Kirjoittaja Aihe: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet  (Luettu 85368 kertaa)

Poissa Manna

• Tukkaguru
Vs: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet
« Vastaus #195 : 22.08.15 - klo:10:52 »
Tyhmä kyselee noista misellivesistä. Lähteekö niillä siis ihan kaikki meikki vaivatta pois? Jotenkin olen kovin skeptinen toimivuuteen, enkä ole siksi kokeillut. Tekisi kyllä mieli kokeilla, kun kovin moni tuntuu misellejä käyttävän. :)

Mulla on käytössä Bioderman misellaarivesi ja kyllä sillä saa kevyen meikin pois, silmämeikin tietysti puhdistan omalla aineella, koska käytän aina vedenkestävää ripsiväriä.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #196 : 22.08.15 - klo:11:19 »
Vinkkejä herkälle pintakuivalle sekaiholle puhdistusmaidon tai -emulsion etsintään? Useimmissa ongelmana se, että ne ei huuhtoudu kunnolla pois ja/tai jättää ihon rasvaisen tutuiseksi tai ei puhdista kunnolla. Sellainen kalvomainen klähmäinen fiilis on ehdoton nounou. Puhdistusgeelit ja -vaahdot taas kuivattaa liikaa. Hajusteeton mieluiten.

Vaikka et geelimuotoista pesuainetta etsikään, niin suosittelen silti kokeilemaan Eucerin wash lotionia  :D Meikäläisen iho ei vaahtoavista tykkää, ei edes Lactolinesta, mutta tuota olen käyttänyt roa-kuurinkin aikana.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 22.08.15 - klo:12:37 »
Vinkkejä herkälle pintakuivalle sekaiholle puhdistusmaidon tai -emulsion etsintään? Useimmissa ongelmana se, että ne ei huuhtoudu kunnolla pois ja/tai jättää ihon rasvaisen tutuiseksi tai ei puhdista kunnolla. Sellainen kalvomainen klähmäinen fiilis on ehdoton nounou. Puhdistusgeelit ja -vaahdot taas kuivattaa liikaa. Hajusteeton mieluiten.

Paula's Choicen Skin Recovery -putsari huuhtoutuu hyvin ja on tietysti myös hajusteeton. :)
1cFii, oma väri.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 23.08.15 - klo:18:55 »

Paula's Choicen Skin Recovery -putsari huuhtoutuu hyvin ja on tietysti myös hajusteeton. :)

Multa kans ääni Paulan Skin recoverylle. Ensimmäinen puhdistusaine ikinä jonka jälkeen ihoa ei kiristä ja kirvele mutta joka ei jätä yhtään lähmän tunnetta kasvoille. Kolmannen pullon juuri ostin enkä edes harkitsisi muiden aineiden kokeilua enää kun tää on niin hyvä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 24.08.15 - klo:18:33 »
Lorkulla on nyt myös uusi gel cream putsari, joka on tuoksuton. En ole pahemmin vielä ehtinyt kokelemaan, mutta ihan ok:lta vaikuttaa, ei kuivattanut eikä ärsytä silmiä. Ostin pikkukoon putsaria myös Emma S:ltä ja siinä on ihanan luksusmaista pehmeyttä kun putsailee ihoa. Miinusta siitä, että pikkaisen ärsytti silmiä - onneksi ei pahasti. Mulla menee aina putsaria silmiin, joten kirvelyä en siedä putsareissa ollenkaan.

Kannattaa kokeilla myös Neutrogenan greippisarjan voideputsaria, joka on koostumuksen puolesta paras nyt käytössä oleva putsari. Voisi luulla, että ärsyttää silmiä mutta ei! Jättää ihon pehmeäksi eikä kuivata/kiristä, vaikka sisältääkin salisyylihappoa. Miinusta greippituoksusta, joka ei kuitenkaan ole niin paha että tulisi liian vahvasti lonkku mieleen. Neutrogenalla on ilmeisesti voideputsaria myös hajusteettomana ja menisi heti kokeilulistalle, mutta sitä ei tietenkään ole saatavilla Suomessa.  :(

Mukavin viime aikoina kokeilemani putsari on ollut Ritualsin Sensationally Soft-putsari, joka ensin kuivalla iholla on öljymäistä ja veden kanssa muuttuu puhdistusmaidoksi/vaahtoamattomaksi geeliksi. Sen kanssa ei välttämättä tarvitse ensin käytellä puhdistusmaitoa ja oli muutenkin sopivan hellävarainen mun kuivakalle sekaiholle  :)

Jos ihan puhdistusmaitomaista etsiskelee niin Lumenen herkän ihon putsari vaikutti myös aika kivalta, mutta sitä en ole vielä testannut kun on pari puhdistusmaitoa odottelemassa.
« Viimeksi muokattu: 24.08.15 - klo:18:37 kirjoittanut Lalla »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #200 : 24.08.15 - klo:20:04 »
Kiitos paljon putsarisuosituksista! Tulee ihan valinnanvaikeus :D

