Kirjoittaja Aihe: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet  (Luettu 83516 kertaa)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet
« Vastaus #165 : 13.03.15 - klo:22:44 »
Ostin pitkästä aikaa Lactacydiä ja huomasin pian, että se kuorii ihoa. Sehän on maitohappoa sisältävä hapan pesuneste, ph 3, jotain. Sain sillä ihon äkkiä hieman ärtyneeksi ja kuivakaksi jokapäiväisessä käytössä, mutta niin tasaiseksi ja näpyttömäksi.  ;D Kuivahtaminen tapahtui salakavalasti, koska iho ei ole pesun jälkeen ollenkaan kuivan tuntuinen. Suosittelen kokeilemaan, jos on näppyongelmaa tai hilseilyä. Aika jännä, että ulkomailla Lactacyd on markkinoitu vain intiimipesunesteenä... Suomessa tosiaan se on koko vartalon pesuaine ;D

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #166 : 13.03.15 - klo:22:53 »
^ Mäkin olen kokeillut tuota vuosien varrella monia kertoja, mutta eheeei, ei mulla naama kestä sitä. Oon itekin ihmetellyt, miten tymäköitä pesunesteitä täällä on aina kaupattu apteekeissa ihan joka kehonosalle ja kaiken ikäisille... Sebamedin perinteinenkin tuntui aina ihan syövyttävältä mun kasvojen iholla.
1cFii, oma väri.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #167 : 13.03.15 - klo:23:29 »
Mä käytin Lactacydiä monta pullollista teininä ihotautilääkärin suosituksesta. Samainen ihotautilääkäri suositteli sellaista karheaa luffaa, jota voisin käyttää tuon puhdistusnesteen kanssa. No kyllähän tuo kombinaatio ihoa kuori, mutta ihoni kunto parani vasta kun tajusin heittää nuo kummatkin roskiin ja siirtyä puhdistusmaitoihin. Syvässä elää näköjään luulo, että näppylänaamaa pitää tyyliin kloritella jynssätä. ::)

Edelleen käytän kyllä Lactacydiä, mutta vain alapään ja kainaloiden pesuun, siinä se on lyömätön. Joku toinen vastaava puhdistusaine, olisiko ollut Avecyd tms. on taas ihan surkea, koska se jättää sellaisen niljakkaan tunteen iholle pesun jälkeenkin.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #168 : 14.03.15 - klo:01:11 »
^Mullakin on ihotautilääkäri sitä vanhaa koulukuntaa, jonka mielestä ihon pesuun käy tavallinen palasaippua ja kasvojen rasvaaminen on eukkojen hömppää. ;D
Ei tota Lactacydiä pysty joka päivä käyttämään, ainakaan tällainen herkkis. Meikin alle antanee kyllä siloisen pinnan.  :)

Edut. Löysin mökiltä vuoden vanhan Lactacyd-pullon ja sen on valmistanut GSK kun nykyinen pulloni on Acon valmistama. Inci on myös hieman erilainen ja pulloon on tullut varoitusteksti ärsyttävyydestä. Ilmankos en ennen ole vastaavaa kuorivaa vaikutusta kasvoilleni sillä saanut.
« Viimeksi muokattu: 21.03.15 - klo:22:59 kirjoittanut muori Pippuri »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #169 : 10.04.15 - klo:13:41 »
Menin kokeilemaan Garnierin Micellar Water -nestettä. Fail. Tukalaa ja ärsyttävää, ihoa kirveli ja pinta jäi punaiseksi, kiiltäväksi ja kiristeleväksi. En just nyt tajua, miten menin edes testaamaan, iholle jäävä putsarihan on omalla kokemuksellani ihan hirveä idea. Voisihan tuonkin toki huuhdella, mutta käytän kyllä ennemmin vain sellaisia putsareita, jotka eivät alun perinkään ärsytä. edit: typo
« Viimeksi muokattu: 10.04.15 - klo:13:49 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #170 : 10.04.15 - klo:13:43 »
Hui, olen silmäillyt tuota seuraavaksi vaihtoehdoksi Nivean miselliveden loputtua, ja enpä taida.. Tosin olen lukenut Garnierista hyviäkin arvosteluja.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 10.04.15 - klo:13:48 »
^ No ei kannata säikähtää, mun iho sietää harvoja tököttejä! Mäkin kyllä ensin luin arvosteluja, ja kovastihan tuolle on kehuja. Kyllä se varmasti monilla toimii ihan mutkitta. :)
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 10.04.15 - klo:14:35 »
Toi on musta siinä mielessä kätsy, että sillä saa suurimmat meikit pois ennen kunnon puhdistusta. Mutta mulla on tosi herkkä iho ja tuon jälkeen se punoittaa ja kiiltää ja on ärtyneen oloinen. Mutta meikinpuhdistus on aina mun ihoa ärsyttävää teki sen sitten millä vaan... Tuota Garnieria on monessa paikkaa kyllä kehuttu, ja se onkin ihan hyvä tuote, mun iho on vaan niin herkkis  :)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #173 : 10.04.15 - klo:18:52 »
Tykkään itse käyttää misellivettä puhdistuksen viimeistelyyn tai aamupesuun, en esipesuna :) Nivean oli oikein oiva, hajustamaton ja ärsyttämätön. Litrahinta Garnierissa oli edullisempi, siksi harkitsin sitä... Mutta en pääsääntöisesti luota L'Orealin alaisuudessa toimiviin brändeihin, ainoa poikkeus La Roche Posay - joka ikävä kyllä aiheutti hämmästyksen miselliveden sisältämän hajusteen johdosta...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #174 : 10.04.15 - klo:21:05 »
^Mullakin on ihotautilääkäri sitä vanhaa koulukuntaa, jonka mielestä ihon pesuun käy tavallinen palasaippua ja kasvojen rasvaaminen on eukkojen hömppää. ;D
Ei tota Lactacydiä pysty joka päivä käyttämään, ainakaan tällainen herkkis. Meikin alle antanee kyllä siloisen pinnan.  :)

