Kirjoittaja Aihe: Avitcid (tretinoiini ihonhoidossa)  (Luettu 34038 kertaa)

Poissa siana

• HAIRahtanut
Vs: Avitcid (tretinoiini ihonhoidossa)
« Vastaus #60 : 03.09.14 - klo:22:06 »
Taidan viedä omani apteekkiin takaisin. Se on aivan vetelää, ohutta litkua ja äsken tuubista tuli joku kummallinen kuiva kökkö voidetta.  ???

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #61 : 09.09.14 - klo:20:36 »
Jotain on nyt kyllä tekeillään. Otsa on mennyt lyhyen ajan sisällä jo melko röhelöisen näköiseksi, vaikka mikään ei ole muuttunut rutiineissa. Huoh.  ??? >:( Uuden Avi-tuubin käyttöönotto johti ainakin siihen, että suupielet taas hilseilevät, joten kyllä se tehoaa, mutta mitä kummaa, otsa on ollut aivan näpytön jo pitkään - se itse asiassa ensimmäisenä selkeni täysin.  Nyt siellä on tukkeumaa siellä sun täällä. Olen välttänyt minkään vähänkään raskaan tai ylimääräisen laittamista otsaan, mutta eipä ole auttanut, näyttää pahenevan vain. Se ei siis ole lainkaan kuiva, mutta ei kyllä rasvainenkaan, tänään menin aamusta iltaan asti yhdellä kevyellä puuteroinnilla, joka sekään ei olisi välttämättä ollut tarpeen. Päivisin laitan siihen aina 2% BHA:ta meikin ja kosteusvoiteen alle. En ymmärrä.  :#

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #62 : 15.09.14 - klo:11:28 »
No niin, naamapäivittelyä taas. Lienee jotain hormonaalista ollut tuo, koska nyt iho on parempi ja otsakin tasoittumassa. Kaiken varalta olen kuitenkin nyt parina päivänä tehnyt niin, että vapaapäivänä aamulla pesen ensin Avin pois, sitten pistän puhtaalle iholle Clindoxylin pariksi tunniksi tai tunniksi vaikuttamaan, pesen senkin pois ja ladon tyypillisen ihonhoidon naamaan (1 % BHA tosin vain). Tämä on toiminut ihan ok, vaikka iho kylläkin kuivuu ja punoittaa Clindoxylin poispesemisen jälkeen. Toivon kuitenkin, että se nyt jotenkin tottuisi Clindoxyliin tässä. Sen päälle en kuitenkaan pysty meikkaamaan sen omituisen koostumuksen vuoksi, se kuivuu kyllä ihoon mutta lisättäessä päälle ihan mitä tahansa se muuttuu valkoiseksi liisteriksi ja hillitön polttelu ja kirvely alkaa.

Kuivuuteen ja kirvelyyn on löytynyt erinomainen apu PC:n Skin Recovery -seerumista! Sillä saa jopa tällaisen rääkin kokeneen ihon niin siistin näköiseksi JOPA suupielistä, että meikkaus päälle onnistuu. Suupielet ovat siis murheenkryyni, ne ovat aivan hilseilevän kuivat. Otsaan en ole uskaltanut seerumia laittaa vielä, mutta ainakin poskissa ja suupielissä se on toiminut oikein kivasti, eikä tukkeumaa ole tullut.

Gyne arvioi, että mulla on hormonitoiminta sekaisin nyt vähän, koska olen laihtunut niin paljon. Voi ollakin. Nuo edelliset iho-ongelmat alkoivat kuukautisista, jotka olivat muutenkin todella kummalliset ja kivulloiset. Lisäksi jos oikein muistan, en tainnut ehtiä varautua niihin kunnollisella bentsoyyliperoksidikuurilla.

