Kirjoittaja Aihe: Avitcid (tretinoiini ihonhoidossa)  (Luettu 34034 kertaa)

Poissa Liane

• Hiushörhö
Vs: Avitcid
« Vastaus #15 : 22.11.12 - klo:08:57 »
Tästä olen antanut itseni ymmärtää, että tretinoiinin käytön ongelmallisimmat viikot ovat todennäköisesti vähintäänkin neljä ensimmäistä - ihon pintakerros on tuolloin ohentunut tretinoiinin vaikutuksesta, mutta ihon alemmat kerrokset eivät ole vielä uusiutuneet täysin - niidenhän pitäisi tretinoiinin vaikutuksesta puolestaan paksuuntua.

Mielenkiintoista, kiitos tiedosta! Pitääkin siis purra hammasta ja kestää ihonriekaleet (toivottavasti tuubi kestää vielä vähän aikaa). Olen taas aloittanut käytön, ja aina vain täytyy ihmetellä, miten nopeasti tuo tepsii finneihinkin. Viikonloppuna tuli leukaan yksi isompi paukama ja muualle suun ympäristöön pari pienempää, eikä niistä ole jäljellä enää kuin pienet jäljet.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #16 : 22.11.12 - klo:12:00 »
Otin Avitcidin taas käyttöön tämän ketjun innoittamana. Käytän nyt alussa miedompaa voidetta kasvoille ja vahvempaa kaulalle ja decolletelle. Nyt muutaman päivän käytettyäni olen huomannut kasvoissa selvää kuoriutumista ja jonkin verran punoitusta, mutta myös puhdistumista. Kaulalla ja rintakehällä ei vastaavaa muutosta ole tapahtunut. MUTTA, sekä kasvojen että kaulan ja intakehän iho on muuttunut kosketusaraksi. Esimerkiksi jos kaulaa kutittaa ja sitä erehtyy raapimaan, niin raapiminen tekee selvästi kipeämpää kuin ennen A:n käytön aloittamista. Onko kukaan muu huomannut samaa?
« Viimeksi muokattu: 22.11.12 - klo:12:37 kirjoittanut Painted Lady »

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #17 : 22.11.12 - klo:16:55 »
Onko kukaan, jolla on kuoppa-arpia, käyttänyt Avitcidia pidempään? Otin n. kuukausi sitten voiteen uudelleen käyttöön ja tuntuu taas siltä, että kuopat vain syvenevät. Arvet eivät toisaalta olleet syviä, joten voisiko se johtua ihon pintakerroksen ohentumisesta? Toisaalta olen lukenut muualta kokemuksia, että ihon tekstuuri on tretinoiinin vaikutuksesta huonontunut pidemmällä käytöllä, mikä ei kauheasti rohkaise...

Käytän voidetta niin, että laitan pesun jälkeen Xyliderm-geeliä ja puolen tunnin päästä tuota laimeampaa Avitcidia.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #18 : 22.11.12 - klo:17:21 »
Painted Lady - minulla ei ole noin voimakasta reaktiota tähän. Kuinka usein käytät A:a?

Yksi vinkki, jota meinaan kokeilla heti seuraavalla kerralla on se, että ihonpuhdistuksen jälkeen odottelen vähintään puoli tuntia ennen Avitcidin levitystä, niin että iho on kunnolla kuiva. Mutta tänään ei ole A-ilta.

Löysin myös kaapin perältä vajaan purkillisen Toleriane-puhdistusmaitoa. Se jäi keväällä kesken, kun sillä ei oikein saanut mineraaleja pois iholta. Testaan tänään lähteekö sillä BB.

26.11.12
Reilu viikko on nyt mennyt Avitcidin kanssa. Tuo odottelu ihon puhdistuksen jälkeen oli minulle ihan ratkaiseva juttu, siinä jäi punoitus ja ihon nipistely. Kosteutan ihon kevyesti puhdistuksen jälkeen ja annan ihon kuivua ja kosteusvoiteen imeytyä puolisen tuntia. Miedompi puhdistusainekin saattaa vaikuttaa.

Mitäs iholle sitten on tapahtunut?

+ Finnien tulehtuneisuus on vähentynyt ihan selvästi ja kaikki isommat patit ovat paranemaan päin. Ylipäätään paraneminen näyttää nopeutuvan.
+ Vaikka iholla on vielä hilseileviä läikkiä, kosteustasapaino vaikuttaa vähitellen menevän parempaan suuntaan. Avitcidin aiheuttama kuoriutuminen ei ainakaan minulla muistuta ollenkaan pahimman kuivumisen aiheuttamaa karhentumista ja hilseilyä, vaan ihon pinta lähtee irti pieninä, pehmeinä riekaleina, vähän kuin auringonpolttaman jäljiltä. Iho tuntuu pehmeältä ja joustavalta.

- Viikonloppuna alkoi pienempää epäpuhtautta pintautua paikoittain, muutamassa kohdassa on nyt ikävää pikkunäppyä.
- Ihon oheneminen kyllä vähän näkyy, etenkin aamuisin olo tuntuu aikaisempaa ryppyisemmältä. Onneksi parantunut kosteustasapaino vähän kompensoi. Eipä sitten muuta kuin odottelemaan ihon alempien kerrosten paksuuntumista...

Odottelen, että jouluun mennessä tilanne olisi kaikilta osin mennyt parempaan suuntaan! Aloitan ehkä jo tällä viikolla jokailtaisen levityksen.

29.11.2012
Avitcid-päiväkirja jatkuu - jatkan nyt kumminkin uuteen viestiin. Kohta kaksi viikkoa täynnä pahanaamapäivää. Iho on tosiaan jossain määrin tottunut, punoitusta ei ole, eikä enää sitä lievää kirvelyä - käytän voidetta nyt joka ilta, tosin ohuemmille ihoalueille annan välillä taukoa.

Edellisen kirjoituksen jälkeen näppytilanne räjähti käsiin ja tällä viikolla on lähinnä itkettänyt katsoa aamulla peiliin  . Ehkä tänä aamuna oli kuitenkin ensimmäinen kerta kun näyttäisi siltä, että tilanne saattaa läheteä paranemaan. Uusia näppyjä ei ollut enää ilmaantunut, vanhat isommat finnit olivat selkeästi jo parantuneet ja nuo Avitcidin aloituksen jälkeen tulleet pienemmät näppylätkin näyttävät olevan painumaan päin.

Hilseilyä on edelleen, mutta jos vaivaudun käymään kostean naaman huolellisesti ja hellävaraisesti sormilla pyöritellen läpi, niin saan ihon kyllä suurin piirtein meikkauskuntoon. Hilseily on selvästi vähenemään päin.

Outoa on se, että hyvin ravitseva Estelle ja Thildin voide oli pakko jättää rutiinista pois, se oli liian rasvaista! Iho on tosiaan alkanut tuottaa itse kosteutta huomattavasti aikaisempaa enemmän ja vaikka kosteuttamalla voisi ehkä maskeerata noita riekaleita piiloon, niin ainakin tuon rasvan kanssa iho on jo muutaman tunnin jälkeen kiiltelevä rasvapläjäys ja mahdollinen meikki luistaa päältä pois. Käyttelin vähän iHerbistä ostettua NutriBioticin seerumia (ihanaa tavaraa) - se sopikin paremmin, mutta pullonpohjalla oli tavaraa jäljellä vain muutamaan käyttökertaan. Ihmeesti olen sen jälkeen pärjännyt Paulan kosteuttavalla kasvovedellä - mutta varmaan on tehtävä vielä tämän vuoden puolella iHerb-tilaus.

Ryppyosastolla odotetusti ei vielä muutosta parempaan päin - mutta onneksi ei ole pahentunutkaan...

10.12.12

Kolmas viikko meneillään. Iho alkaa väläytellä parempaan suuntaan menemistä. Kasvoista aknenäpyt ovat rauhoittuneet selvästi - ja esim. poskilta jäljet hävisivät huikean nopeasti. Välillä ihon pinta näyttää jo uskomattoman sileältä - toisaalta pinnan oheneminen on edelleen varsin ilmeistä. Mutta heti kosteutuksen jälkeen jopa silmänalusten hiusjuonteinen alue on lupaavan näköinen.

