Kirjoittaja Aihe: Mineraalimeikit  (Luettu 81957 kertaa)

Poissa Jessie

• Tukkaguru
Vs: Mineraalimeikit
« Vastaus #300 : 29.07.20 - klo:16:54 »
Mulla ei oo muista mineraalimeikkipohjista kokemusta kuin Everyday Mineralsista. Sävy on Golden Ivory 1W, (W = warm jos EDM:n lyhenteet eivät ole tuttuja). Tuo semimatte ja sävy on osoittatuneet käytössä hyväksi lämminsävyiselle, pintakuivalle sekaiholle, ja pohja on käytössä etenkin talvisin. Meikkipohjalla haen lähinnä ihon sävyerojen tasoittamista ja kevyttä peittoa, ja siihen tää mineraalipohja sopii oikein mainiosti.
Mineraalimeikkipohja on verrattain mutkaton ja nopea tapa freesata kasvoja, etenkin talviaamuisin. Kevättä kohti mentäessä korostuu suojakertoimen tarve, joten yksin mineraalipohja ei omiin tarpeisiin ihan riitä. Mutta en oo osannut kaivata muita mineraalipohjia EDM:n löydettyäni, vaikka Flow:ta, Korentoa ja Idunia ois mielenkiintoista testata.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #301 : 30.07.20 - klo:05:38 »
Oijoi, tää on niin nostalginen aihe ja pitäis lukeakin, että mitä on aikoinaan asiasta kirjoitellut.. Olin yhdessä vaiheessa tosi innostunut mineraalimeikeistä ja tuli tilailtua vaikka ja mitä
joka puljusta ja niitä käytinkin, mutta lopahtihan se innostus sitten, kun ei jaksanut enää jauheita naamaan pyöritellä.

Mutta enpä ois ikinä uskonut, että innostun uudelleen. Tuli niin hyvät arvostelut Aliman pohjasta vastaan, että piti itsellekin tilata kokeiluun ja totta tosiaan, sen päivän jälkeen kun purkin sain käsiini olen joka päivä meikannut Alimalla. Kesäkuumalla on hieman haastetta ollut rasvoittuvan ihon kanssa, mutta eipähän ole ainakaan jauhoinen naama ja helposti ärtyvä ihokaan ei ole tykännyt huonoa :ts Päinvastoin minusta on punoituksia ja ärtymistä ollut vähemmän ja meikkiä ei tarvitse niin paljoa laittaa, vaikka mulla ei kyllä nykyään ole muutenkaan tavoitteena tasavärinen naama, kun siihen tarvitsisi kunnon pakkelit..
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
  • Focus sounds like hocuspocus
« Vastaus #302 : 30.07.20 - klo:18:16 »
Mä varmaan testailen Korentoa myös jossain vaiheessa. Säilyykö Flown peruspohja ja Korennon rinnalla? . Koska jotenkin 35 euroa tuntuu niin paljolta meikkipohjasta..  Toki purkki kestää ikuisuuden ja jos ostaa vielä kaksi sävyä, yhden talveksi ja yhden kesäksi. Omat Idunini olen hommannut ehkä max. viisi vuotta sitten. Joten ei siihen nähden ole niin kallis. Ehkä mä siirrän kokeilua myöhemmäksi jos Korento onkin nappivalinta niin rahanmenoa ei voi estää :D Idun toimii talvella paremmin. Kalvakoihin kasvoihin saa kivasti hehkua, mutta kesällä ruskettunelle iholle lopputulos näyttää lähinnä hikiselle. Siis näin omilla kasvoillani. Arvostan kesällä enemmän puolimattaa jossa on kevyt hohto.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #303 : 30.07.20 - klo:22:13 »
Mä käytän edelleen mineraaleja! Enimmäkseen vain meikkipohjana ja puuterina, mutta niissä en muita käytä (paitsi peitevoide mulla on näppylöiden peittämiseen, harvakseltaan enää ilmaantuu, mutta haluan peittää ne eikä mineraalit jostain syystä "tartu" niihin lainkaan). Vakiintuneessa käytössä on vuosia ollut Meow Cosmeticsin Pampered Puss ja Flawless Feline -mineraalimeikkipohjat vaihdellen. Mulla on Bengal ja Abyssinian, tummuus(tai vaaleus)asteissa 0 ja 1 sekä Snow Lynx eli valkoinen PP-koostumuksessa.

