Kirjoittaja Aihe: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet  (Luettu 75257 kertaa)

Poissa Manna

• Tukkaguru
Vs: Kasvojen ja silmämeikin puhdistusaineet
« Vastaus #75 : 25.12.13 - klo:12:57 »
Olen käyttämässä pois pientä korillista laatikkoon kertyneitä näytteitä ja niiden joukossa oli BeautyBaysta saatu Talika lash conditioning cleanser. Tätä ennen olen viimeksi käyttänyt aprikoosiöljyä ja sitä ennen Natusan baby oilia silmämeikin puhdistamiseen ja nuo ovat olleet tehokkaita mutta myös hyvin hellävaraisia silmille. Talika sen sijaan kirveli silmiä - eikä minulla edes ole herkät silmät! :P 3 ml:n näyte riittäisi useampaan kertaan, mutta kolmatta iltaa en tuota halua enää käyttää niin heitin loput pois.

Ostin samaa puhdistusainetta laivalta ja tämä on taatusti parasta putsaria mitä olen oman "kosmetiikkaurani" (lue: 30 vuoteen) käyttänyt. Tätä riittää pieni pisara, jonka hieron varovasti ripsiin ja pyyhin pois vanulapulla. Mulla on iän myötä silmät vähän herkistyneet, mutta en ole saanut mitään oireita tuotteesta. Plussaa riittoisuudesta ja varsin kivasta pullon ulkonäöstä. Halpahan tämä ei ole, mutta mielummin ostan yhden pullon kuuden kuukauden välein kuin kaksi pulloa jotain muuta tuotetta samassa ajassa.

Tästä tuotteesta on siis kyse:

That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #76 : 25.12.13 - klo:15:46 »
Mulla on jo toinen pullo Cils Demasq kaksitehoinen, vedenkestävänkin silmämeikin poistoaine ihan lopussa, olen tykännyt. Ei ole kauheasti vertailukohteita, mutta puhdistamisteho voisi olla parempikin. Seuraavaksi kokeiluun menee Lumenen sensitive touch vesiliukoisen silmämeikin poistoaine. Mä en edes wp-meikkejä käytä, joten tämänkin pitäisi riittää. Toivottavasti on sen verran tehokas, ettei tarvitse hangata.

Sattumalta löytyi yksi kuva jossa kummatkin tuotteet, kuva alunperin täältä blogista

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #77 : 02.01.14 - klo:11:07 »
Vinkkejä putsareista missä ei olisi seuraavia ainesosia:

- hajusteita
 - väriaineita
 - parabeenejä
 - alcohol denat
 - sodium hydroxide
 - EDTA
 - sulfaatit
 - silikonit
 - mineraaliöljy (tästä voin kyllä joustaa)

Mulla on herkkä sekaiho. Meikkejä tuotteen ei tarvitse poistaa, koska siihen tarkoitukseen mulla on eri aineet.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #78 : 02.01.14 - klo:14:22 »
^ Paula's Choicen Earth Sourced Perfectly Natural Cleansing Gel -putsarissa ei ole mitään noista. (Ei ole myöskään denaturoimatonta alkoholia.) Sopii parhaiten juuri herkälle sekaiholle, ja pesee kyllä meikitkin helposti, halusi tai ei!  ;D