Ihon kuoriutuminen on edelleen isoin haaste. Usein teen meikin ja tunnin-parin päästä nahka kesii ikävän näköisesti. Todella huolellinen sormilla hierominen ja kosteutus useampaan kertaan melko kevyillä kosteuttajilla auttaa, mutta eihän sitä aina ehdi tekemään...   Välillä on kyllä jo ollut varsin niukkaakin tuo kesiminen...

Onko teillä, Avitcidia onnistuneesti käyttäneet, jotain vinkkiä tuon kuolleen solukon lempeään kuorintaan? Jopa Sensain hellävarainen puhdistusliina tuntuu turhan tymäkältä, sitä kun käyttää, niin isot riekaleet kyllä lähtevät, mutta iho on kauttaaltaan hienoisessa hilseessä. En siksi oikein usko, että mekaaniset kuorinnat varsinaisesti ratkaisisivat ongelmaa - eikähän niitä edes voi joka päivä tehdä.  Sormin ja veden tai kosteuttavan tuotteen avulla saan parhaan tuloksen, mutta se on niin hidasta! Pitääkö tässä vaan pysytellä neljän seinän sisällä, kunnes kesiminen päättyy?
« Viimeksi muokattu: 02.01.13 - klo:20:39 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #19 : 10.12.12 - klo:14:02 »
^Kiva kuulla, että Avitcid tehoaa. :) Käytätkö sitä myös silmänympärysiholla? Omat kokemukset ei ole noin lupaavia. Tuntuu, että näppyjen määrä on ennemminkin lisääntynyt kuin vähentynyt ja iho muutenkin nostaa kaikki epäpuhtaudet pintaan. Harmi vaan, että joillain alueilla uusien epäpuhtauksien tuotto näyttää olevan jatkuvaa.  >:( Täytyy kyllä myöntää, että jonkinasteista puhdistumistakin on tapahtunut.

Tuosta kuorimisesta: Avitcdin käyttöohjeissa sanotaan, että "Hoidon aikana on syytä välttää voimakkaasti ihoa kuivattavia tai kuorivia kosmetiikkatuotteita". Omat sormet on siis varmaan turvallisimmat kuorintavälineet. Siinäkin kehottaisin varovaisuuteen ihan oman kokemukseni perusteella. Käytin nimittäin itse avitcidia myös kaulan ja rintakehän alueella kunnes iho alkoi kuoriutua etenkin soliskuoppien alueelta. Sitä kuoriutuvaa ihoa oli "mukava" rullailla sormin, kunnes huomasin ihon olevan vereslihalla ja kutiavan aivan kamalasti.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 10.12.12 - klo:15:01 »
Käytän hyvin varovasti myös silmänympärysiholla - eli kun olen levittänyt voiteen jollekin alueelle pyyhin samalla sormella myös luomet, lisäämättä voidetta. Alaluomi kestää itse asiassa oikein hyvin pientä määrää, mutta yläluomelle pidän välillä päivän-parin taukoja, tässäkin varovaisessa levityksessä.

Minulla oli tuo kakkosviikko kyllä oikeaa murheen alhoa ihon kunnon suhteen, lisää epäpuhtauksia tosiaan tuli paljon. Siihen vielä päälle tuo kuoriutuminen, niin eipä paljon naurattanut. Mutta olen asennoitunut tähän niin, että testiaika on vähintään se pari kuukautta... ...jatkoin sitten sisulla...

Kaula ja rintakehä minulla ei ole hilseillyt oikeastaan lainkaan - mutta tällä alueella sattui pieni vahinko. Yhtenä päivänä aloin tuntea pientä pistelevää kipua rintojen välissä - ja kun illalla riisuuduin, huomasin, että liivin kaarituki oli rikkonut ihon toiselta puolelta. Nyt levittelen voidetta alemmas vain sellaisina iltoina kun voin seuraavana päivänä olla kotosalla ja käyttää kaarituettomia - ja käytän voidetta tuolle alueelle muutenkin aivan erityisen niukasti. Alkuun en ehkä rintakehän määrien kanssa edes ollut kovin tarkka, kun vaikutti, että hilseilyä ja punoitusta ei tule. Nyt levitän myös rintakehälle ja kaulaan yhtä niukasti kuin kasvoille.