Vähän hankala sanoa, mikä on oikeasti paras, mun iho on niin läpikuultava ja heijastava että sävy näyttää oikeasti muuttuvan hieman aina välillä... PP on aika kuultava, tosi luonnollisen näköinen. FF saa tosi peittäväksi ja joskus on tullut makuuni liiankin pakkelimainen, kun olen ottanut pitkästä aikaa käyttöön ja rutiinilla levittänyt kuin PP-pohjan. FF pysyy mulla tosi hyvin ja nätisti, laitan siksi sitä yleensä jos on pitkä päivä tiedossa. PP on hyvä kestoltaan sekin muttei ihan niin kaiken kestävä.

Mullahan on myös perrrfect cover concealer, siinä aste 2, nuo kun ovat aina asteen vaaleampia kuin meikkipohjat. Oon käyttänyt meikkipohjana sitäkin, aika lailla FF tyylinen, pitää jatkaa kokeiluja. Ostin sen kun FF-pohjissa on ainesosana Boron Nitride, jota PP-pohjassa tai tässä concelerissa ei ole ja ko. ainesosa voi olla ongelmallinen. Itselläni iholla on ollut punoitusta välillä, välillä ei, ja ajattelin testata, loppuisivatko nuo punoitukset jos karsisin käytöstäni (myös) Boron Nitriden. 

Olisi toki kiva jos olisi joku helposti hetkessä ostettava ja läheisempi vaihtoehto, mutta Meow:n sävyvalikoima on hyvin laaja ja pohjat sopivat iholleni hyvin, paitsi ehkä FF, mutta muissa käytetyissä (Lily Lolo, BM, EM, Benecos) ei ole ollut hyvää sävyä ja samalla ongelmia peittävyydessä, pysyvyydessä, kuivattavuudessa tms. Lisäksi hyvän meikkipohjan metsästys on työlästä, kokeiluista kertyy virheostoja ja niihin kuluu rahaa. Ei kerta kaikkiaan jaksa kun ei ole pakko.

Viimeistelypuuteria (sävytöntä) olen vähän etsiskellyt, PP on ihanan luonnollinen ja jos viimeistelypuuteri saisi sen kestämään pidempään, voisin aina halutessani laittaa sitä. Lisäksi joskus kaipaisin sellaista hehkuvampaa lopputulosta, Meow'lla tulee aika mattainen ja sitä samaa tarjoaa moni viimeistelypuuterikin. Tykkäsin kauan, kauan sitten Lily Lolon Translucent Silk -puuterista mutten silloisella budjetilla raaskinut ostaa uudelleen. Nyt kai raaskisi.

Tuossa Korennossa mua vähän kiinnostaa viimeistelypuuteri. En ole ikinä kokeillut riisipuuteria ja ainoinaan olisin halunnut, mutten löytänyt oikein mistään ja se jäi sitten. Toisaalta ei ehkä ole järkeä investoida siihen, kun toimivuudesta ei ole takeita. Vähän arveluttaa lupaus vähentää rasvoittumista, lieneekö mulle liian kuivattava. Meikkipohjia en ole kokeillutkaan, Flow'n ja Korennon pohjissa on vaan lämmin/kylmä ja oon sen verran neutraalihko ettei sellainen yleensä sovi. Lisäksi tuttu kävi joskus katsomassa Flow'ta ja sanoi, että hänen mielestään ne on kaikki sen verran tummia, ettei mulle todennäköisesti sopisi mikään niistä.

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #304 : 31.07.20 - klo:09:32 »
^ Mulla oli joskus puuterina Coastal Scentsistä ostettu riisipuuteri, joka oli tarkoitettu kotitekoisten mineraalimeikkien raaka-aineeksi. Oli halpaa ja tuli isossa pussissa, ei kylläkään ollut luomua ;D Tykkäsin tuosta kyllä silloin kovasti, muistaakseni aika samettisen mattainen pinta sillä tuli. Tietysti valmistusprosessillakin on varmasti merkitystä.

Munkin rutiiniin on mineraalit palanneet perinteisten rinnalle. Käytän Lily Lolon meikkipohjaa (Warm Peach) ja peitejauhetta (Blondie) luonnollisen lisäpeittävyyden tuomiseen kevyen meikkivoiteen päällä. Ei nuo kyllä sävyltään mitään täydellisiä ole, WP on liian tumma ja keltainen vaalealle oliivi-iholle, ja Blondie on taas inasen liian vaalea ja neutraali. Yksinään en pysty ainakaan Loloa käyttämään, uppoaa huokosiin ruman näköisesti, ja ihokin ärtyy.

