Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707593 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Oma väri takaisin
« : 17.12.12 - klo:20:58 »
Heippa!  Muhitutan hiuksissani ensimmäistä kertaa hopeahoitoainetta, koska maalla vierailuni aikana vesi sai aikaan viehättävän virtsansävyisen vivahteen hiuksiini. Kävin tutkiskelemassa päässäni vaikuttavaa ainetta, ja olen suoraan sanottuna äimistynyt, kuinka hyvin tämä hoitoaineella todella kylmäksi ruskeaksi lähmätty tukka sopii omiin, tällä hetkellä meikittömiin, piirteisiini. Mielestäni on itsestäänselvää, että kylmänsävyisiin kulmiin yms sointuu luonnollisimmin kylmät hiukset, mutta olen jotenkin sokeasti kuunnellut kampaajien ikuista hehkutusta lämpimien sävyjen sopimisesta minulle ja nyt olen hämmentynyt.  Onko oma värisilmäni vain todella surkea, vai onko joku muukin huomannut, että sinut olisi johdateltu täysin pois omien sävyjen harmoniasta?

Vanhat viestit arkistoitu. - ellen
« Viimeksi muokattu: 04.11.13 - klo:14:04 kirjoittanut Chaos »

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1 : 18.12.12 - klo:11:52 »
Heippa!  Muhitutan hiuksissani ensimmäistä kertaa hopeahoitoainetta, koska maalla vierailuni aikana vesi sai aikaan viehättävän virtsansävyisen vivahteen hiuksiini. Kävin tutkiskelemassa päässäni vaikuttavaa ainetta, ja olen suoraan sanottuna äimistynyt, kuinka hyvin tämä hoitoaineella todella kylmäksi ruskeaksi lähmätty tukka sopii omiin, tällä hetkellä meikittömiin, piirteisiini. Mielestäni on itsestäänselvää, että kylmänsävyisiin kulmiin yms sointuu luonnollisimmin kylmät hiukset, mutta olen jotenkin sokeasti kuunnellut kampaajien ikuista hehkutusta lämpimien sävyjen sopimisesta minulle ja nyt olen hämmentynyt.  Onko oma värisilmäni vain todella surkea, vai onko joku muukin huomannut, että sinut olisi johdateltu täysin pois omien sävyjen harmoniasta?

Joo, tätä olen itsekin joskus mietiskellyt ja ihmetellyt. Kaikki kampaajat, keillä olen käynyt (enää en käy.. ::)) , ovat laittaneet minulle lämpimään vivahtavia hiussävyjä. Sopivat kuulemma ihooni. Olen väritykseltäni silti viileään taittava, niin iholtakin kuin hiuksista. Kampaaja sanoi aikoinaan, että jos iho on viileä, siihen tuodaan lämpöä lämpimillä sävyillä. Esim. vaaleissa hiusväreissä tämä on tärkeä: minulle ei todellakaan sovi viileään taittava vaalea, vaan mieluiten kultasävyinen.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #2 : 18.12.12 - klo:12:27 »
Muista kampaajista en tiedä, mutta omasta mielestäni viileille viileitä sävyjä ja lämpimille lämpimiä. Usein suomalaiset saattavat olla ns. neutraaleja, jolloin heille kestää laittaa lämpimiäkin sävyjä tiettyyn pisteeseen saakka, mutta heillekin parhaiten sopivat beigehtävät sävyt, eli viileiden ja lämpimien sävyjen sekoitukset.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #3 : 18.12.12 - klo:22:25 »
Luulen että KC:n color maskeista coffee on sävyltään parempi kuin Cacao, mutta mitä sen seuraksi? Latva on joissain valoissa lähinnä vihervä, joten ei ainakaan vihreämmäksi saisi mennä. Toisaalta hiuksissani ei ole yhtään punaisuutta, joten mikä sopisi Cacaon kaveriksi neutralisoimaan vihreyttä ilman punertavuutta? Olenko jälleen mahdoton  ;D?
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #4 : 18.12.12 - klo:22:50 »
Latte tai caramel. Latte on puoli astetta tummempi ja sen pitäisi taittaa enemmän lämpimään kuin caramel.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #5 : 18.12.12 - klo:22:59 »
^^ Coffee on kyllä tosi tumma ja kylmä, mahtaisiko se vetää jo liian tummaksi? Eikä välttämättä tee tuolle vihertävyydelle mitään hyvää.
Itse taas voisin arvella Toffeen sopivan sinulle, joko pelkästään tai miksei cacaon kanssakin, että sävy pysyisi hieman neutraalimpana. Ei tuo kovin vahvaa kullerrusta itsessäänkään kyllä monille taida antaa. Niiden tummuuteen voi onneksi vaikuttaa laimentamalla hoitoaineella, jos muuten antavat jymäkän värin. Liian vaalea taas saattaa tuntua rahanhukalta, mikäli kaipaa sitä värin ylläpitoakin eikä pelkkää sävynantoa.
Sinulla on nätti väri, toivottavasti viihdyt siinä!

