Kirjoittaja Aihe: Kasvonaamiot  (Luettu 111822 kertaa)

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
Vs: Kasvonaamiot
« Vastaus #465 : 19.03.16 - klo:21:03 »
^ Stockmannin verkkokaupasta. Enää en tuota minisettiä tosin sieltä löydä :-\

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #466 : 31.03.16 - klo:17:14 »
Eikö täällä muut enää käytä naamioita?? :D

Näitä olen viimeksi itse kokeillut:

Lavera Regenerating Mask - Tuoksu on makea ja hyvin pehmeä, ja kyllä siitä karpalonkin tunnistaa. Naamio oli suht paksua ja sanoisin että lupauksensa mukaisesti kosteutti. Ainahan kosteuttavat naamiot myös hieman tasoittavat minulla juonteitakin, kun ihon pinta ”pullistuu”. Hyvin tilapäisesti vaikutuksesta on kuitenkin aina kyse.

Huomasin Sokoksella myös uusia naamioita Earth Kiss -merkiltä. Hyvä että huomasin, koska normaalisti minulla ei ole finnejä lainkaan, mutta jostain syystä tällä hetkellä kaksi yrittää puskea pintaan ja siksi jotain tilanteeseen sopivaa naamiota etsin. Harvoin olen tätä ennen kankaisiin savinaamioihin törmänny… Ostamani Million year clay facial revitalise bamboo sheet mask on lupauksensa mukaisesti puhdistava ja virkistävä. Vähän aikaa kun naamio oli kasvoilla ollut, alkoi tuntua selkeästi viileältä iholla. Tuoksusta tunnistin laventelin, joka ei todellakaan kuulu suosikkeihini, mutta siedin kyllä sen 15-20 minuutin vaikutusajan kun ei hirvittävän voimakas ollut. Kyseisen naamion jälkeen kyllä kasvot piti huuhdella, mitä ei yleensä tule/tarvitse tehdä kangasnaamion jäljiltä. Huuhtelun jälkeen iho tuntui erittäin pehmeältä ja sileältä ja finnin alutkin tuntuivat vähän rauhoittuneen. Voisin siis hyvinkin ostaa joko tämän kyseisen naamion uudelleen tai kokeilla merkiltä jotain muuta versiota myös.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #467 : 31.03.16 - klo:22:51 »
Olisiko suositella jotain savinaamiota, joka olisi ihan oikeasti rentouttava kokemus? :) Käytän naamioita vain harvoin ja nyt tulin ostaneeksi Sokokselta yhden, kun olivat siinä tyrkyllä. Se haisi ihan hammastahnalta ja kirveli ihan saateristi. Puhdisti kivasti, mutta etsin jotain joka myös hurmaa tuoksullaan ja että tuntuu hyvältä iholla.

Sain nimittäin myös siipan innostumaan ja hän kokeili naamiota ekaa kertaa elämässään!

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #468 : 31.03.16 - klo:23:28 »
^Ainakin joku niistä Montagne Jeunessen yksittäispakatuista voisi olla kiva, niitä on montaa erilaista ja nimistä voi vähän päätellä minkätyyppinen on kyseessä, vaikka saveen perustuvatkin. Yhdestä pussista saa just riittämään kahdelle, ei ole kallis kokeilu.

Mulla on kaiken maailman naamioita kaapeissa ja levittelen niitä usein saunan yhteydessä tai sen jälkeen jättäen iholle jopa koko yöksi. Suurin osa on kosteuttavia ja rauhoittavia, osa on kuorivia tai savinaamioita. Vaikka tulokset eivät olisi niin merkillisiä, niin tietynlainen spa-fiilis jo tuo pientä ekstraa. Lisäksi on sitten tietysti korealaiset sheet maskit, joita käytän tiuhaan, ne ovat lähes kaikki kosteuttavia.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #469 : 03.06.16 - klo:19:08 »
Tällaisia viimeksi kokeiltu:

Origins Drink up -naamionäytteestä sain käytettyä kolme kertaa. Niukemmalla levityksellä olisi riittänyt neljäänkin käyttöön… Tuoksussa on helposti tunnistettavissa aprikoosi: sellainen luonnollisen makea, tosi miellyttävä. Vaikutukseltaan oli puolestaan ihan mukiinmenevä. En sanoisi maailman kosteuttavimmaksi naamioksi - ja ihoni ei edes ole tällä hetkellä erityisen kuiva… Siksi olisi mielenkiintoista testata tätä joskus myös talvella, kun iho on vaativampi. Edelleen siis Glamglown thirstymud on kosteuttavista naamioista lempparini. Sitä ennen kuitenkin eräs koreanaamio (A'pieu sleeping fresh mate mask, basil) olisi korkattavana...

