Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707086 kertaa)

Kunis

• Vieras
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1005 : 23.08.14 - klo:13:17 »
Minulla on nyt 2/3 tästä mid backistani omaa, loputkin näyttävät ihan samansäyiseltä. Pistin viimeisten vaalennusten päälle muutaman mustan aikanaan ja sitten unohdinkin koko projektin, joten se pääsi etenemään hyvin ja stressittömästi. Pidän ihan valtaasti siitä, millaiselta tuhkaisenmustanruskealta tämä näyttää sisällä, ja millaiselta haalean gingeriltä epäsuorassa valossa, mutten yhäkään voi sietää sitä suoran auringonvalon kuparisuutta, jonka peittämisen tarve alunperin olikin syyni värjäilyn aloittamiselle.
Toisaalta jos pidän tukkaa takana kiinni, niin enhän edes joudu itse katselemaan sitä. Ja se punertavuus on ikävä kyllä asia, joka tulee värjätessäkin aina ensimmäisenä esiin värjään sitten mustaan tai vaalennan, joten ei tätä oikeen karkuunkaan pääse. Ja harvoinhan minä ulkonakaan oleilen.  ::)
Jotenkin pitäisi vaan muistaa kaikkina ankeina hetkinä se, ettei värjäämisestä oikein hyödy mitään.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1006 : 25.08.14 - klo:09:28 »
Minkälainen värien yhdistelmä teillä on ihossa ja omassa hiustenvärissä? Minulla on luonnostaan kylmän sävyiset hiukset, mutta lämmin ihon sävy. Tuntuu jotenkin hassulta, että oman väriset hiukset ovat sävyltään kylmät, ja iho lämminsävyinen. Kampaaja oli aina sitä mieltä, että lämmin hiusväri sopii paremmin kuin kylmä. Silmät mulla on kyllä enemmän lämpimän sävyiset.

Joka kerta, kun  tuo oman värinen tyvi kasvaa, niin on mielessä miltä se näyttäisi koko hiuksissa..

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #1007 : 25.08.14 - klo:10:51 »
Minulla on vaaleankeltainen iho, joka ruskettuu hyvin. En ole koskaan osannut "päättää", onko se viileä vai lämmin; kallistun siis neutraaliin. Meikkisävyinä en voisi kuvitellakaan käyttäväni esimerkiksi lämmintä ruskeaa tai oranssia, ne näyttäisivät likaiselta. Hiukseni ovat ilman auringon vaikutusta viileähköt, helmiäisen sävyiset, hyvin vaaleat, ja auringossa vaalenevat "lämpimäksi platinaksi", jos nyt näin voisi sanoa. Silmäni puolestaan ovat melko lämpimän sävyiset, utuiset vihertävän harmaat keltaisilla pilkuilla. Melkoinen sekamelska siis, voisi kuvitella, mutta yhdistelmänä sitten luonnossa kuitenkin harmoninen kokonaisuus ja vain hyvin hienovaraisia kontrasteja. Joku voisi sanoa, että näytän pliisulta.  :P
Aika harvoin sitä näkee ihmisiä luonnontilassa, joka olisi joko pelkkää kylmää tai pelkkää lämmintä: minusta tuollainen kampaajille koulussa opetettu "helppo muistisääntö" että lämpimälle iholle lämmin hiustenväri (ja päinvastoin) on enemmänkin sellainen yksinkertaistus, jolla vähän epätarkempi värisilmä ei kai niin helposti mene metsään. Omaa silmääni miellyttää enemmän harkittu vastakohtaisuus. Toisaalta, pienikin vivahde "väärään" suuntaan, niin menee metsään.  :)
Ei luonto tee vääriä värisommitelmia, mutta ihminen voi sitten sotkea palettia väärillä meikki- ja vaateväreillä. Sitä ei aina ole helppo huomata, missä värivika piilee jos jotakin on vähän vinossa - todellisuudessa "virhe" kokonaisuuden kannalta voi olla vaikkapa poskipunassa (joka sinänsä sopisikin ihonsävyyn), mutta koska tukka on yleensä isompi väriläntti, niin sitä voi alkaa kuvitella vian piilevän sen värissä, vaikka oma väri olisikin kyseessä. Värit eivät koskaan ole absoluuttisia, vaan ne ovat keskenään vuorovaikutuksessa ja tuo vuorovaikutus "huijaa" silmää aivan yllättävän paljon.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #1008 : 25.08.14 - klo:12:09 »
Mulla on neutraali/lämmin iho ja lämpimän sinivihreät silmät. Aluksi luulin, että hiukset olisi olleet tuhkaiset ruskeat, juurikasvu oli niin teräksenharmaaseen taittava verrattuna punertavaan latvaan, mutta tyvessä väri on nykyään neutraalimpi. Latvasta hiukset vaalenee lämpimäksi kultakuparin sävyksi ja kokonaisuus on selkeästi lämpöinen.
Muistelisin, että vasta värjätyllä tummalla tukalla ja vaalealla talvi-iholla pidin itseäni kylmän sävyisenä, sain joskus Lumikki-kommentteja ja yksi viileän violetti paita sopi niin hyvin. Jostain olen lukenut, että suomalaisista löytyy paljon ihmisiä, jotka pystyy leikittelemään lämpimän ja kylmän välillä oman neutraalin sävymaailmansa ansiosta.

Värit eivät koskaan ole absoluuttisia, vaan ne ovat keskenään vuorovaikutuksessa ja tuo vuorovaikutus "huijaa" silmää aivan yllättävän paljon.

Näin, se kokonaisuus ennen kaikkea  :)

Poissa centifolia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1009 : 25.08.14 - klo:12:31 »
Mulla on varsin neutraalinsävyinen iho. Vielä muutama kuukausi sitten luulin että se on viileään päin ja hiukset myös, mutta nyt kun hiuksissa on noin 15 senttiä jota ei oo koskaan värjätty, on selvää että omassa värissä on punertavuutta. Olen aika ällistynyt tästä oranssi-punaisesta vivahteesta (kaneli?) joka varsinkin alahiuksissa näkyy. Ei olisi juurikasvusta uskonut. (Joskus vuosia sitten mulla oli aika pitkästi omaa väriä, ja näin sen sävyn silloinkin mutta luulin että se oli jäänteitä kestoväristä.) Näen nyt myös ihoni lämpimät vivahteet, joten sanoisin nyt että sekä ihon että hiusten väri on neutraali suuntaan lämmin. Silmät on aika kirkkaan ja tumman siniset valkoisella renkaalla ja säteillä, yhtään ei vihreään päin mutta ehkä vähän violettiin. (Isälläni on aika violetit silmät.)

Tosi hienoa on ollut tajuta vihdoin oma värityksensä, joten suosittelen oman värin (vaikka väliaikaista) kasvatusta jo pelkästään senkin takia. :) Ihmisolento vain näyttää niin hyvältä kun meikki- ja vaatesävyt korostavat ihkaomia värejä. Ja se tuntuu niin hyvältä ja oikealta.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #1010 : 25.08.14 - klo:15:03 »
Itselläni on todella kalpean oliivi iho, pisamia ja tummanvihreät silmät. Sitä ajattelisi, että pisamien takia mulle sopii lämpimät säyt, mutta ehei. Ja tuo aurinkokuparisävy tuo tosi oudon kontrastin ihoni kanssa, iho näyttää lähinnä kelmeän likaiselta niinkuin lämpimillä sävyillä tosi helposti muutenkin. Varmaan kerran onnistuin värjäämään sellaiseen lämpimään, joka toimi. Sisävalossa näkyvä kylmä tummanruskea on omasta mielestäni kuitenkin mulle sopivin.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1011 : 25.08.14 - klo:15:10 »
Mulla on lämminsävyinen, keltapohjainen iho, joka vaihtelee vaaleankeltaisen ja vähän tummemman persikkaisen välillä. Silmien väri on omasta mielestäni aika neutraali, niissä on vihreää, sinistä ja harmaata sellaisessa suhteessa, että on ihan mahdotonta sanoa, mitä on eniten. Väri on melko tumma, ja se on siis pehmeä ja murrettu, ei kirkas. Pupillin ympärillä on isohko, keltainen kehä. Tuore hius on mielestäni aika neutraalia, jonkinlaista tuhkakultaa ehkä. Latvoja kohden väri muuttuu selvästi lämpimäksi kultakupariksi, ihan vain normaalin kulumisen seurauksena. Kasvoissa hallitsee jonkin verran myös melko tumma huulten väri, joka muistuttaa ehkä sävyltään rosewood-sävyjä huulipunissa.

