Kirjoittaja Aihe: Kasvonaamiot  (Luettu 110012 kertaa)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
Vs: Kasvonaamiot
« Vastaus #450 : 01.08.14 - klo:21:41 »
Ihan vain ajatuksenjuoksua, mutta miten minä olen ollut siinä käsityksessä, että tuo savinaamion jälkeinen punoitus on aika normaalia sekä asiaankuuluvaa ja kertoo lähinnä vain jostain verenkierrolliseen liittyvästä ja siitä "reaktiosta", minkä saven aiheuttama kiristys aiheuttaa?

Vihreä savihan on tujuimmasta päästä ja toki eri savilaadut sopii toiselle iholle paremmin ja toiselle ei. Itselle vihreä savi tuntui vähän liian ärtsyltä kun aikanaan sitä testailin, mutta nykyään Freemanin naamioitakin käyttäessäni en ole sinällään osannut pelätä sitä punoitusta kun se tosiaan tasaantuu jokaisen käyttökerran jälkeen. Mutta, en tiedä sitten. Pitäisikö tuollaista reaktiota sitten tulla ollenkaan?  ???

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #451 : 01.08.14 - klo:22:09 »
Minäkin olen aika pitkälti tottunut siihen, että savien ja erilaisten naamioiden jälkeen iho kyllä useimmiten jonkin aikaa punoittaa. (No, mulla punoittaa iho aina, mutta noissa tapauksissa usein vähän enemmän.) Tietty jotkut tuotteet ovat aiheuttaneet pahankin reaktion, ja silloin on tuntunut myös kova kuumotus. Pitäisin ehkä turvallisen tuotteen kriteerinä sitä, että punoitus on uskottavasti vain sen tasoista, mitä voi pinnan kiristämisestä ja muusta pienestä mekaanisesta rasituksesta tulla, ja että iholle ei varsinaisesti jää mitään ikäviä tuntemuksia.

Onkohan tuo mainittu Dermosilin Fresh Balance Peel-Off -naamio samaa kuin "Fresh! Peel-off Cleasing Facial Mask" (https://www.dermoshop.com/fi/products/3562-fresh-peel-off-kasvonaamio)? Jos on, niin liittäisin rajun punoituksen kyllä tuohon denaturoituun alkoholiin, joka on incissä toisena, ja eikös denatonium benzoatekin ole aika rajua kamaa...

Olisikohan tuo ennan ylempänä mainitsema Lumenen naamio se turvenaamio, vai onko niillä savinaamiokin? Mulla oli joskus sitä turvenaamiota, ja se aiheutti kyllä aika rajun punoituksen, ja tuntuikin aika epäterveelliseltä. Se sisälsi muistaakseni mentolia ja jotain muutakin ihoa ärsyttävää kasviperäistä, olisikohan ollut rosmariinia tjsp.
EDIT: Heh, tulipa nähtyä tuo ennan korjaus juuri tämän läpinän jälkeen...

Puhtaista savista olen kokeillut kaoliinia, rhassoulia, vihreää savea ja vaaleanpunaista savea. Kaoliini on ihan ok, ei ärsytä, mutta toisaalta ei myöskään tee yhtään mitään hyödyllistäkään. Suunnilleen sama pätee vaaleanpunaisen savenkin kanssa, joskin taisi se mun ihollani vähän ärsyttävämpää olla kuin kaoliini. Vihreä savi on todella ärmyä, ja kuivatti ihoani liikaa. Rhassoul-savi on jännä tapaus, se taitaa itsessään olla rasvaista, ja tuntuu iholla vähän voidemaiselta. Eipä se oikein rasvaisuuteen/tukkeumiin sitten mulla auttanut, mutta muutoin oli kyllä ehkä miellyttävimmän tuntuista näistä eri savilaaduista.
« Viimeksi muokattu: 01.08.14 - klo:22:12 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #452 : 02.08.14 - klo:15:24 »
Lumene turvenaamio teki minulla myös kasvot punaiseksi, toiste en ole käyttänyt. Freemanin savinaamio (sininen purkki), on myös aika tujua mun naamalle. Dermosililla oli joskus savipohjainen naamio, jossa puolukansiemenöjyä tms. mukana (punainen tuubi, ja savikin oli vaaleanpunaista). Tuo Dermosilin "puolukkasavinaamio" on ollut mun mielestä hellävaraisin ja silti tehokas tähän asti, en tiedä valmistetaanko sitä enää.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #453 : 03.08.14 - klo:19:58 »
Lumenen kosteuttava naamio (valkoinen, kliininen tuubi) on sen sijaan tosi hyvää - kevyt, mutta kosteuttava ja sopii erinomaisesti myös yövoiteeksi. Savinaamioita/savea olen nyttemmin käyttänyt naaman kuorintaan, jossa se toimiikin hyvin. Kuorintana tuo vihreäkin savi toimii hyvin kuten myös Lumenen turvenaamio (plussana virkistävä tuoksu)  :)

