Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä  (Luettu 52403 kertaa)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä
« Vastaus #105 : 22.10.18 - klo:23:09 »
Lähteekö teiltä normaalia enemmän hiuksia hennatessa? En ole uskaltanut hennata juurikasvua, koska hiuksia näytti lähtevän viime värjäyksen huuhteluvaiheessa ihan hirveästi.Johtuukohan se siitä kakkuuntuneesta värimassasta, että niitä irtoaa?

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #106 : 23.10.18 - klo:10:09 »
^ Kovettuuko se massa siis? Mulla ainakin on pysynyt kosteana ja juoksevana/mönjämäisenä kun on peitettynä ollut. Miten/millä huuhtelet hennan? Itse olen käytin vaan vettä, mutta cassian kanssa hoitoainetta koska se lähtee niin vaikeasti. Lähtihän hennatessa hiuksia aina ihan hirveä määrä, mutta sama on homma shampoo-/hoitoainepesussa ja muiden seosten huuhtelun kanssa.

Luulisin, että jos massa oikeasti repii hiuksia päästä, sellaisiakin jotka eivät itsestään ole irtoamassa, niin se varmaan sattuisi tai ainakin tuntuisi. Ja varmaan osa hiuksista katkeaisi eikä irtoaisi kokonaan. Takkuuntuminen, mitä henna joillekin aiheuttaa, voi myös aiheuttaa irtoamista kun takkukasan huuhtelu herkästi on repivää touhua. Ehkä hiuksesi ovat saaneet liikaa hennan rakennepaikkausta ja kaipaavat kosteutusta?

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 24.10.18 - klo:15:54 »
Kokeile pestä pää alaspäin. Musta tuntui että lähtee enemmän hennatessa, kunnes pesin shampoolla pää alaspäin.

Poissa mois

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #108 : 31.10.18 - klo:09:41 »
Hei mitäs meinaatte kun löysin tuollaisen hennan(?), joka saattaa olla vanhentunutta (yhteisömme kirppikseltä, ei lukenut mitään infoa). Kokeilin sitä pieneen osaan hiuksia, annoin vaikuttaa n.1,5h, tulos oli sellanen hento kuparisen/oranssihtavan ruskea (aika samanlainen kuin oma väri, mutta intensiivisempi). Toinen arvaukseni on, josko se oiskin cassiaa..? En oo ikinä kokeillut, niin en oikeen tarkkaan tiedä millasta se on.
Mietin voiko tuo tehdä jotain huonoa hiuksille, jos on jotenkin menny vanhaksi. Ja lisäksi en tietty tiedä merkkiäkään... Tekis nyt vaa mieli läntätä se päähän, ja pidemmällä vaikutusajalla (niin josko se antais vähän syvempää sävyä kuitenkin sitten). :D

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #109 : 31.10.18 - klo:19:40 »
Cassiasta ei tule kuin kultaista vivahdetta vaaleisiin/vaaleahkoihin hiuksiin, veikkaisin sävyn perusteella että löytösi on hennaa, joka on menettänyt tehojaan vanhentuessaan tai ei ole alkujaankaan ollut voimakasta (eri erissä, merkeissä ja lajikkeissa on eroja). Tietääkseni henna ei muutu vahingolliseksi, sehän on vaan kasvijauhetta (puhdas henna), mutta täyttä varmuutta asiasta mulla ei ole enkä ole vanhentunutta itse kokeillut. Itse en kyllä käyttäisi hennaa, jonka puhtauteen en luota, sillä hennaan voidaan lisätä vaikka mitä - myös hiuksille ja/tai koko keholle vahingollisia aineita.

Poissa mois

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #110 : 08.11.18 - klo:08:41 »
Kiitos korkkiruuvi! Kävi lopulta niin että väri syveni muutamassa päivässä huomattavasti! :) Nyt kyllä tykkään sävystä, vaikka haluan vielä hitusen selkeämmän punasen, seuraavaksi taidan laittaa Cultivatorsin Hennan...
Eli katastrofia ei tapahtunut, nyt vain toivon ettei ollut mitään heikkolaatuista kamaa (itsekin oon tosi tarkka etten mitään myrkkyjä kehooni laita). Mutta jos olikin, niin tuli nyt onneks vaan tuon yhden kerran laitettua!