Kirjoittaja Aihe: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet  (Luettu 83520 kertaa)

Poissa Monty

• HAIRahtanut
Vs: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet
« Vastaus #135 : 07.08.14 - klo:09:03 »
Sain body shopista kaupan päällisiksi jonkin kamomillasilmämeikinpoistoaineen... Ihme ainetta, lemuaa ja hohkaa alkoholille (=tarkemmin tutkittuna taitaakin olla jokin eteerinen äljy), ei tunnu kovinkaan hellävaraiselta.

Sen sijaan Body Shopin aloe vera puhdistusvaahto on ihan huippua, meikit lähtee tehokkaasti ja naama tuntuu putsatulta muttei yhtään kuivalta.  :ts Ja hintakin oli vain 15€ paikkeilla.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #136 : 12.08.14 - klo:09:45 »
Mä käytän kookosöljyä meikin poistoon. Tähän mennessä oon saanut sillä ongelmitta poistettua silmämeikit, ja muunkin meikin. Tykkään, kun se on luonnontuote ilman mitään lisämömmöjä  <3 Meikinpoiston jälkeen sit pesen kasvot vielä puhdistusaineella.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #137 : 12.08.14 - klo:10:41 »
^Mä olen käyttänyt joskus kookosöljyä samaan tarkoitukseen, ja ainakin mun vesiliukoiset meikit se poisti hyvin. Sittemmin huomasin kookosöljyn ärsyttävän minun ihoani, enkä jättänyt sitä käyttöön - edes tuollaisessa poishuuhdeltavassa muodossa.

Mun purkki loppuikin jo, enkä viitsisi isoa purkkia pelkästään "uutta kokeilua varten" ostaa. Muuten oli kyllä näppärä ja hyväntuntuinen tapa poistaa meikit :)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #138 : 17.08.14 - klo:22:05 »
Mulla on joskus kaksi vuotta sitten ollut kokeilussa minipullo Vichyn pinkkiä vaahtoa. Harmi, kun en en ihan tarkkaan muista kävikö se omalle iholleni. Mulla iho ottaa nokkiinsa hyvin herkästi vääränlaisesta puhdistustuotteesta. Ihan sama, mitä voiteita ja seerumeita laitan naamaan, jos olen "pilannut" ihoni liian vahvalla tai vaihtoehtoisesti liian tehottomalla putsarilla. Lähteekö Vichyllä miten hyvin tavallinen (=kevyt nestemäinen, ei vahapohjainen) meikkivoide?
Ostin tätä nyt uudestaan ja kai se pitää todeta, että mun kannattaa pysyä kaukana muista putsareista kuin puhdistusmaidoista. Naama ärtyy tuosta Vichysta. :(
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #139 : 10.09.14 - klo:21:58 »
Tulipa ostettua Konjac-sieni Emotionista (katselin ensin Ebaysta halpoja, mutta kun se piti saada HETI), kuivan ihon versio.

Halusin ensin kokeilla, mitä sieni tekisi yksinään ilman muita puhdistusaineita. Noh, hinkkasin kostealla sienellä naamaani aikani, ja ihmettelin, että näyttääpä ihon väri tasaiselta ja hienolta heti puhdistuksen jälkeen. Syynä ei tosin ollut sienen hyvä puhdistusteho, pikemminkin päinvastoin. Naamassa ollut meikkipohja (Lauress Ethereal) ei nimittäin ollut liikkunut mihinkään! Poistin meikit sitten normaalilla putsarillani ja sen jälkeen tein vielä uuden sienikäsittelyn. Kaikesta tästä rääkistä huolimatta iho jäi kyllä yllättävän pehmeäksi eikä mitenkään kiristäväksi, jään seuraamaan pidempiaikaisia vaikutuksia.

Tulipahan testattua meikkipohjan kestävyyskin samalla...
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 12.09.14 - klo:11:18 »
^Tuota sientähän ei ole tarkoitettu käytettäväksi yksin, jos aikoo meikkejä putsata pois. Meikittömälle iholle sopii pelkän veden kanssa.

Olen kyllä kiinnostunut Konjac-sienestä itsekin! Miten pehmeä/kova se siis on, eli onko kovin raapivan tuntuinen tai onko joku kokeillut helposti kosketuksesta punoittavalle iholle?

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #141 : 13.09.14 - klo:23:33 »
Tulipa tuosta Konjac-sienestä mieleen, että kuinka usein te kasvojen pesusieniä käyttävät vaihdatte sienen uuteen?