Kaikkiaan minullakin on siis yhdistelmä enemmän ja vähemmän lämpimiä sävyjä. Minusta ne ovat ihan yhteensopivia, koska ovat kuitenkin kaikki jotain neutraalista lämpimään. Olen myös huomannut, että ainakin näin persikkaisen ihonsävyn rinnalla osa lämpimistä väreistä näyttää suorastaan likaiselta, eikä pelkkä lämpimyys siis riitä kertomaan, mikä sopii. Itse koen, että pieni tuhkaisuus hiuksissa ja neutraali sävy silmissä ja huulissa tekevät kokonaisuudesta vähän raikkaamman. Mulla on myös sellainen mielikuva, että keltapohjaisen ihon ja tuhkaisen hiustenvärin yhdistelmä olisi ainakin skandinaaveilla hyvinkin tavallinen yhdistelmä, enkä kyllä sanoisi, että lämminihoiselle automaattisesti sopii parhaiten lämmin hiustenvärikin. Riippuu ihmisestä! :)
« Viimeksi muokattu: 25.08.14 - klo:15:15 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #1012 : 25.08.14 - klo:15:31 »
Iho ehkä enemmän punertava kuin neutraali, jonka oon huomannu vasta vähän aikaa sitten kun kavereiden kanssa vertailtiin :D Oma väri on hyvin kylmä vaalea-keskiruskea, joskin auringonvalossa punertava. Silmät on ruskeat, näyttää joissain valoissa bihertävät joten kai nää on kylmät? Tai siis on myös niitä oikein kunnolla ruskeita, jotka näyttävät valaistuksesta riippuen joko melkein mustilta tai punaisilta.
Kriiseily jatkuu, vielä ei oo kumminkaan mikään kiire värjätä kun ei tätä juurikasvua oikein huomaa kuin vain tietyissä valoissa. Mikä häiritsee oikeastaan vaan entisestään päätöksentekoa... Ja ärsyttää tän projektin hitaus, 6cm seitsemässä kuukaudessa!
Oon myös ruvennut miettimään, että saavuttaisinko sen havittelemani luonnonmukaisen olemuksen muilla tavoin. Plus että oon älynnyt haluavani aina sitä mitä en voi saada, ja aina kun 6-8cm juurikasvun kohdalla päätän värjätä, iskee katumus sillä olen jo saanut sen mitä halusin eli värjäyksen joten haluan taas kasvattaa omaa väriä.
Tänään ei oo ainakaan tulossa mitään muutosta tilanteeseen kun oon kotona sadetta paossa flunssa seuranani ;D Tällä hetkellä haluaisin oikeastaan vain pitkän tukan, joten kääntyäkö ensimmäistä kertaa elämässäni pidennysten puoleen..?
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1013 : 25.08.14 - klo:20:53 »
Mä olen iloinen siitä, että mitä enemmän omaa väriä tulee esiin, sitä lämpimämmältä se näyttää. Sellaisena sentin juurikasvuna se näytti aina tosi kolkosti harmaalta. Aurinko on lämmittänyt lisää, ja sävy on nyt aika kultainen. Ihoni on mielestäni hyvin neutraali, melkeinpä kaikki meikkipohjat näyttävät mulla tosi keltaisilta tai punaisilta. Ihan neutraaleja meikkipohjia on hirveän vähän! Misshan bb:t istuvat aika hyvin, sävykkäämmät tyypit taas väittävät niitä harmaiksi. Silmät ovat keskisiniset.

