Kirjoittaja Aihe: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet  (Luettu 76618 kertaa)

Poissa wilma

• Tukkaguru
Vs: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet
« Vastaus #60 : 13.10.13 - klo:12:45 »
Nyt löytyi uusi suosikki kasvojen puhdistusaineeksi. Ostin tänään Freemanin Päärynä puhdistusgeeliä ja tämä oli ensikokeilulla erittäin positiivinen kokemus. Puhdisti hellästi ihon, mutta ei jättänyt kuitenkaan lähmäistä pintaa. Hintaa oli isolla tuubilla n.5e, joten todellakin oli hyvä ostos. Tätä ostan kyllä lisää. Toivottavasti eivät vedä tuota tuotetta pois markkinoilta.

Mä tykkään myös tästä päärynäputsarista, pari tuubillista on tullut jo käytettyä! Riittoisaa ja puhdistaa ihon hyvin mutta hellävaraisesti. Hinta/laatu suhde todellakin kohdillaan.  :)

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #61 : 13.10.13 - klo:15:11 »
^ Mäkin tykkään tosta putsarista, mutten ole uskaltanut ihan joka kerta silmämeikkiä sillä pestä pois. Siinä on kuitenkin salisyylihappoa, niin jotenkin miellän sen liian tujuksi silmänympärysiholle. En tiedä onko se siis mun omaa vainoharhaisuutta vai mitä lie. Osaako joku tietävämpi sanoa olenko ihan hakoteillä?
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #62 : 13.10.13 - klo:18:29 »
En minäkään sitä päärynäputsaria uskalla silmänympärysiholle tukkia. Siihen tarkoitukseen on varmaan aivan liian ärtsyä. Muualla kasvoilla tuo kyllä toimii.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #63 : 13.10.13 - klo:21:21 »
Mä oon pessyt vaan silmämeikitkin tuolla, mutta en tiedä, saisiko niin tehdä. Mun iho on kyllä tosi rasvainen eikä kovin herkkä.

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #64 : 14.10.13 - klo:08:32 »
Minulla on taas sen verran vaikea iho, että välillä meinaa hermot mennä sen kanssa. Tukkeutuneita ihohuokosia kyllä löytyy, mutta toisaalta taas ärtyy aika helposti. Siksi en uskaltanut kokeilla tuota Päärynä-putsaria silmänympärysiholle.

Nyt pitäisi löytää joku mahdollisimman hellä silmämeikin putsausaine. Olen nyt parina iltana putsannut Weledan manteliöljyllä, mutta sekin tuppaa ärsyttämään luomia, niin että ne punoittaa pesemisen jälkeen. Suosituksia oikein hellävaraisesta, mutta tehokkasta silmämeikin poistoaineesta?

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #65 : 14.10.13 - klo:19:32 »
Mä oon pessyt vaan silmämeikitkin tuolla, mutta en tiedä, saisiko niin tehdä. Mun iho on kyllä tosi rasvainen eikä kovin herkkä.

Mäkin olen pessyt ihan huoletta silmämeikin tällä päärynäputsarilla, en ole huomannut mitään ongelmia ihon kanssa eikä ole ärsyttänyt siis silmänympärysihoakaan.  :) Sen takia nimenomaan tykkäänkin tästä päärynäputsarista, kun sillä saa pestyä koko kasvoilta meikin todella hyvin mutta hellästi. Esim. suihkussa helppo käyttää kun kasvot saa varmasti kerralla puhtaaksi ja nopeasti.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #66 : 14.10.13 - klo:23:53 »
Nyt pitäisi löytää joku mahdollisimman hellä silmämeikin putsausaine. Olen nyt parina iltana putsannut Weledan manteliöljyllä, mutta sekin tuppaa ärsyttämään luomia, niin että ne punoittaa pesemisen jälkeen. Suosituksia oikein hellävaraisesta, mutta tehokkasta silmämeikin poistoaineesta?

Mä olen tykännyt Louis Widmerin vedenkestävän silmämeikin poistoaineesta.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #67 : 15.10.13 - klo:08:51 »
^ Kiitos vinkistä. Joskus onkin ollut tuota putsaria ja se oli mielestäni hyvää. Pitääpä ottaa testiin seuraavalla apteekkireissulla.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #68 : 28.10.13 - klo:17:59 »
Ostin Lontoon reissulta Nip+Fab-merkin Aha-putsarin ja vaikuttaa ihan hyvältä. En ollut merkistä aiemmin kuullutkaan, mutta kohtuuhintaisia tuotteita kuitenkin - putsari on myös riittoisaa. Tuoksuna on greippi eikä muistuta heti lonkusta, kuten greippituoksut yleensä. Putsari on öljytön ja vaahtoava, mutta ei järjettömän kuivattava kuten tällaiset yleensä tuppaavat olemaan. Puhdistaessa tuntuu jopa kosteuttavalta, mutta ihosta tulee tietenkin hieman kuivemman oloinen kuin esim. puhdistusmaidon jälkeen. Ei tee ihosta narskuvan puhdasta tia kuivaa koppurapintaa. Sopii mielestäni siis myös kuivuuteen taipuvalle iholle kunhan kosteutukset ova kunnossa. Oma ihoni on suht herkkä ja ohut, joten vuorottelen tätä Lushin Aqua Marinan kanssa.

Ahan tehot tuntuvat olevan tässä kuitenkin kunnossa, sillä kuorii ja pehmentää/silottaa ihoa. Toimii loistavasti siis esim. ennen kosteuttavaa naamiota. Tätä saa tilattua ainakin Asokselta. En ole ihan varma jääkö vakkarikäyttöön, sillä tykkään enemmän kuorivista naamioista, mutta toimiva tuote eikä ärsytä ihoa.