Heti jos joku kohta alkaa kesiä voimakkaammin tai osoittaa punoittelun/kirvelyn merkkejä, annan sille päivän, pari vapaata.

23.12.2012
Alan olla voiton puolella Avitcidiin tottumisessa - ja nyt on ihossa jo paljon positiivisia muutoksia näkyvillä!

Paikoittain iho vielä kesii edelleen, mutta huolellinen pyörittely sormilla ja kasvovedellä/kosteusvoiteella riittää kuorimiseen. Ihon sävy on tasainen ja heleä, epäpuhtauksia on todella vähän. Iho näyttää tasaiselta ja kiinteältä - paikallisesta kuoriutumisesta huolimatta yleinen kosteustasapaino on kunnossa - toisin kuin minulla yleensä tähän aikaan vuodesta.

Minulla on hyvin vähän sellaisia ryppyjä, jotka näkyisivät kasvojen ollessa täysin rentoina - yksi on oikeassa poskessa, hymykuopan kohdalla. Se vaikuttaa vähän häivyttyneeltä jo nyt. Samoin silmänympärysten hentoisten juonteiden verkko ja otsan ilmejuonteet, muutos ei ole valtava, mutta parempaan suuntaan ollaan menossa.

Ihan tuskaton taival ei tosiaan ole ollut, mutta nyt vaikuttaa siltä, että kannatti jatkaa.

Hankalimmat ihoalueet eivät suinkaan ole olleet kuivimmat - vaan alueet joilla on ollut eniten epäpuhtauksia. Myös arvet - etenkin kohollaan olevat vanhat finniarvet - kuoriutuvat voimakkaasti. Minulla ei ole näitä monta, mutta silti... Näihin usein jää viimeiset näkyvät ihoriekaleet, vaikka kuinka yrittää huolella käydä ihon läpi.
« Viimeksi muokattu: 02.01.13 - klo:20:40 kirjoittanut Lila »

Poissa hampputukka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Avitcid (tretinoiini ihonhoidossa)
« Vastaus #21 : 22.01.13 - klo:23:21 »
Aloitin tänään avitcidin käytön 0,025 % vahvuisella. puhdistin kasvot, laitoin yövoiteen ja heti perään ihan ohut kerros voidetta. päätin aloittaa varovasti koska varsinkin talvella iho varmasti alkaa hilseilemään.. kokeilen varmaan viikon verran maltillista käyttöä ja jos iho kestää niin paksumpia kerroksia tai vaihtamista vahvempaan 0,05 %voiteeseen :)
Hiuslaatuni 1bMii. Kasvatan kohti vyötäröä, tällä hetkellä ollaan bsl:ssä!
http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=4.msg848478#msg848478 Kuvia hiuksistani sivulla 24.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #22 : 23.01.13 - klo:08:10 »
Joo, kannattaa aloitella kaikessa rauhassa!

Minulla iho on tottunut Avitcidiin tosi hyvin, mitään punoitusta ei enää tule. Hilseilystä en sen sijaan meinaa päästä eroon millään. Minun ihoni on aina ollut laiska hankkiutumaan eroon kuolleesta ihosolukosta, eli ei sinänsä mitään yllättävää.

Kuorinta-aineitahan ei Avitcidin pakkausselosteessa suositella käytettäväksi yhtä aikaa tretinoiinin kanssa, mutta kun nettiä lueskelee, niin kyllähän jenkkidermatologit suosittelevat rutiiniin AHA ja jopa BHA kuorintoja, jos iho sen kestää. Kokeilen nyt vähän aikaa sellaista, että joka toinen päivä on kevyt kuorintapäivä, joka toinen päivä tretinoiinipäivä. Kuorinta-aineina tuo SebaMed Clear Skin puhdistusvaahto (AHA / maitohappo) - Malu Wilzin papaijakuorinta (entsyymi) ja BHA (Cliniquen miedoin kasvovesi ja paikallisesti Paulan liuos). Ei toki kaikki kerralla - vaan testailen vähän, mikä yhdistelmä toimii. Nyt on ollut jo pari hyväihopäivääkin. Iho on muuten parhaimman näköinen heti Avitcidin levittämisen jälkeen, voide tekee ihon mataksi ja kun enää punoitustakaan ei ole, niin A kävisi melkein meikistä... Seuraavan päivän iltapäivänä hilseily on pahimmillaan.

