Kirjoittaja Aihe: Kasvonaamiot  (Luettu 110014 kertaa)

Poissa Miracle

• Tukkaguru
Vs: Kasvonaamiot, kotitekoiset ja muut
« Vastaus #165 : 02.03.08 - klo:20:32 »
^Mä oon käyttäny tota jo useamman tuubillisen ja hyvin on sopinut, vaikka mulla herkkä iho onkin. Ei ärsytä ihoa ollenkaan.. Kosteutustehoa ei tosiaan hirveästi ole, mutta kyllä se jotenkin saa ihon näyttämään ja tuntumaan paljon paremmalta.

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #166 : 02.03.08 - klo:20:33 »
Putelissa tosiaan luvataan, että sopii kaikille ihotyypeille, mutta jos ihosi on kovin herkkä, en uskalla luvata, ettet saa jotain reaktiota. Stationery voisi asiaa varmasti paremmin tuntevana kommentoida kysymystäsi.

Edit. Miracle ehti ensin. 
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #167 : 02.03.08 - klo:20:40 »
Niin joo. Mä oon kyllä saanu lähes kaikista lumenen ihonhoitotuotteista jotain ärsytystä kasvoille. Että ei kai toi naamio ole ihan paras vaihtoehto kumminkaan. Tai voihan sitä aina koittaa tietysti.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #168 : 03.03.08 - klo:15:51 »
Hemppa, sinuna en ehkä ottaisi riskiä tuon naamion kanssa. Jos saat muutenkin Lumenesta herkästi ärsytystä kasvoille, niin tuosta varmaan vielä herkemmin, koska siinä on c-vitamiinia (jota ei suositella herkälle iholle just ärsytyksen vuoksi). Itse oon käyttänyt tuota naamiota tosi satunnaisesti sellaisena (lähinnä mieltä!) piristävänä tuotteena ja antanut sen olla yön yli kasvoilla yövoiteen alla.

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #169 : 25.03.08 - klo:17:32 »
Kokeilin eilen illalla sasasta tilaamaani Silk Whitia Whitening Maskia. Ostin tuon vaalentaakseni finnien jättämiä punaisia kohtia ja otsassani olevaa läiskä. Saksilla piti pienet viillot tehdä naamion silmäreikien ulkonurkkiin kun olivat näin länsimaalaiselle silmälle liian pienet. Annoin ensin vaikuttaa minimiajan 20 minuuttia ja kun ei tuntunut mitään niin annoin turvallisesti olla maksimin eli puoli tuntia. Heti naamion pesun jälkeen näkyi, että iho oli tasavärisempi mutta suurin muutos näkyi vasta aamulla: iho oli kauttaaltaan vaaleampi ja kirkkaamman näköinen, läiskä ja punertavat jäljet oli vaalenneet selvästi!  :-* Tämähän osoittautui loistavaksi ostokseksi! Vielä on 3 jäljellä ja käytän näitä ehkä kerran kk. Seuraavaksi taidan kokeilla Silk Whitian Pore Refining Maskia.  :)
« Viimeksi muokattu: 25.03.08 - klo:18:05 kirjoittanut Mella »
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #170 : 08.04.08 - klo:17:35 »
Hui. Ostin Herbinan kosteuttavan kasvonaamion jokunen aika sitten. Aikaisemmat käyttökerrat selvästi kosteuttivat ja jättivät ihon pehmeäksi, mutta tällä kertaa nassu hilseilee ja poskissa on isot, punaiset ärtyneet läntit.  ::) mitähän sitä pystyisi käyttämään ilman että tulee ärsyreaktioita.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #171 : 09.04.08 - klo:14:05 »
Olen nyt käytellyt Elisabeth Ardenin Hydrating Maskia ja olen ihan tyytyväinen ostokseeni (mansikkanetistä ostettuna maksoi ~10 euroa). Naamio tuntuu kosteuttavan mukavasti ja rauhoittavankin ihoa vähän, ja 100 millilitran puteli tuntuu tosi riittoisalta. Ei kuitenkaan vedä kosteuttavilla ja rauhoittavilla ominaisuuksillaan vertoja Lumenen kasvonaamiolle, joka on kyllä paras kokeilemistani. Tässä on sellainen selektiiviselle kosmetiikalle tyypillinen tuoksu, joka ei kuitenkaan ole liian voimakas tai häiritsevä. Naamio kuivaa iholle, mutta ei jää sellaiseksi kiristäväntuntuiseksi, vaan on oikein miellyttävä.