Muistan kuulleeni kehuja Formula 10.0.06:stä jossain Youtube -videossa, mutta en ollut sitä ennen koskaan kuulutkaan merkistä joten jo lähes unohdin asian. Mutta vasta tajusin, että sitähän myydään Sokoksellakin! Aika pieni valikoima oli hyllyssä, mutta saatavilla olevista tuotteista Get your glow on -naamio oli kiinnostavin. (OT: Sokos on itse asiassa muutenkin kunnostunut uusien merkkien suhteen ja olen ihan yllättynyt, miten muitakin ”tuntemattomia” merkkejä on ilmestynyt valikoimaan).
Kyseessä on kirkastava ja kuoriva peel-off naamio ja vaikka en ainakaan kolmen käyttökerran jälkeen sitä kuorivaa ominaisuutta ole tässä huomannut, niin kirkastava ja tasoittava vaikutus on kuitenkin paremmin nähtävissä. On vähän tahmeaho levittää ja huuhdella käsistä pois, niin kuitenkin kuivuttuaan on ihan helposti kuorittavissa pois.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #470 : 03.06.16 - klo:19:14 »
Lidlin pussinaamio vielä kokeilematta,  - ostin, kun ei ollut hinnalla pilattu... ja inci näytti mukavalta.  :ts
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #471 : 28.07.16 - klo:10:30 »
Montagne jeunesse anti-shadow patches 2 x 2 - Pidin jääkaapissa, joten lähinnä se viilentävä vaikutus oli suurin, minkä huomasin. Hyvältähän sekin kyllä tuntui varsinkin kuuman yön jäljiltä... Jostain netin syövereistä olen aikoinaan lukenut vinkin, että tällaiset silmänaamiolaput olisivat hyviä myös nasolabiaalijuonteisiin. Kun tuossa pakkauksessa kaksi paria oli, niin käytin sitten toisen parin juuri tuossa tarkoituksessa ihan uteliaisuuttani, koska kyseiset juonteet ovat minulla se ongelmakohta. Vaikutusaika piti maata paikallaan, koska muuten eivät olisi pysyneet aloillaan. Ei noinkaan ihmeitä tehneet, mutta jos joskus tällaisia lappuja ostan lisää, niin ennemmin ne tuolla "väärällä" tavalla käytän.

Cien anti-wrinkle mask - Eihän tämä nyt mitään rypyille oikeasti tehnyt, mutta kosteuttavana naamiona on ihan kohtuullinen. Paljon tässä on tuotettakin: pakkauksessa on kaksi osiota eli teoriassa kaksi käyttökertaa, mutta koska kummassakin on 8 ml niin jo yhdesta puolikkaasta riitti kahteen, kolmeen kertaan. Erittäin riittoisa siis.

Vähän aikaa sitten tilasin myös Tonymoly I’m real mask sheet pakkauksen, ja niistä olen ehtinyt jo 5 käyttää. Tomato (radiance) naamio on jäänyt mieleen siksi, että sen jäljiltä iholle hierottu seerumi imeytyi hitaasti ja iho oli tahmean tuntuinen… Ei ollut siis näistä ainakaan lemppari. Muut tähän mennessä käyttämäni naamiot ovat olleet erittäin samankaltaisia. Esim. kirkastava Lemon ja elastisuutta lupaava Pomegranate tuntuivat aivan samalta. Kevyen kosteutetulta on iho tuntunut kaikkien jälkeen ja todella hyvin on seerumia jokaisessa pussissa eli naamiot ovat erittäin kosteita.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 03.08.16 - klo:00:12 »
Kuuluva ääni tuolle Lidlin valikoimaan kuuluvalle Cien Anti-Wrinkle naamiopussukalle - ihanan kosteuttavaa ja hoitavaa mönjää, joskin hiukan niveamainen tuoksu .. (ei lie ihme, kun kyse saksalaisesta firmasta..)
Jätän kasvoille vaikuttamaan, ja humahtaakin ihoon mukavasti, ei juuri jää mitään poistettavaa.