Mitään järisyttävää nuorentumista ei vielä ole havaittavissa, mutta en ole heittänyt toivoa  ;D.
Helmikuu 2013

Tilanne on tällä hetkellä se, että iho on aivan erinomaisessa kunnossa  . Kasvoissa on tosi vähän epäpuhtauksia ja näppylä-invaasion jäljetkin ovat melkeinpä hävinneet - kaulalla on vielä pari rumaa punaista laikkua, mutta kasvoissa ei mitään. Käytän Avitcidia kolmisen kertaa viikossa yövoiteena. Lisäksi iho on aivan ihanan tasavärinen - eilen laitoin vähän peiteainetta silmänalusille ja nenänpieliin - ja totesin, että arkinen ihomeikkini voi hyvin olla tässä! En muista milloin olisin talviaikaan selvinnyt näin vähällä - kesäinen vähän ruskettunut naamani on toki aina ollut melko helppo. Ja nyt sanoisin, että Avitcidin ihoa nuorentavasta vaikutuksesta on ehkä jotain viitteitä ihollani.

Kosteutan ihoa kevyesti, Avitcid on parantanut ihon kosteustasapainoa ja tarvitsen selvästi vähemmän rasvaisia tuotteita kuin aikaisemmin. Käytössä on tällä hetkellä kolme tuotetta, jotka kaikki sopivat iholleni erinomaisesti: SebaMed Clear Face moisturizing gel - aivan mahtituote, tätä halvemmalla ei taida hyaluronihappokosteuttajaa kotimaasta saada. Tuoksuton, toimii ihanasti sekä silmänympärysvoiteena että meikin alla. Uusi luottotuote! Malu Wiltz vitamiinigeeli - ihanaa tämäkin, tavallaan samantyyppinen kosteuttaja tuon SebaMedin kanssa, sitrustuoksu on miellyttävä, mutta melko voimakas. NutriBiotic seerumi - monipuolinen suosikkiseerumini iHerbin valikoimasta. Käytän öisin kosteuttajan (SebaMed) alla.

Kasvovetenä on Cliniquen miedoin ja alkoholiton, kevyesti BHA:ta sisältävä. Ja puhdistusaineeksi on vakiintunut Seba Med Clear Face -vaahto, kun tympäännyin lopullisesti Tolerianen puhdistustehoihin. Myös tuo puhdistusvaahto on kemiallisesti kuoriva, siinä on maitohappoa. Vaikutusta voi tehostaa antamalla vaahdon olla kasvoilla muutaman minuutin ajan.

Minulle siis ratkaiseva askel oli tuon käyttötaajuuden pienentäminen ja lempeiden kemiallisten kuorintojen mukaanottaminen hoito-ohjelmaan. Kasvoveden ja puhdistusaineen lisäksi käytössä on Malu Wilzin papaijakuorinta ja viimeisimpänä tulokkaana Derma E:n Overnight Peel - tätä olen käyttänyt aikaisemminkin yhden pullollisen (vanha pakkaus) ja tuote on tuosta senkun parantunut, se on nykyisin tuoksuton. Tämä on aivan must-tuote kuivaihoisen kuorinnaksi, tehokas ja hellävarainen - ja iHerbin hinta ei paljoa kukkaroa kevennä. Aamulla iho on kosteutettu ja hilseilemätön, meinaan käyttää nyt pari kertaa viikossa, Avitcid-yötä seuraavana yönä. Jos iho on herkkä, ei ehkä kannata tätä heti lykätä koko yöksi, vaan kokeilla ensiksi 15-30 min naamiona.

Tässä taitaa olla loppuelämäni kasvojenhoitorutiini.
« Viimeksi muokattu: 15.02.13 - klo:14:02 kirjoittanut Lila »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #23 : 10.10.13 - klo:11:17 »
Olen kesän jälkeen palaillut taas Avitcidin käyttöön - ja hyvin menee! En koskaan levitä voidetta kostealle iholle (10-15 min puhdistuksen jälkeen aikaisintaan), todella niukka annostelu ja aina pari yötä hoitojen välillä. Nyt ei ole tullut mitään hilseilyä, iho näyttää todella hyvältä!

Aloita vaan varovasti - äläkä levitä liikaa tai kostealle iholle, niin kyllä tämän kanssa toimeen tulee!
« Viimeksi muokattu: 10.10.13 - klo:11:20 kirjoittanut Lila »

Poissa hampputukka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #24 : 17.10.13 - klo:15:34 »
Minä myös olen ottanut avitcidin uudestaan käyttöön kesän jälkeen! Nyt iho tuntuu vähän hilseilevän ja tuntuvan kuivalta, koska laitoin eilisiltana aika suurella kädellä avitcidia kasvoille... Onneksi Bepanthen on aina toiminut pelastajana tässä ongelmassa :)
Hiuslaatuni 1bMii. Kasvatan kohti vyötäröä, tällä hetkellä ollaan bsl:ssä!
http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=4.msg848478#msg848478 Kuvia hiuksistani sivulla 24.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #25 : 29.10.13 - klo:12:42 »
Soittelin lääkärin puhelinvastaajaan ajanvarausta A:n reseptiä varten :)
Oletteko suojanneet ihoa jotenkin erityisesti nyt Avitcidin käytön aikana?  Lueskelin Lääkeinfo.fistä pakkausselostetta ja siellä varoiteltiin et iho voipi ottaa itseensä herkemmin tuulesta/pakkasesta/auringosta. Ihon palaminen auringon vaikutuksesta taitaa tähän vuodenaikaan olla aika epätodennäköistä, mutta mites tuo tuuli ja tuleva pakkanen?

---

Edit. Jatketaanpa tähän kun ei ole uusia viestejä tullut. Eli tänään 5.11. kävin sitten hakemassa A:n ja Lilan aiemmin kirjoittamien vinkkien mukaan annoin ihon kuivua kaikessa rauhassa suihkun/kasvoveden/kosteusvoiteen jälkeen ennen A:n levitystä. Poskille ja leukalinjaan kun laitoin kevyesti, ei tullut mitään tuntemuksia, kaulalla muutaman kerran tuntui pientä (hyvin kivutonta) pistelyä. Sitten kävin haalealla vedellä pesemässä parin tunnin päästä pois kun sekä sairaanhoitaja että apteekkari sitä niin kovasti painotti. Huuhtelun jälkeen ja kuivaamisen jälkeen iho tuntui poskipäiltä niin kuivalta, että sipaisin hieman kosteusvoidetta (sebamed clear face -geeli, kasvovetenä paula's choice). Katsotaan kuinka homma lähtee etenemään  :)

Sairaanhoitaja sanoi että vaikka kaulallani ei nyt ole niitä ihonalaisia jättipaukamia, niin selvää arpea ihossa näkyy. Onneksi lähinnä tuolla leukalinjan alapuolella, joka ei ole niin näkösällä.