Mulla on siis käytössä ne ihan normaalit keltaiset kasvosienet, joita käytän putsarin kanssa. Huuhtelen sienen vain vedellä käytön jälkeen ja jätän kuivumaan. Mutta nuo sienet eivät tunnu kuluvan mitenkään, ala haista tai muutakaan, joten välillä tulee käytettyä samaa sientä suorastaan hävyttömän pitkään. Mietinkin, että onko noidenkin kanssa jokin suositus, koska kannattaisi vaihtaa uuteen ja miksi.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #142 : 14.09.14 - klo:09:11 »
^Konjac-sienissä se takarajasuositus taitaa olla 3 kuukautta, ellei ala sitä ennen murenemaan. Varmaan sienen säännöllisellä pesemisellä pysyy paremmin käyttökunnossa. Mutta kuvittelisin, että varmaan niissä tavallisissakin pesusienissä olisi n. 2-3 kuukauden käyttöaika?

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #143 : 18.09.14 - klo:00:28 »
^ Tuo mun hävyttömän pitkään taitaa olla juuri jotain muutama kuukausi. :D Jotenkin olin ajatellut, että sieni olisi hyvä vaihtaa useamminkin. Mutta kaipa sen sitten huomaa ihon kunnostakin, jos tulee liian pitkään käytettyä samaa sientä.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #144 : 18.09.14 - klo:01:43 »
^ Konjac-sienen voi keittää  ;)

Olen kyllä kiinnostunut Konjac-sienestä itsekin! Miten pehmeä/kova se siis on, eli onko kovin raapivan tuntuinen tai onko joku kokeillut helposti kosketuksesta punoittavalle iholle?

On todella pehmeä, ei lainkaan raapiva tai kova. Mun mielestä se sieni tuntuu jopa hieman "limaisen niljakkaalta", ja sienellä ei saa raavittua ihoa vaikka painaisi kovaakin. Mulla iho punoittaa helposti, mutta tuolla sienellä ei kyllä yhtään enempää kuin ilman sientä.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #145 : 18.09.14 - klo:15:06 »
^Joo, huomasinkin saman eli ei tosiaan ole liian raju tai yhtään raapiva. Ostin sienen itsellenikin ja vaikka en ihossa mitään erilaista nähnytkään, ihon pinta tuntuu käytön jälkeen erilaiselle. Katsotaan, onko pidemmällä ja säännöllisellä käytöllä pitkäaikaisempiakin vaikutuksia :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #146 : 15.10.14 - klo:19:37 »
Korresin Milk Proteins puhdistusvoiteen luvataan sopivan kaikille ihotyypeille, mutta sopiiko se teidän mielestä paremmin kuivemmalle vai rasvaisemmalle ihotyypille? Millainen tuoksu siinö on?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 15.10.14 - klo:22:16 »
^ Onko tuo eri asia kuin se Foaming Cream Cleanser? Mulla on kokemusta vain siitä...
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #149 : 16.10.14 - klo:01:50 »
^ Joo, no tuo on just se, jota olen käyttänyt. Voin tavallaan allekirjoittaa sen kaikille ihotyypeille sopivuuden siinä mielessä, että se kyllä puhdistaa tehokkaasti mutta jättää pinnan jossain määrin kosteutetun tuntuiseksi. Aine siis vaahtoaa tehokkaasti, mutta jättää iholle jonkinlaisen pehmeän kalvon. Sanoisin että sopii varmaan parhaiten normaalille/sekaiholle, mutta samaa varmaankin sanoisin kaikista putsareista, jotka lupaavat sopia kaikille ihotyypeille... Mä tykkäsin tuosta aikoinaan ensin kovasti sen kosteuttavan tunteen vuoksi, mutta jossain kohti ärsytys alkoi olla liikaa - tuo nimittäin kirveli mulla silmissä ihan sikana ja ihokin alkoi jonkin ajan jälkeen kutista ja ärtyä. Päädyin siihen, että tuossa täytyy olla jotain mille olen allerginen tms, veikkaan risiiniöljyä, joka on mulle silkkaa painajaista muissakin tuotteissa. Käyttötuntuma on siis tuossa kyllä oikein mukava, ja jos ihoni (+silmät) sietäisi mitä tahansa, niin tuo olisi yksi suosikkejani, mutta mulle se ei vain kuitenkaan sopinut. Sopii varmaan sellaisille ihotyypeille normaalin molemmin puolin, jotka eivät ole niitä kaikkein herkimpiä. Tuoksu on melko pehmeä ja makea kukkaistuoksu, vähän niin kuin toffeinen kuusama. Voisi se miedompikin olla, mutta en muistaakseni kokenut itse silti kovin suureksi ongelmaksi.

EDIT: Jos on herkkä iho/silmät ja etsii kaikille ihotyypeille sopivaa putsaria, joka jättäisi iholle vähän kosteutta eikä kirvelisi silmiä, niin PC:n Moisture Boost on Korresia parempi vaihtoehto.
« Viimeksi muokattu: 16.10.14 - klo:02:40 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.