En ole saanut vaihdettua tuota Avi-tuubia, kun välillä vaikutti siltä, että siinä on koostumus kohenemassa, mutta tänään kyllä vien sen apteekkiin, kun sinne on muutenkin asiaa. Se on tosiaan jotenkin jakautunut: tuubista pullahtaa välillä isoja kökköjä voidetta (joita ei pysty levittämään) ja lopun aikaa se on aivan ohutta lirua.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #63 : 17.09.14 - klo:12:03 »
Jatkan monologia sen verran, että... vaihtamalla parani! Nyt saamani Avi-tuubin koostumus on tasaista, ja sitä on helppo levittää. Parina aamuna kolmannen tuubin käyttöönoton jälkeen iho on näyttänyt aivan ihanan sileältä ja kirkkaalta.

Toki tässä voi olla kyse monesta muustakin asiasta, mutta yleisenä vinkkinä vain, että jos Avin teho tuntuu jollakin hiipuvan, niin kannattanee ainakin kokeilla uutta tuubia (jos on siis jo vahvempi voide käytössä).

Mulla tosiaan sen ekan tuubin kanssa kävi niin, että mystisesti enää esim. suupielet eivät hilseilleet, mikä minulla on koko ajan ollut hyvin tyypillinen Avin vaikutus, koska joudun suun ympärystön näppyherkkyyden takia levittämään sitä sinnekin. Samalla iho alkoi selkeästi herkemmin tukkiutua ja meni jotenkin sameammaksi ja elottomammaksi. Nyt näyttää jo paljon paremmalta.  :ts

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #64 : 17.09.14 - klo:15:43 »
^Saisitko nykyiseltä ihotautilääkäriltäsi puhelinaikaa, jos hän määräisi siten? Mulle määrättiin alkuun suoraan 0,05% mutta päädyin sitten soittamaan lääkärilleni ja pyytämään miedompaa voidetta, mikä oli oikein hyvä ratkaisu. Eikä maksanut mitään.  :)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #65 : 18.09.14 - klo:13:41 »
Onko avin käyttäjät käyneet kosmetologilla tai ihonpuhdistuksissa? Kysäisin parturireissun yhteydessä aikaa ja mitä hoitoa suosittelisivat, kuulema ultraäänipuhdistus olisi mun iholle paras (noin sekunnin vilkaisun jälkeen). Tajusin vasta jälkeenpäin etten maininnut mitään tuosta avin käytöstä ja että vaikuttaako se hoidon valintaan. Finnejä ei nyt kierron tässä vaiheessa ole, mutta epäpuhtauksia löytyy.

Edit. Vastaanpa tähän itse itselleni, eli kosmen mukaan evin käyttö ei ultraäänipuhdistusta estä. Kävinkin tänään sit siinä putsauksessa eikä iho näytä olevan moksiskaan, nyt parin päivän ajan seuraan miten paljon lähtee talia puskemaan pihalle.
« Viimeksi muokattu: 06.10.14 - klo:23:53 kirjoittanut catjuska »
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #66 : 28.10.14 - klo:11:09 »
^Raportoi sitten tuloksista! Mulla ei (tietääkseni) maksaläiskiä ole, mutta kiinnostaa asia kuitenkin kovasti.  :)

Mä voisin kirjottaa mun tämän hetkisen ihonhoitorutiinin ylös, kun siinä on tapahtunut vähän muutosta, ja olen tällä hetkellä erittäin tyytyväinen ihon kuntoon:

aamuisin pesu Cetaphililla (tämän hellävaraisempaa en ole löytänyt!), hellästi taputtelu pyyhkeellä
kasvovedeksi joko PC Skin Balancing tai PC Skin Recovery, jälkimmäinen jos iho tuntuu herkältä tai kuivalta. On ollut suurta apua
kuorintana PC 1% BHA Lotion tai Resist 5% AHA (harvemmin)
seerumina PC Resist (tavallinen) tai PC Skin Recovery, jos iho kuiva
(PC Hydralightia kerros, jos iho tuntuu kuivalta vielä)
aurinkosuojana PC Resist Super-Light SPF 30

iltaisin pesu PC Skin Recovery -putsarilla, jos meikkiä, muulloin joku Lumenen rasvaisen ihon puhdistusgeeli, joka saatu Livboxista mutta ei onneksi kuivata pahemmin
Favora kosteuttava kasvosuihke, painelen vielä sormin iholle ja annan imeytyä n. 40-60 min
Avitcid 0,05%
(jos iho alkaa osoittaa saharamerkkejä, vielä PC Moisture Boostia kerros päälle)