Iho näyttää kyllä tämän vaaleahkon tukan kanssa punaisemmalta/sävykkäämmältä, kuin tumman kanssa. Harmittaa, kun jotkut värit vaatteissa, joiden koin ennen sopivan mulle tosi hyvin, eivät sovi enää samallalailla, leijonankeltainen esimerkiksi. Tummanruskean tukan ja valkoisen ihon kanssa se oli jotenkin ihana, nyt ei enää mitenkään erityinen. Sininen taas tuntuu nykyään toimivan paljon paremmin kuin ennen, harmi vaan, etten ole kauheasti sinisen ystävä.

Kysyin poikaystävältä, miten hän kuvailisi hiusväriäni. Kuulemma väliblondi..

Oman kasvuraja menee jo poskiluun alla!

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1014 : 25.08.14 - klo:22:17 »
Mulla on iho todella vaalea, kylmänsävyinen ehdottomasti. Silmät on sinivihreät ja hiukset varmaan tuota tuhkakultaa. Kulmakarvat on aina olleet värjättyjen hiusten kanssa tosi haaleat (riippumatta oliko hiukset tummaksi vai vaaleaksi värjätyt). Nyt oman värin myötä huomaan että kulmat sopivat hyvin hiusten väriin.  :ts

Tsemppiä tuossa 4-8 cm välissä kasvattaville! Tuo väli itsellekin oli tosi paha ja hiukset näytti kamalalta! Nyt kun väriä on jo 12,5 cm niin ei ole niin paha. Ei kannata luovuttaa nyt, muutama sentti ja se ei ole enää niin juurikasvun näköinen!

Ja hei! Kuka neuvoi juomaan vettä? Nyt olen kuukauden juonut todella paljon enemmän kuin aikaisemmin, niin mitta väittää että hiukset olisi kasvaneet 1,5 cm kuukaudessa? Voihan tuo olla myös mittavirhe.  ;D Mutta kuvittelen ettei ole.  :P
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1015 : 26.08.14 - klo:05:43 »
Mulla on iho älyttömän vaalea. Yleensä en löydä tarpeeksi valkoista meikkivoidetta talvikaudella. Kesällä sentää  saa väriä. Silmät ovat ihan siniset. Sävyt aika viileät. Katotaan mitä tuosta karvasta kehittyy :)
Mulla on vaatteet lähes kaikki mustaa :D sopii kaikkeen.
« Viimeksi muokattu: 26.08.14 - klo:05:45 kirjoittanut Ginia »

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #1016 : 27.08.14 - klo:11:31 »
Mä olen täällä myös omaa väriä kasvatellut, toukokuussa taisin viimeksi värjätä. Oma väri on se perus maantienharmaa ja hiuksissa on onneksi melko hyvin siihen sopiva väri tällä hetkellä. Tyvikasvu ei näy kovin pahasti, tummuusasteelta on suht samaa, mutta sävy on vähän eri. Oma väri on melko tuhkainen, kun taas värjätty osuus on keskeltä kultaisempi ja latvoissa on sitten ah niin ihanaa puhkiblondattua hiusta. Odotan että pääsen leikkaamaan nuo pahimmat blondit osuudet pois, ovat todella huonossa kunnossa.

Mulla on iho melko vaalea ja lämpimän sävyinen. Silmät on öööh... Siniharmaanvihreät  ;D Ne tuntuu vaihtavan väriä melko pitkälti valaistuksesta johtuen.

Poissa itachi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1017 : 28.08.14 - klo:15:45 »
Oma paletti on kenties lämpimään kallistuvan neutraalin, jos en ole ihan metsään arvioinut, mikä sekin on ihan mahdollista. Koen sointuvani sävyiltä mukavasti yhteen, mitä nyt hiusten vaaleuteen on tummaksi värjäilyn jäljiltä totuttelemista.