Edit. Tulee mieleen myös Estelle & Thildin hajusteeton linja, senkään puhdistusgeelissä ja -maidossa ei ole noita ainesosia. Eivät kyllä sopineet omalle iholleni yhtään, joten en voi sinänsä suositella, mutta varmaan ne joillekin käyvät. Ja pari puhdistusvaahtoa apteekista myös: Decubal Face Wash ja Favora Pehmeä Puhdistusvaahto, kumpikin ilman listan aineita.
« Viimeksi muokattu: 02.01.14 - klo:14:38 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #79 : 02.01.14 - klo:15:10 »
^Kiitti vinkeistä! Decubalin puhdistusvaahtoa mulla olikin joskus, mutta tuote Favoraa voisin ostaa seuraavaksi kokeiluun. Estelle & Thildin hajusteeton linja on tuttu, mutta ei oikein sopinut mulle.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #80 : 02.01.14 - klo:20:46 »
^ Mullekin kaikki muut noista on tuttuja paitsi se Favora. Estelle & Thildit olivat tosiaan ihoa pahasti ärsyttäviä ja tukkivia, geeli samalla myös liian kuivattava. Decubal taas taisi olla ihan siedettävä, mutta liian hoitava tai ei tarpeeksi pesevä. Paula's Choice on ollut parasta, mutta jos en jostain syystä voi joskus niitä tilata, niin minäkin kokeilen varmaan Favoraa tai jotain vastaavaa. Favora ei ennen oikein innostanut, kun ei ollut hajusteeton, mutta sarja uudistui vähän aikaa sitten ja on ilmeisesti nyt myös hajusteeton. Olisin varmaan suosinut sen kaltaisia kotimaisia perussarjoja yleensäkin enemmän jos ihoni olisi normaalimpi, mutta näin rasvoittuva ja tukkeutunut iho ei yleensä oikein saa niistä tarvittavaa apua.
1cFii, oma väri.

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #81 : 24.01.14 - klo:22:55 »
Nappasin mukaan apteekista Avenen silmämeikinpuhdistusaineen, kun haussa oli öljytön puhdistusaine. Tuote on koostumukseltaan geelimäistä ja ainakin mainoksen perusteella pitäisi olla herkkäsilmäiselle sopivaa. Olen nyt muutamana iltana putsannut tuolla silmämeikit pois ja tykännyt tuotteesta. Silmiä ei kirvellä putsauksen jälkeen ja hyvin olen saanut nuo "vedenkestävänäkin" pidetyt meikkituotteet kuten Bobbi Brownin rajausgeelin pois. Pitää vaan hetken puhdistuslappua silmäluomen päällä, niin hyvin puhdistuu meikit pois. Lisäksi iholle ei jää ällöttävän öljyistä tunnetta, vaan silmänympärysiho tuntuu raikkaalta. Suosittelen kokeilemaan, mikäli silmämeikinpoistoaineen löytäminen on haastavampaa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #82 : 24.01.14 - klo:23:32 »
^ Mustakin tuo Avènen silmämeikinpuhdistaja oli kivan raikkaan ja viilentävän tuntuista, mutta mä en millään saanut sillä edes vesiliukoista maskaraa pois!  :(  Päädyin heittämään täyden pullon menemään. Ei vaan ollut mitään tehoa meikinpoistossa. Mun suosikki vesiliukoisen silmämeikin poistoon on (naamaputsareiden lisäksi) Garnierin Nordic Essentials sensitive-mikälie - se Garnierin hajusteeton joka tapauksessa.
1cFii, oma väri.

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #83 : 16.02.14 - klo:20:40 »
Lorealin puhdistusvedestä on tullut minun suosikkiputsarini. Tällä saa helposti ja nopeasti meikin pois. Silmämeikkikin lähtee näppärästi ilman mitään hinkuttamista pumpulilapulla, pitää vaan pumpulilappua paikallaan hetken ja pari kertaa pyyhkäisee silmää. Eikä kirvele yhtään vaikka olisikin reilummin kaatanut putsarivettä lapulle. Lisäksi kasvoja ei tarvitse huuhdella puhdistusveden käytön jälkeen. Eli täydellistä talven kuivaamalle iholle.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #84 : 22.02.14 - klo:12:04 »
Heitin tänään roskiin Lumenen Sensitive Touch vesiliukoisen silmämeikinpoistoaineen, joka tuntui samalta kuin sitruunamehu suoraan silmään hierottuna (en ole kokeillut, kunhan arvailen). Minulla on herkät ja kuivat silmät, joten täydellisen silmämeikinpoistoaineen löytäminen on vaikeaa. Etsin superhellävaraista mutta tehokasta tuotetta, joka on koostumukseltaan vesimäinen ja raikas. En tykkää yhtään siitä öljyisestä tunteesta minkä monet silmämeikinpoistoaineet jättävät iholle.