Itse en ole ihotautilääkärin juttusilla käynyt, mutta menis kyllä heti luotto jos ei tunne ihonhoidon koukeroita  ::) Mä oon kanssa huomannut, että iho tykkää maitohappotuotteista. Hellempi versio on Lactoline, jossa siinäkin on maitohappoa. Sitä on monta pulloa tullut käytettyä, vaikka nyt ei olekaan vakikäytössä. Toimii myös kutiavan päänahan hoidossa/hiusten pesuun - kuten myos Sebamedin oliivi pesuneste  :) Mulla on tosi helppohoitoiset, suomalaiset "lasihiukset" eli takkuuntuminen ei ole hiustenpesussa ongelma.

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #175 : 19.04.15 - klo:17:28 »
^^ Omalle iholle tuo Garnierin misellivesi oli aivan kelpo tavaraa. Sillä pystyi hätätilanteessa (lue: laiskuuksissa) puhdistamaan silmämeikinkin, vaikkakaan se ei ihan täysin sitä putsannut. Ei kirvellyt eikä mitään ja puhditsi ihon hyvin. Sen sijaan tuo tällä hetkellä käytössä oleva Nivean vastaava vesi on ollut aika meh kokemus. Silmien lähelle kun tuota vie niin se alkaa kirvelemään. Lisäksi tuo tuntuu muutenkin paljon tujummalta ja kuivattavammalta.

Huomasin, että kun olen vuoden vaihteesta alkaen käyttänyt jemmoista löytynyttä Joikin silmämeikinpuhdistusainetta, on ripsieni kunto pysynyt paljon parempana. Luultavasti tuollainen lähinnä pelkästä öljystä koostuva aine sopii iholleni paljon paremmin kuin nuo tavalliset marketin kaksifaasiset silmämeikinpoistoaineet mitä on tullut normaalisti osteltua. Tuolla Joikin öljytökötillä ei tarvitse hinkata silmiä ollenkaan niin paljon. Olen miettinyt, että varmaankin pitäisi siirtyä kokonaan tuollaiseen pelkistä öljyistä koostuvaan tököttiin, mutta ainakaan toistaiseksi en ole löytänyt mitään vastaavaa valmista sekoitusta. Onko noita öljymäisiä silmämeikin puhdistukseen tarkoitettuja aineita olemassa muita vai käyttääkö ihmiset yleensä vain jotakin yksittäistä öljyä? ???

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #176 : 22.04.15 - klo:03:17 »
^On niitä puhdistusöljyjä! L'orealilla ainakin on markettiversio, hintavampaa löytyy muistaakseni ainakin Sensailta, Macilta ja Shu Uemuralta. Mä tilaan omani koreabrändeiltä, joilta niitä löytyy varmaan jokaiselta (koreaketjuissa on lisää aiheesta, jos kiinnostaa), enkä mitenkään haluaisi olla enää ilman! Ihanaa, kun voi vaan hölväyttää öljyt naamaan ja meikit valahtavat pois ilman mitään hinkkaamista.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #177 : 22.04.15 - klo:10:03 »
Lorealin puhdistusöljy on marketista suosikkini, pullokin on kivannäköinen- ja öljy ihan hyväntuoksuista (joku kukkaistuoksu?). Ensimmäisen vaiheen puhdistuksessa kuiville kasvoille, ja sen jälkeen pesen tavallisella puhdistusgeelillä pois. En voisi enää olla ilman kyseistä öljyä, toivottavasti säilyy valikoimissa pitkään. En ole verrannut kalliimpiin puhdistusöljyihin, mutta uskoisin, että eroa näiden välillä juurikaan ole.

Misellivesiä puhdistuksessa olen kuullut paljon hehkutettavan, mutta en oikein keksi mihin niitä tarvitsisin? Kasvot tykkään puhdistaa kaksoispuhdistuksella, käyttää sen jälkeen kasvovettä tai BHA liuosta. Silmämeikit lähtee aika hyvin öljyputsarilla, mutta raskaamman silmämeikin poistan silmämeikinpoistoaineella. Lisäksi vanulappujen tuhlauksesta en tykkää.

Yves Rocher silmämeikinpoistoaine http://arvio.yves-rocher.fi/6287-fi_fi/60753/reviews.htm on osoittautunut hyväksi. Hellävarainen, riittoisa, ja poistaa tehokkaasti vedenkestävän meikin. Hajuton tämä tuote ei ole, haistan siinä kenties ruiskaunokkia muistuttavan tuoksun? Tämä on samanoloinen tuote kuin esim. Maybelline Cils demasq-silmämeikinpoistoaine.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #178 : 22.04.15 - klo:19:35 »
Mä olen ihan tykännyt Garnierin misellivedestä. Käytän sitä silleen, että poistan sillä ensin enimmät meikit ja sitten pesen vielä erikseen putsarilla. En voisi ikinä jättää misellivettä kasvoille, koska mun iho räjähtäisi varmasti täyteen finnejä.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #179 : 22.04.15 - klo:21:15 »
Minä olen käyttänyt misellivettä ihan kasvoveden sijasta puhdistuksen viimeisenä vaiheena. Aamuisin misellivedellä on ihana putsata kevyesti kasvot kun en muuten aamuisin pese kasvoja tai tahdo läträtä vettä vaativien putsareiden kanssa mutta haluan kuitenkin pyyhkäistä kasvot raikkaammiksi ennen kuin laitan päivävoiteen ja meikit.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.