Kirjoittaja Aihe: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet  (Luettu 85402 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet
« Vastaus #120 : 19.07.14 - klo:21:11 »
^ Ei ole kokemusta kummastakaan, mutta Vichyn puhdistusvaahdosta on, ja siinä on lähes identtinen inci tuon saman firman omistaman La Roche Posayn vaahdon kanssa. Luulen että erona on ainoastaan tuoksu, ja että LRP:n vaahto tehtiin suositun Vichyn vaahdon pohjalta. Vichyn vaahto on suosikkini apteekista, superhellää ja ärsyttämätöntä omalla ihollani. Erityisen sopivaa pahaan pintakuivuuteen. Ei jätä rasvaista pintaa, mutta vähän kostean liukkaan kuitenkin, ei siis narskuvaakaan. Pesuteho sopii normaalihkolle iholle, ja oma rasvainen ja tukkeutunut ihoni ei pärjäisi pelkästään tällä, mutta tykkään käyttää meikin poistossa ennen PC:n Skin Balancing -putsaria ja aikoina, kun iho on jostain syystä erityisen arka/kuivunut. Useimmat puhdistusvaahdot kuivattavat tai ärsyttävät ihoani ihan liikaa, tämä taitaa olla ainoa, joka on koskaan sopinut. (Kokeiltuja ovat mm. Decubal, Natuvive, Lumene LAB, Aco Face Young, Sebamed, Madara...)
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 20.07.14 - klo:15:45 »
Mielestäni La Roche Posayn puhdistusvaahdossa ei ole salisyylihappoa, kun taas Vichyn vaahdossa sitä muistaakseni on?

EDIT. Näköjään Vichyssä ei olekaan salisyylihappoa.
« Viimeksi muokattu: 20.07.14 - klo:16:09 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #122 : 20.07.14 - klo:17:18 »
^ Joo, ei tuossa Vichyssä ole mitään erikoista, ihan perushellä pintaputsari kaikille ihotyypeille. Ja ero noiden kahden incissä on tosiaan ihan mitätön.
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 20.07.14 - klo:19:17 »
Osaatko kuvailla tuon Vichyn tuoksua?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 20.07.14 - klo:19:31 »
^ No tää on vähän huvittavaa, kun olen vuosien varrella ostanut useammankin tällaisen, ja nytkin on yksi käytössä, mutta en silti osaa kunnolla kuvailla tuoksua... :D Mulle se on aika feminiininen ja "pinkki" tuoksu (hyvin samaa linjaa purkin ulkonäön kanssa), jotain kukkaisen ja hedelmäisen väliltä, ei siis omaan nenääni selkeästi kumpaakaan, eikä tuoksu miltään tietyltä. Ei ole minusta kovin pistävä tuoksu, vaan melko pehmeä. Se on kyllä melko vahva, tai ainakin ihan selkeä, mutta itseäni se ei satu ärsyttämään (siis ei ihoa, silmiä eikä hengitystä). Tämä on tietenkin tosi yksilöllistä, siis että mitkä tuoksuaineet ovat ongelma kellekin. Itse tykkään tästä tuoksusta kovasti, ja on ihan ilo käyttää, mutta toki ottaisin tämänkin mieluummin hajusteettomana kaiken ärsytyksen minimoimiseksi. Tuoksu ei kuitenkaan jää omalle iholleni ollenkaan, vaan haihtuu täysin heti huuhdellessa, joten ei ainakaan jää ärsyttämään.
1cFii, oma väri.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 20.07.14 - klo:20:28 »
Mulla oli joskus pikkupullo tota Vichyn puhdistusvaahtoa ja haju oli mun mielestä todella voimakas ja jäi iholle vaikka huuhteli huolellisesti. Muuten ois ollut ihan hyvää.  En suosittele jos on herkkä hajusteille.
Oma väri takaisin.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 20.07.14 - klo:20:41 »
^ Herkkyys hajusteille on niin kovin yksilöllinen juttu... Mäkin olen pahasti yliherkkä monille hajusteaineille, enkä voi käyttää parfyymeja ja moni tavallinenkin hajustettu tuote aiheuttaa allergiaoireita ja migreenin. Tuota Vichyn putsaria kuitenkin siedän hyvin, vaikka sen tuoksu minustakin on melko vahva. Tietenkään en suosittelisi tuota sellaiselle, jolle kaikki tuntuvat tuoksut ovat ongelma, mutta sellainen henkilö varmaankin tietääkin pysytellä pelkästään hajusteettomissa tuotteissa. Jos vain osa hajuista on ongelma, niin ei oikein voi kuin testata, ellei sitten jo inci kerro tarpeeksi. Sen olen omalla kohdallani huomannut, että se voimakkuus ei aina ole keskeinen asia, vaan ne käytetyt aineet. Mutta riippuu tietenkin ihmisestä.

Edit. Jännä kyllä, miten mä en ole kokenut tuon tuoksun jäävän iholle. Esimerkiksi se Vichyn sinisessä tuubissa oleva Purete Thermale -putsari jää tuoksumaan ihan tuntuvasti mullakin, mutta ei tämä. Tää vaahto on muutenkin tosi helposti huuhtoutuvaa. No, ehkä siinä LRP:n versiossa on kuitenkin tätä miedompi tuoksu...?
« Viimeksi muokattu: 20.07.14 - klo:20:48 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 20.07.14 - klo:20:51 »
Onkohan noista vaahdoista mahdollista saada testeriä?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 20.07.14 - klo:20:58 »
^ En usko. Mutta ainakin tuosta Vichyn versiosta on monina kesinä ollut myynnissä sitä matkakokoa, joka on varmastikin oleellisesti täysikokoista halvempi. En ole nähnyt LRP:ltä tällaista, enkä varsinkaan Avenelta, mutta eihän sitä koskaan tiedä... Kannattaa ainakin vilkaista hyvinvarustellun apteekin "kesäpöydät"!

EDIT. Täytyy nyt vielä sanoa, että käytin tuota Vichyn vaahtoa just äsken suihkussa, ja eihän se kyllä mun mielestä ole hajustettujen sarjassa edes vahva tuoksu. Ihan normaali. Ja yritin oikein tarkoituksella impata, haistanko sitä huuhtelun jälkeen iholta, mutta en vain havainnut minkäänlaista tuoksua. Mun käytössä oleva kappale on ihan tuore ostos uudemmanlaisella etiketillä. Voihan se olla, että tuoksun voimakkuuttakin on vaihdeltu.
« Viimeksi muokattu: 20.07.14 - klo:22:04 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #129 : 31.07.14 - klo:22:50 »
Mä ostin sitten sen LRP:n puhdistusvaahdon ja oon tykästynyt siihen. Paulan putsarit ei oikeen tuntuneet sopivan mulle, tuntui että iho punoitti enemmän. Seuraavaksi voisin kokeilla Vichyn vaahtoa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #130 : 31.07.14 - klo:23:25 »
^ Minkälaiseksi tuon LRP:n tuoksu osoittautui?  :)
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 01.08.14 - klo:20:19 »
^Se on mun mielestä mieto eikä siis häiritse vaikka mielummin ottaisin hajusteettoman tuotteen. En oikeen osaa kuvailla sitä, mutta sellainen mukavan mieto mikä ei varmaan monia ärsytä. Itse asiassa mä oon ihastunut siihen tuoksuun  :D Tää ei nyt tainnut olla kovin informatiivinen viesti...

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #132 : 01.08.14 - klo:22:25 »
^ Kiitos! Enpä minäkään sitä Vichyn version tuoksua juuri sen paremmin osannut kuvailla... :D  Kiva joka tapauksessa, että tuo ei ollut ainakaan sopimaton tuote!
1cFii, oma väri.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #133 : 05.08.14 - klo:15:18 »
Mulla on joskus kaksi vuotta sitten ollut kokeilussa minipullo Vichyn pinkkiä vaahtoa. Harmi, kun en en ihan tarkkaan muista kävikö se omalle iholleni. Mulla iho ottaa nokkiinsa hyvin herkästi vääränlaisesta puhdistustuotteesta. Ihan sama, mitä voiteita ja seerumeita laitan naamaan, jos olen "pilannut" ihoni liian vahvalla tai vaihtoehtoisesti liian tehottomalla putsarilla. Lähteekö Vichyllä miten hyvin tavallinen (=kevyt nestemäinen, ei vahapohjainen) meikkivoide?
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #134 : 05.08.14 - klo:15:41 »
^ Mun mielestä Vichyn vaahto poistaa perusmeikin oikein hyvin ja nopeasti - siis mineraalimeikin tai kevyen meikkivoiteen ja vesiliukoisen silmämeikin. Pullon kyljessä käsketään olla käyttämättä silmämeikin poistoon, mutta itse en ole nähnyt kunnollista syytä välttää sitä. Ei mun ainakaan tarvitse edes varsinaisesti hieroa sitä vaahtoa silmiin, ja maskara lähtee huuhdellessa silti...
1cFii, oma väri.