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 19.12.12 - klo:00:02 »
Mie värjäsin otsikseni colormaskilla, 45min vaikutusajalla meni aika pitkälti mustaksi. Se on aika tumma.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #7 : 19.12.12 - klo:10:52 »
Toffee olisi Sassylle tummuusasteeltaan mainio, mutta se on melko lämmin sävy, hieman sellainen kupariseen taittava ruskea. Toki jos hiukset kovin alkavat näyttämään vihertäviltä, voi toffee auttaa siihen ongelmaan. Kannattaa kuitenkin varovasti testailla ettei lopputuloksesta tule liian lämpöistä omaan makuun.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 19.12.12 - klo:11:54 »
Sittenhän KC Color Maskeissa on sävyt Black ja Luumu - oiskohan noista kumpikaan lyhyellä vaikutusajalla apuna minkäänlaisena taittovärinä?

Itselläni oli aikoinaan käytössä Farouk Systemsin musta shampoo jossa ei ollu mustia väripigmenttejä mut se taitto jotain oranssisuutta pois, ja samaten mulla oli FS:n Biosilk-sarjan täysin sininen hoitobalsami, en tie saako näitä Suomesta enää.

Kuinka hyvin noin Color maskit pysyy hiuksissa ? Itselläni on käyttämätön tuubi Caffeeta, ois kai pitäny ostaa Cocoa'ta jos haluaa kylmempää sävyä.

Onko kukaan saanu näitä maskeja pysymään hiuksissaan kauemmin ku muutaman pesun ajan ja kuinka pitkällä vaikutusajalla ? Kuiviin vai pestyihinkö hiuksiin olette laittanu ?

Itselläni on myös yhtenä ideana täydellinen oman värin kasvatus, mutta välillä vois tosiaan taittaa pois tiettyjä punertavia sävyjä - koska se on aika jännää miten oma väri muuttuu erilaiseks vuodenaikojen mukaan ja erilaisissa valaistuksissa.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 19.12.12 - klo:12:06 »
^ tuo Coffee on todellakin kylmä ja ainakin omat punertavat latvat saa taitettua sillä. Se on oikestaan melkolailla tummanvioletti, kun sitä levittää. Yksin tätä en voi edes käyttää juuriin, vaan pitää olla jtn lämpimempää mukana, jotta sävy olisi neutraalimpi. Color maskeja oon laittanu juuri shampoolla pestyihin ja pyyhekuivattuihin hiuksiin. Coffee on pysyny hiuksissa muutaman päivän, mutta esim Biozellia mukaan sekoitettuna pysyy jopa puoltoista viikkoa jossain määrin. Pesen joka päivä hiukset.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #10 : 19.12.12 - klo:12:27 »
noniin.. Pian oon 3kk ollut värjäämättä ja niinkuin lupasin tätä projektia aloitellessani että "jos pystyn olemaan 3kk värjäämättä, lupaan olla vuoden värjäämättä" Vaikka virallisesti olisi 2.1. 3kk niin kyl mä sen jo oon päättäny et vuosi värjäämättä mennään :) Korkeintaan latvat saatan käydä laittamassa vaaleammaksi jos siltä tuntuu.

oma väri päivitystä: väri on muuttunut hieman tummemmaksi blondiksi jossa on oranssista vivahdetta  :l IHANA <3 Näkistä tulevaisuuteen et minkä värinen se on vuoden päästä :))