Eli muutoksia on lähinnä se, että laitan Avi:n alle Favoran kosteuttavaa kasvosuihketta, olen siirtynyt suht pysyvästi PC Super-Light päivävoiteeseen ja olen myös ottanut käyttöön Skin Recovery -sarjan. Iho on kiittänyt.  :) Skin Recoveryn käyttöönotto on mahdollistanut sen, että voin käyttää myös puuterimaisia (ei kuitenkaan kaikkein kuivimpia) meikkipohjia, mikä on musta hirmu kätevää, kun meikkipohjaksi riittää, että pyörittelee kevyesti meikkipuuteria kasvoille. Super-Light päivävoide on kyllä edelleen vähän tyhmän värinen, mutta ihonhoidon viime askeleena se pitää ihon niin hyvin mattana lähes koko päivän, että en halua siitä luopua.

« Viimeksi muokattu: 28.10.14 - klo:11:11 kirjoittanut siana »

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #67 : 14.10.19 - klo:09:56 »
Mun vanhemmat reissaavat paljon Turkissa, jossa Avitcidia vastaava voide ei ole reseptilääke. Joten kun kesällä muuttostressin takia naama räjähti käsiin, pyysin heitä tuomaan tuubin seuraavalla reissullaan ja tänään sain sen miedomman version.

Mun ongelmana on siis leukaperien finnit, oikein mojovat ihonalaiset ja pienemmät "tavalliset" finnit. Niitä ei onneksi ole aivan älyttömästi, mutta kun vertaa entiseen, määrä on hurja. Kesän jälkeen olen vaihtanut sulfaatittomaan kaksoispuhdisukseen iltaisin, ottanut käyttöön Pixien glow tonicin (5% AHA), The Ordinaryn niacimide + zinc seerumin, Basironin ja vielä The Ordinaryn hurjan tujun AHA & BHA kuorinnan. Näillä sain ihon kuntoa jo parempaan suuntaan, erityisesti tuo kuorinta auttaa eikä ärsytä mun ihoa. Oon käyttänyt sitä vaihtelevasti kerran 1-2 viikossa vähän ihon kunnon mukaan, toivon että jatkossa riittäisi kerran kuukaudessa tai harvemmin ja toi Pixien glow tonic ja 2%BHA riittäis muulloin. Huomasin samalla, että It Cosmeticsin bye bye undereye -peittari on syytä pitää oikeasti vain silmänalusilla, muualla tukkii ihan törkeästi. Päivän jälkeen oikein tuntee miten paukamat ovat ärtyneempiä ja kasvavat.

Nyt sitten tietenkin jätän ton tujun kuorinnan pois rutiinista, mutta kestääkö glow tonicia tai BHA:ta käyttää tretinoiinin kanssa? Eilen illalla tuota laitoin ongelma-alueille, oli ohutta geelimäistä tavaraa. Kuivui iholle salamana, haisi alkoholille. Jätti kiristävän tunteen iholle, joten päälle laitoin kasvosuihkeen ja Ordinaryn buffet-seerumin ja kosteusvoiteen. Muistelen että tretinoiinin päälle voisi aika nopeasti levittää muita tuotteita ilman että teho häviää?

En tiedä mistä johtuu, mutta jo näin aamulla pisimpään olleet paukamat ovat paljon pienemmän tuntuiset.