Ihanaa kumminkin, että nuo mineraalipuljut on pysyneet pystyssä <3 Jonkinlainen uusi tuleminenkin on varmaan tuloillaan.
Instagram (lähinnä cosplayjuttuja): https://www.instagram.com/echoesofoblivion/
Soundcloud (musiikkia): https://soundcloud.com/echoesofoblivion

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #305 : 31.07.20 - klo:09:40 »
Mullakin on edelleen mineraalimeikkipohja käytössä, sillä en ole löytänyt parempaakaan vaihtoehtoa kasvojen pohjan meikkaamiseen, sillä haluan välttää niin monen erilaisen ainesosan käyttöä. Mineraalipohja on vain niin helppo siinä, kun pohjissa on käytetty vähän ainesosia.

Käytän vielä purkin jämiä Meowin pohjasta, jonka ostin vuonna 2012 0_0 . Värivalikoima Meowilla on niin kattava, etten ole toiseen samanlaiseen törmännyt millään muulla mineraalimeikkifirmalla. Toivoisin meikkipohjalta kyllä vieläkin enemmän peittävyyttä, mutta en ole jaksanut kokeilla muiden firmojen pohjia enää vuosiin, kun olen pärjännyt sillä yhdellä ja samalla meikkipohjalla näin monta vuotta.

Mie hankin Coastal Scentsiltä aikoinaan puoli kiloa riisipuuteria, jota käytän edelleenkin mineraalimeikkipohjan alla. Se tasoittaa ihoa mineraalimeikkipohjaa varten, kiinnittää pohjan paremmin ja kyllä se selvästi vähän vähentää ihon rasvoittumista. On kätevää käyttää myös hiusten rasvoittumisen vähentämiseen kuivashampoon lailla, vaikka irtopuuteri pitä tietenkin levittää hiuksiin ja hiuspohjaan käsin. On siksi vähän sotkuista hommaa, mutta eipähän ole taaskaan mitään ylimääräistä hiuksissa ja puuteri peseytyy helposti pois, eikä hiuksiin jää muotoilutuotejäämiä.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #306 : 31.07.20 - klo:17:11 »
Nonnii, ois pitänyt arvata miten käy, kun lueskelee vanhoja juttuja täältä. Innostuin tekemään tilauksen meowilta ;D

Mutta siis oikeesti, täällä on niin paljon hyvää tietoa ja kokemuksia eri asioista, että olisi sääli, kun lähtisivät johonkin bittiavaruuden hautuumaalle :-[
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #307 : 31.07.20 - klo:19:50 »
Meowilla on minullekin yksi parhaista matcheista ikinä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #308 : 01.08.20 - klo:19:00 »
Käytän vielä purkin jämiä Meowin pohjasta, jonka ostin vuonna 2012 0_0 . Värivalikoima Meowilla on niin kattava, etten ole toiseen samanlaiseen törmännyt millään muulla mineraalimeikkifirmalla. Toivoisin meikkipohjalta kyllä vieläkin enemmän peittävyyttä, mutta en ole jaksanut kokeilla muiden firmojen pohjia enää vuosiin, kun olen pärjännyt sillä yhdellä ja samalla meikkipohjalla näin monta vuotta.

Oho, mikä käyttöaika! Kauan noi kyllä kestää mullakin, vuosia. Riittoisuus ja säilyvyys on myös yksi mineraaleja puoltava tekijä. Vähän hankala tarkkaa käyttöaikaa itsellä sanoa, kun käytän useampaa vaihdellen/rinnakkain. Muttei sittenkään noin kauaa. Tosin mulle on sattunut jonkin verran myös meikkausonnettomuuksia, joissa jauheet vähän lentäneet. Uhreina tainnut olla aika moni näistä Meow'n pohjista ellei jokainen... Pakkaus voisi olla kiinnikierrettävä, että shifterin saisi suljettua. Muistaakseni Lily Lololla on ainakin ollut sellaisia ja oli kätevää kun puuteria tuli ulos vaan silloin, kun oli tarkoitus eikä korkin ja shifterin välille kertynyt jauhetta, joka sitten avatessa pöllyää ja avaamattomassakin kertyy sinne korkin kierteisiin ja jauhe leviää kaikkialle... Myydäänköhän missään tuollaisia LL:n tyyppisiä purkkeja? En ole ainakaan löytänyt.

Mie hankin Coastal Scentsiltä aikoinaan puoli kiloa riisipuuteria, jota käytän edelleenkin mineraalimeikkipohjan alla. Se tasoittaa ihoa mineraalimeikkipohjaa varten, kiinnittää pohjan paremmin ja kyllä se selvästi vähän vähentää ihon rasvoittumista. On kätevää käyttää myös hiusten rasvoittumisen vähentämiseen kuivashampoon lailla, vaikka irtopuuteri pitä tietenkin levittää hiuksiin ja hiuspohjaan käsin. On siksi vähän sotkuista hommaa, mutta eipähän ole taaskaan mitään ylimääräistä hiuksissa ja puuteri peseytyy helposti pois, eikä hiuksiin jää muotoilutuotejäämiä.

No niin, pitää varmaan ostaa riisipuuteria hiuspohjaa varten. ;D Olen ajoittain kaipaillut kuivashampoota, kun hiukset rasvoittuu tietystä kohtaa yleensä nopeammin kuin muualta. En ole viitsinyt edes kokeilla mitään, aina siellä incissä jotain sopimatonta on... Nykyisin pesuväli on mulla 5-7 päivää, mutta nälkä kasvaa syödessä. Ei sitä aina jaksa niin usein pestä. ::)

Ylipäätään monilla brändeillä on suppeat valikoimat ihonsävyjä, monissa mineraaleissa myös, Meow hakee vertaistaan. Ei oikein löydy haastajia. Katsoin tuota Korentoakin kiinnostuneena, kun kuulin sen olemassaolosta, josko enemmän hintaa tarkoittaisi enemmän sävyvalikoimaakin - ja olihan noita kokonaista kymmenen. ::)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #309 : 02.08.20 - klo:00:26 »
Everyday Mineralsin semi-matte on itselläni pitänyt suosikkipaikkansa jo 13 vuotta  :) Olen löytänyt muitakin mieluisia ja kauniimman, peittävämmän pinnan tekeviä, mutta tässä yhdistyy sekä oikea sävy, iholle sopiva koostumus ja riittävän hyvä peittävyys + helppo saatavuus. Viimeisimmän purkin ostin Ruohonjuuresta ja sävy on Light 2N, joka sulautuu omaan ihooni oikein kivasti, kalpeimpaan talviaikaan on hitusen liian tumma. Mulla on jemmassa edelleen niitä ihan ekoja yli 10 v sitten hankittuja purkkeja, varsinkin poskipunia, mutta myös pohjustus- ja viimeistelytuotteita. Eivät mene miksikään, joten mikäs niitä säilöessä.

Mineraalien etuna on nopea levitys, jota vähän huolimattomatkaan otteet eivät pilaa. Näitä voi huiskia vähän sinne päin ilman, että tulos on silti mitenkään paha. Mineraalit myös häipyvät kasvoilta voidemaisia tuotteita nätimmin jämähtämättä rumasti huokosten pohjalle tai kasautumatta läikikkääksi. Itselläni on pysyvyyden kanssa ollut jo pidempään isoja ongelmia ja meikkivoiteilla tulos on usein aika karmea muutaman tunnin jälkeen.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #310 : 04.08.20 - klo:15:54 »
Nämä mun käyttämät nyt eivät ehkä "puhtasiin" mineraaleihin mene, mutta mun ehdoton pitkäaikainen lempparini oli MACin mineralize skinfinish loose värissä extra light. Sävy oli ehkä ihan inasen tumma, mutta helppo levittää ohuelti, pinta jäi kauniiksi ja pysyi hyvin kasautumatta juonteisiin ja kuluessaankin kului kauniisti. Se kun lopetettiin, etsin epätoivoisesti uutta suosikkia ja nettisuositusten perusteella mietin joko Laura Mercierin mineraalipuuteria tai Tarten Amazonian clay mineraalia. Tarten vaalea sävy oli silloin pitkään nettikaupasta loppu, joten tilasin Laura Mercierin vaaleimman keltapohjaisen. Se on väriltään hiukan liian keltainen ja minun makuuni tekee maskimaisen paksun kerroksen kasvoille, joten ei ole noussut suosikiksi. Sekoitettuna johonkin toiseen puuterimaiseen tuotteeseen se toimii kivasti, lisää peittävyyttä ja tuolla laatikossa se vielä pyörii.

Viime vuoden puolella törmäsin Citymarketissa pyöriessäni sattumalta Physician's Formulan mineraalipuuteriin värissä Translucent light ja ostin testiin. Siinä on tarpeeksi vaalea kellervän vihertävä sävy ilman harmaata ja koostumuskin on oikein hyvä. Olen sitä käyttänyt nyt yhden purkin ja toisen korkkasin juuri, kolmas on ostettu varastoon koska tulin vainoharhaiseksi sen lopettamisesta. Tämäkin kuluu pois kauniisti ja tasoittaa ihon väriä pienellä määrällä, eikä kasaudu kuivaan ihoon.

