Kirjoittaja Aihe: Avitcid (tretinoiini ihonhoidossa)  (Luettu 34035 kertaa)

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Avitcid (tretinoiini ihonhoidossa)
« Vastaus #45 : 27.06.14 - klo:20:05 »
Toinen tuubi Avitcidia korkattu ja reilut 3kk käyttöä takana. Vielä pari viikkoa sitten ihossa oli vielä mustapäitä ja viimeisin finni taisi nousta eilen, eli ihan vielä en ole voiteen tehoon tyytyväinen. Tuntuu kuitenkin siltä, että päivä päivältä ihon kunto paranee hiljalleen ja uusien epäpuhtauksien nouseminen pintaan vähenee. Kuivuutta ja punoitusta ei esiinny vieläkään, joten tuskimpa sitä on enää odotettavissakaan.

Ironista kyllä on, että kun karsin ihonhoidosta rasva-alkoholit ja sulfaatit ihon kunto parani silmissä, mutta vaikka Avista löytyy sekä setyylialkoholia että natriumlauryylisulfaattia on nassu paremmassa kunnossa kuin aikoihin. Ovathan molemmat kuitenkin siellä ainesosalistan loppupäässä. Täytyy vaan yrittää luottaa voiteen tehoon ja stressata hieman vähemmän ainesosista. :D

Musta kyllä tuntuu, että käytän voidetta päivittäin ihan liikaa. Herneen kokoisen annoksen sijaan pitäisi varmaankin puhua vadelman kokoisesta määrästä. Enemmän voidetta ei tarkoita enemmän tehoa, eihän?
Sources or didn't happen.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #46 : 27.06.14 - klo:21:56 »
Mullakin menee kyllä kaksi hernettä, etenkin jos käytän miedompaa.

Mulla on mennyt hyvin, nyt olen taas joutunut perääntymään osin tuon miedomman Avitcidin pariin (käytän pari kertaa viikossa vahvaa ja muina öinä mietoa), koska keli heittäytyi yhtäkkiä niin kylmäksi, että iho alkoi kovasti kuivua.

Mutta kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä, että Avitcid on parasta, mitä mun iholle on tapahtunut. Ihmeellisesti olen jo tottunut siihen, että se kosketettaessa tuntuu sileältä eikä röhelöiseltä.

Antibioottikuuri tosin vetelee viimeisiään, joten sen puolesta jänskättää kovasti, että palaako tulehduksellinen akne sitten kuitenkin...

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #47 : 14.07.14 - klo:21:26 »
Päivittelen nyt, kun ab-kuuri on joku aika sitten loppunut. Rutiini on pysynyt edelleen samana kuin edellä kerroin. Olen siihen hyvin tyytyväinen, enkä aio nyt muuttaa mitään. Vaihtelen 0,05 ja 0,025 % vahvuisia Avitcideja sen mukaan, miltä iho tuntuu, eli hitaasti totutellen. Lisäksi käytän toisinaan aamuisin Basiron Washia aknen peloissani.

Akne ei ole ainakaan vielä palannut, ab-kuurin loppumisen jälkeen ihossa ei näy mitään muutosta. Se on ollut valtava helpotus, vaikka toki jännittää vieläkin, palaako se joskus. Avitcidiin olen kuitenkin edelleen aivan ihastunut, enkä aio lopettaa sen käyttöä koskaan. Olen edelleen joka aamu meikatessani jotenkin ihan naurettavan onnellinen, kun muistan niin hyvin, millaista aknen kanssa oli. Aknea Avitcid varmasti estää paljon, kun ihossa ei ole tukkeumaa, joka voisi tulehtua. Harmittaa, etten aiemmin uskaltautunut röhelönaamoineni ihotautilääkärin pakeille, sillä nyt iho on kauttaaltaan näpytön ja vailla tukkeumia ja näyttää vain niin paljon paremmalta. En edes tiennyt, että tällainen on mun iholla mahdollista! Toiseksi oon huomannut, että saan nykyisin lätkiä iholleni aika pitkälti mitä vain melko huoletta, eikä se Avitcidin ansiosta näytä kovin herkästi tukkeutuvan, jotain ihan satunnaista pientä kohoumaa on, jonka erottaa vain läheltä, ja joka häviää ennätysnopeasti. Niin ja aina tulee menkkafinni. Mutta ennen en voinut edes katsahtaa rasvaisempia voiteita tai aurinkosuojia kohti, kun naama oli jo tukossa kauttaaltaan.  ;D