Klairs on sheet maskeista suosikkini, vaikka tilasinkin varastoon halvempia ...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #473 : 07.08.16 - klo:13:04 »
Mulla on ollut Lumenen uusin kuorinta (nimeä en tarkkaan muista, mutta se 60 sekunnin kasvohoito harmaassa tuubissa), toukokuusta asti käytössä ja oon tykännyt. Ei mikään ihmetuote, mutta meikäläiselle juuri sopiva. Se on tavallaan kuivemman ihon versio turvenaamiosta: tuoksu on samanlainen, harmaa, sopivasti oikean kokoisia kuorivia osasia. Ero turvenaamioon on, ettei kuivata ihoa liiemmin (muistaakseni sheavoita tässä versiossa). Käytän suihkussa naamakuorintana ja myös otsalla kun tuntuu öljyiseltä. Hippasen ylihintainen, mutta ihan riittoisa ainakin mun käytössä koska ei vielä osoita loppumisen merkkejä.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #474 : 07.08.16 - klo:23:22 »
Mä ostin tuon Lumenen Glow Reveal Kirkastavan Pikakasvohoidon tänään ja piti heti ensikokeilun jälkeen tulla raportoimaan: tykkäsin kovasti! Kuorivat rakeet on kivan pieniä ja hiovat ihoa sopivasti. Annoin vaikuttaa vähän kauemmin kuin oli tarkoitus kun otin äidille kuvia naamiosta kasvoilla :D Naamio ei kuitenkaan kuivahtanut kasvoille sillä lailla kiristäväksi kuin monet perinteiset savinaamiot ja huuhtoutui iholta myös helpommin. Iho oli jälkeenpäin tosi pehmeä, mutta ei yhtään kuiva tai kiristävä, tosi hyvä! Hinta oli minustakin hieman korkea mutta eiköhän tuubi kestä aika pitkään.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #475 : 27.08.16 - klo:09:42 »
Pieni raportti Garnierin uudesta kasvonaamiosta:
Kyseessä on siis Moisture Bomb-sarjan tissue mask, eli aasiaslaistyyppinen kangasnaamio. Jos kangasnaamiot ovat tuttuja ja niitä on paljon käytellyt, ei tässä ole mitään uutta. Omasta mielestä naamiossa on kuitenkin muutama juttu miksi voi pienesti hypettää ja olla tyytyväinen  ::)
 1) Vihdoinkin toimiva kangasnaamio, jonka voi helposti ostaa kaupan hyllyltä! Tilaaminen ärsyttää.
2) Ei silikonia, tuoksu todella kevyt, pysyy naamalla ja tuntuu miellyttävältä.
3) Naamio tuntuu virkistävältä ja kosteustehot ok - peruskamaa siis, mutta riittää mulle! Virkistävyys on ehdoton naamioissa, koska rentouttaa  :) Lähmäävyydestä en tiedä, koska laitoin päivällä ja otin pois suihkussa - pitää joskus kokeilla vielä iltakäytössä.

Kaikkein herkimmillä alueilla oli pientä kihelmöintiä (sy-iho), eli todella herkkäihoisten kannattaa varovaisesti kokeilla - sisältää taikapähkinänlehtiuutetta ja tietenkin sitä hajustetta. Uskoisin kuitenkin, ettei suurin osa saa mitään oireita. Joskus naamiot saattavat jättää punoittavan reunan iholle, mutta tässä ei mitään ongelmia eikä ärsyttänyt ihoa. Naamio on myös öljytön.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #476 : 17.09.16 - klo:18:38 »
Vaikka kangasnaamioista pidänkin ja niitä useimmiten käytän, niin kuitenkin mun lempparein naamiotyyppi on hydrogeeli. Ne vaan ovat usein selkeästi kangasnaamioita kalliimpia, joten ihan taloudellisista syistä tulee kangasnaamioita suosittua.