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #201 : 24.08.15 - klo:20:41 »
Mä laitoin Paulalta tilaukseen tuon Skin Recoveryn tämän ketjun innoittamana. ;D Mulla on myös tosi nirso iho mitä tulee puhdistustuotteisiin, kalvoa ei saa jäädä eikä myöskään saa kuivattaa liikaa. Monet hellävaraisetkin puhdistustuotteet ovat usein liikaa. Onnistuin aiheuttamaan ihokatasrofin Garnierin misellipuhdistusliinoilla, vaikka ne eivät edes tuntuneet mitenkään rajuilta. No joku niissä ärsytti ja sain posket ja otsan täyteen kipeää näppyä, joita nyt sitten parantelen. Iho myös kiristää ja punoittaa, argh. >:( Sama reaktio tuli kyseisen merkin misellivedestäkin.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 27.08.15 - klo:06:51 »
Minäkin tulin tänne kehumaan Lorkun puhdistusöljyä, sillä se on tällä hetkellä ainoa kuivattamaton putsari.  :) tuotteen pH kuitenkin mietityttää, sattuuko jollain olemaan tietoa tästä?

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #203 : 27.08.15 - klo:08:37 »
Mulla ainakin lähtee! Rakastan L300 misellivettä. Poistaa meikit älyttömän hyvin, ja on parantanut mun ihon kuntoa hurjasti! Luulen, että tuo ihon kunnon parantuminen johtuu juuri siitä että tuo misellivesi poistaa meikin niin hyvin ettei huokosiin jää mitään. Suosittelen todellakin kokeilemaan!  :ts Mä liputan tuon L300:n puolesta, sillä Garnierin misellivesi taas ei sopinut mulle ollenkaan.

Paitsi että ainakin se pinkki L300 misellivesi maistuu tosi pahalta, jos sitä menee huulille  :P
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #204 : 27.08.15 - klo:09:29 »
Minäkin tulin tänne kehumaan Lorkun puhdistusöljyä, sillä se on tällä hetkellä ainoa kuivattamaton putsari.  :) tuotteen pH kuitenkin mietityttää, sattuuko jollain olemaan tietoa tästä?

pH:ta voi mitata vain vesipohjaisista liuoksista, ei öljyistä tai öljypohjaisista liuoksista.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #205 : 07.09.15 - klo:14:10 »
Lorkulla on nyt myös uusi gel cream putsari, joka on tuoksuton. En ole pahemmin vielä ehtinyt kokelemaan, mutta ihan ok:lta vaikuttaa, ei kuivattanut eikä ärsytä silmiä. Ostin pikkukoon putsaria myös Emma S:ltä ja siinä on ihanan luksusmaista pehmeyttä kun putsailee ihoa. Miinusta siitä, että pikkaisen ärsytti silmiä - onneksi ei pahasti. Mulla menee aina putsaria silmiin, joten kirvelyä en siedä putsareissa ollenkaan.

Kannattaa kokeilla myös Neutrogenan greippisarjan voideputsaria, joka on koostumuksen puolesta paras nyt käytössä oleva putsari. Voisi luulla, että ärsyttää silmiä mutta ei! Jättää ihon pehmeäksi eikä kuivata/kiristä, vaikka sisältääkin salisyylihappoa. Miinusta greippituoksusta, joka ei kuitenkaan ole niin paha että tulisi liian vahvasti lonkku mieleen. Neutrogenalla on ilmeisesti voideputsaria myös hajusteettomana ja menisi heti kokeilulistalle, mutta sitä ei tietenkään ole saatavilla Suomessa.  :(

Mukavin viime aikoina kokeilemani putsari on ollut Ritualsin Sensationally Soft-putsari, joka ensin kuivalla iholla on öljymäistä ja veden kanssa muuttuu puhdistusmaidoksi/vaahtoamattomaksi geeliksi. Sen kanssa ei välttämättä tarvitse ensin käytellä puhdistusmaitoa ja oli muutenkin sopivan hellävarainen mun kuivakalle sekaiholle  :)

Jos ihan puhdistusmaitomaista etsiskelee niin Lumenen herkän ihon putsari vaikutti myös aika kivalta, mutta sitä en ole vielä testannut kun on pari puhdistusmaitoa odottelemassa.