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #454 : 05.08.14 - klo:13:59 »
Lumenen rauhoittavan kosteusnaamion olen minäkin todennut hyväksi. En tosin säännöllisesti käytä kosteuttavia naamioita vaan rasvoittuvan t-alueen vuoksi vakikäytössä on syväpuhdistavat savinaamiot. Mutta ajoittain talvella poskissa on pintakuivuutta ja silloin kosteuttavalle naamiollekin on tarvetta. En sanoisi että Lumenen kosteusnaamio tehoaisi mulla punoitukseen erityisen hyvin, mutta naamion jälkeen iho on tosiaan kosteutettu ja pehmeä ja se onkin minulle tärkeämpää.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #455 : 08.09.14 - klo:18:26 »
... Vasta kehuin Lumenen kosteuttavaa naamiota, mutta nyt löysin sitäkin paremman:
Käytin näytteen Glamglow'n uusimmasta, kosteuttavasta Thirstymud naamiosta. Näytti aivan toffeevanukkaalta ja tuoksuikin yhtä hyvältä ja makealta. Sain joskus aikoja sitten kokeilla merkin ekaa, mustassa purkissa olevaa Mud maskia, mutta se ei todellakaan vakuttanut. Tämä Thirstymud sen sijaan toimi hyvin ja tosiaankin kosteutti ja pehmensi kasvojen kuivia kohtia. Vaikka en edes ole mikään kosteuttavien naamioiden säännöllinen käyttäjä, niin silti tätä on pakko saada lisää! :)
(Tuo on kylläkin sen verran arvokasta ainetta, että pitää kyttäillä nettikauppojen tarjouksia/alekoodeja...)
« Viimeksi muokattu: 08.09.14 - klo:18:29 kirjoittanut Hilippa »

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #456 : 06.12.14 - klo:15:40 »
Onkos kukaan testannut Freeman Facial Sleeping Mask Honeydew & Chamomille yönaamio 150 ml -uutuutta? Hakusessa olisi naamion kautta ekstrakosteutusta ja rauhoittavia ominaisuuksia talvikuivalle naamalle.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #457 : 12.11.15 - klo:17:30 »
Mulla on käytössä pieni tuubi Glamglow'n Thirstymud-naamiota ja tämä ei oikein sovi mulle.  :( Mulla on herkkä, helposti punoittava iho joka kaipaa kosteutta. Jätän kosteuttavan naamion noin kerran viikossa kasvoille yön ajaksi ekstrakosteutusta antamaan ja rauhoittamaan ihoa, yleensä käytän Lumenen Sensitive-naamiota. Thirstymud alkaa mulla kirvellä iholla vähän aikaa levityksen jälkeen ja lisäksi se saa kasvot punoittamaan normaaliakin enemmän. Ei ihan se vaikutus mitä kosteuttavalta naamiolta odottaisin. :P Kosteutusteho tuntuu olevan hyvä mutta kokonaisuutena tuote ei mun iholle ole lähellekään hintansa arvoinen. Koostumus on kyllä kivan paksu ja tuoksukin ok toffeemainen, tosin hajuherkälle vähän turhan vahva.

Onneksi en ostanut kokonaista purkillista tätä omilla rahoillani vaan mulla on vain tuo näytetuubi.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #458 : 12.11.15 - klo:20:48 »
^Mullakin on tuo näytetuubi (onneksi se on ihan pieni purkki) eikä sovi mullekaan, kirvelee ikävästi herkimmillä ihoalueilla. Tuoksusta tykkään minäkin, mutta eipä siitä mitään iloa ole kun ei tuotetta muuten kannata edes käyttää.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #459 : 12.11.15 - klo:21:02 »
^Mun piti ihan alkaa googlettaa että mikä tuossa voisi ärsyttää, ilmeisesti tuotteen sisältämä inkiväärin juuri on yksi mahdollinen syypää (http://www.paulaschoice.com/beautypedia-skin-care-reviews/by-brand/glamglow/_/Thirstymud-Hydrating-Treatment). Muun muassa tässä blogissa oli arvostelussa myös huomattu että herkällä iholla tuo ärsytti iholle jätettynä mutta ei-herkällä iholla ei: http://www.thedrugthatisbeauty.com/2015/02/glamglow-thirstymud-worth-hype.html