Vertailuksi - mulle erittäin hyvä sävy on Lumenen CC-voiteen ultra light ja iho on vihertävän kellervä. Peiteainematch on Maybellinen Fit Me concealer värissä 15.

Kävin Ruohonjuuressa testaamassa Korennon mineraalit ja W1 voisi toimia. Se C1 ei minusta myöskään vaikuttanut vaaleanpunaiselta, vaan enemmän persikalta. Sitäkin voisin testata nyt kun luonnonvaloa on.
Raitoja käpälään!

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
  • Focus sounds like hocuspocus
« Vastaus #311 : 04.08.20 - klo:16:12 »
Toimiiko primerit muuten mineraalin alla? Mulla on ollut Benecosin vesipohjainen primer sekä joku Max Factorin silikoniprimer mutta en käyttänyt niitä mineraalipohjan kanssa. Minulla on siis poskilla, nenän sivuilla näkyvät huokoset ja Idunin kuultavuus tuo ne ikävästi esille. Flown pohja joka on mattaisempi taas tuo ihon epätasaisuudet paremmin esille. Mieluusti käyttäisin mattaisempaa pohjaa.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #312 : 04.08.20 - klo:16:13 »
^^ Kiitos naapio Physician's Formula -suosituksesta! Itselläni on myös vaalea vihertävän keltainen iho, ja tuo kuulostaa testaamisen arvoiselta. Onko se siis tuo Mineral Wear Loose Powder SPF 15?

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #313 : 04.08.20 - klo:16:24 »
^Jep Liane, juuri tuo. Mulle sopii Meown Angorat väriltään, ne on vihreänkeltaisia. Koostumus ei niissä ollut mulle sopiva, vähän sama ongelma kuin Laura Mercierissäkin eli liian jauhoisen kuiva ja jotenkin pakkelimaisen "litteä" lopputulos. MAC mineralize skinfinish loose ja tuo Physician's Formula jotenkin "rullaa" tai "pyörii" iholle paremmin.

**muoks**
Kävin eilen Ruohonjuuressa ihmettelemässä Korennon mineraaleja ja myyjä oli vakuuttunut, että mun värini olisi Cool 2. Olin hiukan yllättynyt, mutta kun hän suostui antamaan siitä pienen näytteen, niin uteliaisuudesta otin sen vastaan ja vertasin aamulla kotona vieri vieressä tuttuihin ja hyviksi todettuihin mineraalipohjiin. Väri on persikkaisempi kuin niissä, mutta ei oikeastaan paljoa ja tummuusastekin on suurinpiirtein sama. Rohkaistuin kokeilemaan iholle ja levitys oli miellyttävän helppoa, jauhe oli kermaista ja "palloontuvaa" sen sijaan että olisi ollut kovin pölisevää, juuri niin kuin toivoinkin ja kuten noissa kahdessa aiemmassa suosikissani. Väri on ihan yllättävänkin ok, kasvot ovat ehkä vaikutelmaltaan hiukan tummemmat kuin mihin olen tottunut (kuin olisin hiukan ruskettunut tai käyttänyt sipauksen aurinkopuuteria) ja sävy on minusta ihan hiukan off, mutta tuntuma kasvoilla on miellyttävä. Hohdetta on kyllä reilusti minun makuuni, varsinkin poskilla sen huomaa, saa nähdä miltä tuntuu loppupäivästä ja miten tämä kestää. Suunnittelen tilaavani nettikaupasta sävyt W1, W2 ja ehkä myös C1 testiin jos pysyvyys on hyvä.
« Viimeksi muokattu: 05.08.20 - klo:09:25 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #314 : 05.08.20 - klo:09:43 »
^ Kävin hakemassa lähi-Cittarista, siellä oli sopivasti vielä Physician's Formula -20 %.

Tänään sudin ensimmäistä kertaa naamaan ja lupaavalta vaikuttaa. Sävy on tosiaan aika nappi – ehkä ihan hitusen vaalea ainakin näin kesällä, mutta se on pieni vika. Koostumus on ihan erilainen kuin Lily Lolossa, joka on lopulta minulla aika kuiva ja korostaa ihon tekstuuria ja levittyy epätasaisesti. Ehkä tätä PF:aa uskaltaisi kokeilla ihan sellaisenaankin. Jotenkin jopa "kermaisen" oloinen meikkipohja.

Vielä täytyy toivoa, että ihokin tykkää. Kiitos suosituksesta, en olisi nimen perusteella tuosta arvannut että on meikkipohja eikä esim. viimeistelypuuteri :)