Silmät ovat sekoitus vihreä-harmaa-sinistä ja kelta-oranssia eli arvaus väristä vaihtelee valon, vaatteiden yms. mukaan vihreästä harmaaseen. Koen epäonnistuneeni pukeutumisessa/meikissä, jos silmät näyttävät harmailta, sillä vihreät olisivat mieluisammat.

Iho on kovin vaalea, mutta posliinisempiakin tapauksia olen tavannut, joten aivan ääripäätä en edustane edes talvella. Kroppa ruskettuu ja kasvot pisamoivat, meikkipohjassa käytössä lämpimämpi vaalea vaihtoehto. Lienen kuitenkin melko neutraali, sillä ääripään kylmiin ja lämpimiin ihmisiin verrattuna olen "eri värinen". En tiedä, miksi tunnen niin suurta epäyhteenkuuluvuutta viileiden sävyjen kanssa, että melkein pelottaa, kun hopeakorut näyttävät hyviltä  ;D

Hiukset menevät samaan väliinputoajien ja värinvaihtajien kategoriaan, joskus ruskeat, joskus harmaat. Kaverini kameroima ja arvioima ("tolta ne oikeesti näyttää") tulkinta hiusväristäni:

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1018 : 28.08.14 - klo:16:14 »
itachi, ihanan väriset hiukset sulla!  :l

Mä en tiedä omasta värityksestäni oikeen mitää. Meikkivoiteita joskus valitessani muistelisin että aika moni tuppasi näyttämään liian keltaiselta, vaikka iho näyttääkin omaan silmään hieman keltapohjaiselta.  ::) Toisaalta jotkut tais sitten olla liian punasia. Ei oikeesti mitään hajua, pitää ottaa jotenkin selvää. Silmät on aika tummat siniset, pupillien ympärillä keltaiset rinkulat. Ehkä paras piirre, mitä olen äidiltä perinyt  :D Hiukset ovat tummanvaaleat/vaalean ruskeat, joissakin valoissa näyttää jopa aika tummalta ruskealta. Toisessa valossa taas aivan blondilta. Löysin vitosluokan luokkakuvan, jossa mulla oli aika pitkät hiukset eikä niihin oltu vielä väreillä tai permanenteilla koskettu. Aika samannäköiset kuin nytkin, sillä erolla että latvojen vaaleat osat oli auringon aiheuttamat  :D En kuitenkaan halua auringon kärvistämiä latvoja joten pitänee hankkia UV-suoja hiuksille.

Onko netissä jotain sivuja tai Helsingissä jotain ilmaista paikkaa mistä vois ottaa selvää omasta ihon väristä?
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa itachi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1019 : 28.08.14 - klo:17:20 »
Lady: Pikemminkin juuresta. Myönnän, etteivät hiukset ole imartelevassa kunnossa, mutta eivät todellisuudessa kovin huonoinakaan. Päästä kasvava laatu vain on, mitä on. Opettelen tällä hetkellä pois hiuksia vahingoittavista puuhista ja kohti terveempää hiustenhoitoa öljyineen ja ruokavalioineen.

Kiitos värikehuista enna ja Taistelukonna! Tulin tosi hyvälle mielelle. :)

Taistelukonna, omaa ihon sävyä voi koettaa selvitellä esimerkiksi perehtymällä värianalyysiin (color analysis, seasonal color analysis). Netistä löytyy ilmaisia testejä ja sivustoja (mm. http://www.prettyyourworld.com/colortheory.html) ja kirjastosta kirjoja omien analyysien tueksi. Voi tosin käydä niin, ettei oma analyysi tuota tulosta, ellei edusta ihan puhtaasti jotain värityyppiä, mutta hauskaahan siihen on silti perehtyä. :)

Edit. Ohoh. Ladyn kommentti olikin kadonnut välistä sillä aikaa, kun kirjoitin.
« Viimeksi muokattu: 28.08.14 - klo:17:23 kirjoittanut itachi »