Eilen kokeilin YR:n hydrogeelinaamiota, apres soleil SOS maskia, joka on siis tarkoitettu auringoton jälkeen kasvoja uudistamaan ja rauhoittamaan. Itse käytin tämän vasta nyt syksyllä flunssan rasittamille kasvoille… Naamio on kaksiosainen ja eli kasvojen ala- ja yläosalle on oma palansa. Naamio istui kasvoille todella hyvin ja tuntui koko vaikutusajan (15 minuuttia) viilentävältä. Naamion poiston jälkeen kasvoilla jäi vielä ihan pieni määrä seerumia jonka hieroin ihoon. Jo heti saman tien iho oli kyllä paremman tuntuinen kuin ennen naamiota: rauhoittunut, virkistynyt ja selkeästi pehmeämpi.

Hintaa on 7,9 euroa joten usein en raaski käyttää, mutta kyllä silloin tällöin kasvojen hemmotteluun voisin tätä jatkossakin ostaa. Halvemmallakin vastaavia kyllä saa ja itse asiassa juuri muutama hydrogeelinaamio on tulossa minulle Cosmetic-lovesta.

Myös markettiuutuus, Garnier moisture bomb tissue mask, on kokeiltu. Kangas istui kasvoille hyvin ja oli erittäin kostea eli pysyi märkänä koko vaikutusajankin. Tuoksui myös miellyttävältä. Kuten edellä mainittu, niin tuntui virkistävältä ja hieman kosteuttavaltakin. On minusta myös jopa ihan yllättävän halpa Suomessa myytäväksi naamioksi (2 euroa)… Aika monesta ulkomailtakin tilattavasta kangasnaamiosta joutuu vähintään tuon verran maksamaan.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #477 : 18.09.16 - klo:00:14 »
Tosi hienoa, että kotimaan markkinoille on saapunut hydrogeelinaamio, ylipäänsä sen tyylinen tuote! Aion testata Garnierin, vaikka taikapähkinä sisällysluettelossa ei lupaavalta kuulosta .. Idea hyvä, totetutus vaatii vielä säätöä  ;)
Onko jollain jäljellä naamion INCIä kokonaisuudessaan?

1b F/M ii

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #478 : 18.09.16 - klo:16:16 »
Garnier naamion INCI:

Aqua/water, propylene glycol, glycerin, alcohol, p-anisic acid, dipotassium glycyrrhizate, glyceryl acrylate/acrylic acid copolymer, hamamelis virginiana leaf water/witch hazel leaf water, hydroxyethyl-cellulose, limonene, mannose, methylparaben, peg-40 hydrogenated castor oil, phenoxyethanol, potassium hydroxide, potassium sorbate, propylparaben, punica granatum fruit extract, pvm/ma copolymer, sodium benzoate, sodium hyaluronate, sorbic acid, sorbitol, xanthan gum, parfum/fragrance

Poissa vaahtera3

• Haiven
  • *
« Vastaus #479 : 03.11.16 - klo:13:00 »
En löytänyt kokemuksia Sosarin naamioista. Karkkipäiväblogin -hehkutuksen innoittamana tilasin Turvenaamion ja ensimmäinen käyttökertakin takana.
Inci lista on ihastuttavan lyhyt. Naamio tuntui iholla miellyttävän viileältä. Ihottumaan taipuvainen, pintäkuiva couperoottinen sekaihoni oli käytön jälkeen tasavärinen ja rauhallinen, ei liian kuiva. Naamio peseytyi todella helposti pois (en antanut kuivua, kuten ohjeissa suositeltiin). Yleensä kaikki naamiot tarraa kovasti ihoon ja poispeseminen yleensä peittoaa mahdolliset hyvät vaikutukset, kun iho ärsyyntyy kaikesta mekaanisesta hankaamisesta. Mikään vähän sotkeva tuote ei kyllä ole kyseessä.
Tekisi mieli tilailla se mutanaamiokin, jota voi käyttää useamman kerran viikossa. Ehdottomasti nousi suosikiksi ja jatkan käyttöä mielenkiinnolla.