Nyt minua on vain alkanut epäilyttää, kun tämä naamio tekee sellaisen viilentävän tunteen kasvoille laitettaessa. Tuo tuntuu kyllä mukavalta, mutta samanlaisen tunteen saa minulla iholle aikaan menthol, jota en halua enää iholleni laittaa sen haitallisuuden tähden. Joten onkohan Hydrating Maskissa joku mentholin kaltainen, iholle haitallinen ainesosa?

Tässä vielä tuotteen INCI:
water, butylene glycol, magnesium aluminum silicate, glyserin, glyseryl stearate, peg-100 stearate, disodium cocoamphodiacetate, mehyleptyl isostearate, butyrospermum parkii (shea butter), tridecyl salicylate, caprylic/capric triglyceride, cetyl alcohol, peg-40 hydrogenated castor oil, trideceth-9, actinidia chinesis (kiwi) fruit extract, althaea officinalis root extract, anthemis nobilis flower extract, chondrus crispus (carrageenan) extract, cucumis sativus (cucumber) fruit extract, fucus vesiculosus extract, ginkgobiloba leaf extract, humulus lupulus (hops) extract, laminaria digitata extract, sambucus nigra flower extract, retinyl palmiate, tetrahexyldecyl ascorbate, tocopherol, xanthan gum, disodium edta, parfum, benzyl salicylate, menthoxypropanediol, methylparaben, probylparaben, titanium dioxide (ci 77891), ultramarines (ci 77007).
2c F ii

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 19.05.08 - klo:17:54 »
Kokeiltuna Cliniquen Deep Cleansing Emergency Mask. Omalle herkälle ja pintakuivalle, joskin rasvoittuvalle iholleni aivan liian tujua. Ohjeen mukaisellakin vaikutusajalla (tosi nopea: 5 min.) kuivatti ja ärsytti ihoani niin, että monta päivää meni kosteustasapainon palauttamiseen. Plussaa riittoisuudesta: 100 ml tuubista pieni määrä tuntui levittyvän hyvin koko nassulle. Itse suosittelisin tätä vain todella rasvaiselle ja epäherkälle iholle, vaikka Stockan myyjän suosituksesta ostin tämän rasvaiselle, mutta pintakuivalle ja herkälle iholle. Ja pah  >:( .

Paras puhdistava naamio itselleni on yhä vain Lumenen Syväpuhdistava turvenaamio. Tämän voi rauhassa antaa olla nassussa vaikka 60 min. (jos vaikka katsoo Greyn Anatomiaa  ;D ), eikä silti kuivata taikka ärsytä. Ja ihohuokoset vaikuttavat ihan oikeasti jotenkin pienemmiltä ja iho raikkaammalta tämän jälkeen. Tuota Cliniquetakin kokeilin vain kun ymmärsin tuossa muutama kuukausi sitten, että tämä olisi kokonaan poistunut valikoimista. Ei löytynyt kaupoista eikä Lumenen nettisivuilta. Ostin sitten paniikissa varastoon monta, kun sitä taas hyllyistä löytyi  ::) .

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #173 : 19.05.08 - klo:20:42 »
Mulle tuli jostain mieleen ulkomailla asuessani ostamani Got 2be Span MO Moisture Gel Masque. Ah se oli niin ihana! Siinä oli hunajaa, maitoa ja kauraa. Tuoksui todella namille ja kosteutti hyvin. Heti tietty tuon muistettuani netistä yritin metsästää mutta taitaa olla lopetettu tuote :-\ :'(

mistähän löytyis vastaava?

« Viimeksi muokattu: 19.05.08 - klo:22:05 kirjoittanut Amber »

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
« Vastaus #174 : 19.05.08 - klo:20:56 »
^The Body Shopilla on ainakin tällainen:

PEHMENTÄVÄ HUNAJA & KAURA KUORINTANAAMIO
Syväpuhdistava, pehmentävä ja kosteuttava naamio normaali/kuivalle iholle. Yhteisökaupan kautta Sambiasta tuotettu luomuhunaja kosteuttaa, rauhoittaa ja hoitaa ihoa. Kaura kuorii hellävaraisesti ja pehmentää ihoa. Kaoliinisavi poistaa epäpuhtaudet
21969 100 ml 14,40 (144,00/l)

Omakohtaisia kokemuksia ei ole. :)
2c F ii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #175 : 19.05.08 - klo:20:58 »
^ Toi on tosiaan hiukan syväpuhdistava ja sen takia kuivatti kovasti ainakin mun nassua. :-\
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #176 : 24.05.08 - klo:00:49 »
Nyt minua on vain alkanut epäilyttää, kun tämä naamio tekee sellaisen viilentävän tunteen kasvoille laitettaessa. Tuo tuntuu kyllä mukavalta, mutta samanlaisen tunteen saa minulla iholle aikaan menthol, jota en halua enää iholleni laittaa sen haitallisuuden tähden. Joten onkohan Hydrating Maskissa joku mentholin kaltainen, iholle haitallinen ainesosa?

Tuo INCIssä mainittu menthoxypropanediol on varmaan viilentävän vaikutuksen takana. Tuo taitaa olla synteettinen mentholijohdannainen.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
« Vastaus #177 : 25.05.08 - klo:11:21 »
^Ok, kiva tietää. :) Onkohan tuolla samanlaiset (haitta)vaikutukset ihoon kuin mentholillakin? No, käyttelen varmaan tämän purkin loppuun, mutten osta enää uutta, kun ei ole kosteusteholtakaan kovin kummoinen.
2c F ii

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #178 : 25.05.08 - klo:22:02 »
Innostuin tänään sörsselöimään naamiota Gracefruitin ohjeella. Sekoitin tuon kuivanaamion ananasmehuun ja pidin kasvoilla puolisen tuntia. Kasvot tuntuu tosi raikkailta ja kirkkaanvärisiltä, sekä ihanan pehmeiltä. Tykkään kovasti. Plussaa myös siitä, että nuo kuivanaamiojauheet säilyy hyvin. Tässä alla vielä Gracefruitin sivuilta kopsattu ohje.

Gracefruit’s Dry Mango Face Mask

40% White Clay
30% Mango Powder (or banana powder or pineapple powder)
20% Yoghurt Powder
10% Honey Powder

Add all ingredients to a mixing bowl and stir well using a whisk (not the electric kind!) and then package.  We prefer a dry mask so that the end user can choose the way in which to activate the mask   Try the following:

1 part mask mixture to 1 part warm water
1 part mask mixture to 1 part warm milk
1 part mask mixture to 1 part plain yoghurt
1 part mask mixture to 1 part aloe vera juice
1 part mask mixture to 1 part fruit juice

Choose your activator and mix the mask into a smooth paste.  Apply to skin, wait 10-15 minutes and rinse away using a soft cloth and water.

2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #179 : 12.06.08 - klo:14:10 »
Testasin eilen Nivea visagen pampering honey mask kasvonaamiota siis sellaista pussukkaa mistä riittää kahteen kertaan, vaikka vähän pelkäsin ihoni palavan karrelle, kun se ei mitään meinaa sietää. Pesin kasvot ja kuorin hellästi. Naamion annoin olla 15 min. Alkuun tuntui hieman kirvelyä ja poskia punoitti pikkasen, mutta koska tunne ei ollut niin kauhea en ollut kovin huolissani ihoni puolesta. Huuhtelin sen pois vaikka ohjeissa oli että ylimääräinen pyyhitään kasvopaperiin. Levitin sen jälkeen kasvoille öljymiksaustani, kun iho ei tuntunut tarvitseman kasvovoidetta. Poskia ei punoittanut sen jälkeen yhtään ja niitä ihme punaisia länttejä ei juurikaan ollut. Aamulla kun heräsin posket oli tosi rauhoittuneen näköiset eikä hieman punoittavia kohtia ollut enään. Uskallan siis koittaa sitä vielä uudestaankin  :). Iho näyttää nyt tosi terveeltä ja hehkeältäkin. Jopa mies huomasi kuinka kasvot oli rauhoittuneet. Tein hänelle saman hoidon ja hänenkin iho näyttää paremmalta. Oli muuten tosi riittoisa tollanen yksi pussukka. Riitti hyvin meille molemmille ja jäi vielä ylikin jotka sitten lätkin decoltee alueelle, jäi vielä siis se toinen puoli pussukkaa seuraavaa kertaa varten. Omaan kuivaan ihooni naamio imeytyi hetkessä mutta kultani rasvaiseen ihoon se ei imeytynyt niin hyvin.