Mä olen löytänyt luottoputsarin ACO:n hajusteettomasta normaalin/sekaihon puhdistusgeelistä (
Refreshing Cleansing Gel). Ei uskoisi että tällaisissa perusgeeleissä voi olla niin suuria eroja, mutta näyttää olevan. Geelit ovat mulle lähes poikkeuksetta liian kuivattavia ja ärsyttäviä, mutta tää ACO on kyllä todella hyvä. Geeli on paksua ja tyynymäisen mukavasti iholla pysyvää, ei ärsytä ihoa tai silmiä yhtään, puhdistaa hyvin ilman kalvon tunnetta mutta jättää silti iholle tavallista enemmän kosteutta. Pumppupullo on tukeva, toimiva ja ihan silmääkin miellyttävä. Helposti saatavaa, edullista (n. 9 e) ja todella riittoisaa, hyvin pieni määrä riittää levittymään mukavasti kasvoille. Eka geelimäinen putsari vuosiin, jota olen ostanut toisenkin pullon.
ACO:n sekaihon puhdistusvaahtoakin (
Rebalancing Cleansing Foam) tulin kokeilleeksi, mutta se jäi tuoksun vuoksi vain pariin kertaan. Hajustus on voimakkaan vesimäinen ja ärsyttää/allergisoi itseäni liikaa. Tuoksu jää myös iholle melko pitkäksi aikaa. Kattavaa kuvaa en ehtinyt tästä putsarina saada, mutta vaahto oli kyllä itsessään oikein mukavan tuntuista iholla.
Aiemmin syksyllä tuli hankittua myös La Roche-Posayn
Effaclar H -puhdistusvoide kinkkiseen ihotilanteeseen. Tyypillisiä emulsioita en voi ihotyypin takia käyttää, ja tämä oli kyllä siinä mielessä parempaa, että tuntui oikeasti poistavan iholta ylimääräistä rasvaa. Kalvomainen tuntu tästä silti jäi, enkä tykkäisi tästä normaalissa käytössä. Kuitenkin ihan hyvä vaihtoehto akuutteihin tilanteisiin tai jos iho on jatkuvasti rääkkäyksen alaisena. Tuoksu on yllättävän paha mun nenään, mutta ei jää häiritsemään huuhtelun jälkeen. Ei tunnu varsinaisesti tuhdisti hajustetulta, vaan enemmän raaka-aineiden hajulta, eikä siis aiheuttanut ärsytystä kuitenkaan.