Olen aikalailla hukassa

... sain reaktion kampaamoväreistä. Otin sunnan kohti tuntematonta

kasvisvärjäys. Ekokampaamon kautta otin vauhtia ja sain ohjeitakin, mutta nyt on paljon kysymyksiä.
Hiukseni ovat harmaat, joista sain kampaamoväreillä kauniin oranssin pehkon. Samaa sävyä tavoittelen hennalla.
Santen Flame red ei peitä eikä pysy. Väri kuitenkin heti hennauksen jälkeen kaunis oranssi. MacUrthin voimakkaanpunainen (lisäsin sitruunan mehua puoli desiä ja kurkumaa 2 rkl/100g hennaa) syveni parissa päivässä tummaksi ja sävy oli jo lähellä kylmää.
Pienen tuoksukaupan Jamila (sitruunat & kurkumat mukana) muutti värin entistä kylmempään suuntaan

.
Olen lueskellut netistä hennaus vinkkejä, niin keskustelupalstoilta, kuin kymmeniltä muilta sivustoilta kuitenkin vastauksia vaille jääneenä.
Olen ymmärtänyt, hennaväri kirkastuu sekä saa intensiivisemmän sävyn/hennaus kerta, kun käyttää jotain hapanta-ainetta. Minulla siis sitruuna.
Onko hennavärin värjäävyyteen mitään vaikutusta tuolla happamalla-aineella, vaiko vain em. vaikutuksiin?
Jos jätän sitruunan pois ja käytän esim. Jamilaa, johon lisään kurkumaa, niin saankohan sävystä lämpimämmän ja oranssimman vai kokeilenko sekoittamalla Jamilaa tai Karishmaa ja cassiaa.
Onko kokemuksia ja mikähän olisi sekoitussuhde?
Nyt odotuksessa on,
http://www.hennahut.com/sunset_orange_hair_dyeHaen lämmintä oranssia sävyä pysyvämmäksi lopputulokseksi, mutta miten se on yhä hakusessa.