Edit. 8.11. laitoin taas voiteen pariksi tunniksi. Kaulalla tuntui pientä nipistelyä, mutta ei kivuliaasti. Hilseilyä ei ole vielä näkynyt ja iho näyttää normaalilta. Lupaavalta vaikuttaa :)
« Viimeksi muokattu: 10.11.13 - klo:00:06 kirjoittanut catjuska »
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #26 : 05.12.13 - klo:13:07 »
Mä olen käyttänyt joka kolmas tai neljäs ilta tuota 0,25% ja huomaan kyllä tuloksia. En tiedä johtuuko ne A:sta, elämäntapamuutoksista, säännöllistyneestä puhdistus- ja kosteutusrutiinista vai kenties kaikki yhdessä, mutta ihon vointi on huomattavasti parempi. Finnejä leuan ja kaulan alueelle tulee edelleen, mutta ne ovat pinnallisia ja putsattavissa. Tänä talvena ei ole ainuttakaan ihonalaista paisemaista finniä tullut ollenkaan!! Joten aika voittajafiilis sen osilta  :) Hilseilyä ei ole ollut ollenkaan, mutta kaulan iho on toisinaan ihan kosketusarka ja nyt pari päivää punottanut ja ollut aika arkana - lieneekö syynä sitten tuuli ja pakkanen? Olen harkinnut johonkin silkkihuiviin tai vastaavaan investoimista, voisin kuvitella sellaisen olevan aralle iholle miellyttävän tuntuinen ja hengittävä?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #27 : 18.02.14 - klo:20:26 »
Sain suoraan tuon 0,05% vahvuuden Avitcidissa, ja vähän kauhulla olen nyt varovasti ottanut sitä käyttöön. Tilanne on ollut se, että aiemmin oli kovinkin tukkeutunut iho etenkin otsassa ja poskien yläosassa ja nyt Paula's Choice -kuorinnat ovat jeesanneet sen verran, että otsa on ihan puhdas, mutta kasvojen alaosassa (leuka ja poskien alaosa) alkoi järkyttävä tulehduksellinen akne. Syviä kystisiä patteja ja jokaisesta pikkufinnistäkin on jäänyt helottava punainen jälki.

Ihotautilääkäri määräsi sitten Clindoxyliä, Tetralysalia ja Avitcidin, ajatuksella, että totuttelen ensin Clindoon ja sitten vasta Avitcid peliin mukaan myöhemmin. Hirvittää, koska mun iho ei tunnu juurikaan tottuvan tuohon Clindoxyliin edes vaan kuoriutuu ja hilsehtii jo siitäkin ja ärvöttää tulipunaisena ja kirvelevänä...  ::) Kolmisen viikkoa se on nyt ollut kai mulla käytössä. Ja vaikka niiden isojen pattien tulo on lakannut, niin edelleen on ongelma-alueille tullut pikkufinnejä.

Kokeilin eka muutamana ei-peräkkäisenä iltana (ongelmattomaan) otsaan Avitcidia, ja en huomannut mitään vaikutusta, joten uskaltauduin nyt ekan kerran laittamaan naamaani sitä kaikkien edellä kerrottujen ohjeiden mukaan. Aion aloittaa tosi varovasti, koska sain tuon vahvemman voiteen ja koska ihoni ilmeisesti on herkkä. Pelottaa se pahenemisvaihe, kun nyt on päässyt pitkästä aikaa siihen, että ihon on saanut meikattuakin piiloon. Toivottavasti Tetralysal vähän tasoittaisi sitä pahenemisvaihetta edes.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #28 : 18.02.14 - klo:21:04 »
Mä olen käyttänyt tuota Avin 0,025% syksystä lähtien ja ilokseni syvät patit ovat pysyneet poissa. Pieniä epäpuhtauksia tulee kyllä edelleen etenkin tiettynä aikana kuusta, mutta ne ovat onneksi pinnallisia ja helposti putsattavissa (joojoo, ei saisi koskea, mutta kun..)

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #29 : 19.02.14 - klo:10:36 »
Kiva lukea positiivisia kokemuksia!  :) Tuntuu löytyvän niin herkästi tästä aineesta niitä juttuja, että koko naama räjähti irti tai meni ikuisiksi ajoiksi pilalle tai jotain... ja kun naamassa on nyt vain yksi pieni finni, niin ei kauheasti inspiroi ne kuvaukset puolen vuoden jatkuvasta purging-ilmiöstäkään. Täytyy toivoa, että kaikki menee hyvin, hyviä vinkkejä sainkin jo tästä ketjusta. :)

Mites muuten Avitcidin käyttö kesällä? Ihotautilääkäri ei sanonut tästä mitään, mutta olen ollut ymmärtävinäni, että moni ei käytä kesäisin. Mulla toisaalta taas on runsaan hikoilun takia kesäisin iho usein kaikkein kamalimmassa kunnossa.