Hennasin hiukset ensimmäistä kertaa joulukuussa, ja kyllä, olen saanut tarpeekseni. Tiedän, olen idiootti

Tiedän kyllä että hennausta pitäisi harkita tarkkaan yms. ja harkitsinkin, luulin olevani varma. Mutta kuinka kävikään. Luonnonvaaleana (nykyisin lähinnä hiirimäisenä tuhkansävyisenä tummanvaaleana) en koekaan olevani lainkaan oma itseni näin räikeän erivärisenä.
Joten, nyt olen koettanut ahkerasti haalistella hennaa ja siihen päälle pari kertaa läntättyä kylmemmänsävyistä crestol color glossia. Väri onkin haalistunut, ja alkaa olla jo aika kulahtaneen näköinen, ruskehtavampi ja ei enää yhtä tummakaan. Juuresta alkaa puskea harmaata, ja koska inhoan vaaleampaa juurikasvua, kysyisinkin nyt mitä kannattaisi tehdä.
A) Ryhtyä vaalentamaan. Kokeilin leikkaamaani testitupsuun, ja kyllä siitä vaalean oranssi tuli, kuten on ennenkin tummaa/punaista vaalentaessa tullut. Ei myöskään savunnut tms. kauhukuvien mukaista, eli puhdasta hennaa ilmeisesti tosiaan ollut. Hiusteni kunto on hyvä (nähdäkseni) mutta en tietysti haluaisi tuhota niitä peruuttamattomasti.
B) Värjätä tähän päälle jollain ruskealla tms. jolloin tukka olisi ainakin siistimmän näköinen kuin tämä kulahtanut, ja yrittää vaikka tulevaisuudessa raidoittaa hieman vaaleaksi.
Onko joku selvinnyt vaalennuksesta hiusten menemättä täysin kelvottomiksi? Tuo vaalea olisi se unelmani mutta sänkitukka on liian kova hinta