Kirjoittaja Aihe: Kasvonaamiot  (Luettu 113602 kertaa)

Poissa sonj

• Hiushörhö
Vs: Kasvonaamiot
« Vastaus #210 : 04.03.09 - klo:12:06 »
Olen nyt kahtena iltana peräkkäin käyttänyt Bulgarian White Rose -naamiota ja oon ihan ihastunut  :-* Se kuuluu aasialaiseen My Beauty Diary -kangasnaamiosarjaan, johon siis kuuluu päälle kymmenen kosteuttavaa/rauhoittavaa/kirkastavaa naamiota ja pari valkaisevaakin. Itse olen kokeillut vaan tota ruusuversiota, jonka jälkeen naama tuntui kyllä ainakin omaan silmään tasavärisemmältä ja kosteutetulta.

Tilasin noita ebaysta, kymmenen naamion pakkaukselle tuli postikuluineen hintaa reilu 13 euroa. Heti kun sain tuon ensimmäisen paketin postissa, pistin tilaukseen vielä kymmenen aloenaamiota ja kaksi helmi- ja nattonaamiota. Noita naamioita on hehkutettu aasialaisilla kauneudenhoitofoorumeilla, itse luin niistä alun perin täältä. INCI:t ja lista eri naamioista löytyy täältä, mun silmään incit näyttävät aika hyvältä, tosin aika paljon samanlaiset ne joka naamiossa ovat.
« Viimeksi muokattu: 04.03.09 - klo:16:25 kirjoittanut sonj »
on satua, että morsiamet punastelevat
tosiasiassa he hehkuvat voitonriemusta

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #211 : 04.03.09 - klo:16:12 »
Tämä blondi osaa kyllä välillä olla hiustenvärinsä arvoinen. Hehkutin tässä ketjussa syyskuussa vuohenmaitonaamiota, jonka merkin väitin olevan kozie mleko (=goat's milk). ::) Oikeasti tuo on siis Ziaja-merkkinen ja löytyy Face Helsingin sivuilta. Kyseessä on kiinteyttävä tuote, mutta tuo jättää ihon ihanan pehmeäksi ja kosteutetuksi. Täytyy ehdottomasti hankkia tuota uudestaan jossain vaiheessa, harmi että on saatavilla on vain pienissä pusseissa.

Sonj:an esittelemät My Beauty Diary -naamiot kuulostavat myös tosi hyviltä. :) Olisi kiva kokeilla joskus kangasnaamiota, mutta Suomessa niitä tuntuu olevan tosi huonosti tarjolla. Ainakin osa naamioista tosin sisälsi eteerisiä öljyjä, mutta ei tainnut kuitenkaan kaikista löytyä.
2c F ii

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #212 : 25.03.09 - klo:20:44 »
Mulla on ongelma Themiksen suklaanaamion suhteen. Aina kun käytän sitä, seuraavana päivänä naamani kukkii ja se jatkaa sitä pari päivää. Eli joko se on liian tehokasta puhdistavan efektin suhteen tai sitten siinä on jotain ihoa ärsyttävää. Harmin paikka, sillä muuten tuo on aivan täydellistä tököttiä! Ihohuokoset pienenee, ihon väri tasaantuu, mieli lepää suklaan tuoksussa. Mitenköhän pitkään sitä pitäisi käyttää, että "imee" kaikki epäpuhtaudet pois? Nyt olen käyttänyt sitä 3 viikkoa, 1-2 kertaa viikossa. Tai koko ajanhan niitä tukkeumia syntyy, joten taitaa olla melkoinen vicious circle... Ihana naamio, mutta liian tehokas. Ehkä täytyy koittaa pitää sitä vähemmän aikaa, kun nyt olen aina unohtanut sen liian pitkäksi aikaa naamalle.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #213 : 27.03.09 - klo:22:20 »
Lumene Sensitive Hydra Tender Rauhoittava Kosteusnaamio: Tehokosteuttava ja rauhoittava naamio viikoittaiseen käyttöön.

Clarins Thirst Quenching Hydra-Care Mask: Todellinen ”kosteuttava keidas” kuivalle iholle. Parantaa ihon väriä ja pehmentää kuivuudesta aiheutuvia juonteita.

Lancome Hydra Intense: Tehokosteuttava naamio.

^ Minkä noista naamioista ostaisin kuivalle iholle? Nuo tekstit kopsattu Yhteishyvän sivuilta.
Mikä noista on kosteuttavin / pehmentävin? :)

2a F ii – Iho: kuiva

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #214 : 28.03.09 - klo:18:59 »
^ Muista en tiedä, mutta Lumene pisteli poskipäissä ja nenän pielissä, epämukava käyttää eikä edes kosteuttanut.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 28.03.09 - klo:20:54 »
Minulla tuo Lumene kirvelee nykyään ihan järkyttävästi kasvoilla, naamion käytön jälkeen kasvot ovat ihan tulipunaiset ja kutisevat.  :-\ En tiedä mikä tuon aiheuttaa, monella muulla herkkäihoisella kun tuo naamio tuntuu toimivan mainosti. Lievän pistelyn kyllä kestän mutta tuollaista polttavaa tunnetta en.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #216 : 29.03.09 - klo:21:31 »
Höh, no en kyllä ainakaan tuota Lumenea sitten hanki. Nyt vain pitäisi päättää kumpi: Dermalogica intensive moisture masque tai Clarins Thirst Quenching Hydra-Care Mask.. hmm.

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #217 : 06.04.09 - klo:12:49 »
Olen melkoinen keltanokka naamioiden suhteen, ja yritänkin nyt viimein opetella käyttämään niitä. Ihoni on rasvoittuva, joten käytän enimmäkseen ouhdistavia naamioita, vaikka kyllä joskus voisi kokeilla kosteuttaviakin litkuja.

Clinique Deep Cleansing Emergency Mask

Hyvät ominaisuudet ensin: tämä tuote todellakin puhdistaa, ja ihosta tulee hyvin raikkaan oloinen - INCI:stä (joka on muuten todella selkeä, nimet selkeällä englannin kielellä) löytyy muun muassa salisyylihappoa ja mentholia. Huonoja puoliakin löytyy liuta, minkä takia tämän naamion käyttö on jäänyt melko vähälle. Purkissa tuotetta neuvotaan laittamaan ohut kerros, mikä on joskus hankalaa, sillä levitän naamiot yleensä meikkivoidesiveltimellä. Yleensä käytän tuotetta ennen Cliniquen Exfoliating Scrubia, joka on todella tehokas kuorinta-aine. Usein hieman naamion levittämisen jälkeen alkaa pieni kihelmöinti, joka joskus harvoin on yltynyt ihan kivuksi asti. Muutaman minuutin päästä naamio sitten kuivuu, mikä on naamion köytön karmein osa - naamio kovettuu iholla niin, ettei naamaa pysty liikuttelemaan lähes ollenkaan. Naamion käytön jälkeen on lähes poikkeuksetta heti levitettävä erittäin kosteuttava voide (usein käytän apteekkivoiteita), sillä iho tuntuu todella kuivalta köytön jälkeen.

Clinique Skin Calming Moisture Mask

Käytän tätä joskus puhdistavan naamion jälkeen tehokosteuttajana. Ihan ok, mutta jos tämän pesee vedellä pois, kosteuttava tunne häviää samantien. Eli yleensä pyyhin naamion vanulapulla kasvoilta.

Lumene Arctic Touch Syväpuhdistava Turvenaamio

Olen vähitellen alkanut käyttää tätä tuotetta säännöllisesti 1-2 kertaa viikossa. Oikein hyvä naamio, jonka tuoksusta tykkään kovasti. Raikastaa ihon ja tuntuu oikeasti puhdistavan ihoa kunnolla. Purkki on todella riittoisa, vaikka käytän tuotetta yleensä paljon kerralla - ostin purkin pari kuukautta sitten, ja tuotteeta on kulunut ehkä kuudesosa.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 06.04.09 - klo:19:16 »
Mulla Lumenen Rauhoittava Kosteusnaamio kosteuttaa ja tykkään muutenkin. Mutta en tiedä onko kaikkien naamioiden kohdalla sama, että se kosteuttava vaikutus ei pysy iholla kuin seuraavaan pesukertaan asti.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #219 : 14.04.09 - klo:15:45 »
Mikä olisi toimiva rauhoittava kosteusnaamio? Minulla on ollut käytössä Lumenen versio, mutta ei ole enää viime aikoina rauhoittanut ihoa. Poskien punoitusta pitäisi saada tasattua. Käyttelin monta tuubia ja toimi kuin unelma, nykyään ei enää vaikuta ihoon mitenkään.  :(

