Kirjoittaja Aihe: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet  (Luettu 81607 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet
« Vastaus #255 : 23.10.16 - klo:11:23 »
Vihdoin löytyi puhdistustuote, jota kuiva ja herkkä naamani sietää mukisematta. Kyseessä on CeraVe Hydrating Cleanser, joka jättää iholle sen kaltaisen tunteen kuin olisi kosteusvoiteella pessyt. Tää on oikeasti historiallista, koska mun kasvot ärtyy oikeastaan kaikista pesuaineista. Poistaa ainakin toistaiseksi meikit moitteettomasti. Tilasin iHerbistä noin 12 euron hintaan ja pullon koko oli ruhtinaalliset 355 ml. Myös pienempi matkakoko oli saatavilla, jonka tilasinkin aluksi kokeiluun. :) Hajusteettomuudesta plussaa!

Uskallan väittää tuota jo HG:ksi, mutta aion vielä kokeilla täällä kehuttua Rainbown puhdistusemulsiota, sillä se olisi todella edullinen ja helposti saatavilla oleva tuote. Eipä ole kallis kokeilu, mikäli ei toimi omalle iholle tai nenä ei kestä tuoksua.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #256 : 23.10.16 - klo:12:28 »
^ Joo siinä tavallisessa Rainbowin puhdistusaineessa on suht voimakas tuoksu, mutta en sitten tiedä mitä eroa on sillä ja Sensitivellä. Pitäisikin kokeilla myös se Sensitive jos ovatkin tuoksua lukuunottamatta vaikka samanlaisia. Sensitive taisi maksaa himpun enemmän, mutta toki edullinen on sekin ja sitä taisi saada myös jossain jättipullossa jossa litrahinta on edullisempi. Toisaalta mua ei ole mitenkään ärsyttänyt sen normiversionkaan hajusteet niin nenää, silmiä kun naamaakaan, eikä se tuoksu tunnu enää edes voimakkaalta kun olen siihen niin tottunut. ;D
« Viimeksi muokattu: 23.10.16 - klo:12:32 kirjoittanut Memmuuh »
3a/b F ii

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #257 : 26.10.16 - klo:17:25 »
^ Oon testaillut tuota perusversiota muutaman päivän ja mun naama tykkää! :) Odotin paljon pahempaa tuoksua, sillä mulle on jäänyt traumoja Pirkan puhdistuspyyhkeistä, joiden parfyymikatkun myötä jouduin heittää koko paketin roskiin vuotavan nenän ja jatkuvan aivastelun vuoksi. Mun mielestä tuossa Rainbowssa oli jopa ihan miellyttävä puhdistustuotteelle tyypillinen tuoksu, joka ei ärsyttänyt nenää ollenkaan. Pesi meikit pois vaivatta eikä kuivattanut/ärsyttänyt mun kuivaa ihoa. Kiitos tuotevinkistä, toivottavasti pystyn käyttää tätä pidempäänkin! :)

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #258 : 24.11.16 - klo:19:56 »
Millä kaikilla merkeillä on nykyään puhdistusöljyjä? Puhdistusöljystä on tullut ihan tosi oleellinen osa mun ihonhoitoa, enkä osaisi enää oikein olla ilman. Meikkaan aika vahvasti arkisinkin ja kaksoispuhdistus poistaa kyllä parhaiten meikit kasvoilta kuivattamatta.

Olen kokeillut näitä:

-Dermalogica Precleanse. Tosi hyvä tuote, mutta hinta jotain ihan päätöntä.
-Lumenen puhdistusöljy. Ikävä kyllä lopetettu, muuten tosi hyvä.
-L'Oreal oranssipurkkinen öljy. Ihan ok, huokea hinta ja muutenkin toimiva. Jostain syystä vaan aika harvakseltaan valikoimissa.
-Vichy. Jotenkin aika samanlainen kuin yllämainittu L'Oreal. Ihan hyvä ja käytän tätä useimmin, koska sattuu olemaan lähiapteekissa tarjolla.
-Lierac. En jotenkin tykännyt. Kalliihko ja mun mielestä ei niin mielyttävä käyttää kuin Lorkku ja Vichy.
-Innisfreen oliivi puhdistusöljy. Kiva tuote, mutta mulla ei ole nyt oikein intoa ja aikaa käyttää nettikauppoja, etenkään jos niissä on jokin kuriiritoimitus.

Muita?

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #259 : 02.12.16 - klo:10:50 »
https://uk.rituals.com/en-gb/shower-oil/the-ritual-of-dao-shower-oil-5132.html#start=3

Tämä on suihkuöljy, mutta toimii kasvoilla yhtä hyvin. Tuoksuyliherkälle ei sovi, mutta tuoksu on mielestäni aika mieto tässä. Rituals sarja on muutenkin kiinnostava, sisältää paljon luonnonmukaisia ainesosia (tässä suihkuöljyssä on mm. soijaöljyä). Ostin tämän laivalta, mutta tuotteita pitäisi saada myös suomalaisista verkkokaupoista.

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #260 : 02.12.16 - klo:12:59 »
Minä olen käyttänyt nyt muutaman kerran The Body Shopin Camomile Silky Cleansing Oilia. Ihan passeli tuote. Kuten monet muutkin puhdistusöljyt, tuo muuttuu veden avulla emulsiomaiseksi. Iholle ei jää juurikaan öljyinen tunne, mutta teen silti yleensä varmuuden vuoksi tuplapuhdistuksen.

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #261 : 02.12.16 - klo:17:48 »
Mä olen tykästynyt myös Body Shopin puhdistusöljyihin. Muutamia Korean ihmeitä kokeilin myös, niistä innostumatta. Toi Camomille Silky Cleansing oil vie ainakin mun naamasta kaikkein helpoiten kaiken turhan pois ja tuntuu, että 20% alennuskampanjoita on mun kulutustahdilla juuri sopivan usein.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #262 : 04.12.16 - klo:17:17 »
Kiitti TBS vinkistä. Mulla on Body Shop ihan lähellä ja kävelenkin usein sen ohi, mutten ole vähään aikaan asioinut siellä. Pitää ottaa TBS:n puhdistusöljyt kokeiluun seuraavaksi. Mä teen myös öljyn jälkeen puhdistuksen toisella tuotteella, ja öljyä käytän pääasiallisesti kasvomeikin poistoon.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #263 : 04.12.16 - klo:17:57 »
Voi olla, että tämä on nyt ihan tyhmä kysymys, mutta kysyn silti.
Puhdistan itse silmämeikit kookosöljyllä ja sitten muun naaman ja öljyjämät misellivedellä ja tämä yhdistelmä toimii tosi hyvin. Lisäksi kookosöljy on verrattain halpaa.
Tuoko joku erillinen puhdistysöljy jotain ekstraa vielä tähän? Mitä ne sisältävät?

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #264 : 04.12.16 - klo:18:09 »
^Mulla kookosöljy menee silmiin ja se on ikävän tuntuista. Kookosöljy ei myöskään lähde puhdistusemulsiolla pois kasvoistani, joten siksi käytän sitä meikinpuhdistukseen vain hätätapauksessa. Öljypohjaiset silmämeikinpuhdistusaineet poistavat mulla silmämeikit tehokkaasti, sitä ei mene silmiin tai ainakaan silmiin ei tule siitä sumeutta/tuntemuksia ja ne ei jätä emulsiopuhdistuksen jälkeen mitään lähmää iholle. Käytän meikkiä paljon ja kookosöljyllä en myöskään edes saa kaikkea meikkiä irti, se vain levittää kaiken pandakarhuksi pitkin naamaa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #265 : 04.12.16 - klo:18:30 »
En osaa sanoa tuoko puhdistusöly kookosöljyn lisänä mitään extraa ihonpuhdistukseen. Itse vaan en niin paljoa pidä luonnonöljyistä ihonpuhdistuksessa, koska ne eivät huuhtoudu niin hyvin. Kosmetiikkamerkkien puhdistusöljy on sellaisenaan kuivalle iholle levitettynä öljymäisen tuntuista, mutta sitten kun sitä vaahdottaa iholla kostein käsin, se muuttuu kevyeksi vaahdoksi/emulsioksi ja lähtee kokonaan pois huuhtelemalla. Reagoi siis veden kanssa erilailla kuin varsinainen öljy.

Lätkäisen öljyn aina suoraan meikin päälle kuivalle iholle ja hieron hetken. Sitten kostutan kädet ja emulgoin öljyn. Se tosiaan muuttuu pienellä vesitilkalla jo kevyesti vaahtoavaksi. Sitten huuhtelu ja tuplapuhdistus vielä puhdistusemulsiolla.
« Viimeksi muokattu: 04.12.16 - klo:18:33 kirjoittanut lynx »

Paikalla riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #266 : 05.12.16 - klo:09:07 »
Olen löytänyt ihan täydellisen puhdistusaineen <3 La RochePosayn Effaclar puhdistusgeeli. Vaikka onkin geeli, ei puhdista ihoa narskuvaksi, mutta todella puhtaaksi (ja tehoaa myös silmämeikkiin, ei tosin vedenkestävään). Vaahtoaa käsissä hieman, todella pieni määrä riittää ja purkki on 200 ml alle 15€. Riittää reilusti yli puoli vuotta käytössä. Parasta tässä on se, että sellainen kummallinen pieni näppylä hävisi ihosta kokonaan! Samaa puhdistusainetta hehkutti kaverikin ihan samoista syistä, kun mökkireissulla huomattiin että käytetään samaa. PH neutraali, ei voimakkaita tuoksuja ja noh, mulla ei ole mitään tarvetta enää kokeilla muuta. Kokemusta on jo vuoden ajalta. Oma iho on pintakuiva, t-alueelta öljyyntyvä ja satunnaisia näppyjä pukkaava.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #267 : 05.12.16 - klo:13:08 »
^ Voi vitsit, mulla Effaclar taas oli ihan hirveää. :/ Sain siitä kasvoille voimakkaan kutinan, punoituksen, kuivuuden ja syviä paukamia. Luulin että mussa on jotain pahastikin vialla, kun LRP on niin tykätty, mutta löysin siitä putsarista myöhemmin paljon samanlaisia kokemuksia esim. Beautypediasta. En tiedä, mikä ihme siinä niin pahasti mättää. Selvästi joillekin silti toimii.

Olen käyttänyt tosi monia apteekin putsareita ja toivonut aina löytäväni jotain ärsyttämätöntä tulehtuvalle seka/rasvaiselle iholle, mutta aika huonosti niiden kanssa on mennyt. Avenen Cleanance-geelin (iki)vanhasta versiosta tykkäsin, mutta sen reseptiä myöhemmin muutettiin ja uudemmasta seurasi vain karmeaa kuivuutta ja paukamia. Vichyn Normaderm tuntui aina kerran tai kaksi kivalta ja sen jälkeen iho on ylikuoritun näköinen ja tuntuinen ja paukamat nousemassa.

Viime ajat olen testaillut Bioderman puhdistusgeelejä ja vihdoinkin tuntuu siltä, että luvassa ei ole kuivumista eikä paiseita. Mulla on seborrooiseen ekseemaan tarkoitettu Sensibio DS+ -puhdistusgeeli, Sensibio-linjan normaalin ja sekaihon puhdistusgeeli ja Sebium-linjan puhdistusgeeli. Viimeisin ei ole ensisijaisesti mua varten, ja siinä on tuoksu, mutta olen testaillut sitäkin. Tuoksu on vähän miehekäs mutta ei aiheuta mulla ärsytystä, ja iholle tämäkin on tosi hellävaraista. Tykkään kovasti siitä, että kaikki näistä jättävät tosi terveen ja raikkaan puhtaan tunnun ja mukana on esim. kosteuttavaa ja biofilmejä hajottavaa ksylitolia. Pumppupullojen toimivuus ja ulkonäkökin miellyttävät.
1cFii, oma väri.

Paikalla riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #268 : 05.12.16 - klo:19:12 »
ˆ Onpa voimakkaat oireet tulleet! Jännä kyllä, miten eri tavalla ihot reagoivat. Mulla nimittäin lähes kaikki muut, joita olen testannut, jotka putsaavat meikin hyvin, kuivattavat ihon, paitsi tämä. Herkkäihoisten kannattaa siis pyytää varmaankin näyte, jos vain mahdollista.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #269 : 12.12.16 - klo:15:22 »
Mun täytyy vielä vähän lisää kehua pari sivua sitten mainitsemaani Rainbowin puhdistusemulsiota. Olen alkanut käyttää vedenkestävää ripsiväriä ja aluksi pesin ne pois erillisellä meikinpoistoaineella tai vauvaöljyllä kunnes vähän vahingossa laiskuuksissani huomasin, että tuo Rainbowin puhdistusemulsio poistaa jopa ne vedenkestävät ripsarit paremmin! ;) Ja mä käytän vieläpä aika reilusti ripsaria. ::) Tuolla lähtee ihan mikä vaan pakkeli naamasta ja silmistä ja muutenkin iho tykkää eikä ärsytä silmiä.  <3

Kiitos tästä Rainbow puhdistusemulsio vinkistä. Ensimmäinen puhdistusemulsio, jolla lähtee meikit kasvoilta (myös korealainen BB voide lähtee tällä), ei tarvitse käyttää kaksoispudistusta iholle, eikä konjac sientä.  0_0 Lisäksi on hellävarainen iholle, iho ei tunnu kuivalta puhdistuksen jälkeen.
Tämä ja L300 puhdistusvaahto on mielestäni parhaimmat marketin tuotteet, mitkä poistavat meikin hyvin. Rainbow on paras hintansa takia, puhdistaa myös hellävaraisemmin.