Jos on herkkäihoinen, niin kannattanee siis pyrkiä kokeilemaan Thirsty mudia jotenkin ennen kuin ostaa koko purkin.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #460 : 12.11.15 - klo:21:10 »
Mulla on kaksi näyteputkiloa tuosta ja sinänsä kai ihan ok tuote kosteuttavana naamiona, mutta  se kylmävoide-efekti on tosi epämiellyttävä. Kirjoitin tuosta Glamglow-ketjuun enemmän ja mun mielestä kyse ei ole mistään yliherkkyysreaktiosta sinänsä, vaan ihan tarkoituksella nipistelee. Sitä en sitten ymmärräkään, että miksi sellainen ominaisuus on kosteuttavaan tuotteeseen haluttu laittaa  ???

En missään tapauksessa tule tätä ostamaan jatkossa.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #461 : 23.11.15 - klo:13:42 »
Mulla alkaa kyllä samaan tyyliin kirvelemään/polttelemaan Lumenen Ultra sensitive moisturizing & calming mask, joka mainostaa rauhoittavansa tehokkaasti ihoärsytyksiä, punoitusta ja kuumotusta. Liekö sitten mikä syynä, mutta pitänee tämä laittaa kiertoon - en viitsi enää käyttää vaikka kirvely lähteekin alun jälkeen.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #462 : 08.01.16 - klo:18:26 »
Montagne jeunesse manuka honey peel-offiin (10 ml/n. 1,99 e, välillä löytyy tarjoushinnallakin) olen ihastunut sellaisen vahingossa hyväksi havaitun yhdistelmän kautta: Aiemmin syksyllä laitoin ihan sattumalta ensin tuon naamion ja sen jälkeen kosteutin ihon Lumenen c vitamiini tehohoidolla sekä pienellä määrällä Lumenen bright now päivävoidetta. Iho aamulla: kuulas ja tasavärinen!

Kokeilin myös H&M manuka honey naamiota (10 ml/2,99 e) vertailun vuoksi saman tehohoidon kanssa. Molemmat naamiot tuoksuvat samalta. Ja aamulla ihokin näytti samalta!

Montagne jeunesse on näistä helpommin saatavilla ja halvempaa, joten sitä ostan jatkossa, kun kerta lopputulos on samanlainen. Pian on tosin Lumenen tehohoito loppumassa, mutta toisen merkin C vitamiini -seerumi multa löytyy jo, joten siinä mielessä aika samanlaisella tuotekomboa pääsen jatkossakin käyttämään.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #463 : 19.03.16 - klo:20:00 »
Uusia kokeiluja:

Montagne jeunesse black seaweed peel-off masque tuntui todella puhdistavalta, muttei kuitenkaan kuivattavalta tai ihoa ärsyttävältä. Varmaan geeli-koostumus vaikuttaa paljon… On todella helppo kuoria pois iholta, vaikka olisikin vain ohuen kerroksen laittanut. Esim. manuka honey naamio on paljon vaikeampi kuoria isoina paloina jos ei sitä laita kunnon kerrosta (= koko pakkausta kerrallaan). Sea weedin taas pystyi vaivatta käyttämään kahdelle käyttökerralle jaettuna.

Puolestaan Bobbi Brownin ihonhoitotuotteista ei ole aiempaa kokemusta ja siksi tilasin naamiopakkauksen, jossa oli tutustumista varten pikkuiset koot Radiance boost, Instant detox ja Skin nourish -naamioista. Näistä ensimmäinen vaikutti ehdottomasti parhaalta: kuorii ihan huomattavasti (tykkään nimenomaan kunnon kuorinnoista) ja tuoksuu appelsiinilta. 45 euroa on kyllä aika kova hinta normaalikokoisesta tuubista, joten harkintaan jää, ostanko tätä joskus lisää. Skin nourish taas riitti kyllä kosteuttamaan pintakuivaa ihoani, mutta muuten jäi vaan sellaiseksi kohtaiseksi naamioksi. Instant detox -naamiota käytin taas vain nenälle ja otsalle. Hyvin poisti rasvaisuutta muttei ärsyttänyt ihoa mitenkään. Uskon kuitenkin että epäpuhtauksien ja varsinkin omalla kohdalla ylimääräisen rasvan poistamiseen riittää kyllä joku paljon halvempikin naamio, joten ei jatkoon.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #464 : 19.03.16 - klo:20:36 »
^Mistä hei tilasit tuon Bobbi Brownin näytekokoisen naamiopakkauksen?
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.