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #220 : 14.04.09 - klo:15:50 »
^ Sanoisin, että Avene Soothing moisture mask! :) Tässä kuvaus tuotteesta:

"Erittäin tehokas rauhoittava ja kosteuttava naamio kaikille ihotyypeille. Virkistävä ja ihoa rentouttava vaikutus. Rauhoittava tehohoito ärtyneelle iholle, lievittää punoitusta ja kuumotusta.

KÄYTTÖ: Levitä reilu kerros naamiota puhtaalle kuivalle kasvojen tai vartalon iholle. Anna imeytyä 10-15 minuuttia. Suihkuta ihollesi Avène-terveyslähdevettä ja poista imeytymättä jääneet naamion rippeet kasvopaperilla kevyesti pyyhkien. Älä huuhtele vesijohtovedellä! Voit tehdä naamiohoidon kerran tai useita kertoja viikossa ihosi kunnosta riippuen. Avènen naamio soveltuu myös käytettäväksi päivittäin, vahvistamaan ihon luonnollista suojaa. Tällöin levitä vain ohut kerros ja anna imeytyä 3-5 minuuttia."

Aineosat (INCI)

PEG-100 STEARATE , AVENE AQUA, PARAFFINUM LIQUIDUM, STEARIC ACID, CAPRYLIC / CAPRIC TRIGLYCERIDE, CARTHAMUS TINCTORIUS, PROPYLENE GLYCOL, HYDROGENATED PALM / PALM KERNEL OIL PEG-6 ESTERS, GLYCERYL STEARATE, CERA MICROCRISTALLINA, BUTYLPARABEN, CARBOMER, DISODIUM EDTA, ETHYLPARABEN, PARFUM, METHYLPARABEN, PHENOXYETHANOL, PHENYL TRIMETHICONE, PROPYLPARABEN, TRIETHANOLAMINE, AQUA 

edit: Tämä tuote sisältää mineraaliöljyä (?) kolmantena incissä..
« Viimeksi muokattu: 14.04.09 - klo:15:52 kirjoittanut kuku »

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #221 : 15.04.09 - klo:14:20 »
^Kiitos vinkistä. Täytyy kokeilla, mineraaliöljystä huolimatta!

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #222 : 15.04.09 - klo:18:13 »
Sopisikohan Herbinan Marjaspa-kasvonaamio pintakuivalle entiselle akneiholle? En ole koskaan löytänyt mitään kivaa kasvonaamiota, niin tuota voisi jopa kokeilla. :)
I wake up, it's a bad dream,

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #223 : 19.04.09 - klo:21:13 »
^...Avene Soothing moisture mask! :)...
Älä huuhtele vesijohtovedellä!

Eli perustuuko tuon teho sitten juuri siihen mineraaliöljyyn..? Mä tykkään aina huuhdella ihon naamioiden jälkeen.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #224 : 21.05.09 - klo:19:45 »
Oon nyt kerran kokeillut Freemanin Clay Maskia (avocado & oatmeal). Yllätyin tuosta tosi paljon. Ajattelin sen olevan hyvin kuivattava herkälle ja kuivalle iholleni. Mutta ei, se pehmensi ihanasti, oli helppo levittää ja huuhdella pois. Mä en kuitenkaan antanut sen kuivua iholle, niin kuin ohjeissa sanottiin vaan huuhtelin aikaisemin pois, koska en tahdo ihoni kuivuvan liikaa (tuon naamion tarkoitus on viedä rasvaisuutta pois). Lyhyemmällä vaikutusajalla jäi pehmoinen ja rauhoittunut iho, tykkään todella! Ja onpahan riittoisaa!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos