Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709189 kertaa)

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1020 : 28.08.14 - klo:20:57 »
itachi: Kaunis väri ja ainakaan itse en näe mitään huonokuntoisuutta tuossa kuvassa (jos on tarkoituskaan?), päinvastoin!

Poissa itachi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1021 : 28.08.14 - klo:21:14 »
Pinka: Kiitos :) Ei kuvan ainakaan ollut tarkoitus demota oman värin huonokuntoisuutta. Itse ainakin huomaan hiuksiani hiplatessa ihan selkeän eron käsittelemättömän karvan kunnossa entiseen värjäiltyyn lettiin verrattuna. Lisäksi tykkään siitä pehmeästä fiiliksestä, jonka omaan tukkaan saan hoitamalla: Ei tietoakaan muovisuudesta.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1022 : 28.08.14 - klo:22:08 »
Kaunis väri itachi eikä näytä yhtään huonokuntoiselta minun mielestä.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1023 : 06.09.14 - klo:17:55 »
Minua harmittaa. Värjäsin kolme päivää sitten hiukset ja sain kauhean kutinan käsiin, niskaan ja kaulaan. Kutisen vieläkin ja ihon pinta on punoittava kun en lakkaa raapimasta.  :( Olen ennenkin saanut tällaisen reaktion mm. eteerisistä öljyistä.

Juurikasvua oli siis jopa viisi senttiä ja nyt se on melkein musta. Odotan, että hiukset likaistuu ja pääsen pesemään ja liuottelemaan vahvinta väriä pois. Luonnollisuus kunniaan nyt Eudokian kohdalla! Se juurikasvu on jatkossa vaan kestettävä, sillä toiste en taida uskaltaa enää värjätä.

Iloitsen sentään, että keksin kuinka saan nutturan pysymään hyvin koko päivän. Teen ensin sukkanutturan ja kiinnitän sen vielä pienillä klipsuilla jämäkämmin. Muhkea kampaus, josta todella pidän.  :D Sitten kun oma väri tulee enemmän esille pidän hiuksia varmasti vielä enemmän kiinni. Pituudesta en aio enää luopua, jos vaan paksuus ja tuuheus säilyy.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #1024 : 09.09.14 - klo:01:45 »
Minä luovuin tästä projektista lähes kahden vuoden kasvatuksen jälkeen... Värin kanssa mulla ei ollut mitään ongelmaa, viihdyin vaaleassa hyvin ja oikeasti tykkäsin siitä. Ongelma on mun neitsythiuksen rakenne ja se ongelma vaan kasvoi mitä enemmän sitä käsittelemätöntä hiusta alkoi olla päässä  :-[ Mun hiukset on todella ohuet, harvat ja hennot ja rasvoittuu aivan käsittämättömän nopeasti. Kokeilin kaikki mahdolliset keinot mitä vaan keksin, mutta mistään ei ollut pidemmällä tähtäimellä apua. Loppuvaiheessa ne rasvoittui jo niin nopeasti että välillä pesin hiukset kaksi kertaa päivässä! Meni sitten hermot niin lopullisesti että laitoin mustan kestovärin päähän ja parin viikon päästä tumman Elumenin. Nyt mulla on oikeasti hiukset päässä eikä mitään läpinäkyvää haituvaa. Nämä jopa tuntuu hiuksilta, eikä tarvitse olla enää koko ajan pesemässä. Mutta tulipahan kokeiltua, nyt ei tarvitse enää miettiä minkälaista siinä omassa värissä olisi olla. Tsemppiä kaikille teille, seuraan kyllä teidän matkaa edelleen  :ts

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1025 : 09.09.14 - klo:06:28 »
Qualenfall, on ollut mukava seurata matkaasi tähän asti, mutta ymmärrän kyllä päätöksesi. Mikäli esim. Elumenin avulla saat noin suuren helpotuksen hiuksiisi niin muutos on varmasti kannattava. :) Ei oman värin kasvatus taida olla jatkuvien päänahan tai hiusten ongelmien kanssa kamppailun arvoista, mikäli ei värjäämisestä mitään oireiluja tule. Kaksi vuotta oman värin kasvatusta on kyllä hieno saavutus ja toivon itsekin pääseväni siihen asti, sillä se on seuraava välitavoitteeni. :) Tiedätpä nyt ainakin tarkasti mitä siellä Ellun alla kasvaa.  :D

elly iloisesti tiedottaa: olen löytämässä toimivaa hiustenhoitorutiinia värjätyn latvan ja juurikasvun välillä! Kokeilut jatkuvat, mutta nyt vaikuttaa erittäin lupaavalta. :)

Poissa Mountains

• Haiven
  • *
« Vastaus #1026 : 10.09.14 - klo:10:25 »
Moikka mä liityn kanssa tänne! 10vuotta oon hiuksiani rääkännyt, n 7v mustaa tukkaa ja välissä värinpoisto helvettejä joiden kautta blondiks ja siitä taas punaiseksi ja mustaksi. Mun värjäilyissä ei ole siis ollut mitään järkeä, mikä nyt kostautuikin nimittäin herkistyin selvästi väreille. Hiuspohja värjäyksen jälkeen haavaumilla jotka kutisivat ja niskassa ja otsassa ihottumaa/rupea. Tukkaa myös rupesi lähtemään tukkaa OIKEASTI kamalia määriä. Säikähdin ihan tosissani niin paljon että tajusin että nyt tämä pelleily saa riittää.

Aloitusväri oli musta, johon tein 2 värinpoistoa. Nyt tukka on vaaleanruskea oranssilla vivahteella. Eli siis ihan kamala. Mulla ei ole mitään tietoa minkä värinen oma tukka on kun sitä ei ole kymmeneen vuoteen näkynyt muutamaa milliä enempää. Leikkasin tukan aika lyhyeksi koska tukkaa tosiaan lähti niin hirveitä määriä, että menin vähän paniikkiin. Nyt siis tästä väristä alan kasvattamaan omaa väriä, ehkä öljyllä avittaen. Oranssia hävitän hopeashamppoolla.

Toisaalta todella helpottunut olo että värjäykset on nyt värjätty. En millään malta odottaa omaa hiusväriä ja sitä minkä laatuinen tukasta tulee. Viimeisen puolivuotta olen taistellut värjätyn tukan kanssa kun sitä ei melkeen pystynyt harjaamaan ja päänahkaa koski kun harjasi vaikka kuinka hellästi olisi harjannut. Nyt on jo päänahka parantunut kun kuukauteen en ole värjännyt tummilla, vaan ne 2 värinpoistoa. Hilsettä löytyy vielä mutta ihan ymmärrettävää kun miettii minkä rääkin hiuspohja on kokenut 10 vuoden aikana.

Jotenkin sitä vaan sokeutui sille värjäykselle niin ei vaan voinut kuvitellakkaan elämää ilman mustaa/punaista tukkaa. 2 kertaa olen siis myös ollut platinablondi, johon värjäsin suoraa mustasta muutaman viikon ajassa. Nämä olivat parivuotta sitten. HUHHUH kun on ihminen voinut olla tyhmä.

Nyt tämä lyhyt tukka on ihan hyvässä kunnossa kun olen leikannut ne pahiten kärsineet pois. Nyt tukka on leukaan asti.

Ja tuohon vielä lisään sen verran että mulla on todella paksu tukka, ja sitä tukkaa on ihan järkyttävä määrä! :D hevosen harjaksi ovat monet sanoneet. Värjäysten takia vaikutelma on ollut pörröinen, nyt toivon että oma tukkani olisi pehmeä ja hyväkuntoinen kun se sieltä kasvaa. Mitäköhän kasvuvauhtia tässä uskaltaisi odotella? :D

Edit: peräkkäiset viestit yhdistetty. - ellen
« Viimeksi muokattu: 10.09.14 - klo:15:02 kirjoittanut ellen »
10v sitten ollut oma väri viimeksi päässä, silloin oli kultavivahteinen blondi. Siitä asti hiusten rääkkäystä, 7v musta tukka jossa aina välissä blondia(monia värinpoistoja) ja punaista, liilaa ja tummia värejä. Oman värin kasvatus alkoi leikattuani poikatukan, 9.9. Hiuksen aloituspituus 3cm.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1027 : 10.09.14 - klo:14:13 »
Mountains: sitten vaan tsemppiä aloitukselle, oma väri voi näyttää tosi harmaalta aluksi kun kontrastina on oranssinen keinoväri mutta älä masennu vaan sitkeästi eteenpäin :) kyseessä on kuitenkin myös oma terveys.

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #1028 : 10.09.14 - klo:18:50 »
Suorassa luonnonvalossa näyttäisi, että omassa hiuksessa olisi aikalailla punapigmenttiä (keltainen). Mielenkiintoista. Tämä kasvattaminen on niin hidasta ja tuskaista, johtuen etenkin tuosta värirajasta, mutta tuntuu kuitenkin siltä, että pahin on takanapäin. Omaa väriä on jo kuitenkin sen verran, että se alkaa näyttää melkein järkevältä kiinniollessaan.

(Kuvan pitäisi näkyä pian pienenpänä, muokattu photobucketin kautta, joten se kestää hieman että toimii...)

Poissa Mountains

• Haiven
  • *
« Vastaus #1029 : 11.09.14 - klo:06:31 »
Nuhainen, wau mikä juurikasvu ja kivan lämpimältä näyttää oma hiusvärisi! Kauanko oot kasvattanut nyt että on tuossa mitassa?

