Onko muut kokeilleet mehandi.com:n hennaa?
Testailin itse mehandin viittä eri hennaa eilen. Täytyy sanoa, että värjäystulokset oli paljon laimeampia kuin mitä odotin, harmi vaan... Mutta voi olla, että mun pitäisi syväpuhdistaa hiukset, eli metallijäämät voi vaikuttaa lopputulokseen. Ja värihän kai tummuukin tässä muutaman päivän aikana vielä?
Minulla on siis about keskiruskeat omat hiukset, tai vähän tummemmat, en tiedä miten nämä pitäisi luokitella. Kokeilin:
- Rajasthani Twilight henna
- Rajasthani Jasmine henna
- henna kit: Auburn
- henna kit: Fire
- henna kit: Red
Nyt lähinä juuret näyttää oranssihkoilta, pituuksissa on punertavaa ruskeaa joka näkyy selkeimmin ehkä Auburn- ja Red-värien kohdalla. Sekoitin jauheet veteen, jossa oli sitruunamehua joukossa ja pakastin seokset. Annoin vaikuttaa päässä 4,5 tuntia.
Olisiko kenelläkään vinkkiä, miten saisi mahdollisimman voimakkaan kylmän punaisen aikaiseksi hennalla? Onko tähän ratkaisuna vain hullu kerrostaminen, vai olisiko jonkun toisen firman henna parempi mun tarkoituksiin?
Lisäksi: Luin, että Rajasthani-hennoissa monsoon olisi se, jolla saa voimakkaimman punaisen värin. Mutta ainakin tuolla Mehandin sivuilla lukee, että monsoonissa on lawsone-pitoisuus vain 1,7%. jasminessa on 2% ja twilightissa 2,8%. Eikös suurin pitoisuus korreloi voimakkaimman punaisen värin kanssa..?
ETA. Voi hitto, kun huuhtelin hennaa pois, pesin myös shampoolla - ei vissiin olisi pitänyt (luin toisesta ketjusta)..?
ETA2. No nyt väri on hapettunut tarpeeksi, punertavan ruskea on lopputulos mun hiuksissa, sävyerot eri sekoitusten välillä ei ole kovin isoja. Tahtoisin voimakkaampaa punaista.