Toinen kokeilussa ollut tuote on Lorkun puhdistusvesi, joka sekin ihan ok - peruskamaa. Tuntuu vähän kosteuttavammalta kuin Lumenen vastaava, mutta putsaustehot ja muut ovat samat. Jotenkin tykkäsin kuitnekin Lumenesta enemmän. Oikeastaan en ole näissä vesissä havainnut mitään hirveitä eroja kalliiden, halpojen tai hehkutettujen merkkien välillä. Eroina lähinnä se, ärsyttääkö tuoksu ihoa tai muuten pahantuoksuinen.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #69 : 08.11.13 - klo:18:20 »
Alpha-h balancing cleanser on koostumukseltaan kermaisen voidemainen, muttei onneksi liian raskaalta tuntunut minun rasvoittuvalla T-alueellakaan.

Aluksi väärin kuvittelin, että tuotteen kuvaus “tasapainottavasta” tarkoittaisi esim. sekaiholle jotenkin erityisen sopivaa putsaria, mutta tarkempi tutkailu paljasti, että se liittyy pH-arvoon. No, sitä en mitenkään käytössä huomannut, mutta muuten tuntui hyvältä: meikki lähtee ihan hyvin (tosin silmämeikkiä en ole edes yrittänyt tällä poistaa) ja oli helppo huuhdella iholta pois.
Ei kuitenkaan ollut kovin riittoisan tuntuinen, vaan käytin 3-4 pumppausta jotta tuntui ainetta olevan riittävästi koko kasvoilla.

Oman pulloni ostin toisen Alpha-h tuotteen kanssa setissä aika mainioon yhteishintaan, mutta yksinään putsarin maksaa noin 28 euroa :P

Poissa jinna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #70 : 09.11.13 - klo:09:49 »
Desert Essence, Gentle Nourishing Organic Cleanser, Dry & Sensitive Skin - riittoisa ja tehokas putsari ja tuntuma kasvoilla tosi mukava. MUTTA se haju! Jonkun osuvasti kuvaama "oksennus-putsari" ei ole munkaan nenästä kovin kaukana. Pahinta on, että tuoksu jää leijailemaan siihen asti, kun kasvot pyyhkii kasvovedellä tms. Ei siis toimi ainakaan suihkussa itselläni. Yritän nyt sitten käytellä tuota pois hengitystä pidättelemällä ::)
2a M ii. Iho kuiva, herkkä ja atooppinen.

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #71 : 09.11.13 - klo:11:11 »
Toinen kokeilussa ollut tuote on Lorkun puhdistusvesi, joka sekin ihan ok - peruskamaa. Tuntuu vähän kosteuttavammalta kuin Lumenen vastaava, mutta putsaustehot ja muut ovat samat. Jotenkin tykkäsin kuitnekin Lumenesta enemmän. Oikeastaan en ole näissä vesissä havainnut mitään hirveitä eroja kalliiden, halpojen tai hehkutettujen merkkien välillä. Eroina lähinnä se, ärsyttääkö tuoksu ihoa tai muuten pahantuoksuinen.

Mä kun olen kovin laiska, niin olen tutustunut useampaankin puhdistusveteen. Muissa en ole niin huomannut eroa - nyt siis käytössä Lorkun, sitä ennen Vichyn Normaderm - mutta kyllä minusta puhdistusvesien kuningatar on Avenen Micellar Lotion. Nimensäkin mukaisesti hieman täyteläisempi koostumus, ei niin vetinen. Myös Vichyn Purete Thermale 3 in 1 on puhdistustehoiltaan parempi ja pehmeämpi kuin moni muu.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #72 : 09.11.13 - klo:20:00 »
^
Tuota Avenea voisikin kokeilla - olen muutenkin tykännyt Avenen tuotteista, laadukkaita ja toimivia. Onko siinä jotain tuoksua?

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #73 : 09.11.13 - klo:23:19 »
^ Lähes kaikissa Avenen tuotteissa on minusta sellainen melko vahva mummomainen tuoksu - näin ainakin kaikissa mitä itselläni on ollut käytössä, mutta muistaakseni tuossa ei ollut ainakaan mitään erityisen vahvaa tuoksua. Vaikea kyllä mennä sanomaan, kun siitä on aikaa, kun mulla on sitä viimeksi ollut. Mut jos kestät Avenen muitten tuotteiden tuoksua, niin ei sen sitten pitäisi häiritä.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #74 : 02.12.13 - klo:19:53 »
^
Ostin tuon Avenen ja tosi hyvää on!  :-* Erinomainen kasvojen puhdistukseen, sillä ripsari irtoaa tällä vähän heikommin. Paras lopputulos kokeilemistani micellairesta, sillä ei jätä ihoa nahkeaksi kuten noilla on yleensä tapana. Tällä ihostaa tulee pehmeä, puhtaan ja virkistyneen oloinen. Tuoksu ei ole mielestäni kovin vahva ja tuoksuu hieman samalle kuin Lumenen puhdistusvesi, joka on hajusteeton. Olen käyttänyt Avenea vesipesunkin jälkeen ja toimii jonkinlaisena seerumina/hoitona ennen kosteusvoiteen laittoa. Tätä voi siis suositella ehdottomasti pintakuivalle ja kuivalle iholle, jos iho hilseilee, kiristää ja muutenkin kenkkuilee talvisaikaan.

Lorkun puhdistusvedestä huomasin inhottavan ominaisuuden, sillä se alkaa vaahtoamaan jos laittaa liikaa vanulappuun. Hyvä puoli siinä on, ettei ärsytä silmiä ollenkaan, joten olen käyttänyt silmämeikin putsaamisessa ja Avenea muuten kasvojen putsaamiseen.