Ärsyttää kun itse olen kaikki-mulle-heti-nyt tyyppiä, enkä millään malta odottaa että tukka kasvaa. Mulla oli noin 1cm juurikasvu, mutta se varmaankin vaalentui kun tein värinpoistot värjättyyn osuuteen. Koitin varoa juurta mutta eihän se auttanut.. Niin vaikeeta itse aina värjäillä, poikaystävä välillä on värjännyt tukkaani mutta nyt tahdoin itse tehdä ns. viimeisen värin. (Värinpoiston) :D tää alku on kyllä tosi kauheeta odottelua, ei millään jaksa odottaa että olisi edes 1cm omaa väriä!

Eilen tein öljyhoidon tukkaani, todella epäilevin mielin mutta kyllä vaan kuulkaas selvä ero! Tukassa oli pari punertavaa kohtaa mutta eipä vaan ole enää! Nyt mennään tällä kauheella oranssilla tukalla loppuun asti! Tosin hopeashamppoota käytän.

Miten saatte kuvia ladattua tänne? Ei varmaan älypuhelimella onnistu?
« Viimeksi muokattu: 11.09.14 - klo:10:07 kirjoittanut Mountains »
10v sitten ollut oma väri viimeksi päässä, silloin oli kultavivahteinen blondi. Siitä asti hiusten rääkkäystä, 7v musta tukka jossa aina välissä blondia(monia värinpoistoja) ja punaista, liilaa ja tummia värejä. Oman värin kasvatus alkoi leikattuani poikatukan, 9.9. Hiuksen aloituspituus 3cm.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1030 : 11.09.14 - klo:09:38 »
Laitetaas taas kuvaa, tukka nykyään yleensä nutturalla niin tuon kanssa voi elää  ;D

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #1031 : 13.09.14 - klo:00:03 »
Nyt mennään tällä kauheella oranssilla tukalla loppuun asti!
En suosittele, kestäisitkö oikeasti 2-3 vuotta "kauheaa oranssia"? itse yritin joskus kasvattaa värinpoiston päälle värjätystä haalistuneesta punertavasta mahongista omaa väriä ja eihän siitä mitään tullut :D Värjää lähelle omaa väriä (ei tarvitse nyt ihan vivahteiden mukaan mennä) niin tulee olemaan oikeasti paljon kivempaa :)

Haluaisin laittaa tänne kuvia omasta edistymisestäni, mutta kun tuntuu ettei sitä ole :( Tukka kyllä selkeästi kasvaa mutta missä on juurikasvu?
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1032 : 13.09.14 - klo:11:10 »
Mountains, kannattaa nyt jo värjätä siedettävän väriseksi hiukset, ettei myöhemmin tule sitä kauheaa hiuskriisiä värin suhteen :D. Ettei mene kasvatus hukkaan.

Luin, että joku oli saanut oman väriseen hiukseen volyymia sillä, että oli alkanut käyttämään hiusten pesuun tavallista suihkusaippuaa shampoon sijaan. Voisi olla kokeilun arvoinen vinkki, jos oma hius menee päätä myöden, eikä mikään muotoilu tai shampoo/hoitoaine tunnu auttavan.

Poissa centifolia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1033 : 13.09.14 - klo:17:43 »

Oma väri auringonvalossa. Enää en ihmettele sitä että tuhkanvaaleat sai mut näyttämään ankealta ja että väri aina alkoi kellertää nopeasti...

Poissa Mountains

• Haiven
  • *
« Vastaus #1034 : 13.09.14 - klo:21:48 »
Upeen värinen tukka!!!! Voikun itsellekkin kasvaisi tuon värinen!

Kiitos vinkeistä värjäämisen suhteen! Oon nyt saanut öljyllä ja hopeashamppoolla pahimmat oranssit taitettua! Koitan nyt rohkeasti vaan kasvatella tästä nyt ilman värejä, mulla on tarkoitus leikata värjättyä osaa mahdollisimman tiuhaan tahtiin myös kasvatuksen aikana pois. Pantojen ja pinnien kanssa tukka näyttää nyt jopa kivalta, tukka on nyt semmoinen vaalearuskea oranssihko, tosin oranssi ei ollenkaan ole enää hallitseva! Voi olla että kasvatuksen aikana vedän värjättyihin osiin jotain tuhkaa tai teen raitoja. Tai sitten annan olla kun tämä ei ole ainakaan silmiin pistävän kauhea. :D

Olin lapsena ihan platinablondi, ja olen perinyt isäni tukan värit. Hän oli myös platina lapsena, mutta nyt vanhempana hänellä on tumman ruskea tukka. :o jännityksellä siis odotan mikä on oma värini.