Kirjoittaja Aihe: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet  (Luettu 83491 kertaa)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
Vs: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet
« Vastaus #225 : 30.12.15 - klo:14:31 »
^^Hunis useimmat puhdistusemulsiot kannattaa tosiaan käyttää kuivalle iholle. Itse teen niin, kun puhdistan emulsiolla, että levitän sen kuivalle iholle ennen suihkua, sitten menen suihkuun ja emulgoin sen (eli otan pienen määrän vettä käsiin ja pyörittelen emulsiota kasvoilla kosteilla käsillä) ja sitten huuhtelen suihkussa.

Kiitos vastauksesta ZombieQueen, pitääkin kokeilla tällä tavalla. :) Tällainen käyttötyyli varmasti onnistuisi mullakin, voin hyvin levitellä sen emulsion kuiville kasvoille ja suihkutella vasta sitten.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #226 : 02.01.16 - klo:21:40 »
Jos on Sephora matkan varrella niin kaupan oma Soothing Cleansin Milk on hyvää. Putsaa meikit ja tekee mitä lupaa eli ei jätä öljyistä tunnetta iholle   :) Harmi ettei noita Sephoran juttuja oikein saa Suomeen, mutta ostan varmasti tuota jatkossakin jos tulee Sephorassa käytyä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #227 : 04.01.16 - klo:18:53 »
Mä olen löytänyt luottoputsarin ACO:n hajusteettomasta normaalin/sekaihon puhdistusgeelistä (Refreshing Cleansing Gel). Ei uskoisi että tällaisissa perusgeeleissä voi olla niin suuria eroja, mutta näyttää olevan. Geelit ovat mulle lähes poikkeuksetta liian kuivattavia ja ärsyttäviä, mutta tää ACO on kyllä todella hyvä. Geeli on paksua ja tyynymäisen mukavasti iholla pysyvää, ei ärsytä ihoa tai silmiä yhtään, puhdistaa hyvin ilman kalvon tunnetta mutta jättää silti iholle tavallista enemmän kosteutta. Pumppupullo on tukeva, toimiva ja ihan silmääkin miellyttävä. Helposti saatavaa, edullista (n. 9 e) ja todella riittoisaa, hyvin pieni määrä riittää levittymään mukavasti kasvoille. Eka geelimäinen putsari vuosiin, jota olen ostanut toisenkin pullon.

ACO:n sekaihon puhdistusvaahtoakin (Rebalancing Cleansing Foam) tulin kokeilleeksi, mutta se jäi tuoksun vuoksi vain pariin kertaan. Hajustus on voimakkaan vesimäinen ja ärsyttää/allergisoi itseäni liikaa. Tuoksu jää myös iholle melko pitkäksi aikaa. Kattavaa kuvaa en ehtinyt tästä putsarina saada, mutta vaahto oli kyllä itsessään oikein mukavan tuntuista iholla.

Aiemmin syksyllä tuli hankittua myös La Roche-Posayn Effaclar H -puhdistusvoide kinkkiseen ihotilanteeseen. Tyypillisiä emulsioita en voi ihotyypin takia käyttää, ja tämä oli kyllä siinä mielessä parempaa, että tuntui oikeasti poistavan iholta ylimääräistä rasvaa. Kalvomainen tuntu tästä silti jäi, enkä tykkäisi tästä normaalissa käytössä. Kuitenkin ihan hyvä vaihtoehto akuutteihin tilanteisiin tai jos iho on jatkuvasti rääkkäyksen alaisena. Tuoksu on yllättävän paha mun nenään, mutta ei jää häiritsemään huuhtelun jälkeen. Ei tunnu varsinaisesti tuhdisti hajustetulta, vaan enemmän raaka-aineiden hajulta, eikä siis aiheuttanut ärsytystä kuitenkaan.
1cFii, oma väri.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #228 : 10.01.16 - klo:13:49 »
Minulla on vuodenaikoihin ja säähän herkästi reagoiva iho (kesällä rasvoittuva, talvella pintakuiva ja viimeaikojen pakkasilla erityisen pintakuiva ja hilseilevä jne.).

Viimeisen kuukauden aikana suosikeiksini ovat nousseet Ole Henriksenin African red tea foaming cleanser, joka tuli joulukuussa tilaamani 3 little wonders + cleanse -setissä ja LF:n joulukalenterissa ja beautyboxissa tulleet Eve Lomin  puhdistusvoiteet.

Ole Henriksenin vaahto pesi ihon todella puhtaaksi ja tällä saa myös meikit hyvin pois. Ihokaan ei vielä joulukuun lämpimissä ja kosteissa säissä jäänyt mitenkään kuivaksi tai kiristäväksi. Ilmojen pakastuttua tuo vaahtoputsari oli selvästi liikaa (käytettynä yhdessä setin muiden tuoteiden kanssa) ja alkuviikosta toiseen poskeen oli jo ilmaantunut iso hilseilevä läntti.

Tällä viikolla päätin kokeilla LF:n paketeista tulleita Eve Lomin tuotteita. Ensin otin käyttöön urkissa olevan Cleanserin, jota käytetään musliiniliinan kanssa. Jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen iho tuntui todella pehmeältä. Seuraavana aamuna päätin pestä kasvoni Morning time cleanserilla, joka ohjeen mukaan huuhdellaa ihan vedellä. Itse totesin kuitenkin musliiniliinan olevan tarpeen tämänkin kanssa. Mutta OMG! Iho on kahden päivän käytön jälkeen uskomattoman pehmeä ja meikkivoiteet levittyy iholle nätisti. Hilseilystä ei ole tietoakaan, vaikka muuten en olekaan muuttanut ihonhoitorutiinejani. Vähän kyllä jännittää, miten iho reagoi näihin putsareihin jatkossa, kun ongelmatilanne korjaantui näinkin nopeasti.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #229 : 18.05.16 - klo:20:34 »
Osaisiko joku herkkäripsinen suositella silmämeikin poistoainetta? Vaihdoin putsaria, ja huomaan ripsien katkeavan ja irtoilevan normaalia enemmän, enkä halua jatkaa tällä linjalla. Myös kasvojen puhdistusaine käy, mikäli sillä saa ripsivärit pois hellävaraisesti. :)

Poissa marja

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #230 : 18.05.16 - klo:22:15 »
Osaisiko joku herkkäripsinen suositella silmämeikin poistoainetta? Vaihdoin putsaria, ja huomaan ripsien katkeavan ja irtoilevan normaalia enemmän, enkä halua jatkaa tällä linjalla. Myös kasvojen puhdistusaine käy, mikäli sillä saa ripsivärit pois hellävaraisesti. :)

En nyt itseäni herkkäripsiseksi sanoisi, mutta itse putsaan ihan vauvaöljyllä koko naaman silmämeikkiä myöten. Mutta voisin kuvitella sen olevan hellävarainen?

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #231 : 19.05.16 - klo:16:49 »
^ Kiitos vinkistä! Ärsyttääkö tuo silmiä siis ollenkaan?

