin tulo, mikä siis johtuu aina ihon kuivumisesta (sama vaikutus jos käytän jotain vahvoja aknevoiteita jotka kuivattaa). Ja nyt on tuntunut, että iho on sen verran ärsyyntynyt, että epäpuhtaudet ei oo ainakaan vähentyny - päin vastoin.

Siispä, mikäköhän merkki toimisi kuivemmalla iholla, jota kuitenkin tarvii peittää paljon? Eli ei saisi liejuuntuakaan naamalla. Eikä kerääntyä juonteisiin, mulla on nuoresta iästä huolimatta ärsyttävät huolirypyt otsassa, silmäryppyjä alaluomissa..

BareMineralsia käytin joskus yhden rasian, se oli sopivaa iholleni koostumukseltaan (tosin silloin söin e-pillereitä eli iho muutenkin vähän parempi). Mutta siinä vaalein sävy ihan liian punainen. :(

Vai kestääkö naamallani vaan tottua näihin...? Mitenköhän toimii kahden eri merkin sekoittelu, esim noiden edellämainittujen Meow ja BM..?

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #76 : 28.11.12 - klo:19:16 »
^Mitä sävyä käytit bareMineralsilta? Mä olen keltapohjainen kalkkinaama ja pystyn käyttämään Golden Fairia, joka siis on vaaleista vaalein keltapohjainen sävy. On vissiin vähän uudempi sävy, ei ole aina ollut valikoimassa.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #77 : 29.11.12 - klo:13:04 »
Käytin sävyä Fair. Mun muistaakseni oon kokeillut tuota Golden fairia, joka oli ihan liian tummankeltainen mun lähestulkoon valkoiselle naamalle.. :-\

Mutta onko kellään kokemusta eri merkkien sekoittelusta? Jos sitä tilaisi meowilta jonkun melkein valkoisen.. tosin voi olla, ettei sitten toimisi sekään, kun meowit kerran ei yksin ollenkaan.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #78 : 30.11.12 - klo:23:50 »
^No jos tilaat Meowilta valkoisen ja sekoitat sen johonkin muuhun, joka sulla on toiminut, niin ei luulisi tulevan ongelmia. Kuitenkin suurin osa sun sekoitusta tulisi varmasti olemaan sitä sopivampaa pohjaa.

Mä saatan joutua vetämään aikaisempaa bM-hehkutusta takaisin; huomasin poskissa mustapäitä... Olen tosin kokeillut uusia ihonhoitotuotteitakin tässä samalla, joten syy voi olla niissäkin.
1aMii, punapää

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #79 : 01.12.12 - klo:00:20 »
Mulla bM ei oo vaikuttanut mun mustapäihin tai suuriin huokosiin suuntaan tai toiseen. Juuri enemmänkin ihonhoitotuotteet ovat vaikuttaneet ihon kuntoon (tosin siltikin mustapäät ja isot huokoset on pysyneet sellaisenaan :P).

Tällä hetkellä sekoittelen bM:n matte foundationin Fair sävyä original foundationin Fairly Lightiin ja hyvä tulee :) tykkään mineraalipohjan keveydestä, nyt meikkivoide tuntuu aivan liian tuhdilta kasvoilla.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #80 : 01.12.12 - klo:11:08 »
Auttakee!

Hmm. Valitsisin sellaisen kosmetologin, joka myy mineraalimeikkejä, ja menisin kysymään häneltä. Itse törmäsin bM-meikkeihin Kicksissä, jonne menin meikattavaksi. Ymmärtääkseni siellä on kosmetologeja töissä. Samoin yksityisellä puolella on mm. Emani-mineraalien edustajia. Luotan kosmetologeihin enemmän kuin itse kokeiluun. Parhaat kosmetologit näkevät aika nopeasti mikä on oikea pohja ja oikea sävy.

bM Fairly Light sopii minulle, mutta niin sopii myös Lolon Blonde, ja varmasti eivät ole samaa sävyperhettä. Ja Lolon ostin sattumalta, tämä kumoaa yllä olevan puheeni...:D Mutta jos sävyn valinta on hukassa, kyllä menisin kosmetologin juttusille ensiksi. Ja ehkäpä useammankin kosmetologin, ja valitsisin tehdyistä meikeistä parhaan...

Sokoksen kosmetiikan myyjät eivät minua vakuuta, mutta Stockan, Kicksin ja Emotionin kyllä. Ja siis vielä parempi jos kosmetologi.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #81 : 01.12.12 - klo:14:05 »

Sokoksen kosmetiikan myyjät eivät minua vakuuta, mutta Stockan, Kicksin ja Emotionin kyllä. Ja siis vielä parempi jos kosmetologi.

Täysin OT kommentti: tässä kaupungissa ainakin samat myyjät pyörivät eri ketjujen palveluksessa  ;)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #82 : 16.12.12 - klo:21:22 »
Onks muut huomanneet, että mineraalimeikit saattavat käyttäytyä iholla eri tavoin eri aikoina? Nyt Lolon Blonde ei oikein toimi, se ei peitä tarpeeksi :/.

Kävin tsekkaamassa Kicksistä BareMineralsin öljyisen ihon primerin, koska ärsyttää myös meikin haihtuminen kasvoilta iltaa kohti (öljyisyys tekee tuhojaan). Tuossa ei ole silikonia, ja yllättävän kasvipohjainen aine. Myyjä kertoi (antoi testerin), että ao. primer rullaantuu joittekin iholla joten paras testata. Kokemuksia?
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #83 : 16.12.12 - klo:23:07 »
^Ei toiminut tuo minullakaan, kun testasin. Ihan hirveää kuraa. ;D Ei kyllä rullaantunut, mutta meikki levittyi todella epätasaisesti tuon päälle eikä kiilto pysynyt poissa yhtään.
1aMii, punapää

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #84 : 17.12.12 - klo:10:21 »
Mä olen löytänyt 100% pitävän pohjan, joka kestää kiiltelemättä koko päivän rasvaisellakin iholla.
Se on oma sekoitukseni, johon tulee 60% Lauressin Minimalist-pohjaa, 20% silkkipuuteria, 20% silicaa.
Ja jos haluaa vähän peittävämmän pohjan, Minimalistin voi korvata Ethereal -koostumuksella, joka on peittävämpi. Tai vastaavasti silican ja silkkipuuterin pitoisuutta voi vähentää. Tämä sekoitus todellakin toimii!

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #85 : 17.12.12 - klo:13:24 »
^Jos tuo todella toimii saisit hakea patentin ;D. Kokeilen ekaksi kuitenkin BareMineralsia, on se sen verran iso lafka, ettei luulisi että turhakkeita myy.  0_0

Poissa Maus

• Haiven
  • *
« Vastaus #86 : 17.12.12 - klo:17:29 »
Onko kenelläkään kokemuksia Clarinsin Skin Illusion Loose Powder Foundationista?

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #87 : 17.12.12 - klo:23:05 »
^Tuo varmaan kuuluisi Clarins-meikkiketjuun, koska ei ole mineraalimeikki vaikka jauhemainen onkin. :)
1aMii, punapää

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #88 : 19.12.12 - klo:18:00 »
Olen nyt testaillut LaurEssin minimalist-pohjia, pitkään ja hartaasti. Parhaat ovat subtle neutral ja subtle ginger, mutta kumpikaan noista ei mielestäni ole ihan täydellinen mulle, mutta riittävän lähellä. Kummatkin sävyt ovat paremmat kuin lolon warm peach.

Tilaan varmaankin täyden purkin jompaa kumpaa, kunhan osaan päättää kumpi on parempi.

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #89 : 10.01.13 - klo:22:39 »
Kathy!! Kiitos, että vinkkasit tuosta golden fair -sävystä, päätin kokeilla sen nyt uudestaan... tilaamalla suoraan netistä täysikokoisena, ajattelin sekoittaa sitten johonkin vaaleampaan meowin sävyyn. Ja, siis ihan oikeasti, olen löytänyt itselleni meikkivoiteen joka on oikean sävyinen ja näyttää nätiltä!(Ei tarvitse siis miksailla mihinkään). Ja pysyykin kohtuu hyvin, tai niin hyvin kaiketi kun tällä naamalla voi, ja sama peiton suhteen.

Ainoa miinus tässä baremineralsissa on se, ettei tämä peitä tarpeeksi toisen poskeni punaisia näppyjä ja arpia. Ja tulee hirmu rumaa jälkeä, jos joutuu monta kerrosta laittamaan.

Mutta en aio pistää enää naamaani ainoaa nestemäisistä sopinutta, bodyshopin kosteuttavaa, kun kerran kävin läpi sen ainesosat incihaun avulla.. ja tää golden fair -sävykin on vaan niin uskomaton, juuri sopivan vaalea olematta yhtään kalpea. Sitten, jos monta kerrosta joutuu laittamaan, saa olla varovainen, ettei tule keltainen poski.

Yksi kysymys vaan olisi. Mikä olisi mahd. hellävarainen ja epätukkiva, halpa ja tehokas puhdistusaine mineraaleille? Käytössä erisanin puhdistusgeeli, en tiedä lähteekö sillä parhaiten ja sekin vähän kuivattaa ihoa. Öljyt on pelottava ajatus, pelkään että iho tukkeutuu kokonaan jos niillä rupean läträämään.. :D