Ostin tuota Lorealin putsaria, mutta mulla se jättää kasvot kiristäviksi  :-\ Tuon Neutrogenan putsarin meinasin ostaa ekana, mutta siinä on mentholia joka varmaan ärsyttää mun ihoa... Joskus (vuosia sitten)  mulla oli Lumenen herkän ihon puhdistusmaitoa, mutta en tykännyt siitä. En enää kunnolla muista miksi en, mutta onkohan koostumusta muutettu vuosien saatossa? Paulan putsareita oon kokeillut muutamaa, mutta jostain syystä ihoni rupee aina punottamaan niitä käyttäessä. Mulla oli Skin Balancing putsaria ja Moisture Balancing putsaria(?, joku vihreä tekstinen kuitenkin). Moisture Boost putsarista mulla oli testipussukka ja se vaikutti yhden kokeilun perusteella hyvältä, mutta en tiedä ärsyttäisikö sekin pidemmässä käytössä kuten nuo kaksi muuta Paulan putsaria.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #206 : 07.09.15 - klo:14:31 »
^ Se toinen käyttämäsi Paulan putsari oli sitten varmaan Hydralight. :) Ei tietysti voi sanoa, etteikö jokin muukin ärsyttäisi, mutta Skin Balancing ja Hydralight ovat tehokkaasti rasvaa poistavia putsareita seka- ja rasvaiselle iholle, kun taas Moisture Boost on miedompi vaihtoehto normaalista kuivalle iholle. Jos iho ei ole kovin rasvainen tai on muuten kovin herkkä, niin toki nuo rasvaisen ihon putsarit saavat ihon helpommin punoittamaan ja kuivumaan. En usko että noissa kaikissa on muilla tavoin mitään yhteistä ärsyttävää, kun sisältö on kaikissa erilainen ja pyrkimyskin olla ärsyttämättä. Mulla on kyllä hyviä kokemuksia Moisture Boost -putsarista ja useampi herkkäihoinen tuttu käyttää sitä onnellisena ympäri vuoden, joskin itselleni Resist-sarjan Foaming Cleanser on ollut parasta.

Lumenehan muuttaa tuotteitaan aika tiuhaan tahtiin, mutta muistaakseni se Sensitive Touch -putsari on ollut kyllä kauan hyvin pitkälti samaa tavaraa. Olen kokeillut sitä itsekin monesti, ja ei se ihan hirveää ole, mutta mulla se ei kyllä riitä puhdistamaan mitään, ja iho on pian aivan tukossa.
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #207 : 07.09.15 - klo:14:54 »
^Hydralight se olikin joo!  :D Hmm, ehkä pitäisi tilata Paulalta näytteitä ja testailla... Toisaalta myös Koreatuotteet kiinnostaa, mutta niiden valikoima on niin laaja etten tiedä yhtään mitä kokeilisi.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #208 : 07.09.15 - klo:19:36 »
^
Neutrogenan jutuissa on tosiaan sellasta raikastavaa tunnetta, mutta olin itsekin vähän yllättynyt kun ei ollut kuitenkaan mitenkään ärsyttänyt. Mutta jos on tosi herkkä niin sitten ei ehkä paras... Harmi kun ei Suomessa ole myynnissä voideputsarin perusversiota  :-[

Nyt kun Lorkun putsraria olen vähän pidempään käyttänyt niin ei tätä kyllä ihan talviaikaan kärsi ehkä käyttää. Putsaan ensin puhdistusmaidolla ja sitten muulla putsarilla ja sellaisessa toimii ihan ok nyt.  Voisi hyvin kuvitella myös rasvoittuvan ihon tykkääävän tästä, sillä ei munkaan mielestä erityisestikuivan ihon putsari kyllä ole!

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 07.10.15 - klo:18:38 »
Seuraavia putsareita on tullut parin viime kuukauden aikana käytettyä joko vakituisesti tai testattua lyhyesti:

bliss fabulous foaming face wash (pikkukoko) – Tällaiset putsari+kuorinta -yhdistelmät eivät ole mun lemppareita, koska ihoni ei kaipaa/kestä jokapäiväistä kuorintaa. En tätä siis vakikäyttöön ostaisi koska kuitenkin pitäisi rinnalla olla joku toinen putsari niitä ei-kuorintaa -päiviä varten. Pikkukokoa tuotteesta on kuitenkin ollut ihan kiva kokeilla, koska itselleni tämä on uusi tuote.  Tuoksu on kyllä aivan ihana, karkkimainen!

Etude house baking power pore cleansing foam (sampleja) – Poistaa todella tehokkaasti meikin ja puhdistaa ihon, mutta vähän narskuvaksi jättää kasvot. Ei siis mene ostoslistalle. Tässäkin on pieni kuorinta-teho mukana, joten siksi en edellisen tavoin tätäkään ostaisi jokapäiväistä pesua varten.

L300 kuivan ihon puhdistusvaahto on ollut käytössä melkein pari kuukautta. Tosi hyvän tuntuinen: vaahto on pehmeää ja paksua. Puhdistustehokin on riittävä kasvomeikin poistoon, mutta kuitenkin samalla tuote hellii ihoa koska ei kuivata lainkaan. Saatavuus on edellisiin verrattuna mainio ja hintakin edullinen.