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #11 : 20.12.12 - klo:11:14 »
Kiitos paljon avusta! Kävin eilen hankkimassa värit ja pidin 10 minuuttia päässä caramel +coffee sekoitusta. Sävy muuttui kauniimmaksi, mutta olisi saanut tummentua edes hieman latvoista, joten ensi kerralla taidan laittaa hieman enemmän coffeeta ja pidentää vaikutusaikaa. Nyt hiukset ovat ihanan pehmeät ja kiiltävät kauniisti.  Tummempi värikin tuntuu tosi luonnolliselta, eikä ole vaatinut ollenkaan totuttelua. Kivaa jatkaa kasvattelua tästä, varsinkin kun pituuskin alkaa hiljalleen olla halutunlainen ja siten latvojakin voi kohta leikata enemmän kuin  sen 4 cm vuodessa.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 20.12.12 - klo:12:52 »
Kiitos paljon avusta! Kävin eilen hankkimassa värit ja pidin 10 minuuttia päässä caramel +coffee sekoitusta. Sävy muuttui kauniimmaksi, mutta olisi saanut tummentua edes hieman latvoista, joten ensi kerralla taidan laittaa hieman enemmän coffeeta ja pidentää vaikutusaikaa. Nyt hiukset ovat ihanan pehmeät ja kiiltävät kauniisti.  Tummempi värikin tuntuu tosi luonnolliselta, eikä ole vaatinut ollenkaan totuttelua. Kivaa jatkaa kasvattelua tästä, varsinkin kun pituuskin alkaa hiljalleen olla halutunlainen ja siten latvojakin voi kohta leikata enemmän kuin  sen 4 cm vuodessa.

Mie värjäilin tukkaani vallan colormaskeilla aikanaan, 10min tuskin riittää pituuksista värjäämään. Itse pidin saunassa 45min ja silti jäi vähän niukka naukka tarttuiko kaikkialle, väri kannattaa kammata läpi, jotta levittyy kaikkialle. Toki riippuu myös hiuksen omasta kunnosta ja halutusta tuloksesta, mutta jotenkin itsellä ei maskit tartu ilman +20 min vaikutusaikaa jos oikeasti haluaa tummuutta.
« Viimeksi muokattu: 20.12.12 - klo:13:54 kirjoittanut Aridith »
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #13 : 20.12.12 - klo:21:45 »
Coffee on pysyny hiuksissa muutaman päivän, mutta esim Biozellia mukaan sekoitettuna pysyy jopa puoltoista viikkoa jossain määrin. Pesen joka päivä hiukset.

Ai että noita vois sekottaa keskenään - sekotatko ihan vaan muovikipossa sekasin ja sitte esim sudilla hiuksiin, vai teetkö niin että eka oot laittanu color maskia, pessy pois ja sen jälkeen biozellin jotain sävyä ?

Mulla on Biozellin Yötaivaan tummaa ja Maskin Cocoa'ta, maskeista vois ostaa vaikka jotain Luumua vielä - Onhan noi Color maskit aika kalliita, voi olla etten osta vaan tilaan elumenia seuraavan kerran jotain tummempaa.

Nyt en oo kohta 2 kuukauteen taas laittanu hiuksiin minkäänlaista sävyä, en edes kevytsävytettä mitään, 15 senttiä tyvestä on aika täynnä harmaita ja harmahtavia hiuksia, tänäänkin vilahti mielessä jos antais tukan tulla sellaseks ku se on luonnostaan - mutta kun mulla ei mielestäni ole riittävän harmaa jotta siinä ois "ideaa".....

Poissa ankisan

• Haiven
  • *
« Vastaus #14 : 20.12.12 - klo:22:08 »
Täälläkin omaa väriä kasvatellaan, itseasiassa on kasvateltu jo viime keväästä jolloin lähtötilanne oli platinaksi vaalennettu polkka. Muutaman kerran olen värjännyt tätä koko systeemiä lähemmäksi omaa sävyä, viimeksi heinäkuussa heitin jonkun tuhkaisen keskiruskean päähän. Hattaranpinkit latvatkin kokeilin elokuussa, mutta ne on jo saksittu huspois. Ihan neitsythiusta on tällä hetkellä päässä suunnilleen 7cm.

Tykkäilen tästä kyllä tosi paljon. Oma väri on jotenkin hauskan läpikuultava ja näyttää aina vähän erilaiselta valosta riippuen. Nämä kuvat on näpsäisin luonnonvalossa, keinovalossa yleisilme on muutaman asteen tummempi.

edit// Nyt se kuvakin ehkä näkyy..
« Viimeksi muokattu: 20.12.12 - klo:22:12 kirjoittanut ankisan »
1bFii, blondattu reuhka, hitaasti pituutta keräten.