Ja pakko kyllä kehua, että Paula's Choicen tuotteet sopivat erinomaisesti yhteen Avitcidin kanssa, kun ovat niin hellävaraisia ja tehokkaita.
« Viimeksi muokattu: 04.08.14 - klo:13:17 kirjoittanut siana »

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #48 : 03.08.14 - klo:21:05 »
Muutama viikko 0.05% version käyttöä takana! Aloitin kokeilut vahvemman voiteen kanssa varovaisesti huuhtelemalla kasvot n. tunnin kuluttua voiteen levittämisestä ja jatkoin näin ensimmäisen viikon. Jo toisena päivänä leuka, otsa, nenä ja nenän ympärykset täyttyivät pienistä umpikomedoista. Mitään muuta en ollut muuttanut ihonhoidossa, meikkaamisessa tai muissakaan elintavoissa, joten komedot johtuivat melko varmasti vahvemmasta voiteesta - tämä taisi nyt olla sitä paljon puhuttua ihon puhdistumisreaktiota ("purging"). Onneksi komedot häipyivät yhtä nopeasti kun olivat ilmaantuneetkin eikä niistä jäänyt iholle pigmenttijälkiä. Pientä kuivuutta on havaittavissa, ei kuitenkaan ihan hilseilyä vieläkään. Toivotaan että tämä saisi ihon kuriin, lääkäri kun vihjaisi seuraavaksi oljenkorreksi Roaccutanea - se olisi kuitenkin näin miedon aknen kanssa aikamoinen overkill.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #49 : 04.08.14 - klo:13:31 »
^Jännä muuten, että mulla ei missään vaiheessa tullut Avitcidin kanssa purging-ilmiötä. Tai siis kun aloitin niin näppyjen määrä pysyi jonkun aikaa iholla vakiona, mutta en osaa sanoa, oliko se puhdistumista, kun tuntuu, että ilmankin Avia niitä näppyjä olisi ollut yhtä paljon silloisella aknella. Mulla oli vielä tosi paljon tukkeumaa mm. otsassa ja poskissa, jonka odotin puhkeavan finneiksi, mutta niin ei käynyt, pikemminkin ne vain jotenkin hävisivät iholta, ja finnit tulivat edelleen suun ympärystään, jossa ei edes ollut tukkeumaa. Niitä saattoi kyllä tulla kerralla monta, mutta niin tuli sitä ennenkin, näin jälkikäteen ajateltuna.

Jopa näillä helteillä mun iho on pysynyt tosi hyvänä, mistä kiitän kyllä Avitcidia, huolellista ihonhoitoa Paula's Choicen tuotteilla ja aurinkosuojausta, sekä tietenkin ilmastointia kotona. Mutta olemme viettäneet paljon aikaa mökilläkin (meressä uimista, auringossa hengailua, ei juoksevaa vettä), ja sielläkin mulla on ollut Avitcid mukana ja oon joka aamu tehnyt vesiämpäreiden äärellä tarkasti rutiinini pesu-kasvovesi-kuorinta-seerumi-aurinkosuoja. On kannattanut, koska jokakesäistän ihon rähjääntymistä ei nyt ole tapahtunut ollenkaan.  :ts

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #50 : 05.08.14 - klo:11:43 »
^ Mullakaan ei tätä tapahtunut 0,025% version kanssa. Tekisi mieli ajatella että tämä olisi varma merkki voiteen toimivuudesta, mutta parasta varmaankin odotella ainakin kuukausi ennen hurjia johtopäätöksiä. :D Käsittääkseni tuo ilmiö on melko harvinainen ja sen vahvuus vaihtelee hyvinkin paljon riippuen ihosta, eikä se loppujen lopuksi kerro paljoakaan siitä, sopiiko voide iholle vai ei.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #51 : 16.08.14 - klo:22:11 »
Kyllä mä uskon, että apua on. Onhan se vahvempi toki sinänsä tehokkaampi, mutta ainakin mulla myös ärsyttävämpi. Ja pahimpien ja viimeisimpien jälkien haalistuminen juuri poskilta on vienyt todella kauan, mutta kyllä ne ovat haalistuneet, ja valtaosin käytössä ollut juuri miedompi Avitcid. Mutta Avitcidista on paljon muutakin hyötyä, se pitää tukkeumat poissa ja uudistaa ihoa.  :)

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #52 : 20.08.14 - klo:22:41 »
enna, lisäksi tuli mieleen, että saat Avitcidiin lisää tehoa, jos käytät sitä aivan yksinään. En tiedä, mikä rutiinisi sen kanssa on, mutta jos laitat esim. sen päälle kosteusvoidetta ja alle jotain, niin teho hieman laimenee (joidenkin mukaan). Omalta osaltani voin tuohon väitteeseen yhtyä, sillä iho on ihan erilailla vauvanpehmeä, kun käytän Avitcidia pelkästään. 0,05%, jota nyt käytän, on kuitenkin kylmillä keleillä herkästi niin kuivattava, että joudun laittamaan sen päälle kosteusvoidetta, mutta pyrin siihen, ettei tarvitsisi. 0,025% laitan aina puhtaalle iholle enkä mitään päälle.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #53 : 02.09.14 - klo:17:36 »
Kuinka pitkään olette muuten käyttäneet avonaista Avitcid-tuubia?

Tajusin just, että tuo minun 0,05% tuubini on avattu jo joskus tammikuun lopulla. Ja jotenkin viime aikoina on tullut tunne, että iho olisi tottunut siihen ihan täysin, siis tukkeumaa ja näppyäkin on tullut, ja epätoivo on alkanut heräillä. Pakkausselosteessa ei kuitenkaan sanota mitään siitä, kauan voide kestää avattuna.

Sitten tuli kuitenkin mieleen, että onhan tuo tuubi pitkän tovin ollut jo auki, eli jos siitä olisi jotenkin teho mennyt tai heikentynyt, mitään muutosta rutiineihin ei ole tullut. Ja käsittääkseni ei pitäisi olla mahdollista, että Avitcid käy tehottomaksi tai että iho tottuu siihen uudistavaan vaikutukseen ja alkaa käytöstä huolimatta tukkeutua...  ???

Kävin nyt sitten ostamassa uuden tuubin ja rukoilen, että se toimii taas entiseen tapaan. Otsakin on alkanut uhkaavasti "röhelöityä" ja poskessa iso tulehtunut finni.  :#

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #54 : 02.09.14 - klo:21:45 »
kävin tuossa tovi sitten apteekissa hakemassa uuden tuubin ja yllätyin kun lääkäri olikin laittanut reseptin 0,05% Aville. Otin sen kuitenkin ja aloin nyt miettimään voisiko voiteen vaikutusta "laimentaa" laittamalla alle jotain kosteusvoidetta (ja jos näin on, mikä olisi hyvä siihen)? Lieneekö syynä syksy, kuukautiskierto vai sairastelu, mutta finnejä on taas ilmaantunut ja leuassa yksi ihan kystinen :(
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #55 : 02.09.14 - klo:22:00 »
^^Lukee siinä se päivämäärä kyllä, se on vuodelle 2016 asti. Kokeilen nyt kuitenkin uutta tuubia, koska suoraan sanoen toivon ihan suunnattomasti, että tuo vanha olisi vain jotenkin pilalla. Siinä kyllä lukee, että säilytys 15-25 asteessa, ja täällä ja mökillä ei takuulla kesällä pysytty noissa lukemissa. Lisäksi hain myös Clindoxylin, jos iho kestäisi sitä nyt vaikka vähän paremmin, pitää laittaa huomenna testiin.

^Mä olen käyttänyt bufferoimismetodia vahvempaan Avitcidiin totuttaessa. Olen laittanut alle jotain ohutta ja hyvin imeytyvää, hyvin neutraalia, esim. Favoran kosteuttavaa seerumia tai Humektania.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #56 : 02.09.14 - klo:22:04 »
^^ Voiteen alle ja päälle voi laittaa kosteusvoidetta laimentamaan tehoja, tätä kutsutaan "bufferaamiseksi". Avitcid on vesipohjaista emulsiovoidetta, joten mikä tahansa vesipohjainen kosteusvoide ainakin käy (esim. silikonipohjaiset saattavat saada voiteen rullaamaan iholta).

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #57 : 02.09.14 - klo:22:19 »
Kiitoksia leidit  :)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #58 : 03.09.14 - klo:00:04 »
Ööh, lisäkysymys niille, joilla on 0,05% käytössä: millaista se on teillä koostumukseltaan? Olen hämmentynyt, koska entinen tuubini oli ihan kiinteää voidetta, ja tuo uusi tuubi taas sisältää sellaista ohutta litkua, joka esim. valuu tuubista itsekseen, jos korkin jättää hetkeksi auki. Yritin ravistella, mutta ei mitään muutosta. 0,025% on aina myös ollut ihan kiinteää, sellaista, että siitä saa helposti puristettua herneen kokoisen nokareen sormelle.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #59 : 03.09.14 - klo:00:15 »
Mulla se 0,05% on kyllä löysähköä, mut ei sentään lirua. Hyvin saa nokareen puristettua.