Paras löytämäni on Clinique Rinse-Off Eye Makeup Solvent, jota olen käyttänyt jo vuosikausia. Koostumus on hyvä, eikä tuote ärsytä silmiäni, mutta puhdistustehossa on toivomisen varaa.
1b M ii

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #85 : 22.02.14 - klo:17:14 »
^Kokeile ihmeessä L'Orealin Sublime Soft Pure Micellar Cleansing Wateria. Tuolla voi siis puhdistaa koko kasvojen (eli myös silmien) meikin, eikä ihan oikeasti tarvitse huuhdella pois eli ei jätä minkäänlaista niljakasta tunnetta iholle. Omani ostin ihan Cittarista ja se maksoi n. 7€/200ml. En ole tätä nyt suoraan silmään kaatanut, mutta ei tosiaan kirvele, vaikka vanulappuun  kaataisi vähän reilumminkin tuotetta. :D Mulla myös tuo Lumenen putsari kirveli kyllä todella inhottavasti!
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #86 : 22.02.14 - klo:17:50 »
^^Olisin myös ehdottanut jotain näistä Micellar cleansing water -pudistusvesistä, joita alkaa olla joka toisella merkillä. Lorkun vesi on ehkä sieltä edullisimmasta päästä. Se on tuoksua ja pantenolia lukuun ottamatta samaa kamaa, kuin saman firman kalliimpi Vichy:n puhdistusvesi.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #87 : 22.02.14 - klo:18:01 »
^ Mä olinkin tuota ostaessani ihan positiivisesti yllättynyt, kun tuossa L'Orealin vedessä ei ole hajusteita. Itse ostin tuon juuri sitä varten, että kasvojen puhdistuksen jälkeen mulla yleensä jää silmäkulmiin vielä meikkiä ja tuolla on helppo saada ne pois, enkä todellakaan halua mitään hajusteita silmänympärysihoa ärsyttämään.

Nää puhdistusvedet on kyllä ihan loistava keksintö esim. reissaamista varten, kun juoksevaa vettä ei välttämättä tarvitse :)
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #88 : 22.02.14 - klo:19:02 »
Täytyy kyllä testata myös tuo Lorealin puhdistusvesi. Kuulostaa hyvältä, jos kasvoja ei tarvitse huuhdella enää sen silmämeikin poistamisen jälkeen. Öljymäiset silmämeikinpoistoaineet tuntuvat turvottavan mulla luomia, kun ei aina jaksa alkaa pesemään sitä öljyisyyttä pois.

Mikä parasta, jos pärjäisi sitten vaan tuolla puhdistusvedellä. Eli kasvovesikin olisi sitten "tarpeeton" tuote (?).

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #89 : 22.02.14 - klo:19:08 »
Heitin tänään roskiin Lumenen Sensitive Touch vesiliukoisen silmämeikinpoistoaineen, joka tuntui samalta kuin sitruunamehu suoraan silmään hierottuna (en ole kokeillut, kunhan arvailen). Minulla on herkät ja kuivat silmät, joten täydellisen silmämeikinpoistoaineen löytäminen on vaikeaa. Etsin superhellävaraista mutta tehokasta tuotetta, joka on koostumukseltaan vesimäinen ja raikas. En tykkää yhtään siitä öljyisestä tunteesta minkä monet silmämeikinpoistoaineet jättävät iholle.

Mulla on täsmälleen sama kokemus Lumenen Sensitive Touch -silmämeikinpoistoaineesta. Pari pulloa olen heittänyt täytenä roskiin. Suosittelen lämpimästi Garnierin Nordic Essentials Sensitive Eye Make-up Removeria (vesiliukoisen meikin versiota siis). Ostin omani Sokokselta, hintaa taisi olla 5-6 e. On nimenomaan vesimäinen ja raikas, ei jätä liukasta kalvoa iholle. On hajusteeton jne, eikä ole aiheuttanut minkäänlaista ikävää tunnetta tai reaktiota iholla. Mulla on rasvainen mutta herkkä iho ja äärimmäisen allergiset silmät - en halua aineesta jäävän mitään tuntua iholle enkä kestä pienintäkään ärsytystä silmissä.
1cFii, oma väri.