Poissa marja

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #232 : 19.05.16 - klo:20:07 »
^Ei nyt ainakaan itselläni ole millään tavalla ärsyttänyt. Se ei myöskään jätä sellaista kalvoa silmien pintaan niin kuin jotkut öljyt. Meikitkin lähtee hyvin helposti, ei siinä tarvitse juurikaan jynssäillä. Kaiken hyvän lisäksi on edullista ja sitä saa varmaan kaupasta kuin kaupasta.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #233 : 09.06.16 - klo:19:05 »
Tokmannilta tarttui mukaan halppis p.geeli merkkiä Yven. Tosi mukavan tuntuinen iholla, vähävaahtoinen MUTTA polttelee ja tuoksu on tyrmäävä. Ihan vain varoituksena. En todellakaan tiedä, mikä se polttava ainesosa on. Alkoholia saattaisin epäillä, jos se olisi ylhäällä listassa. Toisaalta, voimakkaasti alkoholipitoinen kasvovesikään ei polttele ihoani, joten veikkaan tuota hajustetta.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #234 : 09.06.16 - klo:19:52 »
En ole tainnut vielä kommentoida tänne Favoran puhdistusvaahtoa, joka on pumppupullossa. Vaahto on sellaista kevyttä ja ilmavaa kuten esim Lumenen oranssipurkkisessa Bright touch vaahtoputsarissa. Ei tuoksu oikein miltään, hellävarainen mutta on putsannut mulla perusmeikit hyvin naamasta. Iho jää puhtaaksi ja pehmoiseksi, ei kuivata, sopii herkälle iholle. Ostan todennäköisesti joskus uudestaankin. Hintaa en muista mutta ei ollut kovin paha, olisiko ollut jotain alle kympin? Suosittelen vaahtoputsareista pitäville.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #235 : 05.07.16 - klo:12:37 »
Onko kukaan nähnyt kaupoissa viime aikoina Lorealin Sensational Cleansing Oilia? Eli sitä oranssissa pumppupullossa olevaa öljyputsaria. Olen käyttänyt itse sitä 2-3 pulloa ja tykännyt, nyt en ole löytänyt sitä muutamassa isommassa marketissa käydessäni pk-seudulla! Harmittaa todella jos on menty lopettamaan, varsinkin kun markettipuolelta ei käsittääkseni ole tälle ollut vastineita, vai onko jollakin vinkata?

Poissa marja

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #236 : 05.07.16 - klo:13:06 »
^Pari kolme viikkoa sitten ostin cittarin alekorista putelin eli varmaan ovat lopettamassa ellei pullo ole vain uudistunut.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #237 : 06.07.16 - klo:08:53 »
Tokmannilta tarttui mukaan halppis p.geeli merkkiä Yven. Tosi mukavan tuntuinen iholla, vähävaahtoinen MUTTA polttelee ja tuoksu on tyrmäävä. Ihan vain varoituksena. En todellakaan tiedä, mikä se polttava ainesosa on. Alkoholia saattaisin epäillä, jos se olisi ylhäällä listassa. Toisaalta, voimakkaasti alkoholipitoinen kasvovesikään ei polttele ihoani, joten veikkaan tuota hajustetta.

Yven merkiltä silmämeikinpoistoaine on todella hyvä!

Onko kukaan nähnyt kaupoissa viime aikoina Lorealin Sensational Cleansing Oilia? Eli sitä oranssissa pumppupullossa olevaa öljyputsaria. Olen käyttänyt itse sitä 2-3 pulloa ja tykännyt, nyt en ole löytänyt sitä muutamassa isommassa marketissa käydessäni pk-seudulla! Harmittaa todella jos on menty lopettamaan, varsinkin kun markettipuolelta ei käsittääkseni ole tälle ollut vastineita, vai onko jollakin vinkata?.

Tätä tuotetta näkyy aina välillä, joissakin kaupoissa sitä ei ole ollenkaan (kaikissa Prismoissakaan ei välttämättä.) Toivottavasti ei ole lopetettu.
« Viimeksi muokattu: 06.07.16 - klo:08:55 kirjoittanut Kristiina »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #238 : 06.07.16 - klo:10:22 »

Ootko kokeillut kookosöljyä? Se toimii ainakin mulla.

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #239 : 06.07.16 - klo:16:13 »
Mä kanssa oon myös satunnaisesti, silmämeikin istuessa tiukasti, käyttänyt kookosöljyä. Tosi hyvin on toiminut. Tosin siitä jää mulle helposti samea kalvo silmään joksikin aikaan. Yleensä olen siis poistellut öljyllä meikit ja sitten pessyt vielä geelimäisellä perusputsarilla.

(Kookosöljyä saa myös hajuttomana, oli vähän yllätys mulle kun ostin K- supermarketista jonkin useasta eri kylmäpuristetusta kookosöljymerkistä ja se valitsemani osoittautuikin ihan hajuttomaksi ja mauttomaksi. Tarkemmalla syynäyksellä ihan etiketissäkin kyllä luki jotakin neutral aroma tms. Mutta eipä tuo haittaa, kun lähinnä kauneudenhoitoon ja hiuksille sen ostin)