Kirjoittaja Aihe: Sekalainen hennavärjäyskeskustelu  (Luettu 405 kertaa)

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
  • Focus sounds like hocuspocus
    • Blogielämää
Sekalainen hennavärjäyskeskustelu
« : 15.09.20 - klo:07:10 »
En löytänyt enää keskustelutopiccia jossa oli yleistä juttua hennalla/cassialla/indigolla värjäämisestä, sekä sekotteiden käyttämisestä. On mennyt arkistoon.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
  • Focus sounds like hocuspocus
    • Blogielämää
Vs: Sekalainen hennavärjäyskeskustelu
« Vastaus #1 : 15.09.20 - klo:08:18 »
Mä olen nyt maaliskuusta asti värjäillyt cassia/henna-seoksella suhteessa 65/35. Tavoitteena kuparisemman värinen tukka. Lopputulos puolen vuodenkaan jälkeen ei miellytä. Ilmeisesti pohjavärini on sen verran tumma, että mitään kirkasta kuparia tästä ei saa. Keinovalossa hiusten väri näyttää yhtä tummalta juuresta latvoihin (ei yllätä koska kasvivärihän ei vaalenna). Hiuksen kiillon sävy on juuresta keltaisempi ja latvoja kohti sävy muuttuu punaisemmaksi.  Haluaisin myös että punainen näkyisi paremmin, koska nyt hiuksissa on  jännä tumma sävy, joka näyttää punaiselta kun valo osuu. Mahonki on varmaan oikea sana kuvaamaan väriä. Plussa seoksen käyttämisessä on se että juurikasvu ei näy niin selkeästi kuin pelkällä hennalla värjätessä.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3

Poissa kuskus

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • iHerb AKK8253
Vs: Sekalainen hennavärjäyskeskustelu
« Vastaus #2 : 13.10.20 - klo:08:56 »
Mä hennailin noin vuoden Cultivatorsin hennalla, välillä laitoin seokseen mukaan pussin saman merkin mahogany-sävyä. Tulos oli ihan nätti punaruskea, mutta innoissani hennailin vähän liian usein ja väri tummeni nopeasti omaan makuuni liian tummaksi, halusin enemmän oranssia/kuparista sävyä. Vuosi sitten tein värinpoiston ja laitoin päälle henna-cassia-sekoituksen (muistaakseni 50-50). Tästä tuli ihan nätti vaalean oranssi, jopa vähän kellertävä, toki mun sävyihin hiukan liian vaalea. Ajattelin, että siitähän se tulevien hennausten myötä tummuu.
Mun oma sävy on sen verran tumma, että säilyttääkseni kuparin sävyn mun on aina vaalennettava tyvi ennen hennausta. Vuoden aikana olen jaksanut tehdä sen kahdesti, enkä aina ole jaksanut laittaa edes hennaa päälle. Hiusten sävy on ollut siis hyvin kirjava monen sentin tyvikasvuineen, vaalennettuine hennaamattomine osioineen ja hennattuine pituuksineen  ;D Kesällähän tällä nyt ei ole ollut mitään väliä, kun hiukset kuitenkin ovat jatkuvasti kiinni.

Nyt eilen jaksoin vihdoin käyttää koko päivän vaalennus-hennaus-operaatioon, ja olen tosi tyytyväinen tulokseen! Vaalensin tyven Rialin vaalennusvoiteella (mielestäni hellävaraisempi ja myös vähemmän tehokas kuin varsinainen vaalennusaine, eli suht turvallinen käyttää), levitin vaalennettuun osioon pussillisen Cultivatorsin hennaa ja lisänä noin puoli pussia Auburn Copper -sävyä, parin tunnin päästä pituuksiin mössön jämiin lisätty loput Auburn Copperista ja hoitoainetta, tunnin glossaus tällä seoksella. Täysin tasainen ei koko hiuksiston sävy ole edelleenkään, mutta kotihennailijan tulokseksi mielestäni oikein hyvä.
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka