Auttakee!
Mulla on huono iho, komedoaknea ja samalla tosi herkästi pintakuivuutta. Ja peitettävää on, semmoisia kunnolla tulehtuneita/märkiviä näppyjä harvemmin, mutta punaista ja vaaleeta ihonalaista ja mustapäitä nenä täys. Ja punottaa naama herkästi muutenkin.
Olen meowin mineraaleja tilannut nyt kolme kertaa sample-koossa. Täydellinen sävykin löytyi viimein, ainakin 2-frisky Manx. 2-frisky Angora ja Abyssinian ei mene pahasti metsään nekään. Kalpealta näytän kaikkien kanssa, mutta kalpea olenkin.
MUTTA. Haluaisin siis ihan hirveästi käyttää mineraaleja, koska toivon että ihoni paranisi, kun en tuki sitä meikkivoiteilla. Body Shopin kosteuttavan mvteen käytön lopettamisen jälkeen tuntui, ettei finnejä tule ihan niin paljon. Tiedä siitä. Aloin käyttää myös vain luonnonkosmetiikan kosteusvoidetta, ja se on tuntunut sopivan hyvin.
Nuo Meowit tuntuu kuitenkin taas jotenkin tekevän ihosta hirmu punoittavan, ja meikin käytöstä seuraa mulla noiden "suun juonteiden" esiin tulo, mikä siis johtuu aina ihon kuivumisesta (sama vaikutus jos käytän jotain vahvoja aknevoiteita jotka kuivattaa). Ja nyt on tuntunut, että iho on sen verran ärsyyntynyt, että epäpuhtaudet ei oo ainakaan vähentyny - päin vastoin.
Siispä, mikäköhän merkki toimisi kuivemmalla iholla, jota kuitenkin tarvii peittää paljon? Eli ei saisi liejuuntuakaan naamalla. Eikä kerääntyä juonteisiin, mulla on nuoresta iästä huolimatta ärsyttävät huolirypyt otsassa, silmäryppyjä alaluomissa..
BareMineralsia käytin joskus yhden rasian, se oli sopivaa iholleni koostumukseltaan (tosin silloin söin e-pillereitä eli iho muutenkin vähän parempi). Mutta siinä vaalein sävy ihan liian punainen.

Vai kestääkö naamallani vaan tottua näihin...? Mitenköhän toimii kahden eri merkin sekoittelu, esim noiden